ESTE REINTERGRAREA ȘI RESOCIALIZAREA CONDAMNATELOR POSIBILĂ ÎN CONDIȚIILE ACTUALE? Prezentare pentru Conferința Internațională „Femeile și minorii în detenție:

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Managementul Calității în Sănătate
Advertisements

ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELOR
Buletin Informativ nr.12/21.01
MANAGEMENTUL ACHIZIȚIILOR STRATEGICE ȘI PUBLICE
Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor
Sistemul de pensii facultative - oportunitati si provocari 2008
PROGRAME SI ACTIVITĂȚI DE REINTEGRARE SOCIALă CARE POT FACE DIFERENȚA LA LIBERARE. BUNE PRACTICI LA PENITENCIARUL BUCUREȘTI-JILAVA în ARIA ASISTENței SOCIALE.
Activitatea Casei Judeţene de Pensii Maramureş
Nina Dosca Director Direcție generală supraveghere valori mobiliare
Convenția de la viena articole.
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Indicatori de performanță IMI și date statistice
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
Structura sistemelor de calcul (03-5)
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
SUB LUPA COFACE INTERCREDIT
Reorganizarea judiciară, între mit și realitate
Masuri de sprijinire a contribuabililor aflati in dificultate financiara Temei legal: * Art.VIII si art. XI din OG 30/2011 pentru.
Eugen Rădulescu Direcția Stabilitate Financiară
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
completări şi modificări aferente drepturilor acţionarilor:
Integrarea socială a infractorilor în Elveția
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
Activitatea Serviciului Informatizare-Comunicaţii în anul 2005
Finanţarea IMM-urilor prin cardurile de plată
Codul de guvernare corporativă
I.2. Dezvoltarea durabilă și egalitatea de șanse și de gen
România 2008 PENSIILE FACULTATIVE O soluţie eficientă de fidelizare a personalului PLOIEŞTI.
Paul Mitroi Director general
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Structura emitentilor listati la BVB
TIPURI DE CERERI SI SCRISORI
SERVICII DE ASISTENTA TEHNICA PENTRU PROIECTUL INTEGRAT ”REDUCEREA RISCULUI LA INUNDATII IN BH IALOMITA AVAL DE ACUMULAREA PUCIOASA – COMPONENTA I BH IALOMITA.
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare - Romania -
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
Status EUGA in cifre Ce reprezinta EUGA?
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
UNIUNEA EUROPEANĂ Fondul Social European GUVERNUL ROMANIEI
EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT
Formularul 394 “Declaraţie informativă
Centrul Istoric plan de management Seminar:
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
SERVICII DE EVIDENŢA MUNCII OFERITE DE I.T.M. SIBIU
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Practicarea pescuitului recreativ/sportiv pe teritoriul Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării! Practicarea pescuitului recreativ/sportiv se face pe baza.
Instrumente financiare (IF)
Recunoașterea calificărilor profesionale
Aspecte legale ale recuperarii creantelor de la populatie
“STUDIU SATISFACTIE CLIENTI”
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
Susţinerea reformării Sistemului Instituţiilor Penitenciare şi a Reformei Penale în Republica Moldova (2011)
Dezvoltarea Penitenciarului nr
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
Sistemul de pensii facultative Oportunitati si provocari 2008
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Buletin Informativ nr.48/22.07
Chişinău 2016 Iuliana Curea
Rolul procurorului în sistemul de justiţie penală
Detenţiunea pe viaţă şi liberarea condiţionată în Moldova
PENSIILE PRIVATE, START 2007! IN PIATA FONDURILOR DE PENSII
H.G. 691/2015 SPAS identifică situaţiile de risc la care este supus copilul şi care impun acordarea de servicii şi beneficii. Situaţii de risc.
Ziua Internațională a Sănătății
Transcriere de prezentare:

ESTE REINTERGRAREA ȘI RESOCIALIZAREA CONDAMNATELOR POSIBILĂ ÎN CONDIȚIILE ACTUALE? Prezentare pentru Conferința Internațională „Femeile și minorii în detenție: trecut, prezent…dar viitor?” Chișinău, 16 martie 2017

Ce scop urmărim când aplicăm o pedeapsă privativă de libertate?

Scopul pedepsei penale Regula 4.1. Scopurile sentinței privative de libertate sau ale măsurilor similare care privează o persoană de libertate sunt, în primul rând, de a proteja societatea de infracțiuni și de a reduce recidivismul. Scopurile date pot fi atinse doar dacă perioada de detenție este aplicată pentru a asigura, în măsura posibilă, reintegrarea unor atare persoane în societate după eliberare, astfel încât ele să ducă un mod de viață în conformitate cu legea și să se poată întreține. Ansamblul de reguli minime ale Națiunilor Unite pentru tratamentul deținuților (Regulile Nelson Mandela), Rezoluția adoptată de Adunarea Generală la 17 decembrie 2015

Pedeapsa penală – Cod penal Pedeapsa are drept scop restabilirea echităţii sociale, corectarea condamnatului, precum şi prevenirea săvîrşirii de noi infracţiuni atît din partea condamnaţilor, cît şi a altor persoane. Executarea pedepsei nu trebuie să cauzeze suferinţe fizice şi nici să înjosească demnitatea persoanei condamnate. Articolul 61 alin. (2) Cod penal

Obiectul analizei Structura organizațională Direcțiile de activitate și atribuțiile de bază Procesele interne de lucru în penitenciar

Structura organizațională

Caracteristici cheie Ierarhizarea strictă a angajaților Centralizarea procesului de luare a deciziilor Neimplicarea angajaților cu funcții de execuție în procesul de luare a deciziilor Aplicarea necondiționată a ordinelor și instrucțiunilor primite Exercitarea atribuțiilor în baza obiectivelor stabilite pentru fiecare serviciu în parte Angajați cu grad redus de motivare.

ATRIBUȚIILE ANGAJAȚILOR PENITENCIARULUI Atribuții administrative Atribuții de asigurare a securității statice Atribuții de asigurare a securității dinamice ATRIBUȚIILE ANGAJAȚILOR PENITENCIARULUI

Ponderea totală a angajaților per atribuții

Raport angajat/condamnată 363 femei deținute / 103 angajați – 3,52 condamnate : 1 angajat 363 femei deținute / 25 angajați– 14,52 condamnate : 1 angajat 363 femei deținute / 6 angajați– 60,5 condamnate : 1 angajat

Rata efort per atribuții

Direcții de activitate Gestionarea regimului de executare a pedepsei de către condamnați Resocializarea și reintegrarea socială a condamnaților Managementul dosarelor condamnaților Asistența medicală Managementul securității penitenciarului Management instituțional Management resurse umane Management financiar Asistența juridică Paza și escorta condamnaților

Scopul pedepsei penale Managementul instituțional Managementul resurselor umane Asistența medicală Resocializarea și reintegrarea socială a condamnaților Managementul financiar Gestionarea regimului de executare a pedepsei de către condamnați Managementul dosarelor condamnaților Asistența juridică Managementul securității penitenciarului

Procese interne de lucru Selectate 16 procese interne de lucru cu scopul de a: Ilustra în mod simplificat a pașilor principali pentru realizarea procesului intern de lucru Demonstra interacțiunea dintre serviciile penitenciarului în cadrul fiecărui proces intern de lucru Depista ineficiențele în cadrul procesului intern de lucru

Deplasarea fără escortă Implicarea a cel puțin șase servicii Întocmirea și semnarea a aprox. opt documente Introducerea acelorași date în multiple surse

Deplasarea fără escortă – Autorizarea Nivelul 1 SAEPAS, SM, SS Nivelul 2 Șef penitenciar Nivelul 3 DIP

Convorbiri telefonice Implicarea a cel puțin șase angajați Gestionarea trei acte emise Filtre de aprobare

Convorbiri telefonice – Autorizarea Nivelul 1 SAEPAS (șef sector) Nivelul 2 Șefi ai SAEPAS, SRS, SS Nivelul 3 Șef penitenciar

1200 semnături REZULTAT O dată pe săptămână Implicarea a 4 angajați 300 cereri

Registre – surse de date 134

Registre – surse de date

Registre – surse de date

Cadrul de reglementare

Recomandări (I) Revizuirea cadrului normativ în vederea: reducerii numărului de acte care reglementează activitatea penitenciarului; lărgirii competențelor penitenciarului de a-și reglementa activitatea; eliminării practicilor excesive de raportare și documentare; simplificării proceselor interne de lucru; reducerii numărului de registre de evidență.

Recomandări (II) Modificarea legislației execuțional-penale în vederea introducerii regimurilor progresive de detenție, care trebuie să contribuie la sporirea gradului de interacțiune dinamică cu deținuții; Reorganizarea penitenciarului și revizuirea fișelor de post, astfel încât să fie sporită ponderea colaboratorilor care asigură securitatea dinamică în penitenciar; Reorganizarea penitenciarului în vederea reducerii numărului de nivele ierarhice, implicării colaboratorilor cu funcții de execuție în procesul de luare a deciziilor și centrarea eforturilor tuturor serviciilor pe resocializarea și reintegrarea condamnatelor.

Recomandări (III) Analiza Sistemului informațional automatizat „Registrul persoanelor reținute, arestate, condamnate” pentru identificarea domeniilor care nu sunt documentate prin intermediul sistemului automatizat și completarea acestuia cu câmpurile, care va permite eliminarea ulterioară a registrelor și documentelor care dublează/triplează munca colaboratorilor penitenciarului; Dezvoltarea unui modul electronic de raportare statistică cu date online despre populația penitenciară, care va permite eliminarea registrelor pe suport de hârtie.

VĂ MULȚUMESC PENTRU ATENȚIE!