REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Prof.i.p. Bițeanu Anișoara Liceul Tehnologic Economic Administrativ
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Prezentare Power Point în cadrul lecției de istorie la tema
Idealul democratic Ce este democratia?.
UNIVERSITATE DE STAT DIN MOLDOVA DE MATEMATICĂ ȘI INFORMATICĂ
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Conferința Curs de Guvernare București, 22 octombrie 2014
CONSTRUCTUVISMUL.
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Abordarea cognitivă a personalităţii. George Kelly ( )
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
Corelare ISCED-HG Universitatea București
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
...într-un colțișor al Terrei...
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
COMENIUS REGIO ‘YES’ VIDEOCONFERINTA Bologna-Iasi 13 decembrie 2010
FURNIZOR INTEGRAT DE ENERGIE SI RESURSE ENERGETICE
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBI MODERNE
GRADINITA CU P.P. “MOTANUL INCALTAT” GALATI
STRATEGII DE STIMULARE A GÂNDIRII CRITICE LA PREȘCOLARI
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
Timişoara şi zona, 26 – 27 septembrie 2014
ORIGINILE NERVOASE ALE EMPATIEI
STARTUP ECO TRAINING FIRMS
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
„Nu există ceva mai presus de tată și de mamă printre oameni ”
Incluziune socială prin furnizarea de servicii sociale integrate la nivelul comunităţii - Componenta Educaţie Parentală - - Unicef - Bacău
Formarea continuă a cadrelor didactice
ÎNVĂŢĂMÎNTUL PREŞCOLAR ÎN ERA DIGITALĂ
Programe de studii liceale și de formare profesională
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Implicarea în procesul de formare profesională a Patronatului Român din Industria de morărit și panificație - Rompan Dr. ing. Daniela Voica – Director.
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
METODE INTERACTIVE DE GRUP
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
PROIECT LEONARDO DA VINCI
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Deducţia şi inducţia în procesul producerii cunoaşterii
INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI HUNEDOARA Anul şcolar
TEHNOLOGIILE MODERNE, SIGURANTA VIITORULUI !
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
CONSFĂTUIRILE NAŢIONALE ALE INSPECTORILOR ȘCOLARI PENTRU LIMBI MODERNE
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Transcriere de prezentare:

REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.

Filozofii antici greci au fost primii care au introdus conceptul de reflecție. Socrate a considerat cunoașterea de sine o sarcină importantă, Platon – o legătură cu educarea, Aristotel – proprietatea minții capabilă să descopere obiectul cunoașterii și gîndirea, Descartes – capacitatea individului de a se concentra asupra conținutului gîndurilor sale, Locke – experiență internă, Kant – capacitatea cognitivă a omului în formarea de concepte, Hegel – proces de cunoaștere.

John Dewey - celebru om de știință american, filosof și psiholog Primul care în secolului 20 caută: să cultive prin toate mijloacele reflecţia, să formeze oameni care ştiu să mediteze cu seriozitate şi profunzime, să ofere sistematic ocazii de reflecţie şi să asigure climatul şi liniştea necesară concentrării activităţii mintale şi afirmării creativităţii personale.

Reflexivitatea epistemică metodologică devine simbolul,marca calității cunoașterii, practicii educaționale,cercetării pedagogice de: a realiza, schimba, argumenta, analiza critic ipoteze, interpretări, modele. folosită de profesorul practician (profesor reflexiv) pentru: a-și perfecționa activitatea specifică instructiv-educativă, a aprecia critic progresiv, a perfecționa, aplica datele cunoașterii pedagogice.

Reflecția pedagogică proces de autoidentificare a subiectului interacțiune pedagogică cu situația educațională actuală, factor important în dezvoltarea personalității, formarea culturii și profesionalismului, catalizator puternic pentru creșterea profesională și personală a profesorului.

Reflecția pedagogică metodă didactică/de învățămînt care valorifică resursele psihologice ale limbajului intern, activate prin intermediul unor exerciții de meditație sistemică, posibile și necesare în cazul atingerii unor standarde performante la nivelul activității didactice, educative, în plan frontal, grupal individual. competența care poate fi dezvoltată de-a lungul timpului, poate promova dezvoltatea competențelor fiecărui individ, examinarea critică a motivației, gîndirii și practicii mecanism pentru autoperfecționare profesională și auto-dezvoltare, se manifestă în capacitatea de a se angaja în atitudine analitică de specialitate și activități profesionale

Reflecția pedagogică resursă tehnologică și procedurală poate fi activată la nivelul oricărei metode didactice/de învățămînt în vederea stimulării inteligenței generale și speciale ale elevilor, poate complementa acțiunea altor metode intervenind adecvat la nivelul unui procedeu didactic euristic, integrat efectiv la începutul, pe parcursul activității de instruire.

Doronin Natalia Asistent universitar, limba engleză Catedra de Limbi Moderne, USMF N. TESTEMIȚANU Doctoranda Științe ale educației