Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM."— Transcriere de prezentare:

1 Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM

2 S.I.M.- Etapele implementării
SR EN ISO 9001 și începând din anul 2001 și continuând pe parcursul procesului de consolidare a organizației ca operator regional; SR OHSAS 18001:2008 începând cu anul 2015. La finele anului 2015 aveam implementat și certificat un Sistem Integrat de Management: Calitate-Mediu-SSO (securitate și sănătate ocupațională).

3 Principalele elemente definitorii ale etapelor parcurse
Date și informații de documentare a desfășurării proceselor / subproceselor identificate ca relevante la nivel de operator, structurate și formalizate unitar, transpuse în: -> 20 Proceduri de Sistem -> 59 Proceduri Operaționale/Instrucțiuni de lucru Implementate la toate nivelurile ierarhice ale operatorului

4 Principalele elemente definitorii ale etapelor parcurse
Principiul de bază la nivelul proprietarului de proces: aplicarea continuă a ciclului PDCA (“Planifică-Efectuează-Verifică-Acţionează”); Relevanța quasi-echivalentă a acțiunilor preventive cu cele corective; Identificarea acțiunilor necesare pe baza Analizei interne de tip SWOT și a Planului de afacere a organizației. S.I.M. funcțional a permis tranziția la SR ISO 9001:2015 și 14001:2015, începând cu anul 2017.

5 Tranziția și certificarea în conformitate cu cerințele SR EN ISO 9001:2015 și 14001:2015
Tranziția s-a realizat pe parcursul anului 2017 și a avut în vedere: Adecvarea informațiilor documentate privind procesele/subprocesele relevante la nivelul operatorului în conformitate cu cerințele noilor standarde Calitate-Mediu.

6 Concepte de bază ale noilor standarde
Abordarea pe bază de proces, prin încorporarea PDCA; Gândirea pe bază de risc pentru minimizarea efectelor negative și maximizarea oportunităților; Respectarea consecventă a cerințelor și luarea în considerare a necesităților și așteptărilor viitoare.

7 Transpunerea în practica organizației
Stabilirea, implementarea și menținerea politicii de Calitate-Mediu – SSO în cadrul domeniului de aplicare al S.I.M.; Leadership și angajament pentru a se asigura că acțiunile sunt efectuate; Cunoștințe organizaționale, competențe și conștientizarea personalului; Trecerea de la conceptul de prevenție la cel de management al riscurilor; Înțelegerea organizației și a contextului în care activează, a necesităților și așteptărilor părților interesate, prin Analiza strategică - de tip SWOT și STEP.

8 Transpunerea în practica organizației
Se conturează elementele de analiză carteziană : vulnerabilități – amenințări, ca bază de abordare și implementare a Managementului Riscurilor, conform OSGG nr. 400/2015, respectiv, nr.600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial. Există contextul adecvat pentru tranziția de la SR OHSAS 18001: 2008 la SR ISO 45001: “Sisteme de management al sănătății și securității în muncă”. Stadiul actual al implementării S.I.M.: certificare conform SR EN ISO 9001: 2015, SR EN ISO 14001: 2015 și SR ISO 45001: 2018.

9 Suport – operare evaluare
Pentru realizarea conformă a proceselor, organizația asigură: infrastructura și mediul pentru operarea proceselor resursele necesare desfășurării proceselor planificare și control operațional al proceselor evaluarea performanței sistemului determinarea oportunităților pentru îmbunătățirea sistemului implementarea măsurilor necesare pentru a obține rezultatele intenționate ale S.I.M.. Configurația Sistemului Integrat de Management este prezentată sintetic în Harta proceselor.

10 Harta proceselor

11 Managementul riscurilor- aspecte relevante
S-a elaborat strategia de management a riscurilor; S-a creat structura organizatorică dedicată acestui scop; S-a elaborat și implementat Planul de management al riscurilor; S-au elaborat și implementat Planuri anuale de acțiuni pentru îmbunătățirea proceselor; S-a elaborat și se află în aplicare Planul de implementare a măsurilor de control a riscurilor (conform OSGG nr. 600/2018).

12 Procedura de sistem pentru documentarea informațiilor privind managementul riscurilor în mod armonizat din punct de vedere al cerințelor Standardului 8 din OSGG 600/2018 și ale ISO 9001:2015, documentează informații privind: descrierea procesului si responsabilităților alocate structurii organizatorice dedicate și responsabililor de risc de la nivelul compartimentelor funcționale / coordonatorilor acestora; metodologia de identificare, evaluare și tratare a riscurilor, respectiv: - scalarea elementelor de evaluare și ierarhizare a riscurilor- probabilitate, impact, scor de risc, nivel de toleranță; - limita de toletanță la nivel de operator: - profilul de risc al operatorului; Strategia de răspuns la riscurile inerente; Harta riscurilor – legenda: Risc minor Risc moderat Risc major

13 Harta riscurilor Managementul riscurilor Profil de risc: MEDIU
IV. Riscuri de natura socio-- umana Riscuri de natura economica III. Riscuri de natura politicilor de mediu II. Riscuri de natura operationala V. Riscuri de natura tehnica Procese IT VI. Riscuri de natura juridica Asigurarea legalitatii documentelor si actelor Procese de natura comerciala VII. Riscuri de natura SSM – conf. Legii nr. 319/2006 si HG nr.1425/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. VIII. Riscuri la securitate fizica – conf. Legii nr.333 / si HG nr. 301/2012 cu modificarile si completarile ulterioare. Procese Transport, distributie, apa; mentenanta infrastr. apa Procese legate de mediu Procese legate de sanatatea populatiei si angajatilor Procese comerciale / relatii publice - comunicare Procese de natura achizitiilor publice Procese de natura gestionarii RU si a recompenselor Procese de natura raporturilor de munca Procese privind conectarea populatiei la reteaua de apa / asigurarea contorizarii Procese privind realizarea investitiilor totale asumate Procese privind investitiile, conectarea populatiei la reteaua de canalizare Procese privind asigurarea continuitatii alimentarii cu apa

14 Abordarea sistemică a procesului
Cunoașterea amenințărilor > cunoașterea perechilor amenințare-vulnerabilitate > estimarea costurilor Identificarea și ierarhizarea riscurilor - > analizarea riscurilor probabilitate-efect Managementul riscurilor -> adoptarea măsurilor reactive / corective adecvate - > monitorizarea și controlul


Descărcați ppt "Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM."

Prezentări similare


Publicitate de la Google