Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Florin Talpes CEO Bitdefender/Softwin 14 Noiembrie 2013

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Florin Talpes CEO Bitdefender/Softwin 14 Noiembrie 2013"— Transcriere de prezentare:

1 Florin Talpes CEO Bitdefender/Softwin 14 Noiembrie 2013
Competitivitatea companiilor romanesti care ataca “Vestul”: problema resurselor umane Florin Talpes CEO Bitdefender/Softwin 14 Noiembrie 2013

2 Extinderea pe Piata globala ?
Piata regionala (Europa de Sud-Est si “spre Est”) vs Pietele economiilor dezvoltate (Europa de Vest, America de Nord)* Expansiunea in nume propriu (promovarea produselor sub propria marca) Marcile romanesti din economie (care se dezvolta pe plan intern si international) sunt parte a coloanei vertebrale;

3 Pietele dezvoltate vs piata romaneasca
Pietele din Vest pot fi in stadii de dezvoltare pe care piata romaneasca le va atinge peste 5-10 ani (studiul ANIS/piata IT*) sau peste ani sau evolutii diferite*

4 Cererea de talente Cererea pietei interne de competente si cunostinte comparata cu cererea din tarile dinspre Vest (metafora): Romania: nevoie de cunostinte/ competente formate de liceu Europa de Vest/SUA la nivel de facultate;

5 Talente absolut necesare
Pentru ca o companie romaneasca sa se dezvolte pe piete din Vest: Cunostinte si competente pe intelegerea nevoilor specifice pietelor, marketing si distributia internationala, la nivelul cerintelor pietelor tinta; Daca merg in nume propriu ele sunt critice; in plus: cunostinte de proiectare de noi produse/servicii;

6 Studiu de caz: Marketing Bitdefender
Ataca piata globala, cu focus pe America de Nord, Europa de Vest si Asia Pacific; Sub 20% au studii superioare care au legatura cu marketing-ul; Filologie: 20% !

7 Studiu de caz: Marketing Bitdefender
Mare varietate de “specializari” universitare = absolventii oricarei alte facultati pleaca de la acelasi nivel (de jos) = facultatile specializate nu conteaza; Nepotrivire mare cu cerintele pentru absolventii unei facultati cu acea specializare;

8 Deficitul de talente Cf. studiului ManPower pentru piata globala pe 2012, in Romania: 45% din organizatii au dificultati in a recruta oameni potriviti (locul 2 in intreaga regiune la Deficitul de talente) 26% media EMEA;

9 Deficitul de talente: specializari
In invatamantul superior Talentele cu pregatire economica (management international, intelegerea pietei, distributie internationala, marketing etc.): absolut necesare dezvoltarii companiilor Formarea de competente/cunostinte economice in invatamantul universitar e departe de standardele de calitate cerute de piata (conteaza numeric ?)

10 Deficitul de talente: in general
Absolventii nu au pregatire economica de baza, desi majoritatea lor ajung sa lucreze in mediul economic; Ar trebui ca toti studentii, indiferent de facultate, sa primeasca pregatire economica de baza: elemente de intelegere a pietei, a relatiei furnizor-client, a tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor si de comunicare/munca in echipa de project management etc.

11 Deficitul de talente Lipsesc cu desavarsire meserii ca:
Product Management Product Marketing Management Channel management/Distributie internationala Marketing online

12 Necompetivitate Impact major al deficitului de talente: impiedica/franeaza dezvoltarea internationala a brandurilor romanesti;

13 Deficitul de talente Calitatea profesorilor:
stabilirea cifrei de scolarizare, a specializarilor si programei sunt mai putin legate de nevoile pietei cat sunt legate competentele corpului profesoral profesori care predau din carti, neancorati in realitatea economica; profesorii ar trebui sa castige experienta prin colaborare continua in proiecte reale cu mediul economic; Nr. de absolventi de “uman” depaseste pe cel de “economic/tehnic” desi piata cere invers;

14 Subsistemul de educatie din economie
Creat de economie pentru a suplini calitatea slaba a sistemului national de educatie pe competentele/cunostintele economice cheie dezvoltarii pietei;

15 Subsistemul de educatie din economie
Scolile sunt adevaratele universitati in multe meserii de tip economic; Exemplul industriei de servicii de tip Call Center/Contact Center (hub-ul Pipera: ) Programe de formare si dezvoltare personala; Aducerea de specialisti straini care formeaza echipele romanesti; Stagii ale specialistilor romani in Vest; Circulatia specialistilor in economie

16 Colaborarea cu sist. de educatie
Harti ale competentelor cerute de piata, asimilate de sistemul de educatie Culegere de feed-back periodic din economia reala vizavi de calitatea absolventilor fiecarei facultati % din cursuri/seminarii tinut de specialisti din mediul privat Stagii pentru studenti

17 Multumesc ! Q&A


Descărcați ppt "Florin Talpes CEO Bitdefender/Softwin 14 Noiembrie 2013"

Prezentări similare


Publicitate de la Google