Instrumente financiare (IF)

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Activități pregătitoare
Advertisements

Rețeaua Națională de Dezvoltare Rurală
STADIUL IMPLEMENTĂRII PROGRAMULUI NAŢIONAL DE DEZVOLTARE RURALĂ
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Vârsta a treia – prioritate pe agenda publică
BINE AŢI VENIT !.
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
ORGANIZAŢIILE DE MICROFINANŢARE Realizări, oportunităţi şi provocări
Evolutii recente ale sistemului bancar
SUB LUPA COFACE INTERCREDIT
PROGRAME DE FINANTARE A IMM-urilor
CREŞTEREA COMPETITIVITĂŢII: DE CE, CUM, CINE?
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Competența face diferența!
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
PROIECT DE COOPERARE Măsura 421
NOI GARANTĂM PENTRU IDEILE TALE
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Cluj-Napoca, iunie 2019.
Ministerul Apelor și Pădurilor
Ministerul Apelor și Pădurilor
ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ “APELE ROMÂNE”
Proiecte cu finanţare europeană în domeniul mediului înconjurător
F.G.C.R. I F N S.A..
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Prezentare de D-na. Veronica Toncea
Eveniment de lansare proiect
Finantarea Agriculturii in CEC Bank
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
SESIUNE DE ANIMARE ÎN TERITORIUL GAL VALEA PRUTULUI
Cine este Agricover AGRI-BUSINESS AGRI-FINANCE
Proiect.
I.2. Dezvoltarea durabilă și egalitatea de șanse și de gen
PROIECTUL DE FINANTARE RURALA
ECONOMISIREA SI CREDITAREA PENTRU DOMENIUL LOCATIV
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Stadiul implementării Programului Operaţional Regional
Prima rectificare a anului 2019
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
care vor să demareze o afacere în mediul urban, cu fonduri europene
Status EUGA in cifre Ce reprezinta EUGA?
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Ministerul Apelor și Pădurilor
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale AGENTIA DE PLATI SI INTERVENTIE PENTRU AGRICULTURA SISTEMUL DE ECOCONDIŢIONALITATE DIN ROMÂNIA Martie 2019.
prin Banca Transilvania
Posibilităţi de garantare a creditelor acordate
PARTENER DE ÎNCREDERE PENTRU
POLITICA AGRICOLĂ COMUNĂ PREZENT ȘI VIITOR
Să lucrăm împreună pentru Noi şi Europa!
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Tg. Mureș, iunie 2019.
“Banca Profesiilor Liberale” -Solutii financiare pentru medici-
Posibilităţi de garantare prin F.G.C.R.
" Implicarea BCR in implementarea proiectelor finantate din fonduri europene din domeniul agriculturii si dezvoltarii rurale " RAMONA IVAN Director Executiv-
PARTENERIATUL CU BCR IN CADRUL PROIECTELOR FINANTATE DIN FONDURI EUROPENE
Facilităţi fiscale şi modificarea Codului fiscal
Ministerul Apelor și Pădurilor
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Slatina, septembrie 2019.
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
2005 – ANUL IMM-urilor BANCA TRANSILVANIA Bucuresti, 22 martie 2005.
administrate de F.G.C.R. – IFN S.A.
PENSIILE PRIVATE, START 2007! IN PIATA FONDURILOR DE PENSII
Conferința tematică „Politica Agricolă Comună- prezent și viitor” organizată de Rețeaua Națională de Dezvoltare Rurală București, august 2019 Hotel.
Un plan de investiții pentru Europa
POLITICA AGRICOLĂ COMUNĂ
Conferința tematică „Politica Agricolă Comună- prezent și viitor” organizată de Rețeaua Națională de Dezvoltare Rurală Sibiu, septembrie 2019  
Politica Agricolă Comună – prezent și viitor
Transcriere de prezentare:

Instrumente financiare (IF) Sprijin complementar pentru dezvoltarea spațiului rural Bucuresti, 29 august 2019

Ce sunt instrumentele financiare? Instrumente financiare (IF) - măsuri de sprijin financiar acordate din bugetul UE în mod complementar sau alternativ granturilor în vederea atingerii unuia sau mai multor obiective specifice ale UE; IF reprezintă o formă rambursabilă de sprijin din fonduri publice; IF sunt utilizate în cadrul FEADR începând cu perioada de programare 2007-2013, sub forma de: - instrumente de garantare; - instrumente de creditare. 4.1/4.1a Sprijinul public cumulat respectă rata maximă de sprijin prevăzută în PNDR sau în Anexa II din Reg. 1305/2013 4.2/4.2a IF: de minimis (200 000 EUR, 3 ani fiscali) IF+Grant: Sprijinul public cumulat respectă rata maximă de sprijin prevăzută în PNDR; ESB aferent creditului respectă de minimis 4.2/4.2a GBER IF: M 4.2/4.2a GBER - rata de sprijin prevăzută în PNDR IF + Grant: n/a 6.4 IF: de minimis IF + Grant: de minimis LEADER IF: n/a IF+ Grant: de minimis

Experiența RO în implementarea IF subvenționarea dobânzii pentru creditele de investiții în agricultură garanții creditorii devin mai familiarizați cu particularitățile finanțării din agricultură Programul Fermierul finanțat din BN prima experiență privind finanțarea IF din fonduri europene garanții fără limită de portofoliu, disponibile numai pentru cofinanțarea granturilor PNDR 2007-2013

PNDR 2014-2020: instrument financiar de creditare cu partajarea riscului la nivel de portofoliu (PRSL) O nouă formă de sprijin prin PNDR: credite de investiții sau de cofinanțare; Domeniu de aplicare: investiții în ferme, procesare și activități non-agricole în mediul rural; Gestionarea IF: încredințată Fondului European de Investiții (FEI), responsabil de selectarea instituțiilor financiare (băncilor) prin intermediul cărora se acorda creditele; Alocarea PNDR - 93,8 Milioane EURO; Contribuția PNDR în cadrul IF - maximum 70%, diferența fiind asigurată de către instituțiile financiare (buget estimat - min. 126 milioane Euro disponibile pentru credite).

PNDR 2014-2020: PRSL Credit de sine stătător, pentru întreaga valoare eligibilă a proiectului IF Cofinanțarea granturilor PNDR pentru investiții agricole și non-agricole în spațiul rural FI + Grant Valoarea maximă a unui credit de sine stătător 1M EUR Creditul de cofinanțare poate acoperi toate cheltuielile eligibile aferente cofinanțării private Capital de lucru Achiziția de animale și plante anuale Investiții în sisteme de irigații în cadrul fermei Achiziția de teren, cu respectarea prevederilor R 1305/2013 4.1/4.1a investiții în exploatații agricole/ pomicole 4.2/4.2a procesarea și marketingul produselor agricole/pomicole (Anexa I TFUE) 6.4 activități neagricole LEADER proiecte corespunzătoare submăsurilor sprijinite Rata dobânzii poate fi redusă cu până la 70% față de nivelul standard

De ce este recomandată utilizarea IF? Utilizare mai eficientă a fondurilor publice limitate; Mobilizarea de resurse financiare suplimentare atât din sectorul public (fonduri UE si naționale) cât și din sectorul privat de către diferiți intermediari financiari precum bănci sau fonduri de investiții (efect de pârghie); Mai multă disciplină financiară la nivelul proiectului/investiției; IF pot fi combinate cu asistența tehnică și/sau granturi pentru a facilita derularea cu succes a proiectelor; Posibilitatea reutilizării fondurilor rambursate de beneficiari (efectul revolving). 4.1/4.1a Sprijinul public cumulat respectă rata maximă de sprijin prevăzută în PNDR sau în Anexa II din Reg. 1305/2013 4.2/4.2a IF: de minimis (200 000 EUR, 3 ani fiscali) IF+Grant: Sprijinul public cumulat respectă rata maximă de sprijin prevăzută în PNDR; ESB aferent creditului respectă de minimis 4.2/4.2a GBER IF: M 4.2/4.2a GBER - rata de sprijin prevăzută în PNDR IF + Grant: n/a 6.4 IF: de minimis IF + Grant: de minimis LEADER IF: n/a IF+ Grant: de minimis

PAC post-2020: Cadrul legal privind IF Propunerea de Regulament a Consiliului si Parlamentului European privind planurile strategice în domeniul PAC prevede în continuare posibilitatea finanțării IF (de sine stătătoare sau combinate cu grant); Combinarea surselor pentru finanțarea IF va putea fi extinsă la nivelul tuturor Fondurilor Europene Structurale și de Investiții (FESI) și gestionată centralizat la nivelul UE în beneficiul SM care contribuie; Reguli simplificate, oferind mai multă flexibilitate sprijinului prin IF (ex. combinare cu sprijinul pentru instalarea tinerilor fermieri sau pentru start-up - uri în mediul rural, finanțarea capitalului de lucru, a achiziției de teren, de animale sau plante anuale).

Vă mulțumesc pentru atenție! Adela Ștefan DGDR - AM PNDR Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale adela.stefan@madr.ro