Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Advertisements

Curtea Supremă a Republicii Croația
PRINCIPALELE REGLEMENTĂRI
OFICIUL DE STAT PENTRU INVENȚII ȘI MĂRCI
Subiectele 1. Administrarea publică centrală şi locală în R.Moldova
Acte juridice normative
Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Dreptul la liberă circulație și ședere în UE
ORDINUL DE PROTECŢIE ÎN ROMÂNIA
Nina Dosca Director Direcție generală supraveghere valori mobiliare
Implementarea legislației UE în legislația națională
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
BINE AŢI VENIT !.
Indicatori de performanță IMI și date statistice
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
Total cauze de soluţionat şi soluţionate – perioada
Reorganizarea judiciară, între mit și realitate
Masuri de sprijinire a contribuabililor aflati in dificultate financiara Temei legal: * Art.VIII si art. XI din OG 30/2011 pentru.
SERVICII ŞI FACILITĂŢI OFERITE DE SPO (Serviciul Public de Ocupare)
Cadrul european cuprinzând Regulamentul 606/2013,
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Potrivit art. 1 alin. (4) din Constituţia României, republicată în 2003: „Statul se organizează potrivit principiului separaţiei şi echilibrului puterilor.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Cluj-Napoca, iunie 2019.
BANII, FRAUDA ŞI POLITICIANUL
completări şi modificări aferente drepturilor acţionarilor:
Integrarea socială a infractorilor în Elveția
Raport de bilanţ al activităţii profesionale desfăşurate în anul 2015
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii
REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.
TAIEX Ana Maria DOBRE Chişinău, Mai 2012
LIBERA CIRCULAŢIE A MĂRFURILOR Eliminarea barierelor în calea comerţului Aplicarea principiului recunoaşterii reciproce Mirona Coropciuc Ministerul Integrării.
Paul Mitroi Director general
Proiectul “Profesionişti în Reformă şi Educaţie Europeană”
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Raport de bilanț al activității profesionale desfășurate în anul 2016
HOTĂRÂRE nr din 14 decembrie 2011
Cadrul legal al procedurilor de informare și consultare a angajaților
Raport de bilanț al activității profesionale desfășurate în anul 2018
TIPURI DE CERERI SI SCRISORI
Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare - Romania -
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
SINDICATUL ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEŢUL HUNEDOARA
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
UNIUNEA EUROPEANĂ Fondul Social European GUVERNUL ROMANIEI
Implicarea în procesul de formare profesională a Patronatului Român din Industria de morărit și panificație - Rompan Dr. ing. Daniela Voica – Director.
ESTE REINTERGRAREA ȘI RESOCIALIZAREA CONDAMNATELOR POSIBILĂ ÎN CONDIȚIILE ACTUALE? Prezentare pentru Conferința Internațională „Femeile și minorii în detenție:
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
Oleg VEREJAN, Preşedintele Asociaţiei de Actuariat din Moldova
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Tg. Mureș, iunie 2019.
CONCURENȚA PE PIAȚA MUNCII. PROVOCĂRI, PERSPECTIVE
PRIMĂRIA COMUNEI SPINUS
Recunoașterea calificărilor profesionale
Contractul de voluntariat
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Slatina, septembrie 2019.
Aspecte legale ale recuperarii creantelor de la populatie
Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
Susţinerea reformării Sistemului Instituţiilor Penitenciare şi a Reformei Penale în Republica Moldova (2011)
studii de caz PROGRAMUL FLEX: Future Leaders Exchange Program
CONFERINŢA ECONOMICĂ NAŢIONALĂ
Relațiile de muncă se schimbă. Cât de repede se schimbă legislația?
Rolul procurorului în sistemul de justiţie penală
Transcriere de prezentare:

Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului

a Parlamentului european și a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoașterea calificărilor profesionale Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 20 noiembrie 2013 de modificare a Directivei 2005/36/CE privind recunoașterea calificărilor profesionale și a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012 privind cooperarea administrativă prin intermediul sistemului de informare al pieței interne („regulamentul IMI”) Directiva 2013/55/UE al Parlamentului european și al Consiliului din 25 octombrie 2012 privind cooperarea administrativă prin intermediul Sistemului de informare al pieței interne și de abrogare a Deciziei 2008/49/CE a Comisiei („Regulamentul IMI”) Regulamentul (UE) nr. 1024/2012 al Comisiei din 24 iunie 2015 privind procedura de eliberare a cardului profesional european și aplicarea mecanismului de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/983 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România Legea nr. 200 din 25 mai 2004

pentru profesioniștii din domeniul medical în temeiul Directivei 2005/36/CE, medicii veterinari, precum și profesioniștii care exercită activități legate de educația minorilor prin alertă în cadrul IMI, cel târziu în termen de trei zile de la data adoptării deciziei de restrângere sau interzicere, în întregime sau în parte, a exercitării unei activități profesionale de către profesio­nistul în cauză 01 03 05 02 04 statele membre sunt informate dacă un profesionist nu mai are dreptul, din cauza unei acțiuni disciplinare sau a unei condamnări penale, să exercite, chiar și temporar, activitățile profesionale într-un stat membru Directiva contribuie la asigurarea unui nivel ridicat de protecție a sănătății și a consumatorilor profesioniștii cu privire la care se trimit alerte altor state membre sunt informați în scris cu privire la deciziile în ceea ce privește alertele, în același timp cu alerta în sine

01 07 02 08 03 09 04 10 05 11 06 12 medic și medic generalist asistent medical generalist 02 08 medic specialist moașă 03 09 farmacist Certificate pct 2 din anexa VII 04 10 Certificate art. 23. 27, 29, 33, 33a, 37, 43 și 43a medic dentist 05 11 9 certificate de conformitate pentru experiența profesională, profesii reglementate sectorial 10 – primele 8... dentist specialist siguranța pacienților 06 12 medic veterinar Educația minorilor

Asistent medical (studii medii) 11 siguranța pacienților Asistent social Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali Asistent medical (studii medii) Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România 06 01 Biolog, Biochimist, Chimist Ordinul Biochimiștilor, Biologilor și Chimiștilor în Sistemul Sanitar din România 05 02 Tehnician dentar Ordinul Tehnicienilor Dentari din Romania Asistent medical (studii superioare) Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România Profesii care necesită cel puţin 3 ani de studii superioare (diplomă eliberată de o universitate sau de un colegiu universitar) și pentru care durata de studii este inferioară duratei de 3 ani (asistent medical) Psiholog Colegiul Psihologilor din România 04 03

12 Educația minorilor Restrângerea sau interzicerea dreptului de a profesa intervine în următoarele situații: Desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă, sancțiune prevăzută la art. 280 alin 2 litera f din Legea nr. 1/2011 Restrângerea dreptului de a profesa se produce și ca urmare a suspendării constractului individual de muncă din inițiativa angajatorului, pentru situațiile prevăzute la art. 52 alin. (1) literele b) și c^1) din Codul Muncii, respectiv: b) în cazul în care salariatul a fost trimis în judecată pentru fapte penale incompatibile cu funcția deținută, până la rămânerea definitivă a hotărârii judecătorești c^1) în cazul în care împotriva salariatului s-a luat, în condițiile Codului de procedură penală, măsura controlului judiciar ori a Controlului judiciar pe cauțiune, dacă în sarcina acestuia au fost stabilite obligații care împiedică executarea contractului de muncă, precum și în cazul în care salariatul este arestat la domiciliu, iar conținutul măsurii împiedică executarea contractului de muncă Interzicerea dreptului de a profesa sau de a ocupa funcții în învățământ intervine numai în urma unei sentințe judecătorești definitive și irevocabile, pentru perioadele de timp prevăzute în acestea.

Diplome falsificate – diplome de nivel preuniversitar 01 Identificarea diplomei falsificate Cerere de informații primită prin Sistemul IMI sau prin alte mijloace Informarea autorităților competente să cerceteze reclamarea diplomei falsificate Unitatea de învățământ preuniversitar informează organele abilitate cu privire la existența unei diplome falsificate 02 03 Cercetarea penală Dispusă de către Parchetul de pe lângă Tribunalul sau Judecătoria Competentă 04 Informarea Inspectoratului Școlar privind decizia Curții Unitatea de învățământ preuniversitar informează Inspectoratul Școlar în termen de 1 zi de la data pronunțării deciziei definitive și irevocabile 05 Transmiterea alertei Inspectoratul Școlar transmite alerta, prin Sistemul IMI, celorlalte SM, în termen de maxim 2 zile de la data primirii informării privind decizia definitivă și irevocabilă

Diplome falsificate – diplome de nivel universitar 01 Identificarea diplomei falsificate Cerere de informații primită prin Sistemul IMI sau prin alte mijloace Informarea autorităților competente să cerceteze reclamarea diplomei falsificate Instituția de învățământ superior informează organele abilitate cu privire la existența unei diplome falsificate 02 03 Cercetarea penală Dispusă de către Parchetul de pe lângă Tribunalul sau Judecătoria Competentă 04 Transmiterea alertei Instituția de învățământ superior transmite alerta, prin Sistemul IMI, celorlalte SM, în termen de maxim 3 zile de la data emiterii deciziei definitive și irevocabile

Întrebări? Cristian Alexandru Mihăilescu Alexandru Ionuț Chiuță Tel: 021 405 56 45 Tel: 021 405 57 12 Fax: 021 313 10 13 Fax: 021 313 10 13 cristian.mihailescu@edu.gov.ro alexandru.chiuta@edu.gov.ro www.cnred.edu.ro/materiale