Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă"— Transcriere de prezentare:

1 Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă
Cătălin Creţu Director regional România & Bulgaria, Visa International CEMEA 29 Iunie 2005 Bucureşti, România

2 Agendă Visa în România: situaţia actuală
Priorităţi şi provocări înaintea aderării la Uniunea Europeană Modele de succes din Noua Europă Adaptarea modelelor din Uniunea Europeană la realităţile româneşti

3 Visa în România: situaţia actuală
10 ani de creştere De la 174 carduri Visa în 1995… From 6 member banks in 1995… … La 2,98 milioane carduri Visa în 2005 De la o valoare a tranzacţiilor de 49,122$ în 1995… … La o valoare a tranzacţiilor de 3,23 miliarde$ în 2005 De la 834 tranzacţii în 1995… … La 50,3 milioane de tranzacţii în 2005 *peste 200 milioane USD cheltuiţi la comercianţi la sfârşitul lui martie 2005 (6,46% din total)

4 Priorităţi şi provocări înaintea aderării la Uniunea Europeană
Ce va aduce UE pieţei româneşti? Sistem bancar modern impulsionat de normele UE conducând la servicii şi produse de top Competiţia din sistemul bancar crescută prin intrarea pe piaţă a unor bănci străine puternice şi concentrarea pieţei Aport sporit al plăţilor fără numerar la creşterea economică Cerere mai complexă din partea consumatorilor şi comercianţilor Prevenirea fraudei prin cele mai performante tehnologii globale

5 Visa Europe: situaţie actuală şi previziuni
Ce inseamnă piaţa de carduri Visa EU? 2004 previziuni realizări 2005 Număr de carduri 247 milioane 276.3 milioane 308 milioane Valoarea cheltuieli €921 miliarde €962,9 miliarde €1,1 mii de miliarde Valoarea tranzacţiilor la POS €600 miliarde €617,3 miliarde (60% din valoarea toatală cheltuieli) €710 miliarde Numărul total de tranzacţii 13,5 miliarde 14,1 miliarde 15,9 miliarde Tranzacţii la POS 10,1 miliarde 10,5 miliarde (75% din total tranzacţii) 11,9 miliarde

6 Priorităţi şi provocări înaintea aderării la Uniunea Europeană
Priorităţi pentru dezvoltarea unei societăţi fără numerar Creşterea reţelei de acceptare Susţinerea băncilor în creşterea conştienizări comercianţilor Dezvoltarea şi adaptarea produselor pentru a răspunde mai bine nevoilor clienţilor şi comercianţilor Educarea posesorilor de carduri, comercianţilor şi a mediilor de influenţă despre beneficiile plăţilor prin carduri

7 Priorităţi şi provocări înaintea aderării la Uniunea Europeană
De ce este important sa fim pregătiţi? Competiţia şi consolidarea sistemului bancar Migrarea fraudei Schimbarea comportamentului de cumpărare al consumatorului Necesitatea unei reţele de acceptare dezvoltată şi sigură

8 Statistici Visa Europe 2004
Visa Debit 162,7 milioane +24% Visa Credit 107,2 milioane +14,8% Visa Commercial 6,3 milioane +31,4% Total carduri Visa 276,3 milioane +20,4%

9 Modele de succes din Noua Europă
Schimbări tehnice/legislative Alinierea la legislaţia şi standardele UE: Cipul şi transferul de responsabilitate:1 ianuarie 2005 Single Euro Payments Area – SEPA VIZIUNE:o zonă unde cetăţenii şi mediul de afaceri pot face plăţi transnaţionale la fel de uşor, de sigur şi de eficient ca la ei în ţară cu aceleaşi costuri

10 Modele de succes din Noua Europă
Migrarea către cip: Aderarea la UE– un termen limită crucial Riscul de fraudă dinspre Europa de Vest, pe măsură ce UE migrează la cip Consumatorii caută carduri care să le ofere soluţii financiare şi non-financiare Emitenţii caută modalităţi de a-şi păstra clienţii Băncile caută să acopere cât mai multe segmente de piaţă

11 Lumea migrează la cardurile cu cip
Global 140 milioane de carduri Visa cu cip 2,86 milioane de locaţii comerciale acceptatoare Regiunea CEMEA 1,8 milioane de carduri Visa cu cip 161,800 de locaţii comerciale acceptatoare România În prezent o singură bancă acceptă carduri cu cip Este planificat ca primul card cu cip să fie emis în acest an Bulgaria Mai multe proiecte în curs de derulare: o bancă se pregăteşte să emită şi mai multe bănci să accepte Croaţia Majoritatea băncilor sunt certificate să accepte cardurile cu cip Primul cip va fi emis anul acesta Serbia 140,000 de carduri Visa cu cip 4 bănci acceptă şi 2 bănci emit 7 din 8 ţări CEMEA care au migrat la UE emiteau şi acceptau deja cardurile cu cip înainte să se alăture UE

12 Lumea migrează la cardurile cu cip
UE şi prima migrare EMV din lume – Un succes european 90 milioane de carduri cu cip 1,5 milioane de terminale acceptatoare Toate ţările din Visa Europe au cel puţin un program activ de cip

13 Lumea migrează la cardurile cu cip
Beneficiile tehnologiei cu cip SECURITATE – Bănci: scăderea pierderilor datorită fraudelor Posesori de carduri şi comercianţi: mai puţine motive de grijă VITEZĂ/COSTURI REDUSE – autorizări off-line pentru tranzacţii mai rapide şi servicii mai bune pentru clienţi FUNCŢIONALITATE – posibilitatea de multi - aplicaţii pentru a răspunde mai bine nevoilor clienţilor LONGEVITATE – îmbunătăţirea ofertei pe acelaşi card

14 Modele de succes din Noua Europă
Single Euro Payments Area – SEPA Banca Europeană şi Comisia Europeană sunt hotărâte să promoveze o zonă cu adevarat fără graniţe pentru sistemul bancar european Principii: Costuri egale în toate ţările pentru retragerile de numerar de EURO de la bancomate şi pentru plăţi în EURO Costuri egale în toate ţările pentru transferuri transfontaliere de credite în EURO Produs de debit pan - european V PAY - soluţia Visa pentru debitul pan – european

15 SEPA Beneficii sporite Slovacia 2004: Putere de cumpărare mai mare
Visa Debit ,7% (1,3 milioane) Visa Credit ,7% (78,000) Visa Commercial ,6% (19,000) Putere de cumpărare mai mare Creşterea utilizării cardurilor, în special a celor de credit Creşterea cheltuielilor străine de la investitori /turişti

16 Modele de succes din Noua Europă
Schimbarea centrului de interes al strategiei bancare Polonia 2004: Visa Debit % (8,9 milioane) Visa Credit % (1,3 milioane) Visa Commercial % ( ) Servicii complexe: internet banking, mobile banking Produse adaptate: produse şi servicii de credit, premium şi business

17 Modele de succes din Noua Europă
Dezvoltarea accentuată a reţelei de acceptare Cehia 2004: 42,6% creştere a tranzacţiilor la POS 17% tranzacţii este la POS 1/3 din tranzacţiile la POS sunt făcute de străini O reţea de acceptare dezvoltată şi adaptată la cerinţele internaţionale va: Creşte cheltuielile străinilor Schimba comportamentul de cumpărare local Asigura satisfacţia clientului

18 Concluzii: Adaptarea experienţei UE la realităţile din România
Posesor european de card are nevoie de servicii bancare europene Eforturi comune pentru o piaţă bancară de carduri în totalitate aliniată la standardele internaţionale şi UE Înţelegerea nevoilor noului posesor european de card şi structurarea unei oferte adecvate de servicii şi produse complexe Iniţiative comune pentru a creşte gradul de îmţelegere de către comercianţi a beneficiilor plăţii cu cardul şi pentru a a dezvolta reţeaua de acceptare

19


Descărcați ppt "Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă"

Prezentări similare


Publicitate de la Google