POLITICA AGRICOLĂ COMUNĂ

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Rețeaua Națională de Dezvoltare Rurală
Advertisements

STADIUL IMPLEMENTĂRII PROGRAMULUI NAŢIONAL DE DEZVOLTARE RURALĂ
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Conferința de final a proiectului
Istoric 1924/27 Infiintarea Camerelor de agricultura 1935
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
CREŞTEREA COMPETITIVITĂŢII: DE CE, CUM, CINE?
COMISIA NAŢIONALĂ A PIEŢEI FINANCIARE
Competența face diferența!
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
PROIECT DE COOPERARE Măsura 421
GL 1 «Acces şi creşterea ratei de tranziţie în sistemul de educaţie şi formare profesională" Programarea 2014 – 2020 Progres 2013.
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Cluj-Napoca, iunie 2019.
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
Ministerul Apelor și Pădurilor
Seminar de lucru privind piaţa muncii
ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ “APELE ROMÂNE”
Proiecte cu finanţare europeană în domeniul mediului înconjurător
F.G.C.R. I F N S.A..
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Alimentatia.O viata mult mai buna si sanatoasa
Eveniment de lansare proiect
Finantarea Agriculturii in CEC Bank
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
SESIUNE DE ANIMARE ÎN TERITORIUL GAL VALEA PRUTULUI
Cine este Agricover AGRI-BUSINESS AGRI-FINANCE
Proiect.
I.2. Dezvoltarea durabilă și egalitatea de șanse și de gen
LIBERA CIRCULAŢIE A MĂRFURILOR Eliminarea barierelor în calea comerţului Aplicarea principiului recunoaşterii reciproce Mirona Coropciuc Ministerul Integrării.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
Rolul sistemului bancar în finanţarea dezvoltării economiei
CONFERINTA “CRESTERE SUSTENABILA: ROLUL MEDIULUI DE AFACERI IN ECHILIBRUL MACROECONOMIC SI IN CONVERGENA REALA” 28 OCTOMBRIE 2015 SPINOASA PROBLEMA A CONTEXTULUI.
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
În contextul deținerii Președinției Consiliului Uniunii Europene, România și-a propus să contribuie la consolidarea rolului Uniunii Europene ca actor.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
EVOLUŢIA ŞI SITUAŢIA DEPOZITELOR
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Colaborarea stat – asigurători – cetățean, esențială pentru o gestionare eficientă a riscurilor catastrofale Aurel Badea Responsabilul Secțiunii Property.
Stadiul implementării Programului Operaţional Regional
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
Prima rectificare a anului 2019
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
care vor să demareze o afacere în mediul urban, cu fonduri europene
Status EUGA in cifre Ce reprezinta EUGA?
Fă parte din Agricultura Susținută de Comunitate!
STRATEGIA DE LA LISABONA
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Ministerul Apelor și Pădurilor
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale AGENTIA DE PLATI SI INTERVENTIE PENTRU AGRICULTURA SISTEMUL DE ECOCONDIŢIONALITATE DIN ROMÂNIA Martie 2019.
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
PARTENER DE ÎNCREDERE PENTRU
POLITICA AGRICOLĂ COMUNĂ PREZENT ȘI VIITOR
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Tg. Mureș, iunie 2019.
DEZVOLTARE ECONOMICA PRIN CAPITAL ROMANESC
Posibilităţi de garantare prin F.G.C.R.
PARTENERIATUL CU BCR IN CADRUL PROIECTELOR FINANTATE DIN FONDURI EUROPENE
Instrumente financiare (IF)
Ministerul Apelor și Pădurilor
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Slatina, septembrie 2019.
UNIUNEA NAŢIONALĂ A ORGANISMELOR
2005 – ANUL IMM-urilor BANCA TRANSILVANIA Bucuresti, 22 martie 2005.
Speranța Pîrciog, director științific
Conferința tematică „Politica Agricolă Comună- prezent și viitor” organizată de Rețeaua Națională de Dezvoltare Rurală București, august 2019 Hotel.
Conferința tematică „Politica Agricolă Comună- prezent și viitor” organizată de Rețeaua Națională de Dezvoltare Rurală Sibiu, septembrie 2019  
Politica Agricolă Comună – prezent și viitor
Transcriere de prezentare:

POLITICA AGRICOLĂ COMUNĂ 2021-2027 11 septembrie 2019 Sibiu

PAŞI SPRE NOUA PAC –LA NIVELUL U.E. Februarie – mai 2017 - Ample consultări privind simplificarea și modernizarea PAC Iulie 2017 – Conferința publică “PAC Spuneți-vă părerea” 29 noiembrie 2017 – Comunicarea intitulată „Viitorul alimentației și al agriculturii” 2 mai 2018 – Propunerile privind bugetul UE pentru perioada 2021-2027 1 iunie 2018 – Propunerile legislative privind PAC post 2020 – acestea sunt însoțite de o evaluare a impactului care analizează scenarii alternative privind evoluția politicii pe baza unor analize calitative și cantitative aprofundate. Începând cu august 2018 – Dezbateri în cadrul Consiliului European și al Parlamentului în vederea finalizării şi aprobării regulamentelor și a actelor secundare.

PACHETUL DE REFORMA PAC Pachetul de reformă PAC post 2020 conține trei propuneri legislative: Un regulament privind planurile strategice în domeniul PAC (în care sunt abordate plățile directe, intervențiile sectoriale și dezvoltarea rurală) Un regulament privind organizarea comună unică a piețelor (OCP unică) Un regulament orizontal privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea PAC

REZULTATE PRIVIND PAC, OBŢINUTE ÎN CADRUL PREŞEDINŢIEI RO LA CONSILIUL U.E. 1 ian 2019- 30 iunie 2019 Președinția României – Dezbateri la nivelul Consiliului Uniunii Europene (grupuri de lucru, CSA și Consiliu de ministri) o Număr reuniuni Consilii formale - 5 o Număr reuniuni Consilii informale - 1 o Număr de reuniuni ale Comitetului special pentru agricultură - 14 o Număr reuniuni Grupuri de lucru agri – 18 (Planul Strategic PAC) + 6 ( Agrifin) 18 iunie 2019 raportul intermediar al președinției referitor la pachetul de reformă PAC (un regulament privind planurile strategice în domeniul PAC, un regulament privind organizarea comună unică a piețelor (OCP unică), un regulament orizontal privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea PAC

REZULTATE PRIVIND PAC, OBŢINUTE ÎN CADRUL PREŞEDINŢIEI RO LA CONSILIUL U.E. România a obținut, în cadrul comisiei AGRI din Parlamentul European, cu ocazia votului privind viitoarea Politică Agricolă Comună a Uniunii Europene: Consolidarea conceptelor Flexibilizarea implementării (anumite cerințe obligatorii au devenit voluntare) Plafonarea voluntară a subvențiilor pentru agricultură, o soluție care apără interesele fermierilor. În acest fel, se va lăsa la latitudinea statelor membre modul de acțiune în această privință. Aprobarea unei convergenţe progresive prin care România este avantajată prin creşterea subvenţiei la unitatea de suprafaţă.

REZULTATE PRIVIND PAC, OBŢINUTE ÎN CADRUL PREŞEDINŢIEI RO LA CONSILIUL U.E. Consiliul a discutat un raport de progres al Președinției privind activitatea desfășurată în cadrul Consiliului cu privire la toate propunerile Comisiei din pachetul de reformă a PAC, care include reglementări privind planurile strategice ale PAC, finanțarea, gestionarea și monitorizarea PAC și organizarea comună a produselor agricole. Majoritatea delegațiilor au salutat raportul ca pe o imagine echitabilă a stării de joc a discuțiilor și au lăudat progresele realizate în cadrul președinției române.

PRINCIPALELE ELEMENTE ALE PAC-conform propunerilor de regulamente Simplificarea și modernizarea politicii; Reechilibrarea responsabilităților între Bruxelles și statele membre; Sprijin mai bine orientat, bazat pe rezultate și pe performanță; Distribuirea mai echitabilă a plăților directe; Creșterea așteptărilor în materie de mediu și climă.

PAC OBIECTIVE COMUNE ALE PAC – conform propunerii de regulament 9 obiective specifice PAC Conservarea peisajelor și a biodiversității Managementul durabil al resurselor Combaterea schimbărilor climatice Reechilibrarea lanțului alimentar Creșterea competitivității Venituri echitabile pentru fermieri Dezvoltarea zonelor rurale Siguranța alimentară și bunăstarea animalelor Sprijinirea reînnoirii generaționale

DIRECŢII DE ACŢIUNE sprijinirea veniturilor agricole viabile și reziliența în întreaga Uniune pentru a spori siguranța alimentară; orientarea spre piață și creşterea competitivităţii, inclusiv un focus mai mare pe cercetare, tehnologie și digitalizare; îmbunătățirea poziției fermierilor în lanțul valoric; atragerea și susținerea tinerilor agricultori și facilitarea dezvoltării afacerilor în mediul rural; promovarea ocupării forței de muncă, creșterea economică, incluziunea socială și dezvoltarea locală în mediul rural, inclusiv bio-economia și silvicultura durabilă.

BUGETUL PAC 2021-2027 Propunerea Comisiei pentru cadrul financiar multianual (CFM) aferent perioadei 2021-2027 include 365 de miliarde EUR pentru PAC (în prețuri curente). Acest cuantum corespunde unei proporții medii de 28,5 % din bugetul general al UE pentru perioada 2021-2027. Pentru România este propusă suma de 20,5 miliarde EUR din care 13,3 miliarde este destinată plăților directe, 363 mil EUR alocate către măsurile de sprijinire a pieței (FEGA), iar 6,7 miliarde EUR alocate pentru dezvoltarea rurală (FEADR).

BUGETUL PAC 2021-2027 Propunerea Comisiei pentru cadrul financiar multianual (CFM) aferent perioadei 2021-2027 include totodată şi o rată de cofinanţare mai mare a Statelor Membre, de la aprox 85% FEADR cat este în prezent la o variaţie cuprinsă între 65 şi 80%, ceea ce duce la 9.3 mld euro buget total Pilon II. Propunerea MADR este ca pentru Pilonul II să se menţină alocarea din FEADR cel puţin la nivelul actualei perioade.

ALOCĂRILE MINIME/MAXIME OBLIGATORII pentru FEADR În ceea ce privește alocările minime și maxime prevăzute pentru FEADR se propun următoarele: cel puțin 5% din total FEADR – LEADER; cel puțin 30% intervenții adresate obiectivelor specifice de mediu și climă; maximum 4% din total FEADR – finanțarea acțiunilor de asistență tehnică necesare pentru managementul eficient și implementarea Planului Strategic PAC.

REZULTATE AȘTEPTATE ale IMPLEMENTĂRII PAC post 2020 Creșterea productivității și competitivității sectorului agroalimentar; Creșterea gradului de rezistență a exploatațiilor agricole la factorii climatici și asigurarea securității alimentare; Sporirea valorii adăugate a produselor agricole; Diminuarea dependenței fermierilor de veniturile obținute din producția agricolă prin realizarea unor producții integrate în fermele agricole în vederea reducerii variabilității veniturilor agricole; Creșterea veniturilor agricultorilor și populației din mediul rural; Atragerea tinerilor în agricultură; Sporirea gradului de asociere; Creșterea rolului cercetării in obținerea producției agricole în contextul schimbărilor climatice și utilizarea eficientă a resurselor din agricultură; Creșterea calității vieții în mediul rural.  

ELEMENTE DE POZIȚIONARE CU PRIVIRE LA PAC POST 2020 România consideră că valoarea adăugată a PAC ar putea să fie asigurată prin aplicarea unor măsuri care să aibă un efect continuu și pozitiv respectiv o continuare și consolidare a politicilor aplicate până în prezent și care să răspundă unor obiective aplicabile în mod unitar tuturor statelor membre; România consideră că obiectivele ar trebui sa se axeze în direcția dezvoltării unei agriculturi inteligente și reziliente care să aibă în vedere păstrarea unui nivel de sprijin atractiv şi să se plieze pe nevoile financiare ale fermierilor; În noul context climatic şi economic, se impune aplicarea unor instrumente adecvate de gestionare a riscurilor pentru a îmbunătăți rezistența fermierilor la crize provocate de volatilitatea prețurilor, fenomenele meteorologice nefavorabile, boli ale animalelor și alte cauze.  

PROPUNERI pentru DIRECŢII DE ACŢIUNE ÎN EXERCIŢIUL FINANCIAR FEADR post 2020 Sprijin pentru mediu şi climă: 35% Investiții în exploatații agricole, pomicole, în unități de procesare, servicii de bază în mediul rural, investiții non agricole: 38% Instalarea tinerilor agricultori și înființarea de noi întreprinderi rurale: 8% Cooperarea şi inovare: 6% Sprijin pentru bunăstarea animalelor şi instrumente de gestionare a riscurilor: 9% Schimbul de cunoștințe și informare şi asistenţă tehnică: 4%

Vă mulțumesc pentru atenție!