Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE"— Transcriere de prezentare:

1 MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial “Creşterea Competitivităţii Economice” (POS CCE) Ministerul Fondurilor Europene - iunie, iulie 1

2 Beneficiarii sunt responsabili pentru implementarea activităţilor de informare şi publicitate referitoare la asistenţa financiară nerambursabilă obţinută prin POS CCE, în conformitate cu cele declarate în cererea de finanţare. Obligaţiile beneficiarilor privind implementarea măsurilor de informare şi publicitate sunt prevăzute în cadrul Anexei privind măsurile de informare şi publicitate a contractului de finanţare.

3 Pentru toate produsele de comunicare realizate în cadrul proiectelor finanţate prin POS CCE, beneficiarii vor utiliza indicaţiile tehnice menţionate in * Manualul de identitate vizuală (disponibil pe website-ul şi ue.ro) şi * Instrucţiunile pentru beneficiari - Model pentru produse de informare şi publicitate

4 Odată cu acceptarea finanţării, următoarele date ale beneficiarilor finanţărilor nerambursabile obţinute prin intermediul POS CCE vor fi făcute publice, electronic sau în orice alt mod: denumirea beneficiarului, localitatea (sediul social al beneficiarului), titlul proiectului, valoarea alocării financiare nerambursabile acordate (din FEDR şi din bugetul naţional) şi anul alocării (conform contractului de finanţare), valoarea totală a plăţilor efectuate la finalizarea proiectului.

5 Reguli generale – cerinţe pentru toate proiectele
Beneficiarii au următoarele obligaţii cu privire la măsurile de informare şi publicitate: să anunţe prin anunţuri publicitare sau comunicate de presă (anunţuri de presă) începerea şi încheierea activităţilor din proiect. Beneficiarii finanţărilor vor face dovada apariţiei comunicatelor (ştirilor rezultate) sau anunţurilor în mass media relevante pentru program/ proiect (cel puţin o apariţie); să asigure o informare transparentă şi corectă a mass-media asupra proiectului finanţat prin POS CCE; în cazul achiziţiilor de bunuri / obiecte fizice, acestora li se va aplica la loc vizibil un autocolant sau o plăcuţă, după caz; să deţină un dosar (în format tipărit şi/sau electronic) în care vor fi înregistrate toate documentele şi produsele aferente activităţilor de informare şi publicitate desfăşurate.

6 Anunţuri / Comunicate de presă
Se publică la începerea şi încheierea activităţilor din proiect şi trebuie să cuprindă: Sigla Uniunii Europene; Sigla Guvernului României, Sigla „Instrumente Structurale ” ; Menţiunea Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice”; Sloganul „Investiţii pentru viitorul dumneavoastră”; Titlul proiectului, precum şi menţiunea „Proiect cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională”. NU există o dimensiune obligatorie, dar textul si siglele trebuie să fie vizibile.

7 Model orientativ pentru Anunţ / Comunicat de presă
Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice” -co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională „Investiţii pentru viitorul dumneavoastră” Titlul comunicatului de presă Locaţia, data [Nume Beneficiar], cu sediul în [………….], derulează, începând cu data de [data semnării contractulu)], proiectul “[………….]“, co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanţare încheiat cu [ Instituţia ]. Valoarea totală a proiectului este de [………..] lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de [………] lei. Proiectul se implementează în localitatea/localităţile [ ] pe o durată de […………] luni. Obiectivul proiectului este [……………] Detalii suplimentare puteţi obţine de la: Nume persoană contact ……….. Funcţie: Tel. ………, Fax: ……………., ………….

8 Autocolante sau plăcuţe – pentru achiziţiile de echipamente
Vor conţine următoarele elemente: Sigla Uniunii Europene; Sigla Guvernului României; Sigla „Instrumente Structurale ”; Menţiunea Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice”; Sloganul „Investiţii pentru viitorul dumneavoastră”; Titlul proiectului, precum şi menţiunea „Proiect cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională”. Dimensiunea recomandată: 9 cm x 5 cm.

9 Model orientativ de autocolant
Programul Operaţional Sectorial “Creşterea Competitivităţii Economice” “Investiţii pentru viitorul dumneavoastră” Titlul proiectului…… Proiect cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională

10 Reguli specifice Reguli aplicabile pe perioada implementării proiectului Beneficiarii proiectelor de investiţii în infrastructură (lucrări de construcţii, reabilitare, modernizare, extindere), pentru care valoarea contribuţiei publice depăşeşte de euro sunt obligaţi să monteze panouri pentru toată durata de implementare a proiectului, chiar la locaţia proiectului. Următoarele elemente de informare sunt prezente în mod obligatoriu pe panou: a) Sigla Uniunii Europene; b) Sigla Guvernului României; c) Sigla "Instrumente Structurale "; d) Menţiunea „Proiect cofinanţat de UNIUNEA EUROPEANĂ prin Fondul European de Dezvoltare Regională”; e) Menţiunea Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice". f) Sloganul „ Investiţii pentru viitorul dumneavoastră”; g) Titlul proiectului / investiţiei; h) Valoarea proiectului şi termenul de finalizare conform contractului de finanţare; i) Valoarea contribuţiei comunitare şi valoarea contribuţiei Guvernului României conform contractului de finanţare; j) Numele beneficiarului proiectului. Dintre acestea, suma suprafeţelor ocupate de informaţiile precizate la punctele a, d şi f trebuie sa fie cel puţin 25% din suprafaţa panoului.

11 Reguli specifice Reguli aplicabile după încheierea proiectului Beneficiarii proiectelor de investiţii în infrastructură (lucrări de construcţii, reabilitare, modernizare, extindere) şi / sau de achiziţii de bunuri, pentru care valoarea contribuţiei publice depăşeşte de euro sunt obligaţi ca la cel mult 6 luni de la încheierea proiectului să monteze plăci permanente Următoarele elemente de informare sunt prezente în mod obligatoriu pe placă: a) Sigla Uniunii Europene; b) Sigla Guvernului României; c) Sigla "Instrumente Structurale "; d) Menţiunea „Proiect cofinanţat de UNIUNEA EUROPEANĂ prin Fondul European de Dezvoltare Regională”; e) Menţiunea Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice"; f) Sloganul „ Investiţii pentru viitorul dumneavoastră”; g)Tipul şi titlul proiectului / investiţiei; h) Valoarea proiectului la finalizare; i) Numele beneficiarului proiectului. Dintre acestea, suma suprafeţelor ocupate de informaţiile precizate la punctele a, d, f şi g trebuie sa fie cel puţin 25% din suprafaţa plăcii.

12 Erori frecvente Nerespectarea / respectarea parţială a măsurilor de informare şi publicitate: folosirea siglelor beneficiarilor pe materialele de informare si publicitate privind proiectul materialele publicitare nu sunt întocmite corespunzător: lipsă sigle, poziţionare greşită a siglelor, lipsa slogan; pliantele, broşurile nu conţin pe ultima pagină: titlul proiectului, editorul materialului, data publicării şi citatul “Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României” ; neaplicarea autocolantelor sau plăcuţelor pe toate bunurile/echipamentele achiziţionate panourile pentru afişare temporară nu conţin valoarea contribuţiei UE şi valoarea contribuţiei Guvernului României; sigle incomplete sau incorecte menţionarea greşită a Autorităţii de Management

13 Str. Dr. Ernest Juvara nr. 3-7, 060104,Sector 6, Bucureşti
Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial “Creşterea Competitivităţii Economice” Ministerul Fondurilor Europene Str. Dr. Ernest Juvara nr. 3-7, ,Sector 6, Bucureşti Telefon: Fax: Web:


Descărcați ppt "MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE"

Prezentări similare


Publicitate de la Google