Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

„Walk the Talk” Recepţia, descărcarea şi plecarea autocamioanelor

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "„Walk the Talk” Recepţia, descărcarea şi plecarea autocamioanelor"— Transcriere de prezentare:

1 „Walk the Talk” Recepţia, descărcarea şi plecarea autocamioanelor
PROGRAMELE ISOPA PENTRU O BUNĂ GESTIONARE A PRODUSELOR „Walk the Talk” Recepţia, descărcarea şi plecarea autocamioanelor SLIDE Următoarele slide-uri se aplică MDI şi TDI transportate în vrac. Revizuire 2015

2 Responsabilitatea stabilimentului
Sosirea autocamioanelor Descărcarea substanţelor chimice Plecarea autocamioanelor Procesare Întreţinere Depozitarea produselor Gestionarea deşeurilor SLIDE Şoferii autocamioanelor intră în responsabilitatea stabilimentului din momentul sosirii şi până în momentul în care părăsesc locaţia. Revizuire 2015

3 Sosirea substanţelor chimice
Şoferii care intră în locaţia unui stabiliment (mai ales pentru prima dată), trebuie: să fie informaţi cu privire la cerinţele de acces în locaţia respectivă să fie familiarizaţi cu normele de siguranţă, dispozitivele de urgenţă şi dispunerea stabilimentului Remarcă: Este posibil ca şoferii să nu vorbească limba locală să fie asistaţi, de regulă, de un operator cu experienţă al stabilimentului, până la plecare Toate echipamentele EPP (de protecţie personală) şi de urgenţă trebuie să fie puse la dispoziţie pentru efectuarea operaţiunilor de descărcare. Ori de câte ori şoferul părăseşte vehiculul, acesta trebuie să poarte echipamentul EPP minim necesar. În temeiul legislaţiei actuale, administratorul instalaţiei sau al stabilimentului poate fi tras la răspundere pentru siguranţa personală a şoferilor şi pentru orice daune aduse mediului. SLIDE Şoferii care intră în locaţia unui stabiliment (mai ales pentru prima dată) De îndată ce şoferul ajunge la poartă, acesta trebuie să fie informat cu privire la procedurile de siguranţă ale stabilimentului, în special cu privire la coridoarele de deplasare şi alarme, precum şi despre unde se poate prezenta pentru a fi ajutat pe durata descărcării. Şoferului trebuie să i se arate dispozitivele de siguranţă şi urgenţă. Acum pot fi indicate şi normele locale specifice impuse de reglementări. Substanţele chimice în vrac Dacă este cazul, şoferul este responsabil cu realizarea conexiunilor la autocisternă sau rezervor, iar operatorul stabilimentului este responsabil cu realizarea conexiunilor la cisterna de depozitare. Substanţele chimice ambalate (de ex. bidoane / IBC) De regulă, şoferului ar trebui să i se ofere acces liber la vehiculul său, pentru ca şoferul motostivuitorului să poată descărca în siguranţă substanţele chimice ambalate. Revizuire 2015

4 Criterii pentru instalaţiile de evacuare
Operaţiunile de evacuare a TDI / MDI sunt potenţial periculoase. Trebuie să se aibă în vedere potenţialele pericole asociate TDI şi MDI, astfel că este important ca instalaţiile de evacuare să fie: amplasate adecvat corect concepute şi construite utilizate şi întreţinute în mod corespunzător verificate în mod regulat pentru a fi conforme cu standardele stabilite SLIDE Revizuire 2015

5 Metoda de evacuare Metoda preferată de evacuare a MDI / TDI este prin pompele de lichide cu recuperare de vapori din locaţia clientului, folosind furtunurile speciale deţinute de acesta. Revizuire 2015 5

6 Asistenţa din partea ISOPA (www. isopa
Asistenţa din partea ISOPA ( Sunt disponibile următoarele opţiuni: ►Pentru utilizatorii de substanţe chimice Orientări privind încărcarea / descărcarea / transportul / depozitarea în siguranţă a MDI şi TDI în vrac Designul şi manipularea containerelor intermediare de transport în vrac (Intermediate Bulk Containers) Orientări privind încărcarea / descărcarea / transportul / depozitarea TDI & MDI ambalate Evaluări privind evacuarea şi depozitarea MDI / TDI (pentru livrările în vrac) realizate de evaluatori instruiţi ►Pentru furnizorii de servicii logistice Instruirea şoferilor, certificată ISOPA SLIDE Orientări: Orientările pot fi consultate pe site-ul ISOPA: ==> Product Stewardship == >logistics ==> guidelines Evaluarea depozitării: Schema de evaluare ISOPA este menită să sprijine utilizatorii de diisocianaţi în evaluarea instalaţiilor lor de descărcare a transporturilor în vrac. Aceasta se axează pe standardele tehnice specifice de siguranţă pentru transportul în vrac. Evaluările sunt realizate de evaluatori experţi ai membrilor ISOPA. Formarea şoferilor: Pachetul de instruire a şoferilor poate fi consultat pe site-ul ISOPA: ==> Product Stewardship == >logistics ==> driver training for carriers Acesta este disponibil în mai multe limbi. Revizuire 2015

7 Asistenţa din partea Cefic Sunt disponibile următoarele opţiuni:
► Transperanto Un instrument de „traducere” menit să ajute la comunicarea dintre şoferi şi personalul stabilimentului Disponibil la ► Pentru furnizorii de servicii logistice Schemele de evaluare SQAS, de ex. pentru serviciile de transport sau feroviare Disponibile la Recomandări referitoare la cea mai bună metodă de încărcare (descărcare) în siguranță a vehiculelor de transport rutier Disponibilă la SLIDE Termenul „Transperanto” provine din cuvintele transport, transparenţă şi esperanto. Transperanto a fost elaborat de Cefic (Consiliul European al Industriei Chimice) în cooperare cu ECTA (Asociaţia Europeană pentru Transportul Substanţelor Chimice). Transperanto este un ansamblu de instrumente conţinând cuvinte şi fraze referitoare la siguranţă, în 26 de limbi europene. Transperanto se axează pe comunicarea dintre şoferi şi personalul stabilimentelor. SQAS (Safety & Quality Assessment System) este un sistem de evaluare a calităţii, siguranţei, securităţii şi performanţelor de mediu ale furnizorilor de servicii logistice şi ale distribuitorilor de substanţe chimice într-un mod uniform, prin evaluări unice standardizate realizate de evaluatori independenţi pe baza unui chestionar standard. O evaluare SQAS nu duce la o certificare, ci oferă un raport factual detaliat pe care fiecare companie de substanţe chimice trebuie să îl evalueze în funcţie de propriile cerinţe. Măsuri de siguranță asupra comportamentului Recomandări referitoare la cea mai bună metodă de încărcare (descărcare) în siguranță a vehiculelor de transport rutier Acest ghid al Cefic/ECTA/FECC oferă cele mai bune recomandări din punct de vedere tehnic, comportamental și organizațional privind operațiunile de încărcare și descărcare a vehiculelor de transport rutier. Recomandări privind pregătirea șoferilor și conducerea vehiculelor de transport rutier Aceste recomandări țin să prezinte metodele și mijloacele de îmbunătățire a siguranței transportului rutier prin implementarea BBS respectând, în același timp, cerințele Directivei Europene 2003/59/CE asupra instruirii șoferului. Revizuire 2015

8 Declinarea răspunderii
Declinarea răspunderii asupra documentelor externe În baza celor mai bune informații disponibile la momentul actual, ISOPA și membrii săi fac eforturi pentru a oferi informații precise, din surse de încredere și de bună credință. Utilizatorul va folosi aceste informații pe propria răspundere. Nu se oferă garanții cu privire la integritatea, acuratețea sau fiabilitatea acestora. ISOPA sau oricare companie participantă în ISOPA nu-și va asuma răspunderea pentru daunele de orice natură provocate de utilizarea acestor informații. SLIDE Declinarea răspunderii Revizuire 2015


Descărcați ppt "„Walk the Talk” Recepţia, descărcarea şi plecarea autocamioanelor"

Prezentări similare


Publicitate de la Google