Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

PIATA CREDITULUI IN ROMANIA – FAST FORWARD >>

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "PIATA CREDITULUI IN ROMANIA – FAST FORWARD >>"— Transcriere de prezentare:

1 PIATA CREDITULUI IN ROMANIA – FAST FORWARD >>
APRILE, 2005

2 Piata Creditului de Consum
Raiffeisen Bank este unul dintre jucatorii importanti pe piata creditului, in special pe cea a creditului de consum. In 2004, Raiffeisen Bank a fost catalizatorul pietei de consumer loans; in reprezentarea grafica se observa ca odata cu intrarea noastra in piata la finalul primului trimestru din 2003, piata a expoldat. Raiffeisen Bank a generat si un efect de antrenare la nivelul celorlalte banci, al pietei in ansamblu Sursa: BNR

3 Piata produselor de credit Evolutie 2003-2004
Raiffeisen Bank are permanent in atentie evolutiile din piata atit din punctul de vedere al produselor lansate si a cumparatorilor cit si din perspectiva promovarii, a actiunilor de marketing destinate acestor produse. Studiile de piata, realizate de institutii specializate au rolul de a ne da o imagine de anasamblu a perceptiei populatiei din Romania asupra produselor de credit. Cea mai spectaculoasa crestere a fost in domeniul creditelor pentru achizitionarea bunurilor de folosinta indelungata: de la 2.2% in Aprilie 2003 la 9.4% in Decembrie 2004. Populatia Romaniei manifesta un apetit constant crescator pentru creditele de nevoi personale (o crestere de la 1.8% in Aprilie 2003 la 5.1% in Decembrie 2004) Sursa: Consumer Tracking GfK Romania, (medii mobile), Esantion: 18+

4 Utilizare produse bancare Romania (urban + rural)
Piata bancara din Romania cunoaste in ultimii ani o dezvoltare fara precedent. Avem de a face cu o diversificare a produselor oferite persoanelor fizice, in special in categoria produselor de creditare In Romania, cca 46% din populatia cu varste peste 18 ani, are o relatie cu cel putin o banca. Cele mai utilizate produse bancare sunt: cardul de debit/de salariu (20.1%), urmat de contul curent in lei (14.1%) si creditele pentru bunuri de folosinta indelungata (8.6%). Nota: A) Procentul de clienti de cont curent (14.1% ) este evident o subestimare, datorata faptului ca utilizatorii nu contientizeaza ca fiecare produs bancar are un cont atasat. B) Studiul a fost realizat de Raiffeisen Bank impreuna cu GfK Romania, pe un esantion de 1,000 persoane, reprezentativ la nivel national. Datele au fost culese in luna ianuarie 2005 Sursa: Consumer Tracking GfK Romania, Ianuarie 2005, Esantion: 18+

5 Utilizare produse de credit Romania (urban + rural)
persoane persoane persoane persoane persoane Din categoria produselor de creditare, in ultimele 12 luni cel mai popular produs oferit de catre banci a fost creditul pentru achizitionarea de bunuri de folosinta indelungata: 8.6% din populatie ( persoane) 7.4% din populatie a contractat in ultimul an credite pentru nevoi personale, 1.8% in populatie credite imobiliare si ipotecare, 0.4% din populatie credite pentru masina si cca 0.3% din populatie credit pentru vacanta. Piata creditelor ipotecare a fost marcata de o crestere puternica in 2004 (+66%); aceasta a condus la cresterea ponderii creditelor ipotecare de la 25% la 28% in total credite. 2004 a fost marcat de o crestere puternica a creditarii in valuta; daca la creditele in valuta s-a inregistrat o crestere de 82%, creditele in lei au scazut cu 15%. Ponderea creditelor ipotecare in valuta a ajuns la 89%, fata de 81% la inceputul anului 2004, ceea ce inseamna ca exista un risc valutar mare, pe piata creditelor imobiliare Sursa: Consumer Tracking GfK Romania, Ianuarie 2005, Esantion: 18+

6 Produse de credit Profil utilizatori vs total populatie 18+
UTILIZATORI DE PRODUSE DE CREDITARE 86% au intre 25 si 55 ani 71% au studii medii sau superioare 72% lucreaza cu norma intreaga 68% sunt salariati 49% venit lunar pe gospodarie peste 200 EUR 83% sunt casatoriti 57% au copii in gospodarie 50% locuiesc in orasele cu peste locuitori POPULATIE CU VARSTE PESTE 18 ANI 59% au intre 25 si 55 ani 47% au studii medii sau superioare 39% lucreaza cu norma intreaga 36% sunt salariati 24% venit lunar pe gospodarie peste 200 EUR 70% sunt casatoriti 40% au copii in gospodarie 38% locuiesc in orasele cu peste locuitori Utilizatorii de produse de credit au un profil demografic superior caracteristicilor populatiei cu virsta peste 18 ani din Romania. Se observa ca produsele de credit sunt apreciate in special de catre persoane cu virste intre ani, cu studii medii si superioare, cu domiciliul in norase cu peste de locuitori. Sursa: Consumer Tracking GfK Romania, , Esantion: 18+

7 Intentie de cumparare a produselor de credit, in urmatoarele 12 luni, Romania (urban + rural)
persoane persoane persoane persoane persoane Pentru urmatoarele 12 luni conform studiului efectuat de Gfk, 5.3% ( persoane) din total populatie intentioneaza sa obtina un credit pentru achizitionare unor bunuri de folosinta indelungata. Urmatoarele tipuri de credite, in ordinea preferintei sunt: creditul imobiliar si ipotecar – 4.4% din total populatie, creditul pentru nevoi personale – 4.0% din populatie, creditul pentru masina – 2.5% din total populatie. Alte tipuri de credite ( de exemplu credit pentru vacanta) este vizat de cca 0.5% din populatie. Sursa: Consumer Tracking GfK Romania, Ianuarie 2005, Esantion: 18+

8 Intentie de cumparare a produselor de credit, in urmatoarele 12 luni - Evolutie 2003-2004
In Romania, 25% din total populatie cu varste peste 18 ani intentioneaza sa achitioneze un produs de creditare in urmatoarele 12 luni Creditul pentru bunuri de folosinta indelungata este cel mai des mentionat produs, avand si cea mai mare crestere in preferinta in ultimii doi ani: de la 3.5% in 2003 la 5.5% in 2004. Creditul ipotecar/imobiliar si cel pentru nevoi personale, in termeni de intentie de utilizare, au evolutii relativ similare: de la 2.5% la 3.4% si respectiv de la 2.5% la 4.0% Sursa: Consumer Tracking GfK Romania, (medii mobile), Esantion: 18+

9 Sursa: A;lfaCont, prelucrare Initiative Media
Investitii media in 2004 In Romania, cresterea fara precedent a pietei produselor de credit s-a facut si pe fondul unuor eforturi sustinute din partea bancilor privind promovarea acestor produse 14,9% din investitiile media facute de catre banci in 2004 au fost pe categoria de produse de creditare In 2004, bancile au comunicat cel mai mult pe categoriile de credite pentru nevoi personale (58.4%), urmate de creditele imoibiliare si ipotecare. In ceea ce priveste split-ul de media, bancile au promovat creditele pentru nevoi personale in proportie mai mare pe TV (am avut de a face cu lansari de produse – credit pentru nevoi personale cu ipoteca). Aceleasi proportii se pastreaza si la radio, in timp ce in presa scrisa, bancile s-au orientat catre promovarea mai puternica a creditelor imobiliare/ipotecare. Sursa: A;lfaCont, prelucrare Initiative Media

10 Concluzii Piata creditului se diversifica, atit din punctul de vedere al lansarii de produse cu termene de rambursare mari cit si al accesibilitatii acestor produse unor categorii largi de clienti Cresterea creditului pentru nevoi personale va fi secondata de o evolutie pozitiva in domeniul produselor de credit tip card de credit Lupta dintre banci pentru cota de piata se va duce atit in unitatile bancare cit si in mass media, unde plasarea eficienta a mesajelor publicitare isi va spune cuvintul din ce in ce mai mult.


Descărcați ppt "PIATA CREDITULUI IN ROMANIA – FAST FORWARD >>"

Prezentări similare


Publicitate de la Google