PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Estimarea Cheltuielilor
Advertisements

Buletin Informativ nr.12/21.01
Asistenta sociala Activitatea de asistenta sociala presupune verificarea informatiilor privind identitatea cetatenilor, veniturile si patrimoniul.
ÎMREI “ LUMTEH’’ asigură funcționarea stabilă a instalațiilor electrice de iluminat public din mun. Chișinău. Pentru serviciile de întreținere a sistemului.
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Vârsta a treia – prioritate pe agenda publică
RAPORT DE ACTIVITATE BIROU
Conferința de final a proiectului
Bugetul municipal Chişinău anul 2011
Sistemul de pensii facultative - oportunitati si provocari 2008
Modificarea şi completarea unor acte normative - OUG nr.114/2018
BINE AŢI VENIT !.
Modificare nomenclator obligații Declarația 100
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
VULCAN – 10 ANI DE ISTORIE ÎN UNIUNEA EUROPEANĂ
Un program ASF dedicat copiilor.
Cadru legislativ Fondurile deschise de investitii
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
COMISIA NAŢIONALĂ A PIEŢEI FINANCIARE
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Competența face diferența!
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Conferinta De presa (martie 2019)
Ministerul Apelor și Pădurilor
Ministerul Apelor și Pădurilor
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
România 2008 PENSIILE PRIVATE o evaluare la start
Reforma fiscală - Măsuri şi rezultate aşteptate -
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ “APELE ROMÂNE”
Proiecte cu finanţare europeană în domeniul mediului înconjurător
Proiect cofinantat prin Fondul de Coeziune
Activitatea Serviciului Informatizare-Comunicaţii în anul 2005
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
ADMINISTRAŢIA IMOBILIARĂ ORADEA
PROCESE FEEDBACK FUNDAMENTALE
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
problematica protectiei mediului din perspectiva consultantului
ECONOMISIREA SI CREDITAREA PENTRU DOMENIUL LOCATIV
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
Conferinţă de Presă- Lansare Proiect “Conservarea și Consolidarea Cetății Poenari Argeș” Cod proiect Piteşti *63.
PIATA CREDITULUI IN ROMANIA – FAST FORWARD >>
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Creșterea sustenabilă: Mediul de afaceri și rolul său în echilibrul macroeconomic și în convergența reală Ionut Dumitru Presedinte Consiliul Fiscal, Economist-sef.
Stadiul implementării Programului Operaţional Regional
Prima rectificare a anului 2019
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
prin Banca Transilvania
Posibilităţi de garantare a creditelor acordate
Centrul Istoric plan de management Seminar:
Administraţia Fondului pentru Mediu
PARTENERIATUL CU BCR IN CADRUL PROIECTELOR FINANTATE DIN FONDURI EUROPENE
Instrumente financiare (IF)
Facilităţi fiscale şi modificarea Codului fiscal
Contractul de voluntariat
DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII: Strategie si prognoze
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
Sistemul de pensii facultative Oportunitati si provocari 2008
Speranța Pîrciog, director științific
Ziua Internațională a Sănătății
Transcriere de prezentare:

PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019 Dezbatere publică, Focşani, 16 aprilie 2019

BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI Instrument de planificare a veniturilor şi a cheltuielilor pe parcursul unui an financiar; Expresie a politicii administraţiei publice locale, a Consiliului Local care aprobă şi care poate influenţa direcţia acţiunilor desfăşurate în cadrul comunității.

PROCESUL ELABORĂRII BUGETULUI PE ANUL 2019 Elaborarea politicii fiscale şi bugetare; Estimarea încasării veniturilor; Inventarierea problemelor prioritare ale comunităţii şi prioritizarea acestora; Colectarea propunerilor de la unităţile subordonate; Fundamentarea şi reaşezarea bugetului; Supunerea dezbaterii publice; Aprobarea bugetului de catre Consiliul Local. Participanţi la elaborarea proiectului de buget: Cetăţenii; Directorii de instituţii şi operatorii economici; Şefii de servicii şi departamente din cadrul primăriei;

POLITICA FISCALĂ ŞI BUGETARĂ PE 2019 Evitarea unui grad ridicat de fiscalitate prin: Menţinerea impozitelor şi taxelor locale la nivelul celor stabilite prin Codul Fiscal; Acordarea de bonificaţii pentru plata integrală a impozitului pe clădiri, impozitului pe teren şi a impozitului asupra mijloacelor de transport, până la 31.03.2019: Politica bugetară: Asigurarea serviciilor publice de calitate şi la costuri suportabile de către populaţie; Intensificarea măsurilor de raţionalizare a cheltuielilor; Finalizarea lucrărilor de investiţii în curs; Atragerea de noi surse de finanțare (fonduri europene,PNDL,etc).

BUGETUL GENERAL 2019 214.717 mii lei Bugetul este consolidat cu suma de 15.195 mii lei ce reprezintă subvenţie acordată instituţiilor finanţate parţial din venituri proprii

VENITURI 214.717 MII LEI Venituri proprii: 128.980 mii lei (60%): Impozite si taxe locale şi alte venituri: 56.868 mii lei Cote defalcate din impozitul pe venit: 72.112 mii lei Sume defalcate din TVA : 8.380 mii lei (4%) Subvenţii : 22.674 mii lei (11 %), Sume primite de la UE : 25.883 mii lei (12%) Excedent ani precedenti: 28.800 mii lei (13%)

CHELTUIELI 214.717 MII LEI CHELTUIELI 229.557 MII LEI CHELTUIELI 229.557 MII LEI

1. SERVICIUL DATORIEI PUBLICE 5.300 MII LEI Împrumuturi Dobânzi şi comisioane Rambursări rate Obligaţiuni municipale (28.000 mii lei) 1.600 mii lei 3.700 mii lei Împrumut UNICREDIT ȚIRIAC (24.500 mii lei)

2. CONTRIBUŢIE PROIECTE INTERNE 1.160 MII LEI Denumire proiecte Contribuţie proprie Contribuţie finanţare două adăposturi de noapte – proiect derulat în parteneriat cu Crucea Roşie 500 mii lei Cofinanțare extindere și modernizare sistem de apă și canalizare – proiect derulat de CUP S.A. 660 mii lei Total 1.160 mii lei

3. CHELTUIELI SOCIAL CULTURALE 69.260 MII LEI ÎNVĂŢĂMÂNT: 17.845 mii lei 622 mii lei salarii activități autofinanțate 14.656 mii lei bunuri si servicii ( 6.085 mii lei utilităţi, 883 mii lei reparaţii curente, 4.902 mii lei alte cheltuieli, 2.786 mii lei hrană) 318 mii lei facilităţi transport elevi, inclusiv transportul special 902 mii lei competiţii sportive Liceul Sportiv 1.000 mii lei burse 307 mii lei drepturi copii cu cerințe educaționale speciale 40 mii lei stimulent educațional pentru învățământul preșcolar SĂNĂTATE: 7.645 mii lei Cabinete medicale școlare: 7.567 mii lei (salarii şi bunuri și servicii) Mediatori sociali: 48 mii lei salarii Drepturi donatori sange: 30 mii lei ( gratuitate transport ) CULTURĂ, RELIGIE, TINERET, AGREMENT: 17.290 mii lei 3 unităţi cultură: 7.100 mii lei din care 4.959 mii lei subvenție buget local 1 unitate sport: 7.070 mii lei din care 7.000 mii lei subvenție buget local Cofinanţare proiecte unități de cult: 2.200 mii lei Activităţi culturale: 900 mii lei Activităţi tineret: 20 mii lei pentru CLT

3. CHELTUIELI SOCIAL CULTURALE 69.260 MII LEI ASISTENŢĂ SOCIALĂ: 26.480 mii lei Persoane în vârstă: 3.643 mii lei: 1.500 mii lei gratuitate pe transportul urban 2.143 mii lei Căminul pentru Persoane Vârstnice Drepturi persoane cu handicap: 14.460 mii lei: 3.906 mii lei indemnizaţii persoane cu handicap 9.424 mii lei salarii insoţitori 1.130 mii lei gratuitate pe transportul urban Ajutoare sociale și alte drepturi sociale: 350 mii lei Cantina de Ajutor Social: 2.066 mii lei ( 618 mii lei salarii, 1.360 mii lei hrană asistați, bunuri şi servicii 88 mii lei ) Creşe: 2.260 mii lei ( 1.850 mii lei salarii, 410 mii lei bunuri şi servicii) Direcția de Asistenţă Socială: 3.701 mii lei (3.015 mii lei salarii, 106 mii lei bunuri şi servicii, 580 mii lei vărsăminte la bugetul de stat)

4. CHELTUIELI CU SERVICII PUBLICE 69.385 MII LEI SERVICII PUBLICE ADMINISTRATIVE: 29.741 mii lei: Primărie: 19.310 mii lei : 16.250 mii lei salarii, 2.880 mii lei bunuri si servicii, 180 mii lei alte cheltuieli și transferuri buget stat Cheltuieli alegeri: 26 mii lei Situaţii de urgenţă și protecție civilă: 240 mii lei: 105 mii lei salarii, 135 mii lei bunuri si servicii Ordinea şi liniştea publică: 7.065 mii lei Serviciul de evidenţă a persoanelor: 2.100 mii lei din care 1.720 mii lei subvenție buget local Fond de rezervă: 1.000 mii lei ENERGIE TERMICĂ: 5.560 mii lei Subvenţii: 5.000 mii lei Ajutoare pentru încălzirea locuinţelor: 560 mii lei SERVICII PUBLICE DE GOSPODĂRIRE: 34.084 mii lei Iluminat public : 3.490 mii lei Fond locativ : 531 mii lei Intreţinere spaţii verzi: 5.243 mii lei Intreţinere şi reparaţii străzi: 8.520 mii lei Curăţenia oraşului: 6.705 mii lei Parc auto, întretinere mobilier urban, câini comunitari, pază, monitorizare video, etc: 7.720 mii lei Alte cheltuieli: 1.875 mii lei (evaluări, casări, despăgubiri, fond IID, cotizații ADI-uri,etc)

5. INVESTIŢII 69.612 MII LEI 30.480 MII LEI - PROIECTE CU FINANȚARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE 39.092 MII LEI – INVESTIȚII FINANȚATE DIN BUGETUL LOCAL având ca sursă excedentul din anii precedenți și finanțare primită din Programul Național de Dezvoltare Locală 40 MII LEI – INVESTIȚII DIN BUGETUL ACTIVITĂȚILOR AUTOFINANȚATE