Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

13 SEPTEMBRIE 2019 COLEGIUL NAȚIONAL ”NICHITA STĂNESCU”, PLOIEȘTI

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "13 SEPTEMBRIE 2019 COLEGIUL NAȚIONAL ”NICHITA STĂNESCU”, PLOIEȘTI"— Transcriere de prezentare:

1 13 SEPTEMBRIE 2019 COLEGIUL NAȚIONAL ”NICHITA STĂNESCU”, PLOIEȘTI
ÎNTÂLNIREA DE LUCRU A PROFESORILOR DE BIOLOGIE DIN JUDEȚUL PRAHOVA 13 SEPTEMBRIE COLEGIUL NAȚIONAL ”NICHITA STĂNESCU”, PLOIEȘTI

2 “A instrui pe tineri cum se cuvine nu constă în a le vârî în cap o mulţime de cuvinte, fraze, expresiuni şi opiniuni din diferiţi autori, ci a le deschide calea cum să priceapă lucrurile” John Amos Comenius

3 Situaţia încadrării la Biologie în judeţul Prahova ( ) şi rezultate obţinute la concursurile de definitivat şi titularizare Rezultă, procentual, că doar aproximativ 65,24% de norme de biologie sunt încadrate cu profesori titulari, restul fiind ocupate cu profesori asociați, pensionari, încadrate la plata cu ora și aproximativ 6,06% norme fiind acoperite de suplinitori necalificați (de alte specialități). Pornind de la această realitate şi analizând situaţia încadrării posturilor la disciplina biologie până în acest moment, se constată în continuare un deficit de profesori calificaţi, un număr mare de pensionari și de suplinitori necalificați. Nr. norme biologie: 172,90 - din care: urban: 106,19; rural: 67,47 Titulari Titulari: plata cu ora Suplinitori Asociaţi Pensionari Necalificaţi (de alte specialități) – 10,54 Cu studii superioare În curs de calificare Cu studii medii 105,07 67,03 13,74 18,11 16,74 7,03 2,12 1,39

4 Concurs național de titularizare 2019
. Nr. profesori Note mai mici decât 5,00 între 5,00-6,99 între 7,00-10,00 10 2 3 5 Concursul național de definitivat Nr. profesori Note Neprezentat mai mici decât 5,00 între 5,00-7,99 între 8,00-10,00 6 - 2 4 Concurs județean de ocupare locuri vacante – județul Prahova: 2 calificați și 10 necalificați. Ocuparea posturilor vacante în județul Prahova.

5 TITULARIZARE AVRAM I.. DANIELA 7.45 DĂNĂLACHE I. TINCA 8.50 DIVOIU A. ANIELA-GABRIELA DRĂGOI G.. ADRIANA 8.75 FRANGULEA T.. BEATRICE - NICOLETA 7.50 JURCA V. ELENA MANOLACHE C. ANCA-DIANA 9.20 SOVAIALA V.P. ANDREIA-LAURA 5.45 STAVRI I. SIMONA 6.10 ȘTEFĂNESCU V.. ELENA 5.70 DEFINITIVAT AVRAM I.. DANIELA ,65 – 9,05 DRĂGOI G.. ADRIANA ,35 – 8,84 FRANGULEA T.. BEATRICE – NICOLETA ,80 – 9,16 IORDACHE A.. SANDA ,90 – 7,13 POPESCU M. ELENA ,50 - 8,95 ȘTEFĂNESCU V.. ELENA ,95 – 7,16

6 Examene naționale – BAC – Proba E.d) Sesiunea iunie-iulie - Biologie
Jud. Anatomie şi fiziologie umană, genetică şi ecologie umană Biologie vegetală şi animală Înscrişi Reuşi-ţi Eliminaţi Nepre-zentaţi Înscri-şi Reuşiţi Elimi-naţi Procent de promovare PH 2018 337 307 7 1365 686 1 234 68,01 PH 2019 380 348 (93,55%) 8 1283 828 (69,35%) 1 89 (6,94%) 81,45 Anatomie și fiziologie umană – 12 note de 10 – 3,45%; Biologie vegetală și animală – 15 note de 10 - (1,81%)

7 Activitatea de îndrumare şi control - a urmărit următoarele niveluri:
inspecții cu tematici specifice implementării noului curriculum la gimnaziu – clasa a V-a (manuale, aplicare programă, receptare) asigurarea premiselor necesare desfăşurării în condiţii optime a procesului instructiv-educativ la biologie (baza didactico-materială, manuale şcolare, programe analitice de specialitate, încadrarea cu personal didactic calificat) 3. proiectarea activităţii de management instrucţional (creşterea calităţii activităţii de proiectare) 4. realizarea conţinutului procesului instructiv-educativ în parametrii reformei învăţământului biologic preuniversitar prin asigurarea caracterului ştiinţific, logic, operant, asimilabil actului didactic, asumarea responsabilităţii, asigurarea accesului la informaţia ştiinţifică de specialitate, accentuarea caracterului formativ al actului didactic) 5. perfecţionarea pregătirii de specialitate, psihopedagogice, metodice a personalului didactic în scopul asigurării unor competenţe superioare. În vederea asigurării caracterului practic aplicativ al învăţământului biologic au fost identificate în teren a nivelul de dotare cu mijloace de învăţământ a unităţilor şcolare, modalităţile de gestionare şi păstrare a lor, în principal existenţa şi utilizarea laboratoarelor de biologie. Apreciem strădaniile, iniţiativele profesorilor de biologie şi a conducerilor şcolilor care şi-au procurat, cu ajutorul unor resurse financiare extrabugetare, materialul didactic absolut necesar în predarea lecţiilor de biologie. Inspecţia de specialitate a fost organizată în forme concordante cu obiectivele propuse, pe baza unei tematici elaborate în funcţie de problematica specifică disciplinei biologiei, vizând: respectarea și aplicarea noii programe de biologie pentru clasa a V-a și a VI-a; respectarea şi aplicarea planurilor de învăţământ (gimnaziu, liceu), a programelor analitice şcolare în vigoare;

8 Constatări: bună pregătire de specialitate şi didactică
Constatări: bună pregătire de specialitate şi didactică. Se recomandă utilizarea laboratorului de biologie la fiecare oră, cea ce permite exprimarea caracterului practic-aplicativ al curriculumului de biologie si, implicit, desfăşurarea individuală şi pe grupe a lucrărilor. O „lacună” în pregătirea didactică a profesorilor inspectaţi o reprezintă lipsa instrumentelor de evaluare a competenţelor specifice care trebuie dezvoltate la elevi, în cadrul unei lecţii fiind necesară realizarea unor cursuri de formare. În anul şcolar , inspectorul şcolar de biologie/profesorii metodişti au efectuat următoarele inspecţii (singur sau în echipa desemnată de ISJ Prahova): preinspecţii: 7 (5 – înscriere la gradul II, 2 înscriere la gradul I) inspectii curente: 19 (3 – grad I, 4 - grad II); 12 definitivat) inspectii speciale: 2 (1 – grad I, 1 grad II) inspecţii tematice: 18; ISGEI - 10 Vocaţia există cu sau fără experienţă la catedră… Am intâlnit în şcoli profesori de elită, cu prestanţa asigurată de trecerea anilor şi de înalta ţinută pedagogică – respectaţi, apreciaţi, doriţi, dar şi profesori bine fixaţi într-o şcoală de mulţi ani, obosiţi de timp, de rutină. Am întâlnit profesori tineri, refugiaţi în învăţământ în lipsa temporală a unei alternative, dar şi cadre tinere, chiar fără definitivat, care se prezintă la catedră admirabil, care au energie, dorinţa afirmării şi a autodepăşirii. De aceea, am apelat şi apelăm la sprijinul cadrelor valoroase, cu multă experienţă, dar avem în vedere încurajarea şi promovarea cadrelor tinere deosebite. Nr. total inspecții planif. Nr. total inspecții – clasa a VI-a planificate la începutul an. școlar Nr. total insp. – cls. a VI-a realizate Sem I Nr. total insp. – clasa a VI-a realizate Sem II Nr. unități de învăț. gimn. (PJ) Nr. total cls. a VI-a 45 40 27 25 48 50

9 CONCURSURI ȘI OLIMPIADE ȘCOLARE / PROIECTE ȘCOLARE
OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE BIOLOGIE: aprilie 2019, Oradea 2. OLIMPIADA ȘTIINȚE PENTRU JUNIORI 3. OLIMPIADA ȘTIINȚE PĂMÂNTULUI 4. CONCURSUL NAȚIONAL DE BIOLOGIE ”G.E.PALADE”

10 CONCURSURI ȘCOLARE: SANITARII PRICEPUȚI SESIUNEA DE COMUNICĂRI ȘTIINȚIFICE PENTRU ELEVII DE LICEU PROIECTE ȘCOLARE: NAȚIONAL: PROIECTE DE MEDIU – MUNCEL, IAȘI JUDEȚENE: TÂNĂRUL ECOLOGIST, OCROTITORUL MEDIULUI FLOAREA DE APARTAMENT ANIMALE DE CASĂ PRIMUL AJUTOR SALVEAZĂ VIEȚI PLANTĂM VIITOR VERDE CONCURSUL ȘTIINȚE ȘI TEHNOLOGII SIMPOZIONUL: ”POVEȘTI DE VIAȚĂ ALE UNOR OAMENI CELEBRI” – 14 decembrie 2018

11 Nr. şcoli participante: 80 Etapa naţională- 9 iunie 2018
Concursul Şcolar Naţional de Biologie “ George Emil Palade”, Jud. Prahova Etapa judeţeană- 5 mai 2018 Nr. şcoli participante: 80 Etapa naţională- 9 iunie 2018 Clasa Înscrişi Prezenţi I II III M PS Total distincţii V 175 151 5 21 38 35 28 127 VI 317 292 14 65 70 189 Clasa Școală Şcoala V Liceul Teoretic ”Brâncoveanu Vodă” Urlați CNMV VI Șc.g. ”Ion Câmpineanu”, Câmpina

12 Structura anului şcolar 2019-2020
(OMEN nr.3.191/2019) 9 septembrie 2019 – 13 iunie 2020 – 35 săptămâni SEM I: 9 septembrie – 20 decembrie 2019 – 15 săptămâni SEM al II-lea: 13 ianuarie – 12 iunie 2020 – 20 săptămâni Cursuri sem. II: - luni, 13 ianuarie vineri, 3 aprilie 2020 – 12 săptămâniin - miercuri, 22 aprilie vineri, 12 iunie 2020 – 8 săptămâni Vacanţe: vacanţa de iarnă (21 decembrie ianuarie 2020) vacanţa de primăvară (4 aprilie - 21 aprilie 2020) vacanţa de vară (13 iunie - data din septembrie 2020 la care vor începe cursurile anului şcolar ) Clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar beneficiază de vacanţă în săptămâna 26 octombrie - 3 noiembrie 2019.

13 Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar se încheie în data de 29 mai 2020, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 5 iunie 2020. Programul naţional „Şcoala altfel” are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare în timpul anului şcolar şi poate fi derulat în perioada 7 octombrie mai 2020, pe baza unei planificări ce rămâne la decizia şcolilor. Desfășurarea programului „Şcoala altfel” nu coincide cu perioada alocată susţinerii tezelor semestriale. Acestea vor avea loc, de regulă, la finalul semestrelor, după parcurgerea programei şcolare, cu cel puţin trei săptămâni înainte de finalul semestrului. Etapele naţionale ale olimpiadelor şcolare se organizează, în general, în perioada vacanţei de primăvară, potrivit unui calendar specific. Zile libere sărbători LEGALE: 24 ianuarie (vineri), 20 aprilie (luni), 1 mai (vineri), 1 iunie (luni), 8 iunie (luni) 13

14 Documente şcolare Planuri-cadru
Programe şcolare de trunchi comun şi programe şcolare pt. cursuri opţionale oferta naţională Manuale şcolare

15 Planuri-cadru, cursuri de zi,
ÎNVĂȚĂMÂNT GIMNAZIAL Planuri - cadru pentru învățământul gimnazial aprobate prin OMENCS nr / , cu modificările și completările ulterioare (OMEN nr / care modifică anexa - opționalul integrat nu mai este obligatoriu) Conform Art. 8 – Planurile-cadru de învățământ aprobate prin prezentul ordin se aplică și la clasa a VI-a începând cu anul școlar Conform Art. 9 (2) În anul școlar , la clasele a VII-a și a VIII-a, se aplică Planurile –cadru de învățământ aprobate prin Ordinul Ministrului Educației și Cercetării nr. 3638/ Planurile-cadru pentru gimnaziu pot fi accesate la adresele: actuale/Gimnaziu/OMENCS%203590_5%20apr%202016_Plan- cadru%20de%20%C3%AEnvatamant%20pentru%20gimnaziu.pdf actuale/Gimnaziu/OMEC%203638_2001%20Planuri- cadru%20de%20invatamant%20pentru%20clasele%20a%20V- a%20%E2%80%93%20a%20VIII-a.pdf

16 Planuri-cadru, cursuri de zi și seral ÎNVĂȚĂMÂNT LICEAL ȘI PROFESIONAL
Ordinul ministrului educaţiei nr / , privind aprobarea Planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a – a XII-a, filierele teoretică şi vocaţională, cursuri de zi; Ordinul ministrului educaţiei nr / , privind aprobarea Planurilor-cadru de învăţământ pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral; Ordinul ministrului educaţiei nr / , privind aprobarea Planurilor-cadru de învăţământ pentru clasa a X-a, şcoala de arte şi meserii, pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, ruta directă de calificare, pentru clasa a XI-a, anul de completare, precum şi pentru clasele a XI-a – a XII-a şi a XII-a/a XIII-a, ciclul superior al liceului, filiera tehnologică, cursuri de zi şi seral.

17 OM nr. 4051/2006 pentru aprobarea planurilor cadru pentru învățământul seral. Pentru învăţământul seral, filiera tehnologică a liceului, prevederile OM nr. 4051/2006 cu privire la aprobarea planurilor-cadru, rămân valabile pentru clasele a XI-a şi a XII-a, a XIII-a, Invățământul profesional OMEN 3152/2014 privind aprobarea planurilor-cadru de invăţământ pentru învatamantul profesional de 3 ani, OMEN 3218/2014 privind aprobarea planului-cadru de inv pentru invatamantul profesional special. TOATE PLANURILE–CADRU VALABILE pot fi accesate la adresa:

18 Programe şcolare valabile în anul şcolar 2019-2020
Învăţământ gimnazial – Programele școlare de biologie , cls. a V-a – a VIII-a aprobate cu OMEN nr. 3393/ , sunt în vigoare numai programele pentru clasa a V-a și a VI-a. Programele şcolare de biologie, cls. a V-a - a VIII-a, aprobate prin OMECI nr. 5097/ rămân valabile numai pentru clasele a VII-a și a VIII-a Prezentarea de către profesorii de biologie a rezultatelor privind aplicarea noului curriculum pentru clasa a V-a în anul școlar Asigurarea înțelegerii și aplicării corecte a noilor programe pentru învățământul gimnazial - clasa a VII-a. În acest sens se are în vedere în cadrul formării profesorilor:

19 Cunoașterea programei şcolare
Realizarea unui demers didactic din perspectiva atingerii competenţelor specifice incluse în cadrul programei şcolare Asocierea în cadrul planificării şi proiectării didactice a conţinuturilor în funcţie de competenţele specifice Utilizarea unor strategii didactice bazate pe metode moderne şi alternarea formelor de activitate Integrarea elementelor de evaluare în cadrul strategiilor didactice prin utilizarea unor forme şi metode diversificate: - evaluare inițială, evaluare formativă, evaluare sumativă; metode tradiţionale şi metode alternative şi complementare, inclusiv evaluarea digitală Gradul de adecvare al strategiei didactice la particularităţile claselor de elevi Realizarea unor conexiuni inter şi trans-disciplinare Evaluarea activităţii didactice din perspectiva eficienţei învăţării

20 Învăţământ liceal – Programa de Biologie, cls a IX-a, aprobată prin O.M. Nr / Programa de Biologie, cls a X-a, aprobată prin O.M. Nr / Programa de Biologie, cls a XI-a, ciclul superior al liceului, aprobată prin O.M. Nr. 3252/ Programa de Biologie, cls a XII-a, aprobată prin O.M. Nr / Programele pentru Ştiinţe, cls a XI-a, filiera teoretică, profil umanist, specializarea filologie, filiera vocaţională, profil pedagogic, specializarea învăţător – educatoare, filiera vocaţională, profil teologic şi profil pedagogic specializările: bibliotecar- documentarist, instructor-animator, pedagog şcolar, aprobate prin O.M.Nr. 3252/ Programele pentru Ştiinţe, cls a XII-a, filiera teoretică, profil umanist, specializarea filologie, filiera vocaţională, profil pedagogic, specializarea învăţător – educatoare, filiera vocaţională, profil teologic şi profil pedagogic specializările: bibliotecar- documentarist, instructor-animator, pedagog şcolar, aprobate prin O.M.Nr. 5959/ Programa Metodica predării Ştiinţelor Naturii, cls a XII-a, filiera vocaţională, profil pedagogic, specializarea învăţător-educatoare aprobată prin O.M.Nr. 5959/

21 TOATE PROGRAMELE SCOLARE POT FI ACCESATE LA ADRESA:
Predarea biologiei în: învățământul liceal, forma cu frecvență, cursuri de zi, filiera vocațională, profil artistic, specializarea coregrafie, învățământul liceal, forma cu frecvență, cursuri seral, filiera teoretică și filiera tehnologică, învățământul profesional, se face în conformitate cu precizările din notificarea nr.39562/ și a precizărilor privind programele şcolare pentru cultură generală care se aplică în învăţământul profesional de stat cu durata de 3 ani ,clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a, începând cu anul şcolar , anexa 1 la OMEN Nr. 4437/2014 - La clasa a IX-a a înv. profesional de stat de 3 ani, biologia se predă 2 ore/saptămână. În semestrul I se predă biologia după programa de biologie pentru clasa a IX-a aprobată prin O.M. Nr / , iar în semestrul al II-lea după programa pentru clasa a X-a aprobată prin O.M. Nr. 4598/ Predarea științelor: pentru specializarile instructor de educație extraşcolară, mediator școlar și educator-puericultor se realizeaza dupa programele pentru clasele a XI-a și a XII-a, filiera vocaţională, profil teologic şi profil pedagogic specializările: bibliotecar- documentarist, instructor-animator, pedagog şcolar TOATE PROGRAMELE SCOLARE POT FI ACCESATE LA ADRESA:

22 Curriculum la decizia şcolii pe teme de biologie,
oferta naţională Curriculum la decizia şcolii pentru învăţământul primar şi gimnazial: Programa şcolară pentru disciplina opţională Educaţie pentru sănătate, aprobată prin OMEdC Nr. 4496/ Curriculum la decizia şcolii pentru liceu: Programa şcolară pentru disciplina opţională Educaţie pentru sănătate, programa aprobată prin OMEdC Nr. 4496/ Programe Şcolare opţionale cu caracter naţional pot fi accesate la adresa: preuniversitar > Învaţământ primar sau Învaţământ gimnazial sau Învaţământ liceal >Programe scolare>Curriculum la decizia scolii Programa școlară pentru disciplina opțională Educație ecologică și protecția mediului, programa aprobată prin OM 1862/ poate fi accesată la adresa preuniversitar/auxiliare curriculare

23 Manuale şcolare valabile
în anul şcolar Catalogul manualelor şcolare valabile în învațământul preuniversitar poate fi accesat la adresa: preuniversitar/manuale școlare, pentru clasele VII-XII și tot aici se găsește formatul electronic al manualelor pentru clasele V-VI. Auxiliare didactice - OMEN nr 3022/2018 privind aprobarea auxiliarelor didactice din învățământul preuniversitar (anexă) Mijloace de învățământ omologate în perioada mai –iulie 2018 în vederea utilizării lor în învățământul preuniversitar ( prima pagină)

24 Aprecieri privind examenele naţionale 2019:
Examene naţionale Examenele naţionale 2020: Bacalaureat (OMEN nr. 4830/ ) Definitivat Titularizare Evaluare națională clasa a VIII-a (OMEN nr. 4813/ ) Admiterea în liceu și școli profesionale (OMEN nr / ) Aprecieri privind examenele naţionale 2019: Examenul naţional de bacalaureat Evaluare națională clasa a VI-a 24

25 Olimpiade și concursuri şcolare naţionale care implică biologia, 2019
REZULTATE LA OLIMPIADE NAȚIONALE REZULTATE OBȚINUTE LA OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE BIOLOGIE NR. CRT. NUMELE ȘI PRENUMELE ELEVULUI/ELEVEI CLASA REZULTAT PROFESOR DĂNESCU SEBASTIAN 9 M1 MENȚIUNE MEN MIRICEL FLORINA JOIȚA IOAN NICOLAI 10 M1 PREMIUL SPECIAL PADIU ISABELA FELICIA 11 M1

26 REZULTATE OBȚINUTE LA OLIMPIADA NAȚIONALĂ ȘTIINȚE PENTRU JUNIORI 2019
REZULTATE OBȚINUTE LA OLIMPIADA NAȚIONALĂ ȘTIINȚELE PĂMÂNTULUI 2019 NR. CRT. NUMELE ȘI PRENUMELE ELEVULUI CLASA REZULTAT PROFESORI PREGĂTITORI 1. GRIGORE BOGDAN IX M3 Premiul special Miricel Florina Marin Maria Radu Adriana Ungureanu Maria REZULTATE OBȚINUTE LA OLIMPIADA NAȚIONALĂ ȘTIINȚE PENTRU JUNIORI 2019 NR. CRT. NUMELE ȘI PRENUMELE ELEVULUI CLASA REZULTAT PROFESORI PREGĂTITORI 1. CONSTANTINESCU ANA MARIA 8 M MENȚIUNE și calificare în lotul lărgit Miricel Florina Morcovescu Mihaela Radu Adriana REZULTATE OBȚINUTE LA CONCURSUL NAȚIONAL „GEORGE EMIL PALADE” NR. CRT. NUMELE ȘI PRENUMELE ELEVULUI CLASA REZULTAT PROFESOR PREGĂTITOR BUTNARU ANDREEA NICOLETA V MENTIUNE Manea Camelia DIAC RADU PREMIUL SPECIAL Pîrvu Mihaela 2. ROȘU MIRUNA VI

27 Concursul Național de Proiecte de mediu – Muncel, Iași
Colegiul Național ”Nicolae Iorga”, Vălenii de Munte Prof.: Neagu Adriana, Jumărea Liliana Echipaj de liceu – Premiul al II-lea Echipaj de gimnaziu – Premiul I – Jumărea Andra, David Ioana Sesiunea de comunicări științifice pentru liceu Colegiul Național Militar ”Dimitrie Cantemir” Breaza Premiul I – Osiac Valentin Cristian Prof. Burloi Ramona Ioana Concurs Național ”Sanitarii pricepuți”

28 PRECIZĂRI PRIVIND ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA COMPETIȚIILOR ȘCOLARE 2018- 2019
Ordinul Ministrului Educației Naționale nr. 4203/ privind modificarea Anexei nr. 1 a Ordinului Ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului nr. 3035/2012 privind aprobarea Metodologiei – cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare și a Regulamentului de organizare a activităților cuprinse în calendarul activităților educative, școlare și extrașcolare Regulamentele specifice ale competițiilor școlare care implică biologia

29 Etapa pe şcoală: decembrie 2019
Olimpiade și concursuri şcolare naţionale care implică biologia, Olimpiada Naţională de Biologie, 2020: Etapa pe şcoală: decembrie 2019 Etapa locală (comuna, oraş): ianuarie 2020 Etapa judeţeană/a sectoarelor municipiului Bucureşti: martie 2020 Etapa naţională: aprilie 2020 Olimpiada Națională de Ştiinţe pentru Juniori, 2020: Etapa judeţeană/a municipiului Bucureşti: mai 2020 Etapa naţională: iulie – august 2019 Olimpiada Naţională Ştiinţele Pământului, 2020, Etapa judeţeană/a municipiului Bucureşti: martie 2020 Etapa naţională: …………. Concursul de comunicări ştiinţifice ale elevilor de liceu la biologie, 2020: Etapa judeţeană: până la 15 martie 2020 Etapa naţională: mai 2020, jud. Concursul Național de Biologie “George Emil Palade”, 2020: Etapa judeţeană: mai 2020 Etapa naţională: iunie 2020, Ploiești, jud. Prahova.

30 OLIMPIADELE INTERNAŢIONALE CARE IMPLICĂ BIOLOGIA, 2019-2020
Olimpiada Internaţională de biologie Olimpiada internaţională de Ştiinţe pentru juniori, Gaborone, Botswana Olimpiada Internațională de Științe a Uniunii Europene (EUSO) Olimpiada Internațională de Științele Pământului

31 Portofoliul inspectorului școlar
1. Fişa postului operaţionalizată. Curriculum vitae 2. Banca de date I: norme, instrucţiuni, regulamente, programa de bacalaureat, planuri-cadru, programe şcolare, manuale şcolare, proiecte de unități de învățare, proiecte de lecţii, planificări didactice pe clase, documente privind evaluarea elevilor şi a profesorilor. 3. Rapoarte periodice: semestriale, anuale. 4. Programe manageriale anuale şi semestriale 5. Graficul de inspecţie semestrial 6. Consiliul consultativ al profesorilor de specialitate 7. Banca de date II: încadrarea cadrelor didactice și statutul cadrelor didactice, formarea continuă a cadrelor didactice 8. Lista profesorilor metodişti şi a sarcinilor delegate 9. Lista profesorilor formatori naţionali şi locali 10. Lista responsabililor cercurilor pedagogice; probleme ridicate la activităţile cadrelor didactice.

32 11. Lista şefilor de catedre din unităţile de învăţământ
12. Situaţia resurselor didactice din şcoli 13. Situaţia acţiunilor metodice şi de perfecţionare organizate cu cadrele didactice în colaborare cu diferite instituţii 14. Rezultate deosebite ale cadrelor didactice şi ale elevilor lor 15. Situaţia rezultatelor elevilor la specialitate la evaluările naționale 16. Instrumente, indicatori, itemi /acţiuni specifice elaborate 17. Lista cursurilor opţionale şi avizarea lor 18. Situaţia manualelor la specialitate 19. Existența documentelor specifice primite de la MEN

33 Portofoliul profesorului de biologie
1. Decizia de numire (suplinire, detaşare, titularizare - în copie) 2. Fişa postului 3. Curriculum Vitae 4. Încadrare 5. Orarul – inclusiv programul suplimentar 6. Documente curriculare (programe şcolare în uz, metodologii, regulamente, ghiduri metodologice de aplicare a programelor şcolare; precizări metodologice cu privire la predarea specialităţii; programe examene naţionale; programe şcolare pentru discipline opţionale noi; lista manualelor folosite la clasă) 7. Planificarea calendaristică anuală; proiectarea unităţilor didactice; 8. Proiectarea pregătirii suplimentare a elevilor capabili de performanţă 9. Proiectarea pregătirii elevilor ce prezintă dificultăţi in învăţare

34 10. Instrumente de lucru şi de evaluare (teste iinițiale, sumative, predictive şi altele); rezultate la examene naţionale; rezultatele evaluărilor periodice 11. Cursuri opţionale – suport de curs, materiale auxiliare 12. Lista mijloacelor didactice în dotare 13. Evidenţa elevilor înscrişi la examenele naţionale 14. Documente privind calitatea de mentor, formator local/ judeţean/ naţional; coordonator cerc pedagogic/ metodist/ membru în consiliu consultativ; îndrumător reviste şcolare/membru în colectivul de redacţie al revistelor de specialitate; evaluator manuale; membru în comisii ştiinţifice 15. Calificativul acordat de către C A (copie)

35 Pregătirea cadrelor didactice
Direcţii principale de pregătire: Cunoaşterea documentelor şcolare –Planurile – cadru şi programele şcolare în vigoare Pregătirea de specialitate şi metodică Utilizarea manualelor şcolare, a ghidurilor metodologice şi a ghidurilor de evaluare pentru disciplina biologie Formarea cadrelor didactice în vederea abordării interdisciplinare a lecţiilor de biologie şi ştiinţe Dotarea laboratorului de biologie şi utilizarea softurilor educaționale în predarea lecţiilor de biologie Utilizarea instrumentelor de evaluare, inclusiv a instrumentelor digitale de evaluare (Proiectul ”Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți - CRED” proiect MEN - cofinanțat prin Programul Operațional Capital Uman )

36 Planificarea și proiectarea didactică
Elaborarea planificării calendaristice (modele de planificare calendaristică anuală) Proiectarea unităţiilor de învăţare (model) Proiect de lectie (model) Schița lecției pentru fiecare oră predată, pentru cei aflați în primii 3 ani de activitate.

37 Cercuri pedagogice CERCUL PEDAGOGIC Nr. 1 / Responsabil: Prof. Mihai Adriana - Colegiul Tehnic „Toma N. Socolescu”, Ploieşti LICEU - Colegii şi licee din Ploieşti, Câmpina, Sinaia, Comarnic, Bușteni Urlaţi, Mizil, Plopeni, Vălenii de Munte, Slănic, Măneciu, Bărcăneşti, Boldeşti-Scăeni, Ciorani, Sângeru SEM. I Importanta abordării inter si transdisciplinare în procesul de predare-învăţare a biologiei Colegiul Național ”Mihai Viteazul”, Ploiești II Proiectarea şi realizarea unor activităţi de învăţare la biologie ce stimulează gândirea creatoare a elevilor , Liceul Tehnologic, comuna Ciorani  

38 CERCUL PEDAGOGIC Nr. 2 - Responsabil: Prof. Ion Chiţă
Şcoala Gimnazială „Mihai Vodă”, Pleaşa / Alina Ciobanu - Șc.gimn. ”Nicolae Simache”, Ploiești GIMNAZIU: Gimnazii din Municipiul Ploieşti și zona de sud a județului Prahova SEM. I Realizarea unui demers didactic din perspectiva atingerii competenţelor specifice incluse în cadrul noii programe şcolare de biologie Şcoala Gimnazială Poienarii Apostoli, comuna Gorgota Sem. II Integrarea elementelor de evaluare în cadrul strategiilor didactice prin utilizarea unor forme şi metode diversificate Şcoala Gimnazială "Înv. Radu Ion", sat Vadu Părului, comuna Albeşti Paleologu

39 CERCUL PEDAGOGIC Nr. 3 - Responsabil: Prof
CERCUL PEDAGOGIC Nr. 3 - Responsabil: Prof. Elena Miclescu - Școala gimnazială ”Traian Săvulescu”, Izvoarele COMPONENŢA CERCULUI PEDAGOGIC Gimnazii din zona Valea Teleajănului SEM. I Realizarea unui demers didactic din perspectiva atingerii competenţelor specifice incluse în cadrul noii programe şcolare de biologie Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” Boldești-Scăieni II Integrarea elementelor de evaluare în cadrul strategiilor didactice prin utilizarea unor forme şi metode diversificate Școala Gimnazială „Carol I” Plopeni 

40 Activități metodico-științifice
CERCUL PEDAGOGIC Nr. 4 - Responsabil: Prof. Florentina Dumitrașcu / Şcoala Gimnazială Centrală, Câmpina COMPONENŢA CERCULUI PEDAGOGIC Gimnazii din zona Valea Prahovei  SEM. I Realizarea unui demers didactic din perspectiva atingerii competenţelor specifice incluse în cadrul noii programe şcolare de biologie Școala gimnazială ”Nestor Urechea”, Bușteni Sem. II Integrarea elementelor de evaluare în cadrul strategiilor didactice prin utilizarea unor forme şi metode diversificate Liceul Teoretic ”Aurel Vlaicu”, Breaza Activități metodico-științifice Sem.I – ”Povești de viață ale unor oameni celebri” – Simpozion – 14 dec – Propunător: S. Olteanu Sem. II - "Stimularea interesului elevilor pentru studiul biologiei prin dramatizare", Propunător: prof. Vulpe Corina – 21 februarie 2020

41 Alte anunțuri: 1.  Casa Corpului Didactic Ploiești - Cursul de perfecționare ”Competenţe specifice şi de bază pentru disciplina Biologie și didactica specialității” fără CPT / cu adeverință. Oct.-nov. 2019 2. Evaluare metodiști 3. Cursuri de excelență 4. Site Ecoterra 5. Inscriere grade didactice I și II (documente) 6. Opționale – de avizat

42 Concluzii: Colaborare fructuoasă
Profesori interesați și dornici de perfecționarea didactică

43 ÎNTÂLNIREA DE LUCRU A INSPECTORILOR DE BIOLOGIE
SUCCES ÎN NOUL AN SCOLAR ! ,


Descărcați ppt "13 SEPTEMBRIE 2019 COLEGIUL NAȚIONAL ”NICHITA STĂNESCU”, PLOIEȘTI"

Prezentări similare


Publicitate de la Google