Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare 2014-2020 Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare 2014-2020 Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație."— Transcriere de prezentare:

1 STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație și Formare Profesională 10 iulie 2013

2 Strategia/ justificarea obiectivelor tematice stabilite spre finanţare (cu prezentarea complementarităţilor între intervenţii, precum şi a conexiunilor cu strategiile naționale şi europene) Definirea strategiei - Strategia va prezenta alegerile tematice şi/sau teritoriale în cadrul Axelor Prioritare (şi a priorităţilor de investiţii). În acest capitol vor fi prezentate, de asemenea, obiectivele tematice (pe baza CSC propus la nivel european), cu identificarea conexiunilor şi sinergiilor relevante. Trebuie să existe o legătură clară cu obiectivele Strategiei Europa 2020 şi aceasta trebuie să aibă la bază o logică clară, nu doar posibilitatea teoretică. Se va acorda o atenţie deosebită complementarităţilor şi sinergiilor cu strategiile naționale existente. Indicatorii şi ţintele de atins constituie o parte integrantă a strategiei. Comitetul Consultativ Tematic Educație și Formare Profesională

3 Conținutul cadru al documentului
Definire obiective și teme prioritare la nivel național pe baza analizei socio-economice specifice fiecărui sector în parte, în concordanţă cu obiectivele tematice stabilite în Acordul de Parteneriat, precum şi principalele rezultate preconizate Analiza SWOT la nivel sectorial Asigurarea coerenței cu documentele strategice și programatice europene și naționale Pentru fiecare obiectiv identifică: 1) Grupuri țintă; 2) Ținte specifice 2020; 3) Indicatori; 4) Strategii de monitorizare și evaluare; 5) Alocare bugetara estimată. Comitetul Consultativ Tematic Educație și Formare Profesională

4 Cuprins strategie 1. ANALIZA SITUAȚIEI ACTUALE
Părăsirea timpurie a sistemului de educație și formare profesională Participarea la învățământul terțiar Participarea la învățarea pe parcursul întregii vieți 2. OBIECTIVE STRATEGICE 3. DIRECȚII DE ACȚIUNE Acces egal la educație de bună calitate și reducerea ratei de părăsire timpurie a școlii Calitate, eficiență și deschidere în învățământul terțiar, în vederea creşterii ponderii absolvenţilor de învăţământ terţiar Încurajarea și creșterea participării la învățarea pe tot parcursul vieții Dezvoltarea infrastructurii de educație și formare profesională Comitetul Consultativ Tematic Educație și Formare Profesională

5 Monitorizare si evaluare
Directii de actiune Grupuri țintă Tinte specifice 2020 Indicatori Monitorizare si evaluare Alocare bugetare 1.Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii cu un accent special pentru copiii și tinerii din mediul rural și cei de etnie romă Aproximativ în perioada (anual ) de tineri cu vârste între ani care au părăsit prematur sistemul de educație și formare profesională 8.300 de cadre didactice din învățământul pre-universitar abilitate pentru lucrul în programe de tip șansa a doua (5.000 anual) de copii de vârstă școlară corespunzătoare învățământului primar și gimnazial aflați în afara sistemului de educație sau aflați în situație de risc de abandon școlar Reducerea ratei de părăsire timpurie până la 11,3% Cel puțin 10% dintre tinerii care au părăsit prematur sistemul de educație cuprinși în programe de ucenicie sau alte forme de formare la locul de muncă Cel puțin 50% dintre tinerii care au abandonat prematur și care și-au evaluat și certificat competențele dobânditte în contexte nonformale și informale de educație. Cel puțin 5000 de cadre didactice certificate pentru lucrul în programe de tip șansa a doua Reducerea cu 50% a ponderii copiilor 6-14 ani aflați în afara sistemului de educație Reducerea cu 50% a abandonului școlar Rata de părăsire timpurie, pe medii de rezidență, regiuni de dezvoltare și sexe Ponderea tinerilor care au părăsit prematur sistemul de educație și formare și care sunt cuprinși în programe de ucenicie sau de formare la locul de muncă, pe medii de rezidență, regiuni și sexe Ponderea tinerilor care au părăsit prematur sistemul de educație și formare și care au trecut printr-un proces de evaluare și certificare a competențelor dobandite în contexte non-formale și informale de educație, pe medii de rezidență, regiuni și sexe Ponderea cadrelor didactice certificate pentru lucrul în programe de tip a doua șansă, pe medii de rezidență și regiuni de dezvoltare Ponderea copiilor în vîrstă de școlarizare aflați în afara sistemului de educație, pe medii de rezidență, regiuni și sexe Rata abandonului școlar, pe medii de rezidență, regiuni și sexe Date statistice colectate de INS cu privire la părăsirea timpurie și ratele de abandon școlar Date statistice ISE-UNICEF cu privire la copiii aflați în afara sistemului Date statistice colectate de MEN cu privire la numărul de certificate de formare profesională continuă pentru lucrul îîn programe de șansa a doua Date statistice INS privind ponderea tinerilor cuprinși în programe de ucenicie Studii tematice ...

6 PROVOCĂRI PENTRU ELABORAREA STRATEGIEI
Coerența cu prioritățile strategice – condiționalitățile ex-ante Strategia privind reducerea părăsirii timpurii a școlii (PTS) și existența unui sistem pentru colectarea și analizarea datelor și informațiilor privind PTS la toate nivelele relevante Strategia națională pentru învățarea pe tot parcursul vieții Strategia națională pentru învățământul terțiar Precaritatea unor sisteme de colectare a datelor (date dezagregate, date privind infrastructura, etc.) Date recensământ 2011 Comitetul Consultativ Tematic Educație și Formare Profesională

7 PROCESUL DE CONSULTARE PARTENERIALĂ CCTEduFP
Propuneri de abordare strategică concentrată a priorităților de investiții și obiectivelor specifice, precum și a direcțiilor de acțiune Sugestii privind grupurile țintă specifice și a indicatorilor de rezultat Sugestii privind strategiile de evaluare și monitorizare Propuneri privind priorități de alocare bugetară pe direcții de acțiune Comitetul Consultativ Tematic Educație și Formare Profesională

8 Va mulțumim pentru atenție!
Comitetul Consultativ Tematic Educație și Formare Profesională


Descărcați ppt "STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare 2014-2020 Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație."

Prezentări similare


Publicitate de la Google