Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Buletin Informativ nr.12/21.01
Advertisements

Privatizari in pietele europene: aspecte strategice, financiare si legale Bucuresti, 26 Martie 2013 In colaborare cu.
PRINCIPALELE REGLEMENTĂRI
INFORMAŢII GENERALE Asociaţia ADIVEST este persoană juridică română de drept privat, fără scop patrimonial, apolitică, nonsindicală şi nonsectantă, constituită.
Subiectele 1. Administrarea publică centrală şi locală în R.Moldova
Acte juridice normative
Simbolurile de Stat ale Republicii Moldova
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Vârsta a treia – prioritate pe agenda publică
Guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice
Modificarea şi completarea unor acte normative - OUG nr.114/2018
BINE AŢI VENIT !.
Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2019
Modificare nomenclator obligații Declarația 100
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
Reorganizarea judiciară, între mit și realitate
Masuri de sprijinire a contribuabililor aflati in dificultate financiara Temei legal: * Art.VIII si art. XI din OG 30/2011 pentru.
Competența face diferența!
Potrivit art. 1 alin. (4) din Constituţia României, republicată în 2003: „Statul se organizează potrivit principiului separaţiei şi echilibrului puterilor.
„Cum facem sa nu ni se intample noua?...“!
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
Raport de bilanţ al activităţii profesionale desfăşurate în anul 2015
Proiecte cu finanţare europeană în domeniul mediului înconjurător
COMISIA NAŢIONALĂ A PIEŢEI FINANCIARE
Codul de guvernare corporativă
PROIECTUL « EDUCAŢIA PENTRU INFORMAŢIE ÎN MEDIUL RURAL DEFAVORIZAT”
TAIEX Ana Maria DOBRE Chişinău, Mai 2012
LIBERA CIRCULAŢIE A MĂRFURILOR Eliminarea barierelor în calea comerţului Aplicarea principiului recunoaşterii reciproce Mirona Coropciuc Ministerul Integrării.
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
HOTĂRÂRE nr din 14 decembrie 2011
Standardele Internaţionale de Contabilitate (IAS)
Cadrul legal al procedurilor de informare și consultare a angajaților
TIPURI DE CERERI SI SCRISORI
AUTORITATEA AERONAUTICĂ CIVILĂ ROMÂNĂ
ASOCIAŢIA DE STANDARDIZARE
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Operațiuni de încasări și plăți în numerar
Ce este EURES ? EURES* - reţea de cooperare între Comisia Europeană, serviciile publice de ocupare a forţei de muncă din statele membre ale Spaţiului Economic.
Conferinta internationala “Intarirea Legitimitatii”
Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare - Romania -
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
BIRIŞ GORAN SCPA, PARTENER PRINCIPAL
Alocațiile copiilor în anul 2019
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
Operaţiunile cu instrumente de plată electronică în România
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
SINDICATUL ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEŢUL HUNEDOARA
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
UNIUNEA EUROPEANĂ Fondul Social European GUVERNUL ROMANIEI
ESTE REINTERGRAREA ȘI RESOCIALIZAREA CONDAMNATELOR POSIBILĂ ÎN CONDIȚIILE ACTUALE? Prezentare pentru Conferința Internațională „Femeile și minorii în detenție:
Centrul Istoric plan de management Seminar:
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
Buletin Informativ nr.43/05.07
Plafoane majorate pentru popriri conturi
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
PRIMĂRIA COMUNEI SPINUS
Facilităţi fiscale şi modificarea Codului fiscal
Recunoașterea calificărilor profesionale
Contractul de voluntariat
Aspecte legale ale recuperarii creantelor de la populatie
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
Buletin Informativ nr.55/22.08
Buletin Informativ nr.48/22.07
Rolul procurorului în sistemul de justiţie penală
PENSIILE PRIVATE, START 2007! IN PIATA FONDURILOR DE PENSII
Transcriere de prezentare:

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor Sculea Anastasia cl. a x-a ,,E’’

Cuprinsul prezentării 1.Prezentarea generală a ANPC 2.Inserați organigrama ANPC(printscreen) 3.Prezentare legislație ANPC 4.Soluționarea Alternativă A Litigiilor (SAL) 5.Formular notificare produse periculoase 6.Sfârșitul prezentării cu un mesaj de final.

Prezentarea generală a ANPC Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a fost înfiinţată în baza prevederilor O.U.G. nr. 2/2001 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiinţarea, organizarea/reorganizarea sau funcţionarea, după caz, a unor ministere, organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice şi a H.G. nr. 700/2012 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, cu modificările ulterioare. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea ministrului economiei, comerţului şi turismului, este finanţată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului. Autoritatea coordonează şi realizează strategia şi politica Guvernului în domeniul protecţiei consumatorilor, acţionează pentru prevenirea şi combaterea practicilor care dăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor. Autoritatea eficientizează activitatea statului în materie de protecţie directă şi indirectă a consumatorilor prin cercetarea pieţei, informarea şi educarea consumatorilor şi întărirea capacităţii decizionale. Autoritatea armonizează protecţia directă a statului cu cea oferită de formele de protecţie asociativă pentru apărarea drepturilor consumatorilor, precum şi de stimulare a capacităţii de autoprotecţie individuală şi asociativă a consumatorilor, astfel încât aceasta să devină calea principală de protecţie. Autoritatea este desemnată să aplice Programul de atestare a procesului Kimberley. Autoritatea îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate. În exercitarea atribuţiilor sale, Autoritatea colaborează cu ministerele, cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale şi cu organismele neguvernamentale.

Inserați organigrama ANPC

Prezentare legislație ANPC Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor este condusă de un Preşedinte, ajutat de doi Vicepreşedinţi, ale căror funcţii sunt asimilate cu funcţia de Secretar de Stat şi, respectiv, Subsecretar de Stat, numiţi prin decizie a Primului - Ministru. În cazul în care atât Preşedintele cât şi cei 2 Vicepreşedinţi sunt absenţi sau în imposibilitate temporară de a-şi exercita prerogativele, reprezentarea A.N.P.C. se asigură de către Secretarul General sau o persoană cu funcţie de conducere desemnată prin ordin al Preşedintelui A.N.P.C. Preşedintele Autorităţii este ordonator secundar de credite. Preşedintele Autorităţii conduce întreaga activitate a acesteia şi o reprezintă în raporturile cu Guvernul, cu ministerele şi cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţii naţionale şi internaţionale şi cu persoanele juridice şi fizice române şi străine. Preşedintele participă ca invitat la şedinţele Guvernului în care se dezbat probleme din domeniul protecţiei consumatorilor. În exercitarea atribuţiilor sale, Preşedintele Autorităţii emite ordine şi instrucţiuni. Ordinele şi instrucţiunile cu caracter normativ se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în condiţiile legii. Structura organizatorică şi statele de funcţii ale Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, ale Comisariatelor Regionale pentru Protecţia Consumatorilor, ale Centrului Naţional pentru Încercarea şi Expertizarea Produselor „LAREX” Bucureşti, precum şi atribuţiile acestora se aprobă prin ordin al Preşedintelui Autorităţii. Directorul general, directorii, şefii de servicii/compartimente din structura Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, directorul general al Centrului Naţional pentru Încercarea şi Expertizarea Produselor „LAREX” sunt numiţi şi revocaţi prin ordin al Preşedintelui Autorităţii, cu respectarea dispoziţiilor legale. Comisarii şefi ai Comisariatelor Regionale pentru Protecţia Consumatorilor sunt numiţi prin act administrativ al Preşedintelui A.N.P.C., fiind în subordinea acestuia. Comisarii şefi răspund de activitatea Comisariatelor Regionale pentru Protecţia Consumatorilor, iar directorul general al C.N.I.E.P. „LAREX” de activitatea acestuia. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor participă la activităţile Consiliilor Consultative pentru protecţia consumatorilor constituite ca organisme cu caracter autonom, la nivel local şi central. Reprezentanţii Autorităţii sunt desemnaţi de către Preşedinte, iar reprezentanţii Comisariatelor Regionale pentru Protecţia Consumatorilor sunt desemnaţi de către Comisarii şefi. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor colaborează cu ministerele şi departamentele specializate din cadrul acestora şi cu alte organe ale administraţiei publice centrale, pe bază de protocoale de colaborare, precum şi a actelor normative în vigoare, pentru promovarea şi respectarea drepturilor fundamentale şi a intereselor legitime ale consumatorilor

Soluționarea Alternativă A Litigiilor Misiunea SAL-Fin este de a organiza soluționarea extrajudiciară a disputelor financiare nonbancare, interne sau transfrontaliere, în materie de consum. Conciliatorii din domeniul financiar nonbancar cu experiență în mediere, negociere sau arbitraj pot propune sau impune o variantă de soluționare a litigiului în mod echilibrat, imparțial, într-un termen rezonabil și fără costuri pentru consumatori. SAL-Fin informează părţile cu privire la derularea și consecinţele alegerii uneia dintre procedurile de soluționare. Consumatorul este cel care decide derularea procedurii aleasă, iar SAL-Fin va informa comerciantul cu privire la constituirea și rezolvarea cererii. Pentru soluţionarea unui litigiu cu un profesionist/comerciant prin aplicarea procedurii SAL, consumatorul trebuie să îşi exprime această opţiune în mod voluntar şi să se adreseze SAL-Fin în scris, direct la sediul SAL-Fin, prin poştă sau prin mijloace electronice de comunicare.

Formular notificare produse periculoase

Mesaj de final ANPC previne consumatorii și menține ordinea.