Susţinerea reformării Sistemului Instituţiilor Penitenciare şi a Reformei Penale în Republica Moldova (2011)

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Curtea Supremă a Republicii Croația
Advertisements

ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELOR
PRINCIPALELE REGLEMENTĂRI
Acte juridice normative
CONDUCĂTORI AUTO PROFESIONIŞTI
ORDINUL DE PROTECŢIE ÎN ROMÂNIA
PROGRAME SI ACTIVITĂȚI DE REINTEGRARE SOCIALă CARE POT FACE DIFERENȚA LA LIBERARE. BUNE PRACTICI LA PENITENCIARUL BUCUREȘTI-JILAVA în ARIA ASISTENței SOCIALE.
Nina Dosca Director Direcție generală supraveghere valori mobiliare
Implementarea legislației UE în legislația națională
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
SUB LUPA COFACE INTERCREDIT
POCU/227/3/8/
Total cauze de soluţionat şi soluţionate – perioada
Cadru legislativ Fondurile deschise de investitii
Reorganizarea judiciară, între mit și realitate
Centrul Național pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal al Republicii Moldova Potențiale modificări în Legea privind protecția datelor cu caracter.
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
Competența face diferența!
Transmiterea veştilor proaste
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Potrivit art. 1 alin. (4) din Constituţia României, republicată în 2003: „Statul se organizează potrivit principiului separaţiei şi echilibrului puterilor.
Un indicator sau mai mulți
Proiect „ÎMBUNĂTĂŢIREA CAPACITĂŢII ADMINISTRATIVE A
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
BANII, FRAUDA ŞI POLITICIANUL
completări şi modificări aferente drepturilor acţionarilor:
Integrarea socială a infractorilor în Elveția
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
Raport de bilanţ al activităţii profesionale desfăşurate în anul 2015
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
LIBERA CIRCULAŢIE A MĂRFURILOR Eliminarea barierelor în calea comerţului Aplicarea principiului recunoaşterii reciproce Mirona Coropciuc Ministerul Integrării.
Paul Mitroi Director general
CONFERINŢA DE PRESĂ INIŢIALĂ
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Riscuri operationale - definitie
Raport de bilanț al activității profesionale desfășurate în anul 2016
Standardele Internaţionale de Contabilitate (IAS)
Raport de bilanț al activității profesionale desfășurate în anul 2018
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
„Walk the Talk” Recepţia, descărcarea şi plecarea autocamioanelor
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
ESTE REINTERGRAREA ȘI RESOCIALIZAREA CONDAMNATELOR POSIBILĂ ÎN CONDIȚIILE ACTUALE? Prezentare pentru Conferința Internațională „Femeile și minorii în detenție:
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
Buletin Informativ nr.43/05.07
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
Sisteme de operare în timp real Contiki
PRIMĂRIA COMUNEI SPINUS
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
Aspecte legale ale recuperarii creantelor de la populatie
Formularul 097“Notificare privind aplicarea / încetarea aplicării sistemului TVA la încasare“ 2015.
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
Dezvoltarea Penitenciarului nr
Instrumentar de formare privind APE 7. 6
Curs 4 Valoarea atribuită muncii. Comportamente contraproductive
Chişinău 2016 Iuliana Curea
Rolul procurorului în sistemul de justiţie penală
Detenţiunea pe viaţă şi liberarea condiţionată în Moldova
PENSIILE PRIVATE, START 2007! IN PIATA FONDURILOR DE PENSII
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Transcriere de prezentare:

Susţinerea reformării Sistemului Instituţiilor Penitenciare şi a Reformei Penale în Republica Moldova (2011)

EVALUAREA SISTEMULUI PENITENCIAR I. Analiza generală a cadrului legislativ-normativ care reglementează activitatea sistemului penitenciar.   II. Particularităţi ce vizează reglementarea unor domenii de activitate ale sistemului penitenciar pasibile a fi revizuite  2.1 Reglementările normative privind funcţiile de bază ale sistemului penitenciar: Siguranţa deţinerii şi regimul penitenciar. Reintegrarea socială. 2.2.Reglementările normative privind funcţiile suport ale sistemului penitenciar:

Analiza generală a cadrului legislativ-normativ normele actuale au creat un sistem rigid de executare a pedepsei, în care avansarea pe regimuri nu constituie o măsură de destindere ci o etapă obligatorie de urmat în raport cu termenul de pedeapsă deja executat legea nu a făcut o distincţie clară între tipurile de penitenciare existente, particularităţile regimurilor de executarea a pedepsei, iar diferenţierea condamnaţilor pe tip de penitenciar şi regim de detenţie are loc doar reieşind din gravitatea faptei comise, sancţiunea penală aplicată şi durata executată din pedeapsă, fără însă a stabili criterii de individualizare a executării pedepsei şi posibilitatea aplicării unui sistem progresiv de executare analizând regimurile de deţinere stabilite în penitenciar de tip închis şi semiînchis poate fi stabilit că, între regimurile de deţinere ale penitenciarelor de tip închis şi semiînchis nu există o mare deosebire

Funcţii de bază Categorisirea, clasificarea şi repatizarea = primul pas pentru planificarea executării pedepsei Regimul iniţial=regim de acomodare (pînă la 2 luni) Pentru instituirea unui regim progresiv: - 2 tipuri de penitenciare: închis şi deschis - crearea în penitenciare sectoarelor care ar corespunde criteriilor de categorisire a deţinuţilor; - crearea Centrului de evaluare şi repartizare

Funcţii de bază Planul individual de executare a pedepsei trebuie să conţină: aprecierea nivelului riscului de recidivă / aprecierea factorilor prognostici în vederea comportamentului legal pe viitor; măsuri speciale de tratament şi ajutor; comportamentul în penitenciar; atitudinea faţă de muncă; componente ale resocializării;

nevoi raţional ar fi de renunţat la un tip de penitenciar, iar regimurile de detenţie create în cadrul penitenciarelor urmează a fi diversificate în funcţie de categorisirea deţinuţilor şi necesităţile de resocializare a acestora, iar legea urmează să reglementeze tipurile de regimuri de detenţie care pot fi create în penitenciare, criteriile şi procedura de clasificare (categorisire) a deţinuţilor, precum şi procedurile de transfer dintr-un regim penitenciar în altul cu acordarea măsurilor de destindere.

PLAN DE ACŢIUNE PENTRU SISTEMUL PENITENCIAR . Recomandari Dr.Best 2. Noua infrastructură a penitenciarelor 2.1 Categorisire 2.2 Clasificarea arestaţilor sub anchetă penală şi a deţinuţilor 2.3 Stabilirea şi întreţinerea contactelor cu Sistemul de Justiţie Penală 2.4 Plan General „Construirea / Modernizarea Penitenciarelor”

recomandari O nouă infrastructură a sistemului penitenciar cu mai puţine instituţii, inclusiv unităţi ataşate, în special unităţi deschise, va permite un program flexibil de cazare şi tratament cu regimuri diferite, bazate pe o clasificare individualizată a deţinuţilor. Categorisirea penitenciarelor în instituţii închise şi cele deschise este în deplină concordanţă cu politica de alocare, prin care deţinuţii mai puţin periculoşi şi inofensivi trebuie separaţi după clasificare de cei periculoşi şi plasaţi într-un regim şi un mediu mai puţin restrictiv.

recomandari În vederea stabilirii unui „sistem progresiv" pentru tratamentul deţinuţilor în funcţie de comportamentul şi nevoile lor individuale trebuie puse în aplicare sistemele de management. Acest sistem trebuie să cuprindă diferite recompense şi tratament preferenţial în cazul în care deţinutul se comportă bine, este diligent. Categorisirea căuta să realizeze un „sistem progresiv" prin acordarea oportunităţilor adecvate cum ar fi cazarea într-un regim mai puţin restrictiv, recompense suplimentare pentru muncă grea şi asiduă, contacte mai apropiate sau mai frecvente cu familia şi rudele, mai multe apeluri telefonice, mai multă recreare (sport, artă), munca dincolo de blocul de celulele şi pereţii penitenciarului, etc.

recomandari Sistemul vechi cu cele trei regimuri (în conformitate cu Art. 327 din Codul Penal (iniţial, comun, resocializare) trebuie eliminat. Cele trei faze ale încarcerării sunt nişte obstacole pentru o clasificare individualizată şi nu oferă suficiente posibilităţi pentru o planificare corespunzătoare a sentinţei. Planuri individuale de executare (evaluare a riscului, diagnostic şi planificare).

recomandari Mai multă comunicare şi cooperare între toate organele judiciare, instanţele de judecată şi procuraturile şi sistemul penitenciar. Competenţa de evaluare şi repartizare a deţinuţilor trebuie transferată de la instanţele judecătoreşti către penitenciare. Introducerea unui plan de măsuri stimulative şi privilegii pentru tratamentul deţinuţilor în funcţie de comportamentul lor individual