Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT"— Transcriere de prezentare:

1 EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT
Februarie 2005

2 I. PIATA ROMANEASCA -EMITERE
EMITERE BRANDURI – JUCATORI – TIPURI DE CARDURI Visa, Branduri: MasterCard/Cirrus Maestro, American Express Emitenti: 22 banci Tipuri de carduri: debit, charge card, co-branded, credit card

3 II. PIATA ROMANEASCA -ACCEPTARE
ACCEPTARE BRANDURI – JUCATORI – TIPURI DE CARDURI Branduri: Visa, MasterCard/Cirrus Maestro, American Express, Diners Club, JCB Acceptatori: Banca Tiriac BCR, BRD-Societe Generale, Raiffeisen Bank Banc Post Banca Transilvania

4 III. CARACTERISTICILE PIETEI
Procentaj redus al persoanelor titulari de cont bancar Discrepante intre categoriile de clienti Cresterea permanenta a retelei de comercianti desi gradul de utilizare a cardurilor pentru tranzactii de cumparare bunuri si servicii ramane scazut Investitii mari ale bancilor in infrastructura specifica activitatii cu carduri

5 IV. POTENTIALUL PIETEI ROMANESTI
40,000 COMERCIANTI 7 MILIOANE POSIBILI UTILIZATORI CARD Peste 5,5 MIL. CARDURI EMISE LA SFARSITUL ANULUI 2004

6 V. EVOLUTIA PIETEI SI PREMIZELE INTRODUCERII CARDULUI DE CREDIT
Emiterea de carduri a parcurs in Romania pasii clasici: CARDURI DE DEBIT CARDURI DE DEBIT CU FACILITATE DE OVERDRAFT (1,3,6 SALARII) Premizele orientarii pietei Romanesti catre emiterea de credit carduri: Dezvoltarea pietei creditului de consum Dezvoltarea de produse complexe ca rezultat al maturizarii pietei Influenta exercitata de dezvoltarea pietelor din zona geografica in care este situata Romania

7 VI. TIPURILE SI EVOLUTIA CARDULUI DE CREDIT PE PIATA ROMANEASCA
Cum a evoluat pe piata? CARDUL DE CREDIT REVOLVING FARA PER. DE GRATIE CARDUL DE CREDIT CU PERIOADA DE GRATIE ACTUALIZAREA UNOR PRODUSE EXISTENTE In prezent se emit 9 produse tip card de credit revolving cu sau fara perioada de gratie

8 VII. CREDIT CARD VS DEBIT CARD
acces la credit revolving raport de activitate exista o limita de creditare utilizat pentru plati curente si ocazionale, acces la fondurile proprii extras de cont emis lunar puterea de cumparare legata direct de banii existenti in cont utilizat pentru plati curente si retrageri de numerar

9 VIII.CARACTERISTICI GENERALE ALE CREDIT CARDULUI
Dobanda cu perioada de gratie (cu respectarea conditiilor contractuale) Stimuleaza utilizarea cardului la comercianti prin: dobanzi mai mari la retrageri de numerar fara perioada de gratie la retrageri de numerar Taxe si comisioane mai mari decat la cele aferente debit cardurilor

10 IX. TENDINTE IN DEZVOLTAREA PIETEI ROMANESTI
REDIMENSIONAREA PRODUSELOR EXISTENTE Aparitia de produse combinate card Co-branded programe de loialitate si de recompensa atasate produselor existente TEHNOLOGII NOI cip carduri

11 X. BANCA TIRIAC - CREDIT CARDUL MASTERCARD
GLOBALITATE INCREDERE ACCESIBILITATE 520927 01/06 INDEPENDENTA SECURITATE SIMPLICITATE

12 XI. CARACTERISTICILE CARDULUI OFERIT DE BANCA TIRIAC
Tip card: Card de Credit Destinat: Persoanelor Fizice, PFA Limita de creditare : Lei / Revolving Aria de utilizare : In tara si strainatate Perioada de gratie: Pana la de 45 zile pentru tranzactii la comercianti & retrageri de numerar Minim lunar de rambursat: 5% + dobanda Mediul de acceptare: Electronic-ATM, POS si manual –Imprinter Termen de valabilitate: 2 ani Utilizare: -Cumpararea de bunuri si servicii de la comercianti, extrageri de numerar de la ATM-uri si ghisee bancare -Plati facturi utilitati de la ATM-urile Bancii Tiriac

13 XII. AVANTAJELE OFERITE DE CARDUL DE CREDIT
BANCA CLIENT Maximizarea profitabilitatii Flexibilitate in abordarea clientului Monitorizarea portofoliului pentru identificarea zonelor de oportunitate Acces rapid la fonduri Convenabilitate si siguranta Modalitate simplificata de imprumut Statut social

14 XIII. BENEFICIILE EMITENTULUI
Diversificarea portofoliului de produse Instrument de mentinere a relatiilor cu clientii –customer service imbunatatit Oportunitati de vanzare incrucisata Venituri sporite Comisioane carduri, taxa de interschimb, etc.


Descărcați ppt "EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT"

Prezentări similare


Publicitate de la Google