STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
INFORMAŢII GENERALE Asociaţia ADIVEST este persoană juridică română de drept privat, fără scop patrimonial, apolitică, nonsindicală şi nonsectantă, constituită.
Rețeaua Națională de Dezvoltare Rurală
Subiectele 1. Administrarea publică centrală şi locală în R.Moldova
Acte juridice normative
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Vârsta a treia – prioritate pe agenda publică
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Programul de training pentru jurnaliști
Ziua Ștafetei – Acum decid eu.
Indicatori de performanță IMI și date statistice
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
Masuri de sprijinire a contribuabililor aflati in dificultate financiara Temei legal: * Art.VIII si art. XI din OG 30/2011 pentru.
Cadrul european cuprinzând Regulamentul 606/2013,
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
Competența face diferența!
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
GL 1 «Acces şi creşterea ratei de tranziţie în sistemul de educaţie şi formare profesională" Programarea 2014 – 2020 Progres 2013.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
Prezentare proiect ”TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!” Proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul.
Integrarea socială a infractorilor în Elveția
Seminar de lucru privind piaţa muncii
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
Raport de bilanţ al activităţii profesionale desfăşurate în anul 2015
ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ “APELE ROMÂNE”
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
PROIECTUL « EDUCAŢIA PENTRU INFORMAŢIE ÎN MEDIUL RURAL DEFAVORIZAT”
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
I.2. Dezvoltarea durabilă și egalitatea de șanse și de gen
LIBERA CIRCULAŢIE A MĂRFURILOR Eliminarea barierelor în calea comerţului Aplicarea principiului recunoaşterii reciproce Mirona Coropciuc Ministerul Integrării.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Raport de bilanț al activității profesionale desfășurate în anul 2016
HOTĂRÂRE nr din 14 decembrie 2011
În contextul deținerii Președinției Consiliului Uniunii Europene, România și-a propus să contribuie la consolidarea rolului Uniunii Europene ca actor.
Standardele Internaţionale de Contabilitate (IAS)
Raport de bilanț al activității profesionale desfășurate în anul 2018
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
STARTUP ECO TRAINING FIRMS
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Programul: INTERREG V-A RO-BG Axa prioritară-4
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
Cadrul normativ privind organizarea
Reinventing Public Administration Processes
ESTE REINTERGRAREA ȘI RESOCIALIZAREA CONDAMNATELOR POSIBILĂ ÎN CONDIȚIILE ACTUALE? Prezentare pentru Conferința Internațională „Femeile și minorii în detenție:
Stadiul implementării POSDRU în 2008 Braila,
August 2009 LUNI MARŢI MIERCURI JOI VINERI SÂMBĂTĂ DUMINICĂ
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
Suportul statisticii în societatea civilă
DELIA COMŞA - Inspector de muncă ITM Sibiu
Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
CERC PEDAGOCIC EDUCAȚIE PERMANENTĂ - 16 FEBRUARIE 2016
Dezvoltarea Penitenciarului nr
Rolul procurorului în sistemul de justiţie penală
învățământului profesional și tehnic (ÎPT)
Speranța Pîrciog, director științific
H.G. 691/2015 SPAS identifică situaţiile de risc la care este supus copilul şi care impun acordarea de servicii şi beneficii. Situaţii de risc.
Transcriere de prezentare:

STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ A PERSOANELOR PRIVATE DE LIBERTATE 2015-2019

STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ 2015-2019 Iniţiativa Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor de elaborare a unei Strategii naționale de reintegrare socială a persoanelor private de libertate – deși s-a întins pe o perioadă semnificativă de timp și a întâmpinat numeroase aspecte de dificultate – s-a materializat prin aprobarea Hotărârii de Guvern nr. 389/2015, pentru perioada de implementare 2015-2019, și includerea aplicării acesteia printre măsurile cuprinse în Programul de guvernare, subsumate capitolului Justiție.

STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ 2015-2019 Analiza comparativă 2008-2018 a evidențiat, ca aspecte de progres instituțional, dezvoltarea şi consolidarea funcției de reintegrare socială, inclusiv din perspectiva abordării comunitare, prin mobilizarea partenerilor din societatea civilă – organizații guvernamentale și nonguvernamentale – ca vectori esențiali în procesul de incluziune socială. Remarcăm, în acest context, ca un corolar al demersurilor din anii anteriori, consolidarea colaborării interinstituționale și cointeresarea reprezentanților instituţiilor partenere, reflectat de procentul de 77% a gradului de îndeplinire a activităților prevăzute de Strategie, în anul 2018.

STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ 2015-2019 Coordonarea și monitorizarea implementării prevederilor Strategiei se realizează în cadrul Comisiei interministeriale, în conformitate cu prevederile art. 4 din Hotărârea de Guvern nr. 389/2015.   Comisia interministerială este formată din câte un reprezentant, având funcție de conducere, cel puțin la nivel de director, din cadrul următoarelor instituții publice: a) Ministerul Justiției (MJ), care este și președintele Comisiei; b) Ministerul Muncii și Justiției Sociale (MMJS); c) Ministerul Educației Naționale (MEN); d) Ministerul Afacerilor Interne (MAI); e) Ministerul Sănătății (MS); f) Direcția Națională de Probațiune (DNP); g) Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP). Secretariatul tehnic al Comisiei este asigurat de către Administrația Națională a Penitenciarelor, care sprijină derularea lucrărilor, prin pregătirea materialelor suport necesare, centralizarea informațiilor transmise de membrii Comisiei, precum și prin menținerea comunicării între membrii Comisiei interministeriale și monitorizarea progreselor înregistrate în implementarea Planului Național al HG nr. 389/2015.

STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ 2015-2019 Din punctul de vedere al implicării instituțiilor partenere, activitățile prevăzute în documentul strategic au fost accelerate începând cu a doua jumătate a anului 2017. De aceea, în anul 2018, s-a urmărit atât mobilizarea tuturor instituțiilor publice partenere, pentru asumarea responsabilităților stabilite conform cadrului normativ, precum și menținerea ritmului accelerat de implementare a activităților - sens în care a fost continuată organizarea întâlnirilor membrilor Comisiei interministeriale, cu frecvență medie lunară. Astfel, în anul 2018, s-au desfășurat 10 reuniuni ale Comisiei, în datele de: 23 ianuarie, 27 februarie, 27 martie, 26 aprilie, 24 mai, 17 iulie, 11 septembrie, 11 octombrie, 22 noiembrie și 20 decembrie. În cele 10 reuniuni ale Comisiei, au fost adoptate 8 Hotărâri.

STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ 2015-2019 Indicatori de rezultat Conform termenelor agreate, cinci indicatori de rezultat au fost aprobați prin hotărâri ale Comisiei, aceștia contribuind semnificativ la creșterea procentului de îndeplinire a activităților din Planul național de implementare al HG nr. 389/2015 și obiectivarea modelelor de colaborare interinstituțională, pentru facilitarea reintegrării sociale a persoanelor sancționate penal.

STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ 2015-2019 Perspectiva calitativă Pentru implementarea cu succes a activităților și diseminarea, în plan intra-instituțional a informațiilor privind obiectivele Strategiei, se remarcă: creșterea interesului reprezentanților structurilor partenere consolidarea colaborării interinstituționale

STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ 2015-2019 Direcția prioritară de acțiune - 2018 Mobilizarea autorităților publice locale, în procesul de reintegrare socială a persoanelor care au fost sancționate penal. Dezvoltarea unor servicii de suport social, disponibile în plan local, aflate la îndemâna beneficiarilor direcți – persoane revenite în comunitate – este în măsură să contribuie la finalitatea demersurilor integrative care vizează creșterea gradului de siguranță al comunității și prevenirea recidivei.

STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ 2015-2019 Direcția prioritară de acțiune - 2018 Sensibilizarea structurilor publice, cu atribuții conexe reintegrării sociale a persoanelor sancționate penal, cu privire la importanța exercitării rolului în raport cu această categorie de beneficiari constituie una dintre principalele pârghii de activare și funcționare a mecanismului interinstituțional integrat, urmărit prin promovarea și aplicarea Strategiei.

STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ 2015-2019 Propuneri - 2019 Continuarea procesului de implementare a Strategiei naționale de reintegrare socială a persoanelor private de libertate și după anul 2019, sens în care în ședința de Guvern din data de 24 aprilie 2019 s-a aprobat Memorandumul prin care Ministerul Justiției a propus continuarea implementării Strategiei, într-o variantă îmbunătățită, în ciclul strategic 2020-2024.