Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I."— Transcriere de prezentare:

1 PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor practice

2 Program de desfăşurare

3 Obiective Proiectarea didactică Teoria constructivistă
Strategii moderne de predare-învăţare Metode interactive de învăţare Comunicarea

4 Teme de reflecţie Elevii nu învaţă Elevii nu sunt motivaţi
Elevii nu vor să răspundă Elevii nu sunt atenţi

5 Teme de reflecţie De ce nu învaţă elevii?

6 Teme de reflecţie Care este partea noastră de vină? Unde greşim?
Cum putem remedia situaţia?

7 Teme de reflecţie Ce trebuie făcut pentru ca elevii să înveţe?

8 Învăţământul românesc poartă urmele:
Romantismului secolului 18 Pozitivismului secolului 19 Socialismului Europei de est Eforturilor neorganizate de a aduce anumite schimbări

9 Reforma Reforma învăţământului se realizează, de fapt, în sala de clasă. Reforma trebuie să înceapă cu profesorul.

10 Profilul de competenţe al profesorului de chimie
A fi competent: înseamnă capacitatea unei persoane de a-şi mobiliza cunoştinţele şi a le transforma în activităţi concrete. NU – înseamnă a stăpâni cunoştinţele în domeniu şi a le transmite mai departe. NU ESTE TOCMAI SIMPLU!!!!!!!

11 Să încercăm!

12 Proiectarea Proiectarea activităţilor didactice constituie premisa şi condiţia necesară pentru realizarea unor demersuri educaţionale eficiente. Conţinuturile instructiv – educative nu mai constituie elementul central al activităţilor de proiectare didactică.

13 TRANSPOZIŢIA DIDACTICĂ
Studierea posibilităţilor de utilizare a noilor cunoştinţe de către elev în afara situaţiei şcolare. Exercită un rol de validare a obiectului învăţării şi are rol de evaluare. “Ce fac elevii cu ceea ce învaţă la şcoală?”

14 Unitatea de învăţare

15 Fundamentare teoretică
Karplus – trei stadii ale ciclului învăţării Explorare Dezvoltare conceptuală Aplicarea descoperirilor

16 Explorare Elevii sunt implicaţi în activităţi manipulative, observând şi studiind fenomenele

17 Dezvoltare conceptuală
Cu ajutorul profesorului se descoperă concepte sau principii cu care elevii au fost în contact în faza de explorare

18 Aplicare Elevii aplică ceea ce au descoperit în timpul fazei de dezvoltare conceptuală

19 Alfabetizarea ştiinţifică
O persoană poate descrie , explica şi anticipa fenomene din natură; Poate citi şi înţelege articole de natură ştiinţifică din ziare şi reviste şi se poate angaja în conversaţii referitoare la validitatea unor concluzii; Poate identifica probleme de natură ştiinţifică pe care se bazează decizii de nivel local sau naţional şi exprimă poziţii care denotă informare ştiinţifică şi tehnologică.

20 Cetăţean alfabetizat ştiinţific
Poate să efectueze următoarele acţiuni: observare măsurare înregistrare clasificare interpretare de date realizarea de predicţii şi deducţii investigare şi producere de modele


Descărcați ppt "PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I."

Prezentări similare


Publicitate de la Google