CONSFĂTUIRI CU PROFESORII DE FIZICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Asociația copiilor întreprinzători TIME IS MONEY
Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Asistenţă Educaţională
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.
Colegiul Tehnic “Anghel Saligny” Şcoală Europeană
Cea de-a patra întâlnire transnaţională
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Procesul Bologna si sistemul de învăţământ tehnic superior
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
„CARAVANA PRIETENIEI”
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
Competența face diferența!
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
...într-un colțișor al Terrei...
Registrul Educațional Alternativ
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual
Admiterea în învățământul liceal de stat – 2018
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Nu este o lecție de istorie
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBI MODERNE
PROIECTUL « EDUCAŢIA PENTRU INFORMAŢIE ÎN MEDIUL RURAL DEFAVORIZAT”
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
Proiectul “Profesionişti în Reformă şi Educaţie Europeană”
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
Exploratori în lumea emoțiilor
Programe de studii liceale și de formare profesională
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
Elemente de noutate ale programei Şcolare pentru disciplina
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
August 2009 LUNI MARŢI MIERCURI JOI VINERI SÂMBĂTĂ DUMINICĂ
CURRICULUMUL ROMÂNESC PENTRU EDUCAŢIE TIMPURIE - un curriculum dinamic-evolutiv, prin preluare, adăugare și adaptare la noile contexte -
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” RAPORT REZULTATE
INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI HUNEDOARA Anul şcolar
CE TREBUIE SĂ CONȚINĂ DOSARUL FACULTATEA DE GEOGRAFIE
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019
CERC PEDAGOCIC EDUCAȚIE PERMANENTĂ - 16 FEBRUARIE 2016
studii de caz PROGRAMUL FLEX: Future Leaders Exchange Program
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
V v STAR Școala Tehnologică Austriacă din România.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
învățământului profesional și tehnic (ÎPT)
CONSFĂTUIRILE NAŢIONALE ALE INSPECTORILOR ȘCOLARI PENTRU LIMBI MODERNE
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
CONSFĂTUIRILE PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
Cea de-a cincea întâlnire transnaţională
13 SEPTEMBRIE 2019 COLEGIUL NAȚIONAL ”NICHITA STĂNESCU”, PLOIEȘTI
Transcriere de prezentare:

CONSFĂTUIRI CU PROFESORII DE FIZICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE Anul școlar 2013-2014

STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR OMEN nr. 3818/03.06.2013 36 de săptămâni de cursuri, însumând 176 de zile lucrătoare clasele terminale din învățământul liceal – cursuri - 33 de săptămâni. (30 mai 2014) clasa a VIII-a - 35 de săptămâni (13 iunie 2014)

Semestrul I Cursuri 16 septembrie 2013 – 20 decembrie 2013 Vacanţa de iarnă 21 decembrie 2013 – 5 ianuarie 2014 6 ianuarie 2014 – 31 ianuarie 2014 Vacanța intersemestrială 1 februarie 2014 – 9 februarie 2014

Semestrul al II-lea Cursuri 10 februarie 2014 – 11 aprilie 2014 Vacanţa de primăvară 12 aprilie 2014 – 22 aprilie 2014 23 aprilie 2014 – 20 iunie 2014 Vacanţa de vară 21 iunie 2014 – 14 septembrie 2014 Săptămâna 7 – 11 aprilie 2014 programului “Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun”

TEZE SEMESTRIALE Tezele din semestrul I al anului şcolar 2013-2014 se susţin, de regulă, până la data de 20 decembrie 2013. Tezele din semestrul al II-lea al anului şcolar 2013-2014 se susţin, de regulă, până la data de 23 mai 2014.

Planuri–cadru valabile pentru clasele V-VIII, planuri-cadru aprobate prin O.M. Nr. 3638/11.04.2001 pentru clasele IX-XII, filierele teoretică şi vocaţională cursuri de zi, planuri-cadru aprobate prin O.M. Nr. 3410/16.03.2009 pentru învățământul liceal seral, filiera teoretică, planuri-cadru aprobate prin OM Nr. 4051/24.05.2006 pentru clasele a XI-a / a XII-a şi a XII-a / a XIII-a, ciclul superior al liceului, filiera tehnologică, cursuri de zi şi seral, planuri-cadru aprobate prin OM Nr. 3412/16.03.2009

Planuri–cadru valabile pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral, planuri-cadru aprobate prin O.M. Nr. 3411/16.03.2009 pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral, planuri-cadru aprobate prin O.M .Nr. 3081/27.01.2010 pentru clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocațională, profilul pedagogic planuri-cadru aprobate prin O.M. Nr. 5347/07.09.2011

Planuri–cadru valabile Planuri-cadru aprobate prin OM Nr. 3168/3.02.2012 privind organizarea și funcționarea învățământului profesional cu durata de doi ani. Pentru învăţământul seral, filiera tehnologică a liceului, prevederile O.M. nr. 4051/2006 cu privire la aprobarea planurilor-cadru, rămân valabile pentru: a) clasele a XI-a şi a XII-a, a XIII-a, liceu tehnologic, b) clasa a XIV-a, liceu tehnologic, ruta progresivă de calificare profesională.

învățământul liceal, forma seral, filiera teoretică și filiera tehnologică, se face în conformitate cu precizările din Notificarea Nr. 39562/ 11.09.2007 (BIOLOGIE) Numărul de ore de biologie și chimie din liceu

Clasa Nivelul Disciplina Programa Specializarea V-VIII GIMNAZIAL FIZICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE 5097/09.09.2009   IX LICEAL FIZICĂ 3458/09.03.2004 BIOLOGIE 3358/09.03.2004 CHIMIE 5099/09.09.2009 X FIZICĂ, BIOLOGIE 4598/31.08.2004 XI 3252/13.02.2006 XII 5959/22.12.2006 ȘTIINȚE Filologie, pedagogic, teologic METODICA PREDĂRII ȘTIINȚELOR Pedagogic PROFESIONAL Programa de clasa a X-a

PROGRAME ȘCOLARE PLANURILE –CADRU ŞI PROGRAMELE ŞCOLARE, în vigoare, pot fi accesate la adresa: http://www.edu.ro>Învățământ preuniversitar> Învățământ gimnazial sau liceal > Planuri cadru sau programe scolare

DISCIPLINE OPȚIONALE Educație ecologică și protecția mediului, programa aprobată prin O.M. 1862/30.08.2007 “Matematică și științe în societatea cunoașterii” – Curriculum interdisciplinar integrat pentru matematică, fizică, chimie, biologie la decizia școlii pentru învățământul primar și secundar, programa aprobată prin O.M. nr. 3806/29.05.2013 Educaţie pentru sănătate, aprobată prin OMEdC Nr. 4496/11.08.2004 Toate PROGRAMELE ŞCOLARE OPŢIONALE CU CARACTER NAŢIONAL pot fi accesate la adresa: http://www.edu.ro>Învăţământ preuniversitar > Învaţământ primar sau Învaţământ gimnazial sau Învaţământ liceal >Programe scolare >Curriculum la decizia scolii

Manuale şcolare Manualele şcolare valabile în anul şcolar 2013-2014 sunt cele care au fost în vigoare şi în anul şcolar 2012- 2013 Catalogul manualelor şcolare valabile în învațământul preuniversitar , în anul școlar 2013-2014 poate fi accesat la adresa: http://www.edu.ro>Organisme şi instituţii afiliate>Centrul Naţional de Evaluare si Examinare (CNEE)> Manuale> Liste, nomenclatoare, centralizatoare, cataloage >Catalogul manualelor şcolare valabile în învațământul preuniversitar 2012-2013 Sau direct www.edu.ro pe prima pagina

Examenul de bacalaureat - CHIMIE 2012 Judeţul Procent promovabilitate 1 CL 100.00 2 GJ 78.83 3 VN 57.97 4 MS 49.26 5 CT 48.63 6 CJ 48.47 7 DJ 46.35 8 GL 45.49 9 IS 44.10 10 BZ 42.00 11 BV 39.62 12 BN 37.77 13 SB 37.71 14 TL 30.30 15 BH 30.00 16 NT 28.57 17 AG 25.58   La nivel naţional 25.49 18 SJ 25.00 19 VS 20 IL 23.80 21 SM 22.31 22 BC 21.83 23 AR 19.40 24 PH 19.11 25 BR 18.18 26 SV 17.52 27 BT 15.72 28 MM 15.15 29 HR 14.15 30 DB 13.90 31 HD 12.02 32 VL 9.78 33 AB 9.27 34 TM 9.16 35 B 8.43 36 IF 8.33 37 CV 7.33 38 MH 7.01 39 OT 5.61 40 TR 2.94 41 CS 0.00 42 GR tehnologic

Examenul de bacalaureat 2012 Judeţul Procent promovabilitate 1 CL 100.00 2 GJ 3 GR 4 MH 5 MM 6 NT 7 VL 8 VN 9 AG 99.21 10 SM 98.72 11 HR 98.71 12 BZ 98.49 13 BR 98.48 14 SJ 98.24 15 CT 98.07 16 BT 97.82 17 SB 97.77 18 AR 97.64 19 HD 97.61 20 BH 97.22 21 BV 97.03 22 OT 96.96 23 GL 96.54 24 IS 96.29 25 BN 96.20 26 CJ 96.09 27 PH 96.00   La nivel naţional 95.90 28 IL 95.58 29 SV 94.95 30 VS 94.84 31 TM 94.80 32 B 94.78 33 TL 94.54 34 MS 94.35 35 AB 93.75 36 DJ 93.02 37 DB 92.94 38 TR 88.88 39 CS 88.46 40 BC 88.19 41 CV 87.75 42 IF 78.57 2013 Judeţul Procent promovabilitate 1 AB 100.00 2 BR 3 BZ 4 CL 5 CS 6 GJ 7 GR 8 IF 9 MH 10 NT 11 SB 12 VL 13 HD 99.51 14 SV 99.32 15 DJ 99.07 16 TM 99.03 17 AR 99.01 18 VN 98.90 19 VS 98.82 20 SJ 98.52 21 SM 98.49 22 GL 98.42 23 BN 98.41 24 AG 98.36 25 PH 98.33 26 TL 98.30 27 IL 98.11 28 CJ 98.04 29 BH 97.90   La nivel naţional 97.78 30 BV 97.57 31 B 97.17 32 BC 96.95 33 MS 96.89 34 MM 96.70 35 CT 96.44 36 HR 96.36 37 TR 95.91 38 DB 95.40 39 IS 95.28 40 BT 95.08 41 OT 92.85 42 CV 85.71 Teoretic

Examenul de bacalaureat

Examenul de bacalaureat

BAC - BIOLOGIE 77,88% Covasna An Nr. candidaţi înscrişi Nr. candidaţi reuşiţi Nr. candidaţi eliminaţi Promovabilitate 2008 23936 22486 13 93,94% 2009 40928 39103 13 95,54% 2010 82032 72045 23 87,82% 2011 78615 53269 108 70,86% 2012 70449 46702 71 70,34% 2013 68058 42100 64 66,66% 77,88% Covasna

BAC – FIZICĂ - TEHNOLOGIC

BAC – FIZICĂ - TEORETIC

FIZICĂ

OLIMPIADA (denumire, disciplina) NT. TOTAL ELEVI PARTICIPANŢI OLIMPIADE - 2013 Nr. crt. OLIMPIADA (denumire, disciplina) NT. TOTAL ELEVI PARTICIPANŢI Nivel PREMII OBŢINUTE OBS. gimnaziu liceu I II III MENTIUNE 1 Olimpiada Naţională de Fizică 7 4 3 1 premiu special 2 Olimpiada Naţională de Chimie 5 1 menţiune specială Olimpiada Naţională de Biologie   Olimpiada Interdisciplinară "Ştiinţele Pământului" Olimpiada de ştiinţe pentru juniori

CONCURSURI - 2013 Sesiunea ştiinţifică de biologie 1 CONCURSUL/SIMPOZIONUL (denumire, disciplina) NT. TOTAL ELEVI PARTICIPANŢI Nivel PREMII OBŢINUTE OBS. gimnaziu liceu I II III MENTIUNE Sesiunea ştiinţifică de biologie 1   Sesiunea de comunicări ştiinţifice "Chimia-prieten sau duşman?" 4 1 menţiune specială  Concursul Naţional de Fizică "Evrika" Concursul de chimie "Petru Poni" 5 Concursul de chimie “Raluca Ripan” 2 Concursul de fizică şi chimie “Impuls Perpetuum”

OLIMPIADE - 2014 Nr. crt. Olimpiada Faza județeană Unde Faza națională 1. Olimpiada Naţională de Fizică 15 februarie Cluj 2. Olimpiada Naţională de Chimie 22 februarie Iași 3. Olimpiada Naţională de Biologie 1 martie 6-11 aprilie Turnu Severin 4. Olimpiada Interdisciplinară "Ştiinţele Pământului"   8 martie 13-17 aprilie Focșani 5. Olimpiada de ştiinţe pentru juniori 24 mai 3-7 august ?

CONCURSURI - 2014 Nr. crt. Olimpiada Faza județeană Unde Faza națională 1. Sesiunea ştiinţifică de biologie 15 martie 8-11 mai Craiova 2. Sesiunea de comunicări ştiinţifice "Chimia-prieten sau duşman?" ? 3. Concursul Naţional de Fizică "Evrika" 21-22 martie Brăila 4. Concursul de chimie "Petru Poni" 5. Concursul de chimie “Raluca Ripan” 17 mai 12-15 iunie Oradea 6. Concursul de fizică şi chimie “Impuls Perpetuum” 31 mai 9-14 august Tulcea

Direcţii principale de pregătire a cadrelor didactice Cunoaşterea documentelor şcolare –Planurile – cadru şi programele şcolare, în vigoare Pregătirea de specialitate şi metodică Utilizarea manualelor şcolare şi a ghidurilor metodologice pentru disciplinele biologice Formarea cadrelor didactice în vederea abordării interdisciplinare a lecţiilor de ştiinţe Dotarea cabinetelor şi utilizarea softului educațional, platformei AEL în predare/ învăţare/ evaluare Utilizarea laboratorului de biologie în predare/ învăţare/ evaluare, respectând caracterul practic- aplicativ al lecției de biologie. Utilizarea instrumentelor de evaluare, inclusiv a instrumentelor digitale de evaluare

Proiectarea didactică Elaborarea planificării calendaristice (modelele de planificare calendaristică postate pe site-ul MEN trebuie personalizate) Proiectarea unităţiilor de învăţare + Schița lecției, pentru cei aflați în primii ani de activitate - pâna la obținerea gradului definitiv în învățământ

Portofoliul profesorului Documente de proiectare didactică: planificarea anuală și semestrială; proiectarea unităţilor de învățare; proiect de lecție; Proiectarea pregătirii suplimentare a elevilor capabili de performanţă și a celor care susțin ca probă de bacalaureat disciplina biologie Proiectarea pregătirii elevilor ce prezintă dificultăţi în învăţare; Instrumente de lucru şi de evaluare (teste sumative, predictive şi altele); rezultatele la examene naţionale; rezultatele evaluării predictive; rezultatele evaluărilor periodice și finale;

Portofoliul profesorului Cursuri opţionale – programă, suport de curs, materiale auxiliare; Lista mijloacelor didactice din dotare; Evidenţa elevilor înscrişi la examenele naţionale - Bacalaureat; Documente privind calitatea de expert în educație, mentor, formator local/ judeţean/ naţional; coordonator cerc pedagogic/ metodist/ membru în consiliu consultativ al I.S.J./I.S.M.B.; îndrumător reviste şcolare/membru în colectivul de redacţie al revistelor de specialitate; evaluator manuale; membru în comisii ştiinţifice; Calificativul acordat de către C A al unităţii şcolare (copie).

Recomandări in urma inspecțiilor de specialitate efectuate de MEN să se folosească rubrica observaţii a planificărilor calendaristice când apar modificări în succesiunea de parcurgere a temelor prevăzute în planificarea materiei sau pentru personalizarea lor privind tratarea diferenţiată a elevilor 2. să se respecte modelele de proiectare a unităţilor de învăţare şi a proiectelor didactice prezentate în ghidurile metodologice ale disciplinei, în realizarea propriilor documente. 3. realizarea portofoliului personal, conform structurii portofoliului cadrului didactic prezentat la consfătuirile cu inspectorii de specialitate 2013 nu numai de cadrele didactice titulare dar şi de cele suplinitoare. 4. cursuri de formare pentru abilitare curriculară, cu accent pe utilizarea muncii în echipă ca formă de organizare a activității didactice. 5. organizarea la nivel de catedră a lecțiilor model cu privire la utilizarea metodelor interactive, a platformei AeL și la integrarea elementelor TIC în lecţie

6. întreţinerea aparaturii din dotarea laboratoarelor în stare de funcţionare 7. organizarea cu elevii, care manifestă interes deosebit pentru studiul disciplinei, de pregătire suplimentară pentru creşterea rezultatelor la competiţiile naţionale de biologie 8. curs de formare în vederea aprecierii obiective a nivelului atingerii competențelor specifice urmărite la elevi, pe baza evaluării obiectivelor operaţionale ale lecţiei 9. utilizarea la toate orele care permit a mijloacelor de învățământ din dotarea unității de învățământ şi a laboratorului de biologie, fizică sau chimie. 10. formarea la profesori a algoritmilor de autoevaluare a lecțiilor la care sunt asistați 11. completarea si organizarea dosarului catedrei. 

Priorități ale educației pentru anul școlar 2013-2014 în învățământul preuniversitar propuneri de activități de monitorizare și consiliere, la nivel județean, în scopul îmbunătățirii calității educației măsuri privind asigurarea calității procesului instructiv-educativ la nivelul unității de învățământ cu accent pe aspectele vizând reducerea absenteismului, evaluarea continuă a elevilor și planificarea activității de predare-învățare-evaluare

Proiecte, evenimente, oferte Ziua porților deschise – UBB Cluj – 26 octombrie Concursul ”Noi și chimia” Concurs de fizică interjudețean ”Profizica”, Vaslui – 16 noiembrie 2013 Muzeul cinegetic din Sf. Gheorghe Proiectul Reforma predării fizicii (Ghid) Evaluarea elevilor II-IV-VI (octombrie-modele de subiecte) Manuale digitale (www.lectiaverde.ro) Inspecții de specialitate și generale MEN – oct. Bioplanet DPH Programul de formare „Abilitarea personalului din sistemul de învăţământ pentru valorificarea diagnozelor TIMSS şi PIRLS” - în luna octombrie 2013 - Romania este pe ultimul loc in UE la PIRLS si PISA.

Oferte Universitatea Politehnica Bucuresti, Facultatea de Chimie Aplicata si Stiinta Materialelor - Master aprofundare – Ciclul II-Bologna - Ştiinţe chimice în educaţie continuă SciEd Master interdisciplinar – Abordarea integrată a științelor naturii – București (Fac. de chimie)