BANII, FRAUDA ŞI POLITICIANUL

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Activități pregătitoare
Advertisements

PRINCIPALELE REGLEMENTĂRI
Programul Operaţional Regional
INFORMAŢII GENERALE Asociaţia ADIVEST este persoană juridică română de drept privat, fără scop patrimonial, apolitică, nonsindicală şi nonsectantă, constituită.
Registrul Potentialilor Contractori (RPC)
ORDINUL DE PROTECŢIE ÎN ROMÂNIA
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
Total cauze de soluţionat şi soluţionate – perioada
Reorganizarea judiciară, între mit și realitate
BANCA TRANSILVANIA, JUCATOR IN DIVIZIA A
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
Competența face diferența!
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
completări şi modificări aferente drepturilor acţionarilor:
Integrarea socială a infractorilor în Elveția
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ “APELE ROMÂNE”
Proiecte cu finanţare europeană în domeniul mediului înconjurător
Proiect cofinantat prin Fondul de Coeziune
Analiza arieratelor. Măsuri propuse
COMISIA NAŢIONALĂ A PIEŢEI FINANCIARE
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
PROIECTUL « EDUCAŢIA PENTRU INFORMAŢIE ÎN MEDIUL RURAL DEFAVORIZAT”
Centura Municipiului Bucuresti
Serviciul Constatre Nereguli și Antifraudă (S.C.N.A.)
I.2. Dezvoltarea durabilă și egalitatea de șanse și de gen
ERASMUS CLUJ-NAPOCA 25 martie 2014.
LIBERA CIRCULAŢIE A MĂRFURILOR Eliminarea barierelor în calea comerţului Aplicarea principiului recunoaşterii reciproce Mirona Coropciuc Ministerul Integrării.
Programul Operaţional Regional
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
CONFERINŢA DE PRESĂ INIŢIALĂ
3D Secure Un standard care s-a impus cu autoritate în România,
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Riscuri operationale - definitie
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
Conferinţă de Presă- Lansare Proiect “Conservarea și Consolidarea Cetății Poenari Argeș” Cod proiect Piteşti *63.
Provocarea G2 Fotografiaza si castiga cu Panasonic!
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
SERVICII DE ASISTENTA TEHNICA PENTRU PROIECTUL INTEGRAT ”REDUCEREA RISCULUI LA INUNDATII IN BH IALOMITA AVAL DE ACUMULAREA PUCIOASA – COMPONENTA I BH IALOMITA.
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Stadiul implementării Programului Operaţional Regional
Prima rectificare a anului 2019
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
SINDICATUL ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEŢUL HUNEDOARA
care vor să demareze o afacere în mediul urban, cu fonduri europene
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
prin Banca Transilvania
administrativ-teritorială
Formularul 394 “Declaraţie informativă
Stadiul implementării POSDRU în 2008 Braila,
Centrul Istoric plan de management Seminar:
Să lucrăm împreună pentru Noi şi Europa!
Finantarea parcurilor logistice Studiu de caz
Posibilităţi de garantare prin F.G.C.R.
" Implicarea BCR in implementarea proiectelor finantate din fonduri europene din domeniul agriculturii si dezvoltarii rurale " RAMONA IVAN Director Executiv-
PARTENERIATUL CU BCR IN CADRUL PROIECTELOR FINANTATE DIN FONDURI EUROPENE
Buletin informativ editat de Apa Serv Valea Jiului
Aspecte legale ale recuperarii creantelor de la populatie
prof. Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
Susţinerea reformării Sistemului Instituţiilor Penitenciare şi a Reformei Penale în Republica Moldova (2011)
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
Rolul procurorului în sistemul de justiţie penală
Transcriere de prezentare:

BANII, FRAUDA ŞI POLITICIANUL - studiu de caz - 1

A. PROIECTUL – obiectivul de infrastructură B. PERSONAJELE – persoanele sau entităţile implicate C. FRAUDA – comportamentele abuzive D. BANII – fondurile afectate de fraudă

A. PROIECTUL Lucrări de reabilitare a 2 poduri rutiere afectate de inundaţiile din perioada aprilie – august 2005 Proiect finanţat prin Programul PHARE 2005 CES, subcomponenta „Măsuri împotriva dezastrelor provocate de inundaţii”

B. PERSONAJELE 1. POLITICIANUL – preşedintele organizaţiei judeţene de partid, membru în conducerea centrală a partidului; 2. AUTORITATEA – consiliul judeţean condus de politician; 3. CONSTRUCTORUL – prietenul politicianului; 4. SUBANTREPRENORUL 1 – ginerele politicianului; 5. SUBANTREPRENORUL 2 – rudă a politicianului.

- preşedintele consiliului judeţean - prietenul antreprenorului 1. POLITICIANUL - preşedintele consiliului judeţean - prietenul antreprenorului - socrul subantreprenorului A - ruda subantreprenorului B 2. AUTORITATEA CONTRACTANTA Consiliul judeţean Comisia de evaluare a ofertelor Echipa de implementare a proiectului 4. SUBANTREPRENORUL A 3. CONSTRUCTORUL 5. SUBANTREPRENORUL B

FAZELE IMPLEMENTARII UNUI PROIECT C. FRAUDA FAZELE IMPLEMENTARII UNUI PROIECT FAZA I – OBTINEREA ACORDULUI DE FINANTARE Etapa 1 – Depunerea proiectelor Etapa 2 – Evaluarea proiectelor şi încheierea contractului/acordului de finanţare FAZA II – IMPLEMENTAREA PROIECTULUI Etapa 1 – Atribuirea contractelor de lucrări, furnizare sau prestări de servicii Etapa 2 – Realizarea obiectivelor proiectului Etapa 3 – Finalizarea proiectului – cuantificarea indicatorilor FAZA III – EVALUAREA POST-IMPLEMENTARE

FAZA I – OBTINEREA ACORDULUI DE FINANTARE FRAUDA FAZA I – OBTINEREA ACORDULUI DE FINANTARE Condiţie de eligibilitate: Obiective de infrastructură rutieră afectate de inundaţiile produse în perioada aprilie – august 2005 Raport de cauzalitate directă între inundaţii şi nevoia de finanţare Cererea de finanţare: declaraţii false privind afectarea unuia dintre poduri de inundaţiile din perioada aprilie – august 2005

INVESTIGAŢII DLAF 1. Nu existau documente privind avarierea podului în urma inundaţiilor produse începând cu luna aprilie 2005 2. Au fost identificate documente privind degradarea structurii de rezistenţă a podului întocmite în anul 2004 3. Începând cu luna august 2004 circulaţia rutieră a fost restricţionată 4. La data de 07 martie 2005 circulaţia rutieră şi pietonală pe pod a fost interzisă total

FAZA II – IMPLEMENTAREA PROIECTULUI Etapa 1 Organizarea şi desfăşurarea procedurii de atribuire a contractului de lucrări - Depunerea ofertelor de către 9 ofertanţi şi solicitarea de clarificări - Evaluarea ofertelor şi întocmirea raportului de evaluare prin care s-a stabilit oferta câştigătoare a licitaţiei (alta decât oferta ANTREPRENORULUI)

- Refuzul ilegal şi nejustificat al conducătorului autorităţii contractante (POLITICIANUL) de a aproba raportul de evaluare (2 aprilie) - Dispoziţia ilegală de a se constitui o comisie în scopul verificării ofertantului câştigător (3 aprilie) - Verificări cu încălcarea competenţei materiale şi teritoriale

- Realizarea unui al doilea raport de evaluare conţinând afirmaţii false privind impunerea unui termen minim de realizare a lucrărilor de 3 luni şi maxim 6 luni - Respingerea ofertei declarate câştigătoare pe motiv că termenul ofertat de 2 şi 28 de zile nu poate fi asimilat termenului minim de 3 luni - Acceptarea ofertei ANTREPRENORULUI, cu o valoare mai mare cu circa 1.000.000 EUR

- Anularea celui de-al doilea raport de evaluare de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) - CNSC a desfiinţat motivele de respingere a ofertelor prin invocarea unui termen minim de execuţie a lucrărilor de 3 luni întrucât nu a fost menţionat în documentaţia de atribuire - Reluarea procesului de evaluare a ofertelor fără a se ţine cont de decizia CNSC

- Întocmirea unui al treilea raport de evaluare cu încălcarea deciziei CNSC – motiv de nulitate absolută a contractului de lucrări - În cel de-al treilea raport oferta câştigătoare a fost din nou respinsă pe motiv că a ofertat un termen de execuţie de 2 luni şi 28 de zile, dar a fost admisă spre evaluare o ofertă în care termenul de execuţie a fost de numai 2 luni Contractul de lucrări a fost încheiat cu ANTREPRENORUL, care a avut o ofertă cu o valoare mai mare cu circa 1.000.000 EUR decât cea respinsă ilegal

- Termenul de execuţie a fost neglijat total după ce ANTREPRENORUL (prietenul POLITICIANULUI) a obţinut contractul (lucrările au durat mai mult de 12 luni) - Valoarea iniţială a contractului a fost majorată cu circa 1.100.000 EUR, prin falsificarea documentelor referitoare la procedura de negociere şi a celor privind execuţia lucrărilor „suplimentare”

D. BANII 1. Obţinerea ilegală de fonduri PHARE = circa 900.000 EUR (declararea falsă a afectării de inundaţii a podurilor) 2. Păgubirea bugetului judeţului = circa 1.000.000 EUR (respingerea ilegală a unei oferte conforme) 3. Păgubirea bugetului judeţului = circa 1.100.000 EUR (majorarea nejustificată a valorii contractului)

Procurorii au dispus trimiterea în judecată a 11 persoane DLAF a sesizat procurorii, care au continuat investigaţiile şi au probat următoarele: ANTREPRENORUL a cedat o parte din lucrări şi apoi a efectuat plăţi către doi subcontractanţi apropiaţi ai POLITICIANULUI – ginere şi o rudă ANTREPRENORUL i-a transferat POLITICIANULUI un spaţiu comercial de 300 mp în valoare de circa 100.000 EUR Procurorii au dispus trimiterea în judecată a 11 persoane POLITICIANUL a fost condamnat la 8 ani închisoare

Fight against Fraud Department - DLAF Constantin LICA Consellour Control Directorate constantin.lica@antifrauda.gov.ro Fight against Fraud Department - DLAF