CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Prof.i.p. Bițeanu Anișoara Liceul Tehnologic Economic Administrativ
Asistenţă Educaţională
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Miscari rectilinii si repaus
Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.
Prevenirea fenomenelor de violenţă în şcoală presupune dezvoltarea şi implementarea unor strategii care să implice diverse categorii de actori din mediul.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Conferința Curs de Guvernare București, 22 octombrie 2014
Contract: IEE/13/516/SI Durată: 02/ /2017.
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
Ziua Ștafetei – Acum decid eu.
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Proiectul “Semnele primaverii”
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
PLATFORMELE EDUCAȚIONALE ONLINE
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Competența face diferența!
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
Muzica – este arta combinării notelor în succesiune şi simultan într-o
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Clasa: a VII -a Obiectul: Geometrie
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Nu este o lecție de istorie
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBI MODERNE
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
Proiect.
Impreuna pentru dezvoltare
Să știi mai multe, să fii mai bun
Proiectul “Profesionişti în Reformă şi Educaţie Europeană”
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Invatarea centrata pe elev
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
CONSFĂTUIRI CU PROFESORII DE FIZICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE
STARTUP ECO TRAINING FIRMS
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
concepte si instrumente de lucru e-Learning si software educational
Elemente de noutate ale programei Şcolare pentru disciplina
Mai multă mobilitate = Mai multe competenţe/ More mobility = More competencies Proiect nr. RO/2006/PL 97119/E.
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
METODE INTERACTIVE DE GRUP
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
PROIECT LEONARDO DA VINCI
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Şcoala Gimnazială „Grigore Moisil”- Năvodari RAPORT ANUAL DE EVALUARE INTERNĂ (R.A.E.I.) FINALIZAT De către C.E.A.C. cu următoarea.
Contractul de voluntariat
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
studii de caz PROGRAMUL FLEX: Future Leaders Exchange Program
V v STAR Școala Tehnologică Austriacă din România.
Facultatea de ………………………………………
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
CONSFĂTUIRILE NAŢIONALE ALE INSPECTORILOR ȘCOLARI PENTRU LIMBI MODERNE
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Cea de-a cincea întâlnire transnaţională
Transcriere de prezentare:

CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii Facultatea de Fizică a Universității din București Societatea Română de Fizică Finanțator: Romanian-American Foundation

DETALII DESPRE CURSUL DE FORMARE

Detalii despre curs I Grup ţintă: profesori de fizică din învăţământul preuniversitar Scop: dezvoltarea competenţelor profesorilor de fizică (de proiectare, organizare şi evaluare a activităţilor didactice) în vederea îmbunătăţirii învăţării fizicii şi creării unui mediu de învăţare eficient şi creativ, din perspectiva formării la aceştia a abilităţilor necesare pe piaţa muncii Tipul de program: acreditat DGMRURȘ, finalizat cu atestat de formare continuă şi 15 credite profesionale transferabile Durată: 60 de ore

Detalii despre curs II Forma de învăţământ: zi şi la distanţă Programul este structurat în 3 etape, după cum urmează: stagiu de formare directă organizat în forma de învăţământ de zi, pe durata a 3 zile stagiu practic organizat în forma de învăţământ la distanţă stagiu de analiză şi evaluare - 1 zi

A - Stagiul de formare directă Teme abordate: Paradigme educaţionale în predarea-învăţarea fizicii Constructivismul - noi dimensiuni de formare a competenţelor la elevi Metodele gândirii critice şi cadrul ERR Modele de formare a competențelor utilizate în alcătuirea unităţilor de învăţare: investigaţie, descoperire dirijată, exercițiu, proiect, rezolvare de probleme Proiectarea şi planificarea unităţilor de învăţare Metode şi instrumente de evaluare

B - Stagiul de formare la distanţă studiu individual pe baza bibliografiei indicate de formatori; aplicarea la clasă a două unităţi de învăţare din ghidul metodologic; interacțiune pe platforma de comunicare (accesare materiale, discuții forum etc.); efectuarea de către formatori a unor vizite în şcoli, ce presupun: clarificarea aspectelor abordate pe parcursul sesiunilor de formare directă; sprijinirea profesorilor pentru proiectarea activităţilor didactice în conformitate cu ghidul metodologic; asistenţe la lecţii – acestea pot lua şi forma inter-asistenţelor (cu participarea cadrelor didactice din aceeaşi şcoală sau din şcoli învecinate), discuţii pe marginea lecţiilor vizionate, feed-back personalizat, din partea formatorului, consiliere individuală; colectarea de feed-back de la profesori privind modalitatea de utilizare a unităţilor de învăţare şi a ghidului metodologic în activitatea curentă la clasă; sprijin acordat cadrelor didactice pentru pregătirea portofoliilor în vederea susţinerii sesiunii de evaluare finală.

C - Stagiul de analiză şi evaluare Prezentarea unei teme din portofoliu: jurnal de reflecţie asupra aplicării la clasă a celor două unităţi de învăţare din ghidul metodologic Observaţii: pentru obţinerea atestatului de formare continuă, este necesară prezenţa la cel puţin 75% din durata cursului de formare

JUDEȚELE UNDE VOR AVEA LOC CURSURILE

JUDEȚELE UNDE VOR AVEA LOC CURSURILE Cursul se va desfășura în 9 județe și municipiul București. La curs vor participa profesori din 33 de județe ale țării și Bucureștiul, conform tabelului de mai jos: Județul nou în care se va organiza cursul de formare Din ce județe vor participa profesori la cursul organizat Județul de care aparține formatorul CJ CJ + MS, AB HD DJ DJ + VL, OT TM BV BV + CV, SB, AG CV IS BC, VS NT B CT B + GR, TR, DB CS CS + MH, GJ BH BH + SM, SJ AR SV SV + MM, HR BN IL IL + CL, BZ, PH GL GL + BR, VN, TL

Legendă verde - cele în care rezultatele au fost bune, roşu - judeţele unde rezultatele anterioare au fost modeste, albastru închis - județele în care se vor desfășura cursuri, albastru deschis - judeţele limitrofe din care vin cursanţi, săgeţile indicând provenienţa acestora.

ALTE DETALII

Elemente suport ale Ghidului metodologic de predare a fizicii Experimente filmate și încărcate pe site-ul http://experimentarium.physics.uvt.ro/ Experimente cu materiale la îndemână Sarcini de învăţare pentru elevi (foarte) buni Materiale despre managementul clasei Instrumente de evaluare centrate pe elev Itemi (asemănători cu cei utilizaţi la testele TIMSS) Fișe de lucru pentru toate unitățile de învățare Platformă de comunicare, unde sunt încărcate toate materialele enumerate mai sus

Detalii despre proiectul în cadrul căruia se desfășoară cursul de formare Denumirea proiectului: Reforma predării fizicii în învățământul preuniversitar Despre etapele prin care a trecut proiectul: http://www.srfizica.ro/rpfip/progres.php Despre abordarea utilizată în proiect: http://www.srfizica.ro/rpfip/abordare.php Justificarea demărării acestui proiect: http://www.srfizica.ro/rpfip/proiect.php

Date de contact Prof. Univ. Dr. Mihai Gîrțu - coordonator Birou de proiect – mihai.girtu@univ-ovidius.ro Dr. Cristian Hatu - Manager program, membru Birou proiect – chatu@srfizica.ro Lect. Univ. Dr. Mihail Lungu - membru Birou proiect – lmihaister@gmail.com Ion Băraru - membru Birou proiect – ionbararu@yahoo.com Lect. Univ. Dr. Cristina Miron- responsabil program formare - cmiron_2001@yahoo.com Adriana Niculae - coordonator activități – aniculae@srfizica.ro