Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Miscari rectilinii si repaus

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Miscari rectilinii si repaus"— Transcriere de prezentare:

1 Miscari rectilinii si repaus
Lectie in care se foloseste mediul de programare LABVIEW ( se recomanda pentru clasa IX-a ) Autor : prof . Stefan Grigorescu Casa Corpului Didactic – Bucuresti Februarie-Aprilie 2004 Miscari rectilinii si repaus Pe axa OX cu vxo si xo Pe axa OY cu vyo si yo Pe axa OX si pe OY cu vxo, xo; cu vyo si yo repaus miscare Uniforma Uniform variata : Incetinita Accelerata

2 Notiuni generale, elementare de folosire a programului LABVIEW
Aspecte generale ale mediului de programare grafica LABVIEW Lansarea programului de lucru si rularea acestuia Vizualizarea barei de unelte Folosirea urmatoarelor unelte : operare deplasare a imaginii intr-o fereastra ( scroll) Introducerea datelor Optiuni specifice reprezentarilor grafice lista de cursoare graph palette deplasarea cursorului si afisarea coordonatelor

3 Modul de lucru cu programul propus :
Se lanseaza programul Se alege din “LIST BOX” una din variantele Miscare numai pe axa OX Miscare numai pe axa OY Miscare compusa pe OX si OY Se fixeaza : acceleratia ax/ay sau ax&ay timpul t coordonatele initiale : xo/yo sau xo&yo viteza vo si unghiul ao cu axa OX Se lanseaza “ RUN” de mai multe ori pana nu se mai schimba configuratia Se obtin rezultatele : intr-o caseta text sau in doua casete text se dau unele precizari referitoare la felul miscarii pe axe vitezele initiale pe axe vxo/vyo sau vxo&vyo coordonatele finale : x, y graficele : vx = f ( t ) / vy = f ( t ) sau vx = f ( t ) & vy = f ( t ) si v = f ( t ) x = f ( t ) / y = f ( t ) sau x = f ( t ) & y = f ( t ) si y = f ( x ) Din graficele mentionate se pot completa anumite tabelele , pot fi facute calcule ulterioare si extrase concluziile.

4 (X / t sau Y / t ) , (V / t ), (V* t)
Miscare numai pe axa OX sau OY : 1) uniforma 2) uniform variata ( se completeaza tabelele din rezultatele obtinute prin rularea programului ) X sau Y, V , t t V X sau Y (X / t sau Y / t ) , (V / t ), (V* t) X / t sau Y / t V / t V* t

5 Miscari simultane pe OX si pe OY
Vx,Vy,V,X,Y, t t Vx Vy V X Y Pentru miscari simultane pe ambele axe, se continua cerintele pe slide-ul urmator.

6 Vx / t, Vy / t, V / t, V * t
pentru miscari simultane pe axa OX si OY. Vx / t Vy / t V / t V * t

7 Elevii trebuie sa fie capabili sa lamureasca urmatoarele :
Ce se intelege prin lege de miscare ; Care sunt legile de miscare la miscarea rectilinie : Uniforma Uniform variata Ce se intelege prin traiectorie ; Ce este acceleratia si cum se poate calcula ; Ce se intelege prin viteza momentana si viteza medie ; Ce reprezinta : coordonatele , spatiul parcurs, timpul , durata Cum se clasifica miscarile dupa : Traiectorie Legea de miscare Cum se rezolva o problema de cinematica Elevii trebuie sa fie capabili sa faca observatii si completari pertinente.

8 Utilitati : Elevii invata notiunile de fizica repede si intr-o modalitate atractiva Se foloseste computerul, mijloc modern de predare-invatare Mediul de programare grafica LABVIEW, ofera facilitati de design si proiectare rapida Elevii isi insusesc deprinderi nu numai in domeniul fizicii, dar si al informaticii Programul realizat ofera si intelegerea unor notiuni de matematica de ex : functii, repezentari grafice, etc. Se pot realiza cu acelasi mediu LABVIEW, noi programe de lucru, colaborand cu profesorii si elevii in domeniul fizicii, informaticii si matematicii


Descărcați ppt "Miscari rectilinii si repaus"

Prezentări similare


Publicitate de la Google