ITCS “ROSA LUXEMBURG” PROIECTUL CETĂȚENESC ”CONCITTADINI”

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Asistenţă Educaţională
Proiectul vietii si asigurarile de viata
Cea de-a patra întâlnire transnaţională
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Valorile și principiile Uniunii Europene
Contract: IEE/13/516/SI Durată: 02/ /2017.
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
Ziua Ștafetei – Acum decid eu.
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Competența face diferența!
Transmiterea veştilor proaste
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Potrivit art. 1 alin. (4) din Constituţia României, republicată în 2003: „Statul se organizează potrivit principiului separaţiei şi echilibrului puterilor.
1 2 3 X O Tabela de scor Clic aici dacă X câştigă
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
Ziua Internaţională Împotriva Violenţei asupra Femeilor 25 Noiembrie
ÎMPREUNĂ PENTRU TOLERANŢĂ
Prezentare proiect ”TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!” Proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul.
Integrarea socială a infractorilor în Elveția
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Seminar de lucru privind piaţa muncii
Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual
Raport de bilanţ al activităţii profesionale desfăşurate în anul 2015
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
COMENIUS REGIO ‘YES’ VIDEOCONFERINTA Bologna-Iasi 13 decembrie 2010
Nu este o lecție de istorie
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
I.2. Dezvoltarea durabilă și egalitatea de șanse și de gen
Impreuna pentru dezvoltare
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
Violenţa în şcoală. Agresivitate în rândul elevilor
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
Au fost APLICATE ŞI centralizate răspunsurile din 1279 de CHESTIONARE completate de cetățeni
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
Înţelege diabetul, preia controlul!
Cadrul normativ privind organizarea
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
Rolul valorilor culturale în dezvoltarea vieţii comunitare
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
Să lucrăm împreună pentru Noi şi Europa!
CURRICULUMUL ROMÂNESC PENTRU EDUCAŢIE TIMPURIE - un curriculum dinamic-evolutiv, prin preluare, adăugare și adaptare la noile contexte -
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Contractul de voluntariat
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
Viaţa independentă şi autoreprezentarea
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
„PE CĂRĂRI DE MUNTE” – VIZITĂ DE STUDIU
CONFERINŢA ECONOMICĂ NAŢIONALĂ
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
H.G. 691/2015 SPAS identifică situaţiile de risc la care este supus copilul şi care impun acordarea de servicii şi beneficii. Situaţii de risc.
Cea de-a cincea întâlnire transnaţională
Ziua Internațională a Sănătății
Transcriere de prezentare:

ITCS “ROSA LUXEMBURG” PROIECTUL CETĂȚENESC ”CONCITTADINI” JOCUL LEGALITĂȚII ȘI REZOLVĂRII CONFLICTELOR FĂRĂ VIOLENȚĂ o propunere educativă în sensul legalității democratice și spiritului cetățenesc activ CUM A LUAT NAȘTERE PROIECTUL? ”Partecipa-net” octombrie 2009 ”Concittadini” octombrie 2010   S.B.

ITCS “ROSA LUXEMBURG” Educarea în spiritul cetățenesc și în sensul legalității democratice O prioritate educativă și un punct de convergență al exigențelor, așteptărilor și finalităților, multiple și diferite Dezvoltarea unui spirit cetățenesc activ Însușirea valorilor democratice Educarea în sensul respectării drepturilor omului Participarea cetățenilor la viața politică și socială Însușirea metodelor neviolente pentru rezolvarea conflictelor S.B.

ITCS “ROSA LUXEMBURG” Educarea în spiritul cetățenesc și în sensul legalității democratice O cugetare asupra conceptului de legalitate aplicat în viața de zi cu zi, în mediul social și ca stare de fapt, atingând în acest fel anumite aspecte ale globalizării. Proiectul pleacă de la convingerea că școala trebuie să: răspundă ilegalității tot mai răspândite și să stabilească o strategie educativă de prevenire promoveze formarea cetățenilor începând din adolescență, deoarece la bază sunt modul de gândire și de a petrece timpul împreună; apoi, de la aceste premise, să se raporteze Statului și Instituțiilor sale, la nivel teritorial. Este așadar necesar să se creeze momente semnificative S.B.

Activități desfășurate ITCS “ROSA LUXEMBURG” Activități desfășurate Capcanele internetului și tutelarea persoanelor influențabile Asociația Confconsumatori ITCS R. LUXEMBURG 2. Cugetare asupra răspunderii personale și colective, în raport cu principiile constituției Vizionarea filmului NIENTE PAURA (”Nu-ți fie frică”), Cinematograf ODEON 3. Cugetare asupra răspunderii personale și colective, în raport cu sistemele autoritare Vizionarea filmului L’UOMO CHE VERRA’ (”Omul ce va veni”), Cinematograf ODEON 4. Întâlnire cu martorul Varini Franco, cu participarea d.nei doctor Anna Maria Cancellieri, Comisar special - o reflectare asupra implicării cetățenilor Întâlnire - Zi memorială - Sala Polivalentă 5. Întâlnire cu Prof. A. Ceretti și Prof. L. Natali, docenți criminologi de la Università Bicocca din Milano. Clasele DL și BL de la ITC ROSA LUXEMBURG, în timpul Seminarului Vite Violente (”vieți violente”), au explorat tema violenței și cosmologia ei, atât prin povestiri culese din experiența de viață violentă a criminalilor, cât și prin frânturi de film. Întâlnire la Consiliul Județean, în Sala Consiliului   S.B.

ITCS “ROSA LUXEMBURG” 6. Derularea unei perioade de reflectare care a început la data de 29 octombrie asupra unor teme ca violența - verbală și fizică - și percepția tinerilor cu privire la acest aspect. Întâlnire cu Maria Rosa Mondini de la Centrul Italian de Mediere și Formare a Medierii, din Bologna 7. Prezentarea filmului documentar UN SOLO ERRORE (”o singură greșeală”) – BOLOGNA 2 AUGUST 1980 Cugetare asupra participării și solidarității în cadrul procesului educativ asupra legalității democratice și spiritului cetățenesc activ / Asociația Paolo Pedrelli - Arhiva Istorică sindicală Asociația Pereira 8. Întâlniri cu judecătorii Tribunalului de minori pentru a reflecta asupra răspunderii personale și asupra unor aspecte de importanță majoră, în primul rând asupra fenomenelor de bulism. 9. Întâlniri cu Jandarmeria pentru a cugeta asupra importanței respectării regulilor și legalității (clasa a 9/a)   S.B.

Aprofundarea tematicii legate de ITCS “ROSA LUXEMBURG” Aprofundarea tematicii legate de nonviolență parCursul de mediere a conflictelor în mediul școlar și-a propus să obțină o soluție: • de “prevenție”: în sensul că s-a convenit să se intervină pentru a evita degenerarea conflictelor și a oferi un ajutor părților interesate în recuperarea relațiilor • de “completare”: în plus față de intervenția școlii, familiei sau educatorilor • de “promovare a formelor de responsabilitate față de celălalt”: având în vedere că medierea presupune participarea semnificativă a persoanelor • de “promovare a conceptului de justiție reparatoare” la școală: intervine asupra consecințelor și efectelor negative ale conflictelor, oferind o cale de comunicare care să dea posibilitatea de a ”repara” daunele și a acționa pozitiv și responsabil față de ceilalți.   S.B.

Aprofundarea tematicii legate de ITCS “ROSA LUXEMBURG” Aprofundarea tematicii legate de piața muncii Proces de cugetare cu participarea experților și reprezentanților Asociației Paolo Pedrelli - Arhiva Istorică sindicală și Asociația Pereira Prima întâlnire: ce prevede Constituția cu privire la muncă / de ce dreptul la muncă/ de ce sindicatele      (avocat specializat pe teme legate de muncă, Alberto Piccinini) - A doua întâlnire: Sistemul economic din regiunea Emilia-Romagna, cu precădere din Bologna, precum și piața de muncă      ( Cesare Melloni astăzi secretar CGIL E.R., până ieri Secretar general al C.d.L.M. din Bologna) - A treia întâlnire: Contractul Mirafiori și ”aferenții” săi (Elena Giustozzi de la Secretariatul FIOM) - A patra întâlnire: Tinerii și piața de muncă: noile forme de muncă și alte subiecte corelate (Gaia Stanzani de la NIDIL )   S.B.

ITCS “ROSA LUXEMBURG” metodologie Metodele utilizate au fost: orientate spre participare impregnate de ascultarea empatică bazate pe metacomunicare S-a recurs la: înregistrări video fișe de muncă cugetări cu metoda ”circle time”   S.B.

Proiectul cetățenesc ”Concittadini” ITCS “ROSA LUXEMBURG” Proiectul cetățenesc ”Concittadini” Prospective viitoare   Ne propunem să continuăm dezbaterile pe temele următoare: A fi cetățean conștient Justiția reparatoare Rezolvarea nonviolentă a conflictelor Disconfortul antrenat de ruperea unei relații Prevenția Pentru a contracara sărăcia -cuvântul în centrul dezbaterilor europene- cu justiția. Războiul și dezarmarea; Sărăcia înțeleasă ca lipsa instrumentelor, ca incapacitate de orientare a propriei vieți S.B.