Descarcă prezentarea
Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați
1
Curs 4 Valoarea atribuită muncii. Comportamente contraproductive
Motivele conformării sociale Diferenţe ocupaţionale în legătură cu valorile Studiul lui Hofstede Implicaţiile diferenţelor culturale Angajamentul organizaţional Satisfacţia în muncă Comportamentele contraproductive
2
Motivele conformării sociale
3
Acceptarea – scop: evitarea pedepselor, obţinerea recompenselor
Identificarea – scop: dorinţa de „a fi la fel” ca susţinătorii normei Internalizarea – acceptarea deplină şi sinceră a valorilor
5
Moderatori ai deciziei de conformare: Vizibilitatea publică
Mărimea opoziţiei Disensiunile Problema în cauză Statutul Creditarea de idiosincrazie
6
Când iau persoanele contact cu normele organizaţiei?
Înainte de a face parte din ea Imediat după intrarea în organizaţie După o anumită perioadă de activitate
7
Valorile – diferenţe ocupaţionale
8
Diferenţele dintre valori apar:
după ce persoanele au început să lucreze în posturile respective SAU înainte de a ocupa postul, ele fiind cauza alegerii posturilor
9
AŢI CONTINUA SĂ LUCRAŢI DACĂ AŢI CÂŞTIGA O SUMĂ MARE LA LOTERIE?
Importanţa acordată muncii 1987 – 8,000 participanţi Japonia, Israel, SUA Marea Britanie AŢI CONTINUA SĂ LUCRAŢI DACĂ AŢI CÂŞTIGA O SUMĂ MARE LA LOTERIE?
11
Studiul lui Hofstede 1984 – „Hermes” - 116,000 de angajaţi, 40 de ţări, 20 de limbi Distanţa faţă de putere Danemarca, Noua Zeelandă vs. Filipine, Venezuela
12
Evitarea incertitudinii
Japonia, Grecia vs. Singapore, Danemarca Individualism / colectivism Statele Unite, Australia vs. Venezuela, Columbia
13
4. Masculinitate / feminitate Japonia, Austria vs. Ţările scandinave 5
4. Masculinitate / feminitate Japonia, Austria vs. Ţările scandinave 5. Orientarea pe termen lung / scurt China vs. SUA, Canada
14
CARE CREDEŢI CĂ ESTE SITUAŢIA ROMÂNIEI?
15
Distanţă mare faţă de putere Colectivism Feminitate Evitare puternică a incertitudinii Orientare pe termen scurt
16
Implicaţiile diferenţelor culturale
Exportul teoriilor comportamentului organizaţional Importul teoriilor Aprecierea clienţilor globali Dezvoltarea angajaţilor globali
17
Angajamentul organizaţional
Tendinţă relativ stabilă de raportare la organizaţie în totalitatea sa Afectiv De continuitate Normativ Atenţie la efectele sale!!
18
Satisfacţia în muncă „101 metode de a întreba persoanele dacă le place locul lor de muncă” CUM SE DEFINEŞTE SATISFACŢIA ÎN MUNCĂ? [componente afective, cognitive, comportamentale]
19
Cum arată distribuţia în timp a satisfacţiei în muncă?
Satisfacţia de faţetă Satisfacţia generală Cum arată distribuţia în timp a satisfacţiei în muncă?
20
Teorii explicative: Legate de caracteristicile postului
Teoria discrepanţei Corectitudinea percepută a distribuţiei recompenselor Teoria percepţiei de sine Prin prisma factorilor sociali Individuale dispoziţionale
21
Comportamentele contraproductive
Performanţa scăzută Absenteismul Intenţia de a părăsi organizaţia Nerespectarea prevederilor de siguranţă a muncii Furtul organizaţional Violenţa, abuzul de substanţe
Prezentări similare
© 2024 SlidePlayer.ro Inc.
All rights reserved.