PUNCT DE CONVERGENȚĂ ÎN RELAȚIA CONSUMATORILOR CU BĂNCILE

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

PRINCIPALELE REGLEMENTĂRI
INSTITUŢIILE DE CREDIT
Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Educație financiară Internet banking.
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
ORGANIZAŢIILE DE MICROFINANŢARE Realizări, oportunităţi şi provocări
Prima casă sau credit standard?
Evolutii recente ale sistemului bancar
SUB LUPA COFACE INTERCREDIT
Reorganizarea judiciară, între mit și realitate
BANCA TRANSILVANIA, JUCATOR IN DIVIZIA A
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
Competența face diferența!
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
Mai mult decat finantare, un pachet de servicii
BANII, FRAUDA ŞI POLITICIANUL
„Cum facem sa nu ni se intample noua?...“!
România 2008 PENSIILE PRIVATE o evaluare la start
Profilul pieţei bancare din mediul urban românesc
Raport de bilanţ al activităţii profesionale desfăşurate în anul 2015
F.G.C.R. I F N S.A..
FURNIZOR INTEGRAT DE ENERGIE SI RESURSE ENERGETICE
Prezentare de D-na. Veronica Toncea
INFRASTRUCTURA DE ACCEPTARE A CARDURILOR 2006 SUB SEMNUL EMV!
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Percepţia mediului de afaceri asupra economiei Raport de cercetare Pregătit pentru Camera de Comerţ şi Industrie a României Martie 2015 Studiu desfăşurat.
<Solutii de recuperare a creantelor comerciale>
Online Banking în România - cercetare eFinance
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
Cine este Agricover AGRI-BUSINESS AGRI-FINANCE
Evolutia Pietei Leasingului Imobiliar in Romania si CEE
3D Secure Un standard care s-a impus cu autoritate în România,
Riscuri operationale - definitie
Raport de bilanț al activității profesionale desfășurate în anul 2016
ECONOMISIREA SI CREDITAREA PENTRU DOMENIUL LOCATIV
Asigurarea afacerii si Managementul Riscului
Raport de bilanț al activității profesionale desfășurate în anul 2018
PIATA CREDITULUI IN ROMANIA – FAST FORWARD >>
EVOLUŢIA ŞI SITUAŢIA DEPOZITELOR
Servicii de Comert Electronic
Ce este EURES ? EURES* - reţea de cooperare între Comisia Europeană, serviciile publice de ocupare a forţei de muncă din statele membre ale Spaţiului Economic.
DE CE OUTSOURCING? DE CE INFORM LYKOS?.
Creșterea sustenabilă: Mediul de afaceri și rolul său în echilibrul macroeconomic și în convergența reală Ionut Dumitru Presedinte Consiliul Fiscal, Economist-sef.
Conferinta internationala “Intarirea Legitimitatii”
BIRIŞ GORAN SCPA, PARTENER PRINCIPAL
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
METODA PROIECTULUI.
Reinventing Public Administration Processes
UNIUNEA EUROPEANĂ Fondul Social European GUVERNUL ROMANIEI
EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT
prin Banca Transilvania
Posibilităţi de garantare a creditelor acordate
Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă
“Banca Profesiilor Liberale” -Solutii financiare pentru medici-
Posibilităţi de garantare prin F.G.C.R.
PARTENERIATUL CU BCR IN CADRUL PROIECTELOR FINANTATE DIN FONDURI EUROPENE
Mandatul ad-hoc si concordatul preventiv
Aspecte legale ale recuperarii creantelor de la populatie
Raport de bilanţ al activităţii profesionale desfăşurate în anul 2012
Robert C. Rekkers Director General, Banca Transilvania
Plata cu card online Rolul integratorului de eCommerce
2005 – ANUL IMM-urilor BANCA TRANSILVANIA Bucuresti, 22 martie 2005.
administrate de F.G.C.R. – IFN S.A.
PENSIILE PRIVATE, START 2007! IN PIATA FONDURILOR DE PENSII
E-Sign Romania Solutii de securitate.
Transcriere de prezentare:

PUNCT DE CONVERGENȚĂ ÎN RELAȚIA CONSUMATORILOR CU BĂNCILE CSALB PUNCT DE CONVERGENȚĂ ÎN RELAȚIA CONSUMATORILOR CU BĂNCILE 2019

PENTRU CONSUMATORI și BĂNCI AVANTAJELE CONCILIERII PENTRU CONSUMATORI și BĂNCI PĂSTRAREA RELAȚIILOR CONTRACTUALE. După conciliere părțile nu mai sunt în conflict, iar relațiile contractuale pot continua; ÎNCREDERE. Împăcarea în urma concilierii crește nivelul de încredere reciprocă între cele două părți; RAPIDITATE și SIMPLITATE. Cazul se soluționează în maximum 90 de zile (media este de 55 de zile). Procedurile sunt simple și ușor de înțeles; AMBELE PĂRȚI SUNT MULȚUMITE. Nu există un câștigător și un învins, se caută calea de mijloc; ECHITATE. Spețele se “judecă” în echitate și nu după litera legii, așa cum se întâmplă în instanță; CONFIDENȚIALITATE. Numele consumatorului și al băncii, detaliile concilierii și soluția propusă nu sunt publice; COSTURI REDUSE. Pentru consumatori concilierea este gratuită. Pentru bănci, cheltuielile pentru fiecare proces în instanță (care ajung la câteva mii de euro) sunt minimizate la mai puțin de 1.000 de lei pentru fiecare dosar soluționat.

CE SPUN BĂNCILE DESPRE CONCILIERE Flavia Popa, Secretar General, BRD Groupe Societe Generale “Conciliatorii au fost întotdeauna obiectivi și profesioniști, acesta fiind de altfel un argument în plus pentru consumatori și bănci să apeleze la CSALB”. Bogdan Atanasiu, Manager Managementul Reclamațiilor, Divizia Retail, Raiffeisen Bank “Pentru consumatori, această alternativă are mai multe avantaje: este gratuită, flexibilă, ușor de accesat, iar clientul beneficiază de suportul unui conciliator extern de specialitate”. Sta in puterea noastra sa transformam un conflict, intr-un caz in care ambele parti castiga! Tatiana Jilavu – Head of Customer Experience - Garanti Bank “Soluția alternativă prezintă avantajul unei rezolvări mai rapide, fără costuri pentru consumator. Adresarea către CSALB presupune o negociere, în care ambele părți ȋși dau tot interesul să găsească o soluție de mijloc. Ionuț Stanimir, Director de Marketing și Comunicare BCR  “Banca Comercială Română sprijină în mod susținut activitatea CSALB, fiind găsite întotdeauna soluțiile cele mai bune pentru clienții aflați în dificultate“.

CE SPUN BĂNCILE DESPRE CONCILIERE Nicolae Andreica, Director, Head of Advisory Channels Management, ING Bank “CSALB a reușit în acești trei ani să câștige încrederea atât a consumatorilor, cât și a noastră ca instituție bancară. Cazurile sunt analizate de conciliatori, buni specialiști din mediul juridic și economic“. Mirela Iovu, Director-Vicepreședinte Comitet de Direcție al CEC Bank “Procedura concilierii este considerată de CEC Bank drept o alternativă reală la soluționarea litigiilor prin intermediul instanțelor de judecată. “. Sta in puterea noastra sa transformam un conflict, intr-un caz in care ambele parti castiga! BANCA ROMÂNEASCĂ “Impactul demersurilor de negociere cu clienții, făcute prin intermediul CSALB, este vizibil și cuantificabil. A crescut nivelul de educare a consumatorilor și modul în care instituția bancară este percepută de persoanele fizice”.

CE SPUN CONSUMATORII DESPRE CONCILIERE Sta in puterea noastra sa transformam un conflict, intr-un caz in care ambele parti castiga!

CE SPUN CONSUMATORII DESPRE CONCILIERE Sta in puterea noastra sa transformam un conflict, intr-un caz in care ambele parti castiga!

MOTIVE DE CLASARE A CERERILOR TOP MOTIVE NEJUSTIFICATE DE CLASARE A CERERILOR DE CĂTRE BĂNCI: 285 TOP MOTIVE OBIECTIVE DE CLASARE A CERERILOR DE CĂTRE BĂNCI: 118 TOP - CLASARE A CERERILOR PENTRU MOTIVE CARE ȚIN DE CONSUMATORI: 35 Data de referință: Final T3 2019

MOTIVE DE CLASARE A CERERILOR 1. TOP MOTIVE NEJUSTIFICATE DE CLASARE A CERERILOR DE CĂTRE BĂNCI: Se menține punctul de vedere din răspunsul oferit consumatorului 110 S-au depus deja toate eforturile de soluționare 50 Comerciantul nu a identificat nicio soluție pentru consumator 47 Solicitare lipsită de temei (apreciază comerciantul) Comerciantul nu consideră oportună intrarea în procedură 31

MOTIVE DE CLASARE A CERERILOR 2. TOP MOTIVE OBIECTIVE DE CLASARE A CERERILOR DE CĂTRE BĂNCI: Biroul de Credit - legislație specială 59 Creanță cesionată 18 În creditele de tipul „Prima Casă" nu se pot modifica anumiți parametri (dobânda, moneda) 16 Cererea nu este de competența comerciantului 14 Comerciantul este terț față de obligația de restituire a sumei achitate de petent 11

MOTIVE DE CLASARE A CERERILOR 3. TOP MOTIVE DE CLASARE A CERERILOR PENTRU MOTIVE CARE ȚIN DE CONSUMATORI: Comerciantul selectat nu este parte în raport de pretențiile formulate de consumator 16 Clientul nu este consumator în accepțiunea legii (nu este persoană fizică) 6 Consumatorul nu îndeplinește condițiile de eligibilitate pentru creditare 5 Consumatorul nu a făcut dovada celor susținute (lipsă totală documente) 4 Consumatorul nu a oferit informațiile necesare pentru soluționarea cererii/nu a răspuns timp de 90 zile

Status cereri 2019

EvoluȚia cererilor Numărul cererilor conforme înregistrate până în prezent în anul 2019* a crescut cu peste 45% în raport cu numărul acestor cereri din tot anul anterior (2018). Numărul dosarelor constituite în anul 2019* a depășit cu 10% numărul dosarelor formate în tot anul anterior (2018). Numărul înțelegerilor amiabile intervenite după sesizarea CSALB a ajuns la 210 (de peste două ori mai multe ca în anul 2018). * Pentru anul 2019, situația este reflectată la 15.11.2019. Pentru anii 2016, 2017 și 2018, este reflectată situația la final de an.

EvoluȚia DOSARELOR Eficiența actului de conciliere a crescut în anul 2019*: ponderea hotărârilor/dosarelor soluționate favorabil este de aproximativ 90%, iar ponderea încheierilor este de 10%. * Pentru anul 2019, situația este reflectată la 15.11.2019. Pentru anii 2016, 2017 și 2018, este reflectată situația la final de an.

REPERE VALORICE ALE HOTĂRÂRILOR/SOLUȚIILOR Valoare beneficii rezultate din negocierile dintre părți, de la începutul activității Centrului Medie valorică/dosar soluționat prin intermediul CSALB Aproximativ 2 MEUR Aproximativ 2.150 EUR/dosar Plaje valorice pentru hotărâri* (în echivalent EUR) 1  1.000 EUR 1.000  5.000 EUR 5.000  10.000 EUR Peste 10.000 EUR Procent hotărâri 39% 43% 11% 7% *Notă: hotărârile analizate reprezintă un eșantion din anii 2018 – 2019.

CUM AFLĂ CONSUMATORII DESPRE CSALB Site CSALB, Google: 43% Bănci, IFN-uri: 29% Social media: 15% ANPC: 7% Presa online/offline: 3%

VĂ MULȚUMIM!