Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Bibliografie suplimentară
Asistenţă Educaţională
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Cea de-a patra întâlnire transnaţională
Prevenirea fenomenelor de violenţă în şcoală presupune dezvoltarea şi implementarea unor strategii care să implice diverse categorii de actori din mediul.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Procesul Bologna si sistemul de învăţământ tehnic superior
Să citim pentru mileniul III
Proiect Erasmus+ (KA1)- „STUDENT TALENT BANK” FR01-KA aprilie 2019, Leeuwarden, Olanda   Inspector școlar general -prof. dr. Genoveva.
F.L.O.R.A Finding Love Of natuRe Again The Human Impact on FLORA in the 21st century
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
BINE AŢI VENIT !.
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
Biblioteca Județeană Vâlcea – proiecte cu finanțare europeană ( )
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Competența face diferența!
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
Ziua Internaţională Împotriva Violenţei asupra Femeilor 25 Noiembrie
Prezentare proiect ”TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!” Proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul.
Seminar de lucru privind piaţa muncii
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
COMENIUS REGIO ‘YES’ VIDEOCONFERINTA Bologna-Iasi 13 decembrie 2010
Nu este o lecție de istorie
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
PROIECTUL « EDUCAŢIA PENTRU INFORMAŢIE ÎN MEDIUL RURAL DEFAVORIZAT”
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
Violenţa în şcoală. Agresivitate în rândul elevilor
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
STARTUP ECO TRAINING FIRMS
Programul: INTERREG V-A RO-BG Axa prioritară-4
Exploratori în lumea emoțiilor
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
Proiect Erasmus+ ”Consorțiu regional pentru educație de calitate în medii defavorizate” (CREDEM) RO01-KA "Structured Educational Visit.
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
TECHNOLOGY ADDICTION IN ADOLESCENTS
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Suportul statisticii în societatea civilă
Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
Facultatea de ………………………………………
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Cea de-a cincea întâlnire transnaţională
Ziua Internațională a Sănătății
Transcriere de prezentare:

Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi LOG ON BACK TO LIFE PREZENTAREA PROIECTULUI Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi IAȘI, 26 IUNIE 2019

DATE DE IDENTIFICARE PROIECT

ECHIPA DE PROIECT prof. dr. Genoveva Aurelia FARCAȘ – inspector școlar general prof. Gabriela CONEA - inspector şcolar pentru proiecte educaționale prof. Mihaela APETROAE - inspector şcolar pentru limba română prof. Irina PRODAN - inspector şcolar pentru limbi moderne prof. dr. Florentin Traian CIOBOTARU - inspector şcolar pentru management instituţional

PARTENERI EUROPENI ISTANBUL VALILIGI – Turcia (coordonator) ANAPTYXIAKO KENTRO THESSALIAS - Grecia UNIVERSITA DEGLI STUDI DI MILANO – Italia INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN IAŞI - România DİPNOT DERNEGİ - Turcia IZMIR YASAR UNIVERSITY - Turcia

CONTEXT Dependenţa de internet a devenit una dintre principalele probleme cu care se confruntă adolescenţii din Europa, cu efecte pe termen scurt şi lung care se referă la: performanţe şcolare scăzute şi, în multe cazuri, abandon şcolar; afecţiuni de ordin psihic – anxietate, depresie, mitomanie, stare euforică atunci când adolescentul se află în faţa computerului, incapacitatea de a urma un program, pierderea noţiunii timpului, izolare, agresivitate; afecţiuni fizice – dureri de spate, dureri de cap, pierdere sau luare în greutate, tulburări ale somnului, sindrom de tunel carpian, afecţiuni oculare.

SCOPUL PROIECTULUI Log On Back to Life îşi propune să acopere vidul de informaţii în domeniul dependenţei de internet prin studii specializate. Proiectul va contribui la abordarea ştiinţifică a factorilor care determină fenomenul şi va sprijini dezvoltarea unor politici în acest sens.

OBIECTIVE sprijinirea partenerilor din proiect în gestionarea efectelor dependenţei de internet, printr-o abordare comprehensivă reducerea fenomenului dependenţei de internet prin conştientizarea elevilor cu privire la utilizarea raţională a noilor tehnologii şi prin creşterea eficienţei serviciilor de consiliere şcolară alfabetizarea media şi educaţia pentru utilizarea raţională a internetului, cu efecte benefice asupra comportamentului elevilor

OBIECTIVE promovarea relațiilor interculturale și a soluțiilor la o problemă comună, cu accent pe consolidarea gândirii critice a celor implicați, înțelegerea și respectul reciproc, adoptarea valorilor democratice și a drepturilor fundamentale identificarea şi eliminarea simptomelor ce pot conduce la dependenţa cronică de internet, prin prevenire şi intervenţie timpurie

Activități - An I de proiect Prezentarea şi dezbaterea conţinutului chestionarelor aplicate elevilor, părinților și profesorilor Prezentarea şi dezbaterea planului de monitorizare şi evaluare Prezentarea planului de diseminare şi discutarea conţinutului campaniei de conştientizare  Proiectarea website-ului proiectului Proiectarea platformei destinate formării şi campaniei de conştientizare Dezvoltarea instrumentelor de management aferente proiectului Prezentarea şi aderarea la platforma ASANA, prin care se asigură colaborarea la nivelul proiectului

Activități - An I de proiect Prezentarea și schimbul de experiență privind realizarea cercetării sociale pentru studierea și investigarea gradului de dependență de internet a elevilor din învățământul secundar din țările partenere Analiza statistică bazată pe răspunsurile la chestionarele aplicate în fiecare țară parteneră la elevi, părinți, profesori Analiza platformei online pentru formare și conștientizare Prezentarea manualului de utilizare a platformei online Analiza raportului de monitorizare şi evaluare intermediară Două întâlniri transnaționale: Istanbul , Milano

Activități - An II de proiect Analiza fenomenului tulburării dependenței de internet a elevilor în țările partenere Prezentarea propunerilor pentru suportul cursului de formare adresat profesorilor din învățământul secundar referitor la ”internet addiction disorder of students” Studiul comparativ privind nivelul dependenţei de internet în ţările partenere, realizat de Clinica de Psihiatrie de la Universitatea din Milano Analiza modulelor de formare adresate profesorilor

Activități - An II de proiect Finalizarea materialelor destinate campaniei de conştientizare (spoturi video, pliant, afişe, semne de carte, spot radio) Prezentarea platformei adresate profesorilor, elevilor şi părinţilor Organizarea sesiunii de formare adresate profesorilor (Trikala, 17-22 iunie 2019) Prezentarea ghidului pentru evaluarea şi prevenirea dependenţei de Internet în rândul elevilor Organizarea evenimentelor de multiplicare Monitorizarea, evaluarea și raportarea finală Trei întâlniri de proiect: Iași, Trikala, Izmir

REZULTATE – PRODUSE INTELECTUALE IO1: Studiu privind dependenţa de internet a tinerilor la nivel european şi impactul fenomenului, prin colaborarea instituţiilor relevante: ONG-uri, autorităţi publice, experţi, decidenţi IO2: Elaborarea modulelor de formare IO3: Elaborarea materialelor de constientizare IO4: Elaborarea platformei de studiu IO5: Elaborarea unei metodologii comparative. Organizarea unei sesiuni World Caffé Discussion – cu elevi, părinți și profesori IO6: Ghidul pentru evaluarea şi prevenirea dependenţei de internet

IMPACT Nivel local și regional Nivel național conştientizarea comunităţilor locale în legătură cu efectele dependenței de internet dialog social deschis asupra efectelor dependenţei de internet informare şi conştientizare pentru unităţile de învăţământ, instituţii de formare şi, în special, pentru părinţi Nivel național dezvoltarea unui plan de acţiune coerent realizarea unei analize de profunzime şi iniţierea unui dialog pe tema dependenţei de internet pentru a evidenţia iniţiativele din domeniu

IMPACT Nivel european schimburi de informaţii între partenerii proiectului şi instituţiile asociate pentru a evidenţia beneficiile internetului integrarea, în cadrul proiectului, a studiilor privind impactul noilor tehnologii informarea factorilor de decizie prin activităţi de diseminare cu scopul de a iniţia un dialog asupra fenomenului la nivel european

PRODUSE REALIZATE CUM? o campanie de conştientizare a elevilor şi părinţilor, pe baza instrumentelor elaborate în cadrul proiectului abilitarea profesională a cadrelor didactice pentru a susţine activităţi educative pentru prevenirea dependenţei de internet ghiduri de informare, pliante, spoturi video, afişe şi semne de carte module de formare şi activităţi cu caracter educaţional susţinute de un ghid metodic

PLATFORMA PROIECTULUI: http://logonback2life.eu

Vă mulțumesc pentru atenție! Prof. Mihaela Apetroae, I.S.J. Iași