Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

CONSFĂTUIRI CU PROFESORII DE FIZICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "CONSFĂTUIRI CU PROFESORII DE FIZICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE"— Transcriere de prezentare:

1 CONSFĂTUIRI CU PROFESORII DE FIZICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE
Anul școlar

2 STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR
OMEN nr. 3818/ 36 de săptămâni de cursuri, însumând 176 de zile lucrătoare clasele terminale din învățământul liceal – cursuri de săptămâni. (30 mai 2014) clasa a VIII-a - 35 de săptămâni (13 iunie 2014)

3 Semestrul I Cursuri 16 septembrie 2013 – 20 decembrie 2013
Vacanţa de iarnă 21 decembrie 2013 – 5 ianuarie 2014 6 ianuarie 2014 – 31 ianuarie 2014 Vacanța intersemestrială 1 februarie 2014 – 9 februarie 2014

4 Semestrul al II-lea Cursuri 10 februarie 2014 – 11 aprilie 2014
Vacanţa de primăvară 12 aprilie 2014 – 22 aprilie 2014 23 aprilie 2014 – 20 iunie 2014 Vacanţa de vară 21 iunie 2014 – 14 septembrie 2014 Săptămâna 7 – 11 aprilie 2014 programului “Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun”

5 TEZE SEMESTRIALE Tezele din semestrul I al anului şcolar se susţin, de regulă, până la data de 20 decembrie 2013. Tezele din semestrul al II-lea al anului şcolar se susţin, de regulă, până la data de 23 mai 2014.

6 Planuri–cadru valabile
pentru clasele V-VIII, planuri-cadru aprobate prin O.M. Nr. 3638/ pentru clasele IX-XII, filierele teoretică şi vocaţională cursuri de zi, planuri-cadru aprobate prin O.M. Nr. 3410/ pentru învățământul liceal seral, filiera teoretică, planuri-cadru aprobate prin OM Nr. 4051/ pentru clasele a XI-a / a XII-a şi a XII-a / a XIII-a, ciclul superior al liceului, filiera tehnologică, cursuri de zi şi seral, planuri-cadru aprobate prin OM Nr. 3412/

7 Planuri–cadru valabile
pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral, planuri-cadru aprobate prin O.M. Nr. 3411/ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral, planuri-cadru aprobate prin O.M .Nr. 3081/ pentru clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocațională, profilul pedagogic planuri-cadru aprobate prin O.M. Nr. 5347/

8 Planuri–cadru valabile
Planuri-cadru aprobate prin OM Nr. 3168/ privind organizarea și funcționarea învățământului profesional cu durata de doi ani. Pentru învăţământul seral, filiera tehnologică a liceului, prevederile O.M. nr. 4051/2006 cu privire la aprobarea planurilor-cadru, rămân valabile pentru: a) clasele a XI-a şi a XII-a, a XIII-a, liceu tehnologic, b) clasa a XIV-a, liceu tehnologic, ruta progresivă de calificare profesională.

9 învățământul liceal, forma seral, filiera teoretică și filiera tehnologică, se face în conformitate cu precizările din Notificarea Nr / (BIOLOGIE) Numărul de ore de biologie și chimie din liceu

10 Clasa Nivelul Disciplina Programa Specializarea V-VIII GIMNAZIAL FIZICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE 5097/ IX LICEAL FIZICĂ 3458/ BIOLOGIE 3358/ CHIMIE 5099/ X FIZICĂ, BIOLOGIE 4598/ XI 3252/ XII 5959/ ȘTIINȚE Filologie, pedagogic, teologic METODICA PREDĂRII ȘTIINȚELOR Pedagogic PROFESIONAL Programa de clasa a X-a

11 PROGRAME ȘCOLARE PLANURILE –CADRU ŞI PROGRAMELE ŞCOLARE, în vigoare, pot fi accesate la adresa: preuniversitar> Învățământ gimnazial sau liceal > Planuri cadru sau programe scolare

12 DISCIPLINE OPȚIONALE Educație ecologică și protecția mediului, programa aprobată prin O.M. 1862/ “Matematică și științe în societatea cunoașterii” – Curriculum interdisciplinar integrat pentru matematică, fizică, chimie, biologie la decizia școlii pentru învățământul primar și secundar, programa aprobată prin O.M. nr. 3806/ Educaţie pentru sănătate, aprobată prin OMEdC Nr. 4496/ Toate PROGRAMELE ŞCOLARE OPŢIONALE CU CARACTER NAŢIONAL pot fi accesate la adresa: preuniversitar > Învaţământ primar sau Învaţământ gimnazial sau Învaţământ liceal >Programe scolare >Curriculum la decizia scolii

13 Manuale şcolare Manualele şcolare valabile în anul şcolar 2013-2014
sunt cele care au fost în vigoare şi în anul şcolar Catalogul manualelor şcolare valabile în învațământul preuniversitar , în anul școlar poate fi accesat la adresa: şi instituţii afiliate>Centrul Naţional de Evaluare si Examinare (CNEE)> Manuale> Liste, nomenclatoare, centralizatoare, cataloage >Catalogul manualelor şcolare valabile în învațământul preuniversitar Sau direct pe prima pagina

14 Examenul de bacalaureat - CHIMIE
2012 Judeţul Procent promovabilitate 1 CL 100.00 2 GJ 78.83 3 VN 57.97 4 MS 49.26 5 CT 48.63 6 CJ 48.47 7 DJ 46.35 8 GL 45.49 9 IS 44.10 10 BZ 42.00 11 BV 39.62 12 BN 37.77 13 SB 37.71 14 TL 30.30 15 BH 30.00 16 NT 28.57 17 AG 25.58 La nivel naţional 25.49 18 SJ 25.00 19 VS 20 IL 23.80 21 SM 22.31 22 BC 21.83 23 AR 19.40 24 PH 19.11 25 BR 18.18 26 SV 17.52 27 BT 15.72 28 MM 15.15 29 HR 14.15 30 DB 13.90 31 HD 12.02 32 VL 9.78 33 AB 9.27 34 TM 9.16 35 B 8.43 36 IF 8.33 37 CV 7.33 38 MH 7.01 39 OT 5.61 40 TR 2.94 41 CS 0.00 42 GR tehnologic

15 Examenul de bacalaureat
2012 Judeţul Procent promovabilitate 1 CL 100.00 2 GJ 3 GR 4 MH 5 MM 6 NT 7 VL 8 VN 9 AG 99.21 10 SM 98.72 11 HR 98.71 12 BZ 98.49 13 BR 98.48 14 SJ 98.24 15 CT 98.07 16 BT 97.82 17 SB 97.77 18 AR 97.64 19 HD 97.61 20 BH 97.22 21 BV 97.03 22 OT 96.96 23 GL 96.54 24 IS 96.29 25 BN 96.20 26 CJ 96.09 27 PH 96.00 La nivel naţional 95.90 28 IL 95.58 29 SV 94.95 30 VS 94.84 31 TM 94.80 32 B 94.78 33 TL 94.54 34 MS 94.35 35 AB 93.75 36 DJ 93.02 37 DB 92.94 38 TR 88.88 39 CS 88.46 40 BC 88.19 41 CV 87.75 42 IF 78.57 2013 Judeţul Procent promovabilitate 1 AB 100.00 2 BR 3 BZ 4 CL 5 CS 6 GJ 7 GR 8 IF 9 MH 10 NT 11 SB 12 VL 13 HD 99.51 14 SV 99.32 15 DJ 99.07 16 TM 99.03 17 AR 99.01 18 VN 98.90 19 VS 98.82 20 SJ 98.52 21 SM 98.49 22 GL 98.42 23 BN 98.41 24 AG 98.36 25 PH 98.33 26 TL 98.30 27 IL 98.11 28 CJ 98.04 29 BH 97.90 La nivel naţional 97.78 30 BV 97.57 31 B 97.17 32 BC 96.95 33 MS 96.89 34 MM 96.70 35 CT 96.44 36 HR 96.36 37 TR 95.91 38 DB 95.40 39 IS 95.28 40 BT 95.08 41 OT 92.85 42 CV 85.71 Teoretic

16 Examenul de bacalaureat

17 Examenul de bacalaureat

18 BAC - BIOLOGIE 77,88% Covasna
An Nr. candidaţi înscrişi Nr. candidaţi reuşiţi Nr. candidaţi eliminaţi Promovabilitate ,94% ,54% ,82% ,86% ,34% ,66% 77,88% Covasna

19 BAC – FIZICĂ - TEHNOLOGIC

20 BAC – FIZICĂ - TEORETIC

21

22

23

24

25 FIZICĂ

26 OLIMPIADA (denumire, disciplina) NT. TOTAL ELEVI PARTICIPANŢI
OLIMPIADE Nr. crt. OLIMPIADA (denumire, disciplina) NT. TOTAL ELEVI PARTICIPANŢI Nivel PREMII OBŢINUTE OBS. gimnaziu liceu I II III MENTIUNE 1 Olimpiada Naţională de Fizică 7 4 3 1 premiu special 2 Olimpiada Naţională de Chimie 5 1 menţiune specială Olimpiada Naţională de Biologie Olimpiada Interdisciplinară "Ştiinţele Pământului" Olimpiada de ştiinţe pentru juniori

27 CONCURSURI - 2013 Sesiunea ştiinţifică de biologie 1
CONCURSUL/SIMPOZIONUL (denumire, disciplina) NT. TOTAL ELEVI PARTICIPANŢI Nivel PREMII OBŢINUTE OBS. gimnaziu liceu I II III MENTIUNE Sesiunea ştiinţifică de biologie 1 Sesiunea de comunicări ştiinţifice "Chimia-prieten sau duşman?" 4 1 menţiune specială  Concursul Naţional de Fizică "Evrika" Concursul de chimie "Petru Poni" 5 Concursul de chimie “Raluca Ripan” 2 Concursul de fizică şi chimie “Impuls Perpetuum”

28 OLIMPIADE - 2014 Nr. crt. Olimpiada Faza județeană Unde Faza națională
1. Olimpiada Naţională de Fizică 15 februarie Cluj 2. Olimpiada Naţională de Chimie 22 februarie Iași 3. Olimpiada Naţională de Biologie 1 martie 6-11 aprilie Turnu Severin 4. Olimpiada Interdisciplinară "Ştiinţele Pământului" 8 martie 13-17 aprilie Focșani 5. Olimpiada de ştiinţe pentru juniori 24 mai 3-7 august ?

29 CONCURSURI - 2014 Nr. crt. Olimpiada Faza județeană Unde
Faza națională 1. Sesiunea ştiinţifică de biologie 15 martie 8-11 mai Craiova 2. Sesiunea de comunicări ştiinţifice "Chimia-prieten sau duşman?" ? 3. Concursul Naţional de Fizică "Evrika" 21-22 martie Brăila 4. Concursul de chimie "Petru Poni" 5. Concursul de chimie “Raluca Ripan” 17 mai 12-15 iunie Oradea 6. Concursul de fizică şi chimie “Impuls Perpetuum” 31 mai 9-14 august Tulcea

30 Direcţii principale de pregătire a cadrelor didactice
Cunoaşterea documentelor şcolare –Planurile – cadru şi programele şcolare, în vigoare Pregătirea de specialitate şi metodică Utilizarea manualelor şcolare şi a ghidurilor metodologice pentru disciplinele biologice Formarea cadrelor didactice în vederea abordării interdisciplinare a lecţiilor de ştiinţe Dotarea cabinetelor şi utilizarea softului educațional, platformei AEL în predare/ învăţare/ evaluare Utilizarea laboratorului de biologie în predare/ învăţare/ evaluare, respectând caracterul practic- aplicativ al lecției de biologie. Utilizarea instrumentelor de evaluare, inclusiv a instrumentelor digitale de evaluare

31 Proiectarea didactică
Elaborarea planificării calendaristice (modelele de planificare calendaristică postate pe site-ul MEN trebuie personalizate) Proiectarea unităţiilor de învăţare + Schița lecției, pentru cei aflați în primii ani de activitate - pâna la obținerea gradului definitiv în învățământ

32 Portofoliul profesorului
Documente de proiectare didactică: planificarea anuală și semestrială; proiectarea unităţilor de învățare; proiect de lecție; Proiectarea pregătirii suplimentare a elevilor capabili de performanţă și a celor care susțin ca probă de bacalaureat disciplina biologie Proiectarea pregătirii elevilor ce prezintă dificultăţi în învăţare; Instrumente de lucru şi de evaluare (teste sumative, predictive şi altele); rezultatele la examene naţionale; rezultatele evaluării predictive; rezultatele evaluărilor periodice și finale;

33 Portofoliul profesorului
Cursuri opţionale – programă, suport de curs, materiale auxiliare; Lista mijloacelor didactice din dotare; Evidenţa elevilor înscrişi la examenele naţionale - Bacalaureat; Documente privind calitatea de expert în educație, mentor, formator local/ judeţean/ naţional; coordonator cerc pedagogic/ metodist/ membru în consiliu consultativ al I.S.J./I.S.M.B.; îndrumător reviste şcolare/membru în colectivul de redacţie al revistelor de specialitate; evaluator manuale; membru în comisii ştiinţifice; Calificativul acordat de către C A al unităţii şcolare (copie).

34 Recomandări in urma inspecțiilor de specialitate efectuate de MEN
să se folosească rubrica observaţii a planificărilor calendaristice când apar modificări în succesiunea de parcurgere a temelor prevăzute în planificarea materiei sau pentru personalizarea lor privind tratarea diferenţiată a elevilor 2. să se respecte modelele de proiectare a unităţilor de învăţare şi a proiectelor didactice prezentate în ghidurile metodologice ale disciplinei, în realizarea propriilor documente. 3. realizarea portofoliului personal, conform structurii portofoliului cadrului didactic prezentat la consfătuirile cu inspectorii de specialitate nu numai de cadrele didactice titulare dar şi de cele suplinitoare. 4. cursuri de formare pentru abilitare curriculară, cu accent pe utilizarea muncii în echipă ca formă de organizare a activității didactice. 5. organizarea la nivel de catedră a lecțiilor model cu privire la utilizarea metodelor interactive, a platformei AeL și la integrarea elementelor TIC în lecţie

35 6. întreţinerea aparaturii din dotarea laboratoarelor în stare de funcţionare
7. organizarea cu elevii, care manifestă interes deosebit pentru studiul disciplinei, de pregătire suplimentară pentru creşterea rezultatelor la competiţiile naţionale de biologie 8. curs de formare în vederea aprecierii obiective a nivelului atingerii competențelor specifice urmărite la elevi, pe baza evaluării obiectivelor operaţionale ale lecţiei 9. utilizarea la toate orele care permit a mijloacelor de învățământ din dotarea unității de învățământ şi a laboratorului de biologie, fizică sau chimie. 10. formarea la profesori a algoritmilor de autoevaluare a lecțiilor la care sunt asistați 11. completarea si organizarea dosarului catedrei. 

36 Priorități ale educației pentru anul școlar 2013-2014 în învățământul preuniversitar
propuneri de activități de monitorizare și consiliere, la nivel județean, în scopul îmbunătățirii calității educației măsuri privind asigurarea calității procesului instructiv-educativ la nivelul unității de învățământ cu accent pe aspectele vizând reducerea absenteismului, evaluarea continuă a elevilor și planificarea activității de predare-învățare-evaluare

37 Proiecte, evenimente, oferte
Ziua porților deschise – UBB Cluj – 26 octombrie Concursul ”Noi și chimia” Concurs de fizică interjudețean ”Profizica”, Vaslui – 16 noiembrie 2013 Muzeul cinegetic din Sf. Gheorghe Proiectul Reforma predării fizicii (Ghid) Evaluarea elevilor II-IV-VI (octombrie-modele de subiecte) Manuale digitale ( Inspecții de specialitate și generale MEN – oct. Bioplanet DPH Programul de formare „Abilitarea personalului din sistemul de învăţământ pentru valorificarea diagnozelor TIMSS şi PIRLS” - în luna octombrie Romania este pe ultimul loc in UE la PIRLS si PISA.

38

39

40

41

42 Oferte Universitatea Politehnica Bucuresti, Facultatea de Chimie Aplicata si Stiinta Materialelor - Master aprofundare – Ciclul II-Bologna - Ştiinţe chimice în educaţie continuă SciEd Master interdisciplinar – Abordarea integrată a științelor naturii – București (Fac. de chimie)

43


Descărcați ppt "CONSFĂTUIRI CU PROFESORII DE FIZICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE"

Prezentări similare


Publicitate de la Google