CONSFĂTUIRILE NAŢIONALE ALE INSPECTORILOR ȘCOLARI PENTRU LIMBI MODERNE

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
COMPONENȚA COMISIEI DE VERIFICARE CATALOAGE, NOTARE RITMICĂ, TEZE Hilohe Andra Diana Frigura Elena Bordianu Gabriela Cenuşe Lavineta Ismana-Ilisan Camelia.
Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Intra in „Patul lui Procust” un proiect modern de master de cercetare?
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
BINE AŢI VENIT !.
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Competența face diferența!
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
...într-un colțișor al Terrei...
Muzica – este arta combinării notelor în succesiune şi simultan într-o
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Conferința ştiințifico-practică INOVAȚII PEDAGOGICE ÎN ERA DIGITALĂ
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual
REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Nu este o lecție de istorie
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBI MODERNE
PROIECTUL « EDUCAŢIA PENTRU INFORMAŢIE ÎN MEDIUL RURAL DEFAVORIZAT”
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
Să știi mai multe, să fii mai bun
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Invatarea centrata pe elev
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
CONSFĂTUIRI CU PROFESORII DE FIZICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE
Exploratori în lumea emoțiilor
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
Elemente de noutate ale programei Şcolare pentru disciplina
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
PROIECT LEONARDO DA VINCI
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
CURRICULUMUL ROMÂNESC PENTRU EDUCAŢIE TIMPURIE - un curriculum dinamic-evolutiv, prin preluare, adăugare și adaptare la noile contexte -
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” RAPORT REZULTATE
INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI HUNEDOARA Anul şcolar
Contractul de voluntariat
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019
CERC PEDAGOCIC EDUCAȚIE PERMANENTĂ - 16 FEBRUARIE 2016
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
Facultatea de ………………………………………
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
învățământului profesional și tehnic (ÎPT)
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
CONSFĂTUIRILE PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
13 SEPTEMBRIE 2019 COLEGIUL NAȚIONAL ”NICHITA STĂNESCU”, PLOIEȘTI
Transcriere de prezentare:

CONSFĂTUIRILE NAŢIONALE ALE INSPECTORILOR ȘCOLARI PENTRU LIMBI MODERNE SEPTEMBRIE 2019

PORTOFOLIUL INSPECTORULUI ȘCOLAR PENTRU LIMBI MODERNE

Structura portofoliului/mapei inspectorului școlar pentru limbi moderne - documente normative, documente manageriale, baze date, documente specifice disciplinei: Fişa postului operaţionalizată; fișa postului.doc Curriculum Vitae EuroPass ; Diagnoza disciplinei……; Starea disciplinei……, în anul şcolar…. ; Prognoza, realizată de Consiliul Consultativ al profesorilor de limbi moderne; Programe manageriale anuale şi semestriale; Planul anual şi semestrial al inspecţiei şcolare, corelat cu Graficul unic de inspecţie şcolară al Inspectoratului Şcolar Județean..../al Municipiului București; Rapoarte periodice: lunare, semestriale, anuale (Fişa săptămânală/lunară de raportare a inspectorului şcolar pentru limbi moderne);

Consiliul Consultativ al profesorilor de limbi moderne (componenţa şi atribuții); Lista profesorilor metodişti şi a sarcinilor delegate (criterii de selecţie, vechime în învăţământ, gradul didactic, competenţă profesională dobândită prin studii şi activitatea didactică; CV-urile acestora); Evidenţa distribuţiei şi a realizării de către profesorii metodişti a activităţii de inspecţie şcolară; Portofoliul profesorilor metodişti (conţinut şi fişa de evaluare a acestora); Lista şefilor de catedră /comisie metodică/persoană de contact la specialitatea…..în unităţile de învăţământ; Atribuţiile cadrului didactic - şef de catedră /comisie metodică; Documentele de proiectare, organizare şi desfăşurare a activităţii catedrelor/comisiilor metodice; Portofoliul profesorului de (specialitatea)….. ;

Lista cadrelor didactice - formatori naţionali şi locali; evaluatori DELF, DELE, DSD, ÖSD; Lista responsabililor cercurilor pedagogice; evidenţa problemelor ridicate la activităţile cercurilor pedagogice; Calendarul activităţilor metodice, ştiinţifice şi de formare continuă (axat pe obiective specifice); Contribuţii personale şi de grup în cercetarea ameliorativă a problemelor specialităţii; Implicarea în acţiuni metodice şi de perfecţionare organizate cu cadrele didactice în colaborare cu diferite instituţii ; Instrumente, indicatori, criterii utilizate şi acţiuni specifice desfăşurate;

Evaluări realizate în vederea acordării gradaţiei de merit, a participării la concursuri şi la alte acţiuni similare/cursuri de formare în didactica disciplinei; Modalități de monitoritorizare și acordare consultanță; Rezultate deosebite ale cadrelor didactice şi ale elevilor în procesul de învăţare şi la concursurile şcolare; acţiuni de recompensare, ameliorare şi reglare; Lista cursurilor opţionale şi avizarea lor; Evidenţa manualelor şcolare existente în catalog la disciplina...... ; Lista membrilor ARPF/ale altor asociaţii profesionale; Fişa anuală de evaluare a inspectorului şcolar pentru limbi moderne; Calendarul examenelor naționale și al activităţilor organizate cu ocazia Zilei Europene a Limbilor (26 septembrie) şi a Zilei Internaționale a Francofoniei (20 martie).

PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST

Decizia de numire / Delegație; Curriculum Vitae(EuroPass); Graficul de evidenţă a inspecţiilor efectuate; Graficul inspecţiilor de specialitate şi tematice; Diagnoza procesului de învăţământ de specialitate (în sectorul/zona arondat(ă), la finele fiecărui semestru); Copie a rapoartelor de inspecţie; Modele de documente de planificare şi proiectare didactică la nivelul învăţământului primar, gimnazial şi liceal, după caz; Legi, ordine, H.G-uri, note ale M.E.N., ale Guvernului privind învăţământul preuniversitar; Modelul formularelor tip folosite în cadrul inspecţiilor.

PORTOFOLIUL RESPONSABILULUI DE CATEDRĂ

Planul de activităţi metodico-ştiinţifice ale catedrei pentru anul școlar în curs ; Programele şcolare valabile în anul şcolar în curs ; Programele pentru examenele naţionale (bacalaureat) şi concursurile şcolare ; Planificări le calendaristice ale membrilor catedrei ; Planurile - cadru pentru anul şcolar în curs ; Tabel nominal cu membrii catedrei şi datele lor personale (nr. de telefon, adresa de e-mail, şcoala de provenienţă, gradul didactic, specialitatea, vechimea în învăţământ etc.) ; Planul managerial al catedrei; Calendarul şi tematica activităţilor de catedră; Procesele – verbale ale şedinţelor de catedră ; Materialele ştiinţifice şi metodice prezentate în cadrul activităţilor de catedră ; Calendarul olimpiadelor şi concursurilor şcolare la care participă elevii unității de învățământ.

PORTOFOLIUL RESPONSABILULUI DE CERC PEDAGOGIC

Lista şcolilor arondate cercului pedagogic; Lista nominală a cadrelor didactice din cadrul cercului, cu datele lor personale (şcoala de provenienţă, nr. de telefon, adresa de e-mail, specialitatea, gradul didactic, vechimea în învăţământ, modul de încadrare: suplinitor calificat/necalificat, titular, pensionar, detaşat); Planul de activități al şefului cercului pedagogic ; Tematica şedinţelor de cerc, data şi locul desfășurării ; Procesele -verbale încheiate la activităţile de cerc ; Materialele ştiinţifice şi metodice prezentate în cadrul activităţilor de cerc ; Calendarul examenelor naţionale (evaluare – clasa a VI-a, bacalaureat), al olimpiadelor şi al concursurilor şcolare din anul școlar în curs

PORTOFOLIUL PROFESORULUI

Partea I: CV model EuroPass (cu documente justificative), structura anului școlar, încadrarea (clase, nr. de ore), orarul, fișa postului, calendarul activităților pe anul în curs Partea a II-a: programele școlare în vigoare, programele opționalelor în derulare, planificarea anuală și semestrială a materiei pe unități de învățare, proiecte didactice, teste de evaluare inițială, curentă și sumativă-concluzii, modalități alternative de evaluare (proiecte, referate, portofolii întocmite de elevi), fișe de lucru, caietul –catalog, inventarul materialului didactic din școală, fișe cu asistențe la ore (pentru profesorii debutanți) și de interasistențe

Partea a III-a : regulamentul, precizările și programele pentru olimpiada națională școlară la disciplina..., subiecte de olimpiadă propuse, lista elevilor selectați pentru olimpiade, rezultatele obținute la diferite competiții/activități specifice disciplinei…; Partea a IV-a : proiecte personale sau proiecte/programe în care este angajat pentru implementare ; Partea a V-a : perfecționare/formare în domeniul disciplinei…; Partea a VI-a : materiale didactice –produse proprii; Partea a VII-a : publicații în specialitate.

PORTOFOLIUL ELEVULUI

Portofoliul reprezintă „cartea de vizită” a elevului, prin care profesorul poate să-i urmărească progresul – în plan cognitiv, atitudinal şi comportamental – la o anumită disciplină, de-a lungul unui interval mai lung de timp (un semestru sau un an şcolar). un “acord” între elev şi profesorul care trebuie să-l ajute pe elev să se autoevalueze. Profesorul discută cu elevul despre ce trebuie să ştie şi ce trebuie să facă acesta de-a lungul procesului de învăţare. La începutul demersului educativ se realizează un diagnostic asupra necesităţilor de învăţare ale elevului pentru a stabili obiectivele şi criteriile de evaluare. Diagnosticul este făcut de profesor şi este discutat cu elevul implicat în evaluare.

Portofoliul cuprinde: lista conţinutului acestuia (sumarul, care include titlul fiecărei lucrări/fişe, etc. şi numărul paginii la care se găseşte); argumentaţia care explică ce lucrări sunt incluse în portofoliu, de ce este importantă fiecare şi cum se articulează între ele într-o viziune de ansamblu a elevului/grupului cu privire la subiectul respectiv; lucrările pe care le face elevul individual sau în grup: rezumate; eseuri; articole, referate, comunicări; fişe individuale de studiu; proiecte; teste şi lucrări semestriale; chestionare de atitudini;

înregistrări, fotografii care reflectă activitatea desfăşurată de elev individual sau împreună cu colegii săi; reflecţiile proprii ale elevului asupra a ceea ce lucrează; autoevaluări scrise de elev sau de membrii grupului; alte materiale, hărţi cognitive, contribuţii la activitate care reflectă participarea elevului/ grupului la derularea şi soluţionarea temei date; obiective viitoare pornind de la realizările curente ale elevului/grupului, pe baza intereselor şi a progreselor înregistrate; comentarii suplimentare şi evaluări ale profesorului, ale altor grupuri de învăţare şi/sau ale altor părţi interesate (de ex., părinţii); rezultate ale lucrărilor de evaluare efectuate pentru teme din domeniul profesional sau abilităţi cheie; rezultate ale activităţilor de autoevaluare; planuri de acţiune/ evaluări/ activităţi viitoare planificate şi efectuate de către elev; opiniile elevilor privind activităţile desfăşurate; comentarii ale profesorului privind atitudinea şi rezultatele elevului.

SUCCES TUTUROR ÎN ANUL ȘCOLAR 2019-2020!