„PE CĂRĂRI DE MUNTE” – VIZITĂ DE STUDIU

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Prof.i.p. Bițeanu Anișoara Liceul Tehnologic Economic Administrativ
Asistenţă Educaţională
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Prezentare Power Point în cadrul lecției de istorie la tema
CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ UNIVERSITARĂ
Ecosistem unic in Europa
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Proiect Erasmus+ (KA1)- „STUDENT TALENT BANK” FR01-KA aprilie 2019, Leeuwarden, Olanda   Inspector școlar general -prof. dr. Genoveva.
F.L.O.R.A Finding Love Of natuRe Again The Human Impact on FLORA in the 21st century
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Proiectul “Semnele primaverii”
EVOLUŢII GEODEMOGRAFICE CONTEMPORANE. DIFERENŢIERI REGIONALE
CIPRU - LEAGĂNUL AFRODITEI
PARTENERIAT STRATEGIC DOMENIUL ȘCOLAR
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
Școala parteneră, Åkraskolan, Sala
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
...într-un colțișor al Terrei...
Muzica – este arta combinării notelor în succesiune şi simultan într-o
Materiale electrotehnice noi
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
ESPON Climate – Schimbări climatice şi efecte teritoriale asupra economiilor locale şi regionale în Europa Dr. ecol.-urb., drd. geogr. Alexandru-Ionuţ.
Mănăstirea Cârţa.
Întâlnirea de informare privind accesarea schemei de granturi din cadrul Proiectului privind Învățământul Secundar – Romania Secondary Education Project.
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
CENTRUL NAŢIONAL DE INFORMARE ŞI PROMOVARE
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
Proiect.
Să știi mai multe, să fii mai bun
ACCIDENTE DE MUNCĂ DE CIRCULAŢIE
Invatarea centrata pe elev
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
Conferinţă de Presă- Lansare Proiect “Conservarea și Consolidarea Cetății Poenari Argeș” Cod proiect Piteşti *63.
102. În drumeţie.
Cursul 4 Organizarea spaţiului geografic
STARTUP ECO TRAINING FIRMS
LICEUL TEORETIC ,,MIHAI EMINESCU” OR
MEDIU ÎNCONJURĂTOR ŞI PEISAJE.
Exploratori în lumea emoțiilor
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
AMENAJAREA LOCALĂ ŞI REGIONALĂ
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
Subiectul:Ozoboții în acțiune
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
DELTA DUNARII.
Unitatea de învățare Biotopul, biocenoza, ecosistemul
Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019
V v STAR Școala Tehnologică Austriacă din România.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Cea de-a cincea întâlnire transnaţională
Transcriere de prezentare:

„PE CĂRĂRI DE MUNTE” – VIZITĂ DE STUDIU UNITATEA DE MANAGEMENT AL PROIECTELOR CU FINANŢARE EXTERNĂ Proiectul privind Învățământul Secundar (ROSE), Schema de Granturi pentru Licee Beneficiar: Liceul Tehnologic „Petru Rareş” Bârlad Titlul subproiectului: „Pentru tineri, pentru viitor” Acord de grant nr. SGL/RI/271 din data 27.06.2017 Activitatea II.3. „PE CĂRĂRI DE MUNTE” – VIZITĂ DE STUDIU Coordonator proiect, Prof. Tănase Olimpia

Organizarea vizitei de studiu în zona Bran – Moieciu Perioada: 24-27 ianuarie 2019 Participanţi: 40 de elevi înscrişi în proiect şi 4 cadrele didactice. Profesorii instructori: Pasat Ionel Rîmboi Viorel Scraba Mirabela Pasat Gabriela Obiectivele generale ale vizitei de studiu Consolidarea cunoştinţelor teoretice acumulate la limba română, matematică, geografie, biologie, fizică; Intensificarea dorinţei de însuşirea a noi conţinuturi; Îmbunătăţirea rezultatelor învăţării.

Pregătirea vizitei de studiu Elevii au avut de stabilit principale repere ale vizitei de studiu: s-au extras hărţi locale folosind aplicaţia www.google.com, s-au completat patru fişe de lucru, folosind diverse surse (cărţi, reviste, site-uri de pe Internet) şi s-a analizat starea climatică a regiunii în perioada de iarnă.

Obiective specifice: aşezarea geografică şi evoluţia istorică a regiunii vizitate; cadrul natural al regiunii; aspecte de geografie umană; peisajele geografice specifice zonei şi impactul omului asupra mediului.

Efectuarea călătoriei Bârlad – Moieciu de Sus. Ziua 1 Efectuarea călătoriei Bârlad – Moieciu de Sus. Cunoaşterea împrejurimilor localităţii Moieciu de Sus. De-a lungul călătoriei s-au realizat observaţii în câteva puncte de pe traseu: Bârlad, Podul Cosmeşti, Popas Codreanu, Pasul Oituz, Târgu Secuiesc, Râşnov şi Moieciu de Sus.

La destinaţie s-au cercetat împrejurimile: drumeţie pe traseul Moieciu de Sus – Cheia – Moieciu de Sus (5 km); popasuri la Cascada „La Chişătoare” şi Pârtia de schi din Complexul turistic Cheile Grădiştei; identificarea activităţilor economice din localităţile Moieciu de Sus şi Cheia.

S-au consemnat: Data, ora, numele punctului de observaţie, unitatea de relief, altitudinea locului; Valorile unor elemente meteorologice: temperatura, grosimea stratului de zăpada s.a.; Fenomene meteo existente; Modul de formare al cascadelor; Descrieri ale organizării gospodăriilor şi ale valorificării economice a extravilanului.

Ziua 2 Studiul fizico-geografic şi istoric pe traseul Moieciul de Sus – Bran – Râşnov. Medii şi peisaje geografice în sudul judeţului Braşov.

-Vizitarea Castelului Bran şi a Cetăţii Râşnov şi identificarea rolului istorico-geografic al celor două obiective pentru Ţara Bârsei. -Rolul reliefului în dezvoltarea habitatului uman, pe Valea Turcului şi în Depresiunea Braşovului.

S-au consemnat: - numele unităţilor de relief, altitudinea munţilor din jur; - valorile unor elemente meteorologice; - identificarea fenomene meteo existente; - desfăşurarea etajelor de vegetaţie; - clasificarea aşezărilor umane întâlnite de-a lungul traseului.

Ziua 3 Vizitarea Peşterii Valea Cetăţii.

Impactul omului asupra mediului.

Desfăşurarea unor ateliere de lucru, pe mai multe teme: 1.Realizarea unui profil transversal al drumului parcurs între Bârlad şi Moieciu de Sus. Pe baza datelor consemnate de-a lungul traseului s-a realizat un profil transversal, la scară, menţionându-se totodată şi numărul de kilometri parcurşi între diferite puncte de observaţie.

2.Stabilirea graficului evoluţiei temperaturilor în ziua călătoriei (24. 01.2019) şi pe parcursul șederii la Moieciu de Sus (24-26. 01. 2019). Pe baza măsurătorilor de temperatură realizate în diferite momente ale desfăşurării vizitei de studiu, s-au efectuat calcule pentru stabilirea mediei termice şi a amplitudinii termice în perioada analizată.

3.Descrierea fenomenelor meteorologice întâlnite în perioada vizitei. Utilizând datele consemnate în fiecare punct de observaţie s-a realizat o planşă care să ilustreze fenomenele existente, pe parcursul perioadei analizate, şi s-au realizat corelaţii între elementele şi fenomenele meteorologice.

4. Prezentarea cetăţilor medievale Bran, Râşnov şi Braşov. După ascultarea explicaţiilor ghizilor de la Castelul Bran şi Cetatea Râşnov şi documentarea de pe Internet privind Cetatea Braşov, elevii au arătat rolul acestor puncte strategice fortificate în diferite perioade ale timpului.

5.Analiza sintetică a peşterilor din România şi descrierea Peşterii Valea Cetăţii. Elevii au descris modul de formare al peşterilor şi au menţionat principalele peşteri din România, folosindu-se de documentarea din teren (Peştera Valea Cetăţii) şi de pe Internet.

6. Descrierea peisajele geografice întâlnite la Moieciu de Sus. Folosind observaţiile din diferite momente în care a fost observat şi analizat satul Moieciu de Sus, elevii au avut ca sarcină să realizeze o planşă reprezentativă care să descrie zona.

Fiecare grupă a realizat şi câte un catren, care a fost citit în faţa colegilor. In final, activităţile au fost evaluate de profesorii coordonatori şi s-au oferit premii grupelor câştigătoare.

Ziua 4 Efectuarea călătoriei Moieciu de Sus – Bârlad. Vizită de studiu în centrul oraşului Braşov.

S-au consemnat: - așezarea geografică a municipiului; - evoluţia istorică a oraşului; - diversitatea etno-confesională a populaţiei; - importanţa economică a localităţii.

Vă mulţumim pentru atenţie!