Material elaborat prin finanţare Phare

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Prof.i.p. Bițeanu Anișoara Liceul Tehnologic Economic Administrativ
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Intra in „Patul lui Procust” un proiect modern de master de cercetare?
Procesul Bologna si sistemul de învăţământ tehnic superior
Contract: IEE/13/516/SI Durată: 02/ /2017.
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
Transmiterea veştilor proaste
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
Registrul Educațional Alternativ
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
Muzica – este arta combinării notelor în succesiune şi simultan într-o
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Conferința ştiințifico-practică INOVAȚII PEDAGOGICE ÎN ERA DIGITALĂ
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Transmiterea veştilor proaste
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
Elisabeta Stanciulescu Conferinta Freelanceri.ro “Tu esti o afacere”
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Platforma e-learning: Gifted European Mathematicians
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Percepţia mediului de afaceri asupra economiei Raport de cercetare Pregătit pentru Camera de Comerţ şi Industrie a României Martie 2015 Studiu desfăşurat.
Conf. univ. dr. Paul COCIOC
Proiect finantat prin Phare
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBI MODERNE
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
STRATEGII DE STIMULARE A GÂNDIRII CRITICE LA PREȘCOLARI
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Invatarea centrata pe elev
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
Creşte performanţa organizaţiei tale - Strategii eLearning -
STARTUP ECO TRAINING FIRMS
Siemens Business Services
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Fă parte din Agricultura Susținută de Comunitate!
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
Rolul valorilor culturale în dezvoltarea vieţii comunitare
Elemente de noutate ale programei Şcolare pentru disciplina
Modernizarea proceselor de guvernare
METODE INTERACTIVE DE GRUP
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
PROIECT LEONARDO DA VINCI
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
Ghost villages project, NEC Conference, 19 October 2017
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
CONSFĂTUIRILE NAŢIONALE ALE INSPECTORILOR ȘCOLARI PENTRU LIMBI MODERNE
Raportul Grupului de Lucru 3
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Transcriere de prezentare:

Material elaborat prin finanţare Phare Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Metode de evaluare Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 1

Material elaborat prin finanţare Phare Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Cuprins Învăţarea Evaluarea Ce evaluăm? De ce evaluăm? Când evaluăm ? Cum evaluăm? Cine evaluează? Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Material elaborat prin finanţare Phare Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Puncte de plecare Studenţii de astăzi au fost până de curând elevi Mary Williams: Evaluarea învăţării, Material elaborat în cadrul proiectului Instruire şi Consultanţă pentru Dezvoltarea Continuă a Sectorului ÎPT din România Specificitatea învăţământului superior Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Material elaborat prin finanţare Phare UNIUNEA EUROPEANĂ Învăţarea MECI/ CNDIPT - UIP Proiect finanţat prin Phare Definiţia lui Frank Coffield este: Învăţarea se referă numai la schimbări semnificative în capacitate, înţelegere, practici, atitudini şi valori ce intervin la persoane, grupuri, organizaţii sau societate. Două clarificări: Exclude: dobândirea de informaţii faptice atunci când nu contribuie la astfel de schimbări; învăţarea imorală, de exemplu când deţinuţii învaţă unii de la alţii cum să-şi extindă repertoriul de activităţi ilegale. Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Material elaborat prin finanţare Phare UNIUNEA EUROPEANĂ Definiţia învăţării MECI/ CNDIPT - UIP Proiect finanţat prin Phare Definiţia lui Knud Illeris este: Rezultatele învăţării, adică ce anume a fost învăţat Procesele mentale utilizate de fiecare în timpul învăţării Interacţiunile între persoane şi mediul acestora Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Procesul de învăţare a cunoştinţelor şi abilităţilor UNIUNEA EUROPEANĂ Procesul de învăţare a cunoştinţelor şi abilităţilor MECI/ CNDIPT - UIP Proiect finanţat prin Phare Evocare (stimulare, corelare cu cunoştinţe anterioare) Elevul face legătura între abilităţile, cunoştinţele şi informaţiile noi şi cunoştinţele existente Reflectează şi evaluează Utilizează noi cunoştinţe şi abilităţi într-un context nou Discuţie Plan Rezolvare de probleme Participare Organizaţi Cunoaşteţi-vă elevul Mediu personal şi sigur Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Steve Donohoe – Proiect SLICE, Plymouth, 2002. www.aced.org.uk UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Proiect finanţat prin Phare Steve Donohoe – Proiect SLICE, Plymouth, 2002. www.aced.org.uk Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Cadrul European al Calificărilor (EQF) Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Cunoştinţe Abilităţi Competenţă În EQF, cunoştinţele sunt descrise ca teoretice şi/sau faptice În EQF, abilităţile sunt descrise ca fiind cognitive (utilizarea gândirii logice, intuitive şi creative) şi practice (implicând dexteritate manuală şi utilizarea metodelor, materialelor, uneltelor şi instrumentelor). În EQF, competenţa este descrisă în termenii responsabilităţii şi autonomiei. Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

UE - Competenţe cheie pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Comunicare în limba maternă; Comunicare în limbi străine; Competenţe matematice şi competenţe de bază în ştiinţe şi tehnologie; Competenţe digitale; Abilitatea de a învăţa să înveţe; Competenţe sociale şi civice; Spirit de iniţiativă şi antreprenorial; şi Conştiinţă şi exprimare culturală Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Strategii ale învăţării centrate pe elev Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Strategii ale învăţării centrate pe elev Concepeţi activităţi care să combine: Gândire Independenţă Munca în echipă Diferite stiluri de învăţare Distracţie Articulare Sporiţi stima de sine a elevului Insuflaţi optimism şi aşteptări înalte Mediu fizic favorabil Includeţi stiluri de învăţare diverse Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Bune practici ale învăţării centrate pe elev Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Ajutaţi elevul să? Asculte Rezolve probleme Evalueze Planifice Citească şi să înţeleagă Reţină informaţiile Înveţe cum să înveţe singur Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Material elaborat prin finanţare Phare Evaluarea Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Ce evaluăm? De ce evaluăm? Când evaluăm? Cum evaluăm? Cine evaluează? Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Material elaborat prin finanţare Phare Ce evaluăm? Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Rezultatele învăţării Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Evaluare iniţială şi diagnostică Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Pentru a identifica nevoile, abilităţile, interesele, preferinţele şi achiziţiile anterioare ale fiecărui elev/student, astfel încât să se poată lua deciziile corespunzătoare şi să se poată asigura sprijin individual, dacă este necesar Analiză Evaluare iniţială Evaluare diagnostică Inventarul stilurilor de învăţare Teste de aptitudini Note that the different types of assessment listed each have a different purpose and some of them will be appropriate for different learners in different contexts. Diagnostic assessment is not necessarily something that happens before a course or at the start of a course only. Diagnostic assessment sometimes best done in stages as part of the learning cycle. Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Material elaborat prin finanţare Phare Evaluare formativă Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Evaluarea progresului înregistrat de elevi/studenţi pentru: a oferi elevului/studentului feedback şi a conveni asupra unor măsuri care să contribuie la îmbunătăţire a da profesorului sau instructorului posibilitatea de a-şi adapta metodele, dacă este cazul Evaluare formativă sau “Evaluare pentru învăţare” în cadrul sesiunilor de predare şi învăţare Analiză individuală, planificarea acţiunilor, stabilirea ţintelor Feedback în scris Assessment for Learning is term used for formative assessment and feedback. Draw attention to the different forms this can take. It is closely linked with teaching and learning Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Ce este feedback-ul constructiv? Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Elevul s-a străduit, iar gustul supei este OK, dar nu i-ar strica încă puţină sare Acum este momentul să îi spuneţi asta şi elevului. Feedback constructiv: - Motivează elevul - Îl informează în privinţa bunelor practici şi a celor necorespunzătoare - Îi spune cum să-si îmbunătăţească performantele - Creşte aşteptările Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Cum oferiţi feedback constructiv Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Stabiliţi întotdeauna legătura cu obiectivele învăţării Începeţi prin a invita elevul să îşi exprime opinia privind propria muncă Reacţionaţi pozitiv la lucrurile bune Corectaţi aspectele greşit înţelese evidenţiate în activităţile cursanţilor Faceţi sugestii clare privind modul în care îşi pot îmbunătăţi activităţile Sugeraţi modalităţi în care îşi pot schimba abordarea pe viitor Respectaţi întotdeauna individualitatea şi valoarea fiecărui elev Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Etape în oferirea de feedback Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Permiteţi elevului timp de autoevaluare Daţi veşti bune Clar Specific Personal Sincer 3. Daţi veşti proaste Constructiv Amabil 4. Finalizaţi pe un ton optimist Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Material elaborat prin finanţare Phare Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Evaluarea formativă “O activitate de evaluare poate ajuta învăţarea dacă oferă informaţii ce vor fi utilizate ca feedback de cadrele didactice şi de elevii acestora în autoevaluare şi în evaluarea altora, pentru a modifica activităţile de predare şi învăţare în care sunt implicaţi. O astfel de evaluare devine “evaluare formativă" când dovezile sunt utilizate pentru adaptarea activităţilor de predare, în vederea întâmpinării nevoilor de învăţare” Black şi Wiliam, ‘Working Inside the Black Box’ Note Brief introduction to work of Black and Wiliam Feedback used by teachers and by learners “assessing themselves and each other” “to modify activities” “Adapt teaching work to meet needs” Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Evaluare formativă Evaluare pentru învăţare Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Evaluare formativă Evaluare pentru învăţare Feedback către elev(i) Feedback către profesor Acţiuni pentru elev(i) Acţiuni pentru profesor Învăţare sporită pentru toţi elevii Link to previous quote – reinforce message that both teachers and learners need to take action as a result of the feedback from assessment for learning The focus – learning Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Material elaborat prin finanţare Phare Evaluare sumativă Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Pentru a evalua şi înregistra realizările elevului/studentului: Pentru foaia matricolă a elevului/studentului Ca dovezi pentru acces la continuarea studiilor sau angajare Pentru responsabilitatea ‘gestionării’ Evaluarea la final de unitate/modul Evaluarea la final de curs/program Note the different stakeholders. Important to be aware of the reasons why we assess and for whose benefit. Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Material elaborat prin finanţare Phare Când şi unde evaluăm? Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP În sesiune – la examen Între momentul predării şi evaluare avem un decalaj de timp În timpul semestrului în cadrul activităţilor practice la curs prin verifiări intermediare prin teme de casă sau proiecte Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Cum evaluăm? Un exemplu din studiul PISA - OECD Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Programme for International Students Assessment Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Instrumente de evaluare Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Instrumente utile pentru evaluarrea cunoştinţelor întrebări care trebuie completate sau apreciate prin adevărat/fals întrebări cu răspuns extins întrebări cu variante multiple de răspuns şi combinarea variantelor întrebări structurate întrebări cu răspuns limitat Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Instrumente de evaluare Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Instrumente utile pentru evaluarea abilităţilor cognitive, precum şi a competenţei temă de lucru studiu de caz joc de roluri exerciţiu practic proiect jurnal portofoliu Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Material elaborat prin finanţare Phare Ce ne spune cercetarea Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Black şi Wiliam 1998 Profesorii trebuie să: creeze o cultură a succesului, convingerea că toţi pot avea realizări: abilitatea se dezvoltă, nu este fixă se asigure că elevii înţeleg clar ce este greşit şi ce trebuie făcut pentru a corecta evite referinţele la abilităţi, concurenţă, comparaţia cu alţii dea elevilor atât o "medalie" cît şi o "misiune". Notă: Adesea elevii nu înţeleg ce au de făcut şi cum este evaluat acest lucru Summary of work Refer to books that came out of the project Explain school context Research with adult learners now in progress – Maggie will speak on this Positive - part of a culture of success Making things explicit to learners – up front and clear what meant to be doing how it will be assessed what is wrong and needs to be put right Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Material elaborat prin finanţare Phare Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Ce ne spune cercetarea ‘Dacă urmează să notaţi o activitate, vă pierdeţi timpul dacă scrieţi comentarii diagnostice minuţioase.’ Wiliam, 1999, 2000 Clear message from research that marking using grades doesn’t work. May not happen in quite this way with adult learners but be aware of learners’ responses to assessment do they interpret their achievement in this way? Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Material elaborat prin finanţare Phare Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Ce ne spune cercetarea În cazul celor cu rezultate mai slabe, interesul a fost subminat de notare cu sau fără comentarii Butler, 1988 O treime primeşte doar comentarii Performanţa îmbunătăţită cu 33% O treime primeşte doar note Performanţa a scăzut semnificativ O treime primeşte note şi comentarii Performanţa a scăzut Note the position of low achievers. Not surprising! Refer back to Butler and Wiliam research. Ability is incremental not fixed. Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Evaluare eficace pentru învăţare: Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP trebuie să fie parte din planificarea predării şi învăţării se referă la învăţare este centrată pe elev necesită abilităţi specifice Need to plan for assessment and feedback – part of course and session planning as well as part of ILP process The purpose is first and foremost to enhance learning (link PLRA) Noting and recording achievements part of it Finding gaps and identifying new targets part of it These are the ‘official’ bits. The main focus has to be on helping the learner to understand what he/she has learned and still needs to learn and on teacher adjusting teaching to support the learner(s) in taking the next steps. 3. Not for institutional purposes or external accreditation 4. Teachers need to develop skills to use assessment for learning effectively – we will look at some of these in afternoon session. Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Evaluare eficace pentru învăţare Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Pentru a promova evaluarea eficace, profesorii trebuie să: Comunice elevilor/studenţilor ţelurile învăţării şi să verifice cum le-au înţeles aceştia Comunice criteriile în conformitate cu care vor fi evaluate realizările elevilor/studenţilor Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Evaluarea eficace pentru învăţare Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Evaluarea eficace pentru învăţare oferă profesorului şi elevului posibilitatea de a reflecta asupra performanţei elevului dezvoltă abilităţile de autoevaluare ale elevului Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Material elaborat prin finanţare Phare Validitate Evaluează ceea ce îşi propune să evalueze. Credibilitate Este probabil că va conduce la rezultate consecvente, repetabile. Practicabilitate Nu este excesiv de dificil sau costisitor de implementat. Corectitudine Nu presupune solicitări nerezonabile pentru elevi. Impact Contribuie la eficacitatea procesului de învăţare. Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Material elaborat prin finanţare Phare Cine evaluează? Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Titularul cursului Titularul aplicaţiilor (seminar / laborator / proiect) Studenţii Instituţia Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Cine evaluează - exemplu Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP ANUL ACADEMIC: 2008-2009 DISCIPLINA: "xxxxxxxxxxxxx" Titular curs*: Titular aplicaţii:* Dorim să cunoaştem opiniile dumneavoastră referitoare la modul de desfăşurare a activităţii didactice. Vă rugăm să răspundeţi, sincer şi obiectiv, la întrebările formulate mai jos. Nivelele de apreciere sunt următoarele: 4 = FOARTE BINE 3 = BINE 2 = SATISFĂCATOR 1 = NESATISFACATOR 0 = NU POT APRECIA Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Cine evaluează – exemplu cont. Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP A. CALITATEA SI STILUL DE PREDARE Cum apreciati claritatea expunerii cursului?* Cum apreciati caracterul interactiv al cursului?* Existenta si calitatea documentatiei: carti/note de curs* In ce grad exemplele si explicatiile insotitoare argumenteaza principiile teoretice?* Cum apreciati punctualitatea si gradul de folosire la curs a timpului programat activitatii didactice?* Cum apreciati comportarea cadrului didactic fata de studenti?* Apreciati atractivitatea predarii cursului* Cum apreciati modul de stimulare a interesului pentru curs?* Aprecierea generala* Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Cine evaluează – exemplu cont. Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP B. EVALUAREA APLICATIILOR SI A RESURSELOR Cum apreciati claritatea aplicatiilor?* Cum apreciati punctualitatea si gradul de folosire a timpului la aplicatii (seminar/laborator/proiect)?* Cum apreciati comportarea cadrului didactic fata de studenti la aplicatii?* In ce grad aplicatiile argumenteaza cursul?* Culegeri de exercitii/indrumare de laborator* Daca pentru aplicatii folositi un laborator, apreciati dotarea cu aparate de laborator sau/si mijloace informatice* Pot fi obtinute explicatii suplimentare in afara orelor de clasa?* Precizati in ce masura aplicatiile stimuleaza pregatirea individuala* Aprecierea generala aplicatii (seminar/laborator/proiect)* Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Cine evaluează – exemplu cont. Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP C. CALITATEA EVALUARII Studentii au fost anuntati de la inceput cum vor fi evaluati?* A fost respectat modul de evaluare anuntat?* Au fost temele pe parcursul semestrului relevante?* Temele au fost: (apreciere cantitativa)* Temele au fost: (apreciere calitativa)* Cum apreciati subiectele la examene/examene partiale/colocvii/lucrari, raportate la continutul cursului?* Cum apreciati timpul avut la dispozitie pentru rezolvarea chestiunilor de examen?* A fost profesorul corect in evaluare?* Am frecventat activitatile didactice in proportie de (in [%]) Estimati numarul total de ore dedicate pregatirii acestei discipline inclusiv cele petrecute la C+S+L (ore saptamanal)* (maximal: 50) Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Cine evaluează – exemplu cont. Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP D. COMENTARII PERSONALE ALE STUDENTULUI Studentii au fost anuntati de la inceput cum vor fi evaluati?* D.1 ASPECTE POZITIVE: Mentionati - daca este cazul - cateva aspecte legate de profesor/curs pe care le apreciati in mod deosebit. D.2 ASPECTE NEGATIVE: Mentionati - daca este cazul - cateva aspecte legate de profesor/curs pe care le considerati negative. D.3 ALTE COMETARII PERSONALE/SUGESTII, REFERITOARE LA ACTIVITATILE DESFASURATE LA ACEASTA DISCIPLINA Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Bune practici de evaluare în învăţarea centrată pe elev/student Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Bune practici de evaluare în învăţarea centrată pe elev/student Evaluaţi elevul adecvat pentru învăţarea centrată pe elev/student? – doar prin teste scrise? Autoevaluare? Evaluare colegială/reciprocă? Conveniţi cu elevul/studentul care este performanţa sa în raport cu rezultatele învăţării în cauză? Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01 Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01

Vă mulţumesc pentru atenţie! Proiect finanţat prin Phare UNIUNEA EUROPEANĂ MECI/ CNDIPT - UIP Vă mulţumesc pentru atenţie! Material elaborat prin finanţare Phare Phare TVET RO 2006/018-147.04.01.02.01.03.01