CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Asistenţă Educaţională
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
COMPONENȚA COMISIEI DE VERIFICARE CATALOAGE, NOTARE RITMICĂ, TEZE Hilohe Andra Diana Frigura Elena Bordianu Gabriela Cenuşe Lavineta Ismana-Ilisan Camelia.
Prevenirea fenomenelor de violenţă în şcoală presupune dezvoltarea şi implementarea unor strategii care să implice diverse categorii de actori din mediul.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Să citim pentru mileniul III
Proiect Erasmus+ (KA1)- „STUDENT TALENT BANK” FR01-KA aprilie 2019, Leeuwarden, Olanda   Inspector școlar general -prof. dr. Genoveva.
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
MÂINI DESCURCĂREȚE PENTRU MINȚI ISTEȚE.
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
prof. PLĂCINTA MIHAELA CARMEN
Competența face diferența!
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
...într-un colțișor al Terrei...
Muzica – este arta combinării notelor în succesiune şi simultan într-o
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
ȘCOALA GIMNAZIALĂ CENTRALĂ, CÂMPINA
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
COMENIUS REGIO ‘YES’ VIDEOCONFERINTA Bologna-Iasi 13 decembrie 2010
PROIECT-CONCURS LA NIVEL DE ȘCOALĂ
Nu este o lecție de istorie
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBI MODERNE
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
Să știi mai multe, să fii mai bun
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Invatarea centrata pe elev
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
CONSFĂTUIRI CU PROFESORII DE FIZICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
Exploratori în lumea emoțiilor
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
Formarea continuă a cadrelor didactice
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
METODA PROIECTULUI.
Cadrul normativ privind organizarea
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” RAPORT REZULTATE
INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI HUNEDOARA Anul şcolar
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019
CERC PEDAGOCIC EDUCAȚIE PERMANENTĂ - 16 FEBRUARIE 2016
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
CONSFĂTUIRILE NAŢIONALE ALE INSPECTORILOR ȘCOLARI PENTRU LIMBI MODERNE
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Transcriere de prezentare:

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA Raportul de activitate pentru anul școlar 2013-2014

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA Semestrul I Tema: „Lecţia de limba şi literatura română pentru elevul - subiect al educaţiei continue” Locul de desfăşurare: Şcoala Gimnazială Valea Glodului (unitate structură a Şcolii Gimnaziale Pleşeşti) Data:15 noiembrie 2013 Activitate demonstrativă la clasa a VI-a - textul suport Sobieski și românii, de Costache Negruzzi Propunător: prof. Pali Lăcrămioara (Şcoala Gimnazială Valea Glodului) Referat: prof. Aioanei Vasilica-Alina (Şcoala Gimnazială „Constantin Tomescu” Pleşesti)

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA Atelierele metodice au urmărit aspectele: întocmirea unui model de plan managerial şi a unui model de plan operaţional al disciplinei; prezentarea unui model de raport de activitate al responsabilului catedrei/ comisiei metodice şi a unui model de raport privind analiza testelor iniţiale; proiectarea planificării unei unităţi de învăţare; conceperea unui proiect didactic privind diferite strategii de instruire diferenţiată.

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA Semestrul al II- lea Tema: „Abordarea textului literar din perspectivă interculturală” Locul de desfăşurare: Şcoala Gimnazială Petia, comuna Buneşti Data: 23 mai 2014 Activitate demonstrativă la clasa a VII-a – textul suport Vasile Porojan, de Vasile Alecsandri Propunător: prof. Mocanu Ania-Alina (Şcoala Gimnazială Petia) Referat: prof. Rusu Anda (Şcoala Gimnazială Buneşti)

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA Atelierele metodice au vizat aspectele: conceperea unui proiect didactic prin care să se evidenţieze dimensiunea interculturală în romanul Baltagul, de Mihail Sadoveanu; întocmirea unui test de evaluare de parcurs, valorificând dialogul intercultural dintr-un text dat; elaborarea unor fişe de lucru care să implice metode şi tehnici de comunicare interculturală.

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA Puncte tari O A Analiza SWOT S Puncte slabe Oportunități Amenințări

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ Tari CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA Diversificarea experienţelor de învăţare prin activitățile demonstrative propuse; Întocmirea riguroasă a materialelor de specialitate; Utilizarea metodelor interactive de învăţare care au responsabilizat elevii, prin susţinerea propriilor opinii; Creativitatea cadrelor didactice în conducerea lecţiilor; Reducerea absenteismului cadrelor didactice de la activităţile de cerc pedagogic; Colaborarea eficientă a cadrelor didactice cu responsabilii de cerc pedagogic; Crearea site-ului Cercului pedagogic al profesorilor de limba şi literatura română Fălticeni II + zona, care asigură transparenţa informaţiilor oferite de I.Ş.J. Suceava şi transmiterea lor în teritoriu (http://cerculfalticeni2.webs.com)

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ Tari CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ Formarea unui număr mare de cadre didactice de limba şi literatura română din cadrul cercului şi nu numai prin participarea la cursurile de formare privind Dezvoltarea profesională continuă pe componenta instruirii diferenţiate a elevilor, sub îndrumarea domnului formator, prof. Marius-Claudiu Pintilii; Participarea elevilor membrilor cercului pedagogic la diferite concursuri şcolare; Organizarea de către Şcoala Gimnazială „Ioan Ciurea” Fălticeni a celei de-a treia ediții a Concursului județean interdisciplinar „Numai poetul…” (inclus în C.A.E.J. 2014); Participarea în număr mare a membrilor acestui cerc, în calitate de evaluatori, la Evaluarea Naţională; Scopul întâlnirilor din cadrul activităţilor cercului pedagogice a fost atins, cadrele didactice fiind îndrumate în conştientizarea existenţei necesităţii aplicării unei predări-învăţări-evaluări diferenţiate pentru eficientizarea demersului instructiv-educativ.

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ Tari CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ Puncte tari ● Parcurgerea ritmică, în termenele prevăzute de lege, a perfecţionării prin grade didactice: au obţinut gradul didactic I: Filip Maria (Şcoala Gimnazială Hârtop), Pintilii Marius-Claudiu (Şcoala Gimnazială „Ioan Ciurea” Fălticeni/ echivalarea titlului ştiinţific de doctor cu gradul I); a obţinut gradul didactic II: Costan Mihaela Mariana (Şcoala Gimnazială Gulia); au promovat examenul de definitivat: Drăgoi Mihaela (Şcoala Gimnazială Gulia), Ignat Magda (Şcoala Gimnazială Preuteşti).

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA Puncte slabe S Reticenţa unor cadre didactice în privinţa predării inter- şi pluridisciplinare; Iniţiative puţine în participarea la concursuri judeţene şi interjudeţene de specialitate; Existenţa unui formalism în elaborarea documentelor de specialitate.

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA OPORTUNITĂȚI Caracterul prioritar al activităţilor de cerc pedagogic; Valorificarea formatorilor locali în activităţile de formare continuă a cadrelor didactice; Lărgirea ofertei de formare continuă a personalului didactic de specialitate; Colaborarea fructuoasă dintre cei doi responsabili de cerc pedagogic; Buna motivaţie din partea cadrelor ce susţin activităţi de cerc, dată de dorinţa de a performa; Pregătirea metodică de calitate a cadrelor didactice cu experienţă, evidentă prin capacitatea de asigurare a unei succesiuni logice a secvenţelor de instruire. O

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA AMENINȚĂRI Populaţia şcolară în scădere; Autosuficienţa/ automulţumirea unor cadre didactice; Migrarea profesorilor de limba şi literatură română, an de an, de la o şcoală la alta, în lipsa titulaturii; Oferta negativă a mass-mediei, reflectată în lipsa de interes faţă de lectură şi activităţi educative. A

CERCUL PEDAGOGIC AL PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ FĂLTICENI II + ZONA Întocmit,   Prof. Agafiţa Gianina-Maria Prof. Pintilii Marius-Claudiu