Prezentare proiect ”TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!” Proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Rețeaua Națională de Dezvoltare Rurală
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Vârsta a treia – prioritate pe agenda publică
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
Ziua Ștafetei – Acum decid eu.
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
Campania Globală pentru Educație
POCU/227/3/8/
DE LANSARE A PROIECTULUI “VIITOR DURABIL PENTRU TURISMUL NOSTRU”
Railway PRO Investment Summit , București 2016
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Competența face diferența!
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
ALT/BAU GRUP LOCAL URBACT PRIMA ÎNTÂLNIRE 18/12/2018
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Seminar de lucru privind piaţa muncii
Rețele de Transfer de Cunoștințe
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
Proiecte cu finanţare europeană în domeniul mediului înconjurător
Codul de guvernare corporativă
Conferința Națională OER 2012
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
Proiect.
I.2. Dezvoltarea durabilă și egalitatea de șanse și de gen
T O Ț I N E I M P L I C Ă M ! Proiect implementat cu sprijinul financiar al Programului de finanţare a iniţiativelor locale pentru grupurile de.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
CONFERINŢA DE PRESĂ INIŢIALĂ
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
Au fost APLICATE ŞI centralizate răspunsurile din 1279 de CHESTIONARE completate de cetățeni
STARTUP ECO TRAINING FIRMS
Creșterea sustenabilă: Mediul de afaceri și rolul său în echilibrul macroeconomic și în convergența reală Ionut Dumitru Presedinte Consiliul Fiscal, Economist-sef.
“Sesiune de Comunicări Ştiinţifice a Studenţilor”
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
Înţelege diabetul, preia controlul!
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
care vor să demareze o afacere în mediul urban, cu fonduri europene
Status EUGA in cifre Ce reprezinta EUGA?
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
STRATEGIA DE LA LISABONA
Implicarea în procesul de formare profesională a Patronatului Român din Industria de morărit și panificație - Rompan Dr. ing. Daniela Voica – Director.
MUNICIPIUL SEBES SOLICITANT in cadrul proiectului “Dezvoltarea economiei sociale prin înființarea și dezvoltarea de întreprinderi sociale. Șansă-Evoluție-Stabilitate”
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii, pentru UTCB
Monitorizarea modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.
POLITICA AGRICOLĂ COMUNĂ PREZENT ȘI VIITOR
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Rețele de Transfer de Cunoștințe
Suportul statisticii în societatea civilă
Administrația publică - pe drumul digitalizării
Radu Enache, Director General HP România 11/07/2011
Contractul de voluntariat
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Speranța Pîrciog, director științific
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
H.G. 691/2015 SPAS identifică situaţiile de risc la care este supus copilul şi care impun acordarea de servicii şi beneficii. Situaţii de risc.
Ziua Internațională a Sănătății
Transcriere de prezentare:

Prezentare proiect ”TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!” Proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România

Premise (“reţeta” acţiunii noastre) O analiză detaliată, documentată a situaţiei şi problemelor cu care se confruntă grupurile ţintă; - O voce articulată şi coerentă a organizaţiilor din sfera dizabilităţii, care să exprime nevoile reale ale acestor grupuri ţintă; bune capacităţi de advocacy la acest nivel;

Premise (“reţeta” acţiunii noastre) Voinţă politică de acţiune în acest domeniu, pentru acoperirea acestor nevoi; Un corp de profesionişti pregătiţi să pună în practică prevederile noilor politici publice; - O societate civilă informată şi responsabilă, care integrează activ perspectiva modernă a dizabilităţii şi sprijină incluziunea

Parteneri şi colaboratori Aplicant – Fundația Alpha Transilvană, Tg.Mureş (în numele Rețelei Dizabnet) Partenerul nr.1 – Asociația RENINCO România Partenerul nr.2 – MMFPSPV - DPPD Partenerul nr.3 – Federația ONPHR România Partenerul nr.4 – Asociaţia Hans Spalinger, Simeria Colaboratori: Light into Europe SPAS Simeria

Scopul general al proiectului Dezvoltarea capacităţii societăţii civile la nivel local şi naţional, pentru a influenţa mai activ şi mai eficient politicile publice de egalizare a şanselor pentru persoanele cu dizabilităţi din România şi pentru a lupta împotriva discriminării cu care se confruntă persoanele cu dizabilităţi, prin intermediul unei platforme naţionale de acţiune şi lobby în domeniul dizabilităţii.

3 Componente ale proiectului

3 componente de bază Formare şi informare – modelul social, modelul drepturilor, Convenţia ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilități + Creşterea capacităţilor concrete de lobby şi advocacy în rândul organizaţiilor persoanelor cu dizabilităţi din România (accent pe organizații care reprezintă grupurile cele mai vulnerabile sau excluse)

Obiectivul nr.1 Îmbunătăţirea cunoştinţelor în domeniul drepturilor omului, a instrumentelor de luptă împotriva discriminării, a drepturilor persoanelor cu dizabilităţi şi a evoluţiei politicilor publice din sfera dizabilităţii; Creşterea constantă şi vizibilă a eficienţei acţiunilor de lobby şi advocacy derulate de către organizaţiile de persoane cu dizabilităţi, pentru un impact concret şi durabil asupra calităţii vieţii acestor persoane si a nivelului real de incluziune socială al acestora;

3 componente de bază Creşterea capacităţii de analiză a problematicii dizabilităţii în cadrul organizaţiilor de persoane cu dizabilităţi, precum şi în institutele de cercetare si universităţi, în vederea documentării mai eficiente a politicilor publice care afectează persoanele cu dizabilităţi; Schimbarea de paradigmă în reflectarea dizabilităţii în mass media.

Obiectivul nr.2 Creşterea calităţii datelor şi analizelor cu privire la situaţia persoanelor cu dizabilităţi din România, pentru o mai bună reflectare a nevoilor acestor persoane în politicile publice de la nivel naţional şi local, precum şi pentru ajustarea obiectivelor prevăzute în strategia 2014-2020 în domeniul dizabilităţii;

Obiectivul nr.3 Schimbarea modului de reflectare a problematicii dizabilităţii în mass media, ca mijloc principal de modernizare a percepţiei despre persoanele cu dizabilităţi, în comunitate.

Beneficiari Beneficiari (1) Număr Descriere 50 3 300 5 2050 Organizaţii ale persoanelor cu dizabilităţi (OPD) 50 Reţeaua ONPHR, Asociaţii de părinţi etc Organizaţii ale profesioniştilor Reţeaua DIZABNET, Asociația RENINCO Organizaţii de promovare a drepturilor omului 3 CRJ, ECPI, IRDO Parlamentari 300 Din totalul de 588 Reprezentanţi ministere 5 Relevanţi pentru dizabilitate Reprezentanţi ai autorităţilor publice locale 2050 Membri ai consiliilor locale, primari, consilieri judeţeni, prefecţi, funcţionari ai structurilor deconcentrate Beneficiari

Beneficiari Beneficiari (2) Număr Descriere 800 56 - 84 100 6 2 Funcţionari şi manageri ai serviciilor publice din 8 regiuni de dezvoltare 800 SPAS, DGASPC, sănătate (inclusiv medici de familie), şcoli, transport public etc. Responsabili în planificare urbană, arhitecţi 56 - 84 8 regiuni, aprox 7-10 persoane pe regiune Profesionişti din comunicare şi mass-media 100 Universităţi 6 Studiile din proiect Institute de cercetare 2 Cercetările din proiect Beneficiari

Activități Activitati Beneficiari Responsabil Management – reuniuni de lucru   FAT Management – rapoarte intermediare, raport final Audit Comunicare / Evaluare FAT/Dizabnet +RENINCO A01. Pregatirea actvităților de promovare și realizarea studiilor baseline 103 ONG (50 OPD+50 ONG profesionisti + 3 ONG drepturile omului) Analiza legislativa si Compendiu legislativ FAT/Dizabnet

Activități Activitate Beneficiari Responsabil A1.1 Formare OPD şi campanii (25 sesiuni) 1125 beneficiari curs + advocacy ; 400 OPD = 25 +25*15*3, 25 localitati, 8 regiuni RENINCO A1.2 Info APL (8 sesiuni) 2050 beneficiari aut. publice ; 320 participanti = 8 regiuni x 40 pers/sesiune FAT/Dizabnet + Hans Spalinger A1.3 Info parlamentari (8 sesiuni +intalniri directe) 300 parlamentari ; 697 participanti = 41 jud x 1 sesiune x 17 part/ses (7 parlam + 10 OPD) FAT/Dizabnet + DPPD A1.4. Info serv publ (8 sesiuni +intalniri directe) 800 beneficiari serv. publice ; 240 participanti = 8 regiuni x 30 pers/sesiune Hans Spalinger + parteneri A1.5. Info urbanisti(8 sesiuni) 56-84 urbanisti si arhitecti ; 56-84 participanti = 8 regiuni x 7-10 pers/sesiune Light into Europe + ONPHR + parteneri Activități

Activități Beneficiari Responsabil Activitate A2.1. Studiu Acces la educatie (100 CD) 6 universitati + 2 institute de cercetare RENINCO A2.2 Studiu costul dizabilitatii (100 CD) FAT/Dizabnet A.2.3 Seminar Dizab. si statistica (legat de Forum Dizabnet 2015) 50 participanti, inclusiv 5 ministere, 6 universitati, 2 institutii cercetare Activități

Activități Beneficiari Responsabil Activitate A2.1. Studiu Acces la educatie (100 CD) 6 universitati + 2 institute de cercetare RENINCO A2.2 Studiu costul dizabilitatii (100 CD) FAT/Dizabnet A.2.3 Seminar Dizab. si statistica (legat de Forum Dizabnet 2015) 50 participanti, inclusiv 5 ministere, 6 universitati, 2 institutii cercetare Activități

Activități Beneficiari Responsabil Activitate A3.1. Studiu Dizabilitatea in presa   FAT/Dizabnet - DPPD A3.2. Formare jurnalisti (3 sesiuni) 100 specialisti comunicare + jurnalisti ; 45 participanti = 3 sesiuni x 15 pers/sesiune A.3.3. Conferinta nationala 200 participanti, inclusiv Comitet interministerial DG 163/2013 FAT/Dizabnet - RENINCO Activități

Mulțumesc pentru atenție! Andreia Moraru Manager proiect 0723686434 andreia_moraru@alphatransilvana.ro