Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Centrul Istoric plan de management Seminar:

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Centrul Istoric plan de management Seminar:"— Transcriere de prezentare:

1 Centrul Istoric plan de management Seminar:
Revitalizarea Centrului Istoric al Municipului Bucureşti 29 iunie 2005 Prezentare: IHS Romania SRL

2 Centrul Istoric Un teritoriul al contrastelor stilistice şi sociale.
Laboratorul încercărilor unor variate iniţiative imobiliare la scară mică. In ultimii 10 ani s-a realizat şi s-a distrus, s-au adus valori şi s-au pierdut valori. Centrul Istoric

3

4

5 Zone centrale evidenţă a trecutului: fizic: obiecte
identitate: socio-cultural: simboluri utilitate: economic: funcţiuni Zone centrale

6 Proiectele au pornit cu idei normative privind conservarea şi reabilitarea unor părţi importante din oraş considerând că se vor găsi bani pentru acestea. S-a consumat timp, energie pentru a realiza studii/planuri, dar s-a descoperit că nu există finanţare pentru implementarea acestor planuri. S-a omis cercetarea cererii de funcţiuni urbane, a ciclului pieţei imobiliare şi a capacităţii de absorbţie a acesteia. Caracteristici 1990/1995 CEE

7 proiect Sistem nou de guvernare Sistem nou de relaţii
financiare / fiscale

8 CEE Tendinţe contemporane de la un obiect al trecutului către
un document al trecutului; de la monumental/artă la mediu înconjurător; de la un motiv festivist către un instrument de dezvoltare; de la o abordare sectorială la integrare; de la restaurare la repoziţionare socială. Tendinţe contemporane CEE

9 CEE Tendinţe contemporane Parteneriat Public Privat instituţionalizat
100% privat Model comercial instituţionalizat Scară mare Parteneriat Public Privat Tendinţe contemporane Programe mici de îmbunătăţire neinstituţionalizat Scară redusă Model public CEE 100% public Program pentru casa noastră Scară mare instituţionalizat Scară redusă neinstituţionalizat

10 Jaloanele reabilitării
repoziţionarea economică şi socială a zonei: stimularea cererii resurse financiare: managementul averii municipale management financiar: active, pasive, credite, bugetul administraţiei, fond de încredere, fonduri structurale strategia subvenţiei: pe cărămidă sau pe locuitor? facilităţi fiscale: impozit pe afacere şi/sau pe investiţii, TVA, amortizare accelerată reconversia ajutorului social în servicii agenţiile de revitalizare programele de formare resurse umane Jaloanele reabilitării

11 Politici/programe/proiecte Management proprietăţi
Strategia de dezvoltare Viziune şi obiective Politici/programe/proiecte Plan de acţiune Plan instituţional Forme de conducere Management proprietăţi PLAN DE MANAGEMENT Management financiar Plan de marketing Analiza pieţei Marketing mix Politici de promovare Plan de comunicare Forme de organizare Tip de organizaţie Mod de comunicare

12 Acceptarea strategiei de către actorii urbani implicaţi în proces
CONDITII PROIECTE /COD Condiţia 1 Acceptarea strategiei de către actorii urbani implicaţi în proces COD PROIECT 1.01 TITLU PROIECT ASIGURAREA ACCEPTĂRII PUZ ŞI A STRATEGIEI DE DEZVOLTARE A CENTRULUI ISTORIC Condiţia 2 Existenţa unei capacităţi organizaţionale pentru gestionarea procesului de implementare a strategiei COD PROIECT 2.01 TITLU PROIECT ORGANIZAREA DIRECŢIEI PATRIMONIU, EVIDENŢĂ PROPRIETĂŢI ŞI CADASTRU PENTRU COORDONAREA PROCESULUI DE REVITALIZARE A CENTRULUI ISTORIC COD PROIECT 2.02 ÎNTĂRIREA CAPACITĂŢII PERSONALULUI DIRECŢIEI PATRIMONIU, EVIDENŢĂ PROPRIETĂŢI – CADASTRU (DP) COD PROIECT 2.03 ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII DIRECŢIEI PENTRU PATRIMONIU, EVIDENŢĂ PROPRIETĂŢI – CADASTRU (DP) PENTRU MANAGEMENTUL PATRIMONIULUI PUBLIC COD PROIECT 2.04 CONSTRUIREA CAPACITĂŢII PERSONALULUI DP ÎN DOMENIUL COMUNICĂRII Condiţia 3 Alegerea proiectelor pilot COD PROIECT 3.01 IDENTIFICAREA AMPLASAMENTELOR PROIECTELOR PILOT COD PROIECT 3.02 STABILIREA CONDIŢIILOR DE INTERVENŢIE PENTRU ZONA PILOT Condiţia 4 Realizarea proiectului de comunicare pentru zona pilot 4.01 PROMOVAREA ZONEI PILOT 4.02 COMUNICAREA PENTRU ATRAGEREA INVESTITORILOR ŞI ÎNCHEIEREA DE PARTENERIATE 4.03 COMUNICAREA CU COMERCIANŢII DIN ZONA CENTRULUI ISTORIC 4.04 COMUNICAREA DIRECTĂ CU LOCUITORII DIN CENTRUL ISTORIC Condiţia 5 Organizarea schemelor de finanţare a operaţiunilor 5.01 ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII DP PENTRU MANAGEMENTUL FINANCIAR AL PROIECTELOR PILOT

13 2005-2006 Lipscani Identificarea partenerilor
Elaborarea planului de comunicare Identificarea proiectelor publice şi comerciale Coordonarea proiectelor cu surse de finanţare Infiinţarea agenţiei de revitalizare Lipscani, ca instrument de management al terenurilor Elaborarea planului financiar Lipscani


Descărcați ppt "Centrul Istoric plan de management Seminar:"

Prezentări similare


Publicitate de la Google