Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Miscari rectilinii si repaus
Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.
CONDUCĂTORI AUTO PROFESIONIŞTI
Cea de-a patra întâlnire transnaţională
Prevenirea fenomenelor de violenţă în şcoală presupune dezvoltarea şi implementarea unor strategii care să implice diverse categorii de actori din mediul.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Proiect Erasmus+ (KA1)- „STUDENT TALENT BANK” FR01-KA aprilie 2019, Leeuwarden, Olanda   Inspector școlar general -prof. dr. Genoveva.
F.L.O.R.A Finding Love Of natuRe Again The Human Impact on FLORA in the 21st century
CONSTRUCTUVISMUL.
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
BINE AŢI VENIT !.
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
PLATFORMELE EDUCAȚIONALE ONLINE
Web 2.0? Radu Meza.
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
...într-un colțișor al Terrei...
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
Tutunul și bolile pulmonare
Muzica – este arta combinării notelor în succesiune şi simultan într-o
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
PROIECT DE EDUCAȚIE FINANCIARĂ
MODULUL III: NOILE TEHNOLOGII SI OPTIMIZAREA LOR IN EDUCATIE
Universitatea Politehnica Bucuresti Anul universitar
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
4 Reînvie Speranța Creat pentru iubire SET PARTEA
Proiectul “Profesionişti în Reformă şi Educaţie Europeană”
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Florin Talpes CEO Bitdefender/Softwin 14 Noiembrie 2013
Invatarea centrata pe elev
Prof. univ. dr. DORIN MITRUŢ
LUCRARE DE DIZERTAȚIE “PROMOVAREA POLITICILOR PUBLICE DE SĂNĂTATE PENTRU REDUCEREA RISCULUI ÎMBOLNĂVIRII ADOLESCENȚILOR” Coordonatori: Masterand:
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
STARTUP ECO TRAINING FIRMS
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
Programe de studii liceale și de formare profesională
SISTEMUL EDUCAŢIONAL IN ERA DIGITALĂ
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
Ora de net Asociația Salvați Copiii
METODA PROIECTULUI.
Status EUGA in cifre Ce reprezinta EUGA?
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
Cursul 10. SEO (Promovarea site-urilor web)
TECHNOLOGY ADDICTION IN ADOLESCENTS
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
PROIECT LEONARDO DA VINCI
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje
„PE CĂRĂRI DE MUNTE” – VIZITĂ DE STUDIU
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Rolul procurorului în sistemul de justiţie penală
Raportul Grupului de Lucru 3
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Cea de-a cincea întâlnire transnaţională
Transcriere de prezentare:

Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi LOG ON BACK TO LIFE MODULELE DE FORMARE ADRESATE PROFESORILOR Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi IAȘI, 26 IUNIE 2019

STRUCTURA MODULELOR DE FORMARE

MODULUL I INTERNETUL ŞI MEDIUL SOCIAL VIRTUAL 1.1. Evoluţia internetului şi aplicaţiile sale în viaţa de zi cu zi De la ARPANET, strămoşul “preistoric” al INTERNET-ului, la prima reţea de socializare Un nou mod de comunicare 1.2. Internetul şi reţelele sociale 1.3. Comportamentul uman în viaţa reală şi în cea virtuală Ce dezavantaje are internetul? Avantaje ale utilizării reţelelor sociale 1.4. Aplicaţii

MODULUL I INTERNETUL ŞI MEDIUL SOCIAL VIRTUAL Durata 5 ore Obiectivele modulului Să le ofere profesorilor informaţii esenţiale referitoare la internet şi la mediile sociale virtuale; Să le faciliteze profesorilor din învăţământul secundar înţelegerea comportamentului uman în viaţa reală / virtuală; Să le faciliteze profesorilor din învăţământul secundar înţelegerea principalelor activităţi ale tinerilor în mediul online; Să le ofere profesorilor din învăţământul secundar o serie de aplicaţii practice şi studii de caz pentru a le facilita înţelegerea mediului virtual şi a efectelor sale asupra comportamentului uman.

Profesorii vor fi capabili să: MODULUL I INTERNETUL ŞI MEDIUL SOCIAL VIRTUAL Cunoştinţe Deprinderi Competenţe Profesorii vor fi capabili să: cunoască evoluţia internetului şi a mediului social virtual.  identifice principalele momente ale evoluţiei internetului.  explice cum afectează internetul şi mediul social virtual comportamentul uman cunoască comportamentul uman în viaţa virtuală / reală.  realizeze distincţii între comportamentul uman din viaţa reală vs. viaţa virtuală. anticipeze principalele activităţi ale tinerilor în mediul online. cunoască principalele activităţi ale tinerilor în mediul online.  definească principalele activităţi ale tinerilor în mediul online.  

MODULUL II DEPENDENȚA DE INTERNET: SIMPTOME, RISCURI ȘI MODALITĂȚI DE INTERVENȚIE 2.1. Delimitări conceptuale: adicție, structura de personalitate predispusă la dependență, dependența de internet Dependenţă - adicţie 2.2. Simptomatologia dependenței de internet 2.3. Consecințele psihosociale ale dependenței de internet Strategii de intervenție în cazul utilizării patologice a internetului Consilierea în tratamentul adicţiilor 2.4. Aplicaţii

MODULUL II DEPENDENȚA DE INTERNET: SIMPTOME, RISCURI ȘI MODALITĂȚI DE INTERVENȚIE Durata 5 ore Obiectivele modulului Să le faciliteze profesorilor din învăţământul secundar înţelegerea fenomenului dependenţei de internet, a riscurilor şi a metodelor de intervenţie; Să le ofere profesorilor informaţii detaliate cu privire la dependenţa de internet şi la consecinţele psihosociale ale acesteia.

Profesorii vor fi capabili să: MODULUL II DEPENDENȚA DE INTERNET: SIMPTOME, RISCURI ȘI MODALITĂȚI DE INTERVENȚIE Cunoştinţe Deprinderi Competenţe Profesorii vor fi capabili să: definească dependenţa de internet. discute despre consecinţele psihosociale ale internetului structureze simptomele dependenţei de internet şi a personalităţii predispuse la dependenţa de internet clasifice simptomele dependenţei de internet. aplice diferite strategii de predare pentru a-i sprijini pe tinerii dependenţi de internet identifice consecinţele psihosociale ale dependenţei de internet numească principalele strategii de prevenire şi tratament pentru utilizarea patologică a internetului. utilizeze diferite strategii practice pentru a-i sprijini pe tinerii dependenţi de internet sugereze strategii de prevenire şi tratament pentru utilizarea patologică a internetului identifice rolul profesorilor în prevenirea şi diminuarea fenomenului dependenţei de internet în rândul elevilor.  

MODULUL III PROFESORII CA PROMOTORI AI SIGURANȚEI PE INTERNET 3.1. Rolul profesorilor în prevenirea şi diminuarea fenomenului dependenţei de internet 3.2. Strategii de predare şi de consiliere pentru tinerii dependenţi de internet Program de intervenţie 3.3. Studii de caz 3.4. Aplicaţii

MODULUL III PROFESORII CA PROMOTORI AI SIGURANȚEI PE INTERNET Durata 5 ore Obiectivele modulului Să le faciliteze profesorilor din învăţământul secundar înţelegerea rolului pe care îl au în prevenirea şi diminuarea fenomenului dependenţei de internet în rândul elevilor. Să le ofere profesorilor din învăţământul secundar strategii de preadre relevante pentru a-i sprijini pe tinerii dependenţi de internet. Să le ofere profesorilor din învăţământul secundar o serie de aplicaţii practice şi studii de caz ce pot fi utilizate pentru a-i sprijini pe tinerii dependenţi de internet.

MODULUL III PROFESORII CA PROMOTORI AI SIGURANȚEI PE INTERNET Cunoştinţe Deprinderi Competenţe Profesorii vor fi capabili să: îşi definească rolurile în prevenirea şi diminuarea fenomenului dependenţei de internet în rândul tinerilor. îşi asume o serie de roluri îm prevenirea / diminuarea fenomenului dependenţei de internet. îşi asume responsabilităţi în prevenirea şi diminuarea fenomenului dependenţei de internet în rândul tinerilor. cunoască strategii de predare de bază în prevenirea / diminuarea fenomenului dependenţei de internet în rândul tinerilor. aplice o serie de strategii menite să prevină / diminueze fenomenul dependenţei de internet adapteze diferite strategii de predare cu scopul prevenirii / diminuării fenomenului dependenţei de internet.

Vă mulțumesc pentru atenție! Prof. Irina Prodan, I.S.J. Iași