PRINCIPALELE REGLEMENTĂRI

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Curtea Supremă a Republicii Croația
Advertisements

Estimarea Cheltuielilor
Privatizari in pietele europene: aspecte strategice, financiare si legale Bucuresti, 26 Martie 2013 In colaborare cu.
Programul Operaţional Regional
OFICIUL DE STAT PENTRU INVENȚII ȘI MĂRCI
Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor
ORDINUL DE PROTECŢIE ÎN ROMÂNIA
Sistemul de pensii facultative - oportunitati si provocari 2008
Nina Dosca Director Direcție generală supraveghere valori mobiliare
Implementarea legislației UE în legislația națională
Modificare nomenclator obligații Declarația 100
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
Total cauze de soluţionat şi soluţionate – perioada
Reorganizarea judiciară, între mit și realitate
Centrul Național pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal al Republicii Moldova Potențiale modificări în Legea privind protecția datelor cu caracter.
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
Potrivit art. 1 alin. (4) din Constituţia României, republicată în 2003: „Statul se organizează potrivit principiului separaţiei şi echilibrului puterilor.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
BANII, FRAUDA ŞI POLITICIANUL
completări şi modificări aferente drepturilor acţionarilor:
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
Activitatea Serviciului Informatizare-Comunicaţii în anul 2004
Raport de bilanţ al activităţii profesionale desfăşurate în anul 2015
Analiza arieratelor. Măsuri propuse
Activitatea Serviciului Informatizare-Comunicaţii în anul 2005
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
COMISIA NAŢIONALĂ A PIEŢEI FINANCIARE
Codul de guvernare corporativă
<Solutii de recuperare a creantelor comerciale>
Servicii Imobiliare Complete
Ghidul utilizatorului
LIBERA CIRCULAŢIE A MĂRFURILOR Eliminarea barierelor în calea comerţului Aplicarea principiului recunoaşterii reciproce Mirona Coropciuc Ministerul Integrării.
Despre sistemul TVA la încasare începând cu data de
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Fonduri specializate si conturi administrate
Raport de bilanț al activității profesionale desfășurate în anul 2016
JUDECĂTORIA GĂEȘTI ȘEDINȚĂ BILANȚ
Standardele Internaţionale de Contabilitate (IAS)
Cadrul legal al procedurilor de informare și consultare a angajaților
Raport de bilanț al activității profesionale desfășurate în anul 2018
Operațiuni de încasări și plăți în numerar
Judecatoria Gaesti 2 Februarie 2011 Sedinta Bilant 2010.
BIRIŞ GORAN SCPA, PARTENER PRINCIPAL
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
SINDICATUL ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEŢUL HUNEDOARA
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Formularul 394 “Declaraţie informativă
Buletin Informativ nr.43/05.07
Plafoane majorate pentru popriri conturi
PRIMĂRIA COMUNEI SPINUS
JUDECĂTORIA GĂEȘTI ȘEDINȚĂ BILANȚ
Aspecte juridice referitoare la piata de retail
Facilităţi fiscale şi modificarea Codului fiscal
Judecatoria Gaesti 23 Ianuarie 2009 Sedinta Bilant 2008.
Aspecte legale ale recuperarii creantelor de la populatie
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
Susţinerea reformării Sistemului Instituţiilor Penitenciare şi a Reformei Penale în Republica Moldova (2011)
Instrumentar de formare privind APE 7. 4
Sistemul de pensii facultative Oportunitati si provocari 2008
Raport de bilanţ al activităţii profesionale desfăşurate în anul 2012
CONFERINŢA ECONOMICĂ NAŢIONALĂ
Buletin Informativ nr.55/22.08
Relațiile de muncă se schimbă. Cât de repede se schimbă legislația?
Buletin Informativ nr.48/22.07
Rolul procurorului în sistemul de justiţie penală
Instrumentar de formare privind APE 7.9. Transportul rutier
Transcriere de prezentare:

PRINCIPALELE REGLEMENTĂRI PROIECTUL DE LEGE PRIVIND CĂILE DE ATAC ÎN MATERIE DE ATRIBUIRE A CONTRACTELOR DE ACHIZIŢIE PUBLICĂ ȘI A CONTRACTELOR DE CONCESIUNE ŞI PENTRU ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA CONSILIULUI NAŢIONAL DE SOLUŢIONARE A CONTESTAŢIILOR PRINCIPALELE REGLEMENTĂRI

Domeniul de aplicare (I) căile de atac și procedura de soluționare a acestora, pe cale administrativ-jurisdicţională sau judiciară, în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică (contracte de achiziţie publică în sens clasic şi contracte sectoriale de achiziţie) și a contractelor de concesiune organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor soluţionarea de către instanţă a cererilor având ca obiect acordarea despăgubirilor pentru repararea prejudiciilor cauzate în cadrul procedurii de atribuire, precum şi celor privind executarea, anularea, rezoluţiunea, rezilierea sau denunţarea unilaterală a contractelor de achiziție publică sau de concesiune

Domeniul de aplicare (II) Proceduri de atribuire peste şi sub pragurile valorice stabilite prin Legea privind achiziţiile publice, Legea privind achiziţiile sectoriale şi Legea privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii Sunt excluse din domeniul de aplicare: achiziţiile directe achiziţiile efectuate de orice alte entităţi decât autorităţile contractante /entităţile contractante astfel cum sunt definite de legislaţia în materie

Sistemul de remedii (aspecte generale) Competenţa alternativă pentru soluţionarea contestaţiilor – CNSC sau tribunalul, secţia de contencios administrativ Depunerea unor contestaţii având acelaşi obiect, de către persoane diferite, atât în faţa instanţei, cât şi în faţa CNSC – declinarea competenţei către instanţă, fără obligația contestatorului de a plăti taxa de timbru Accesul la sistemul administrativ-jurisdicţional este gratuit, încurajând formularea contestaţiilor pe această cale Accesul la instanţa de judecată este condiţionat de plata unei taxe de timbru

Notificarea prealabilă (I) Condiţie obligatorie, prealabilă formulării unei contestaţii în faţa CNSC sau a instanţei de judecată Efect: suspendarea de drept a încheierii contractului Reglementarea condiţiilor minime de fond şi de formă ale notificării prealabile, fără a se impune formalism excesiv Termenele de notificare sunt: 5/10 zile în funcţie de valoarea estimată a procedurii de achiziţie/concesiune Autorităţile contractante pot lua orice măsuri de remediere (revocarea actului, adoptarea oricăror alte măsuri)

Notificarea prealabilă (II) Termenul de răspuns al autorităţii contractante 3 zile - răspuns prin autoritatea contractantă comunică dacă urmează sau nu să adopte măsuri de remediere în cazul în care autoritatea contractantă transmite un răspuns în sensul că urmează să adopte măsuri de remediere, are la dispoziție un termen suplimentar de 7 zile pentru implementarea efectivă a acestora

Sistemul de remedii administrativ-jurisdicţional (I) contestaţiile formulate în cadrul aceleiaşi proceduri de atribuire până la data deschiderii ofertelor vor fi soluționate de același complet contestațiile formulate în cadrul aceleiaşi proceduri de atribuire după data deschiderii ofertelor vor fi conexate la completul iniţial investit, altul decât cel competent să soluţioneze contestaţiile formulate până la data deschiderii ofertelor inadmisibilitatea motivelor noi de contestare prezentate de părţi pe calea concluziilor scrise sau orale sau a precizărilor la contestaţie ulterior termenului legal de formulare a acesteia

Sistemul de remedii administrativ-jurisdicţional (II) Suspendarea dreptului de a încheia contractul autoritatea contractantă are dreptul de a încheia contractul numai după comunicarea deciziei Consiliului privind soluţionarea contestaţiei, sub sancţiunea nulităţii absolute a contractului

Sistemul de remedii administrativ-jurisdicţional (III) Accesul la raportul procedurii de atribuire autoritatea contractantă este obligată să permită accesul în termen de 3 zile de la formularea unei cereri în acest sens accesul este permis pentru raportul procedurii de atribuire, precum şi pentru informaţiile din cadrul propunerilor tehnice şi/sau financiare ale ofertanţilor care nu au fost declarate ca fiind confidenţiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală

Calea de atac împotriva deciziilor CNSC Plângere la Curtea de Apel, secţia de contencios administrativ – complete specializate Suspendarea procedurii de atribuire şi/sau executării contractului – constituirea în prealabil a unei cauţiuni

Sistemul de remedii judiciar (I) Contestaţia în faţa instanţei de judecată este condiţionată de plata unei taxe de timbru Recursul împotriva hotărârii instanţei este supus unei taxe de timbru de 50% din valoarea taxei de timbru pentru formularea contestaţiei în primă instanţă Suspendarea procedurii de atribuire şi/sau executării contractului – constituirea în prealabil a unei cauţiuni

Sistemul de remedii judiciar (II) Suspendarea dreptului de a încheia contractul autoritatea contractantă are dreptul de a încheia contractul numai după comunicarea deciziei instanţei privind soluţionarea contestaţiei, sub sancţiunea nulităţii absolute a contractului

Măsuri pentru unificarea practicii judiciare şedinţe lunare la nivelul CNSC seminarii trimestriale cu judecători din cadrul instanţelor judecătoreşti şi specialişti ai Agenției Naţionale pentru Achiziţii Publice, precum şi alte categorii de experţi