Registrul Educațional Alternativ

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Prof.i.p. Bițeanu Anișoara Liceul Tehnologic Economic Administrativ
Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
VULCAN – 10 ANI DE ISTORIE ÎN UNIUNEA EUROPEANĂ
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
Coordonator: Andreea Paul, conf. univ. dr
Reorganizarea judiciară, între mit și realitate
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Competența face diferența!
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
...într-un colțișor al Terrei...
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
Muzica – este arta combinării notelor în succesiune şi simultan într-o
UNITED ENTERPRISES: MISSION INCLUSION
Profilul pieţei bancare din mediul urban românesc
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Nu este o lecție de istorie
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Conf. univ. dr. Paul COCIOC
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBI MODERNE
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
Târgul Micul antreprenor în imagini...
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Invatarea centrata pe elev
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
Au fost APLICATE ŞI centralizate răspunsurile din 1279 de CHESTIONARE completate de cetățeni
cum SĂ REUŞEŞTI în viaţă! Ne interesează dezvoltarea fiecărui elev.
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
Exploratori în lumea emoțiilor
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
METODA PROIECTULUI.
Cadrul normativ privind organizarea
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
Elemente de noutate ale programei Şcolare pentru disciplina
prin Banca Transilvania
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
“STUDIU SATISFACTIE CLIENTI”
Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019
Constituirea Biroului de Credit
studii de caz PROGRAMUL FLEX: Future Leaders Exchange Program
V v STAR Școala Tehnologică Austriacă din România.
Instrumentar de formare privind APE 7. 6
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Sondajul de opinie privind transparenta activitații APL
Raportul Grupului de Lucru 3
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Transcriere de prezentare:

Registrul Educațional Alternativ

Motivație & Scop

De ce? În prezent, nu există date suficiente cu privire la performanța liceelor din București, în afară de mediile de admitere și promovabilitatea în examenul de Bacalaureat. Lipsa informațiilor pune elevii de clasa a VIII-a în dificultate în ceea ce privește alegerea liceului ce va permite dezvoltarea lor și ce le va oferi un mediu propice în care să-și petreacă acești ani formativi. Conducerile liceelor nu beneficiază de un instrument consultativ cu privire la diferitele aspecte ce caracterizează actul educațional și mediul social asociat acestuia.

Ce ne propunem? Prin Registrul Educațional Alternativ, ne dorim să implementăm un instrument consultativ obiectiv, robust și sustenabil prin care instituțiile de învățământ să poată fi evaluate pe multiple planuri de către toți actorii sistemului educațional. Astfel, dorim să facilităm procesul alegerii liceului optim de către absolvenții ciclului gimnazial, oferindu-le măsurători relevante la o scară și consecvență fără precedent. De asemenea, ne propunem să incurajăm liceele să se dezvolte la categoriile selectate prin insuflarea unui spirit competitiv constructiv între acestea pe baza rezultatelor finale.

Metodologie

Metodologie Pentru a oferi o imagine de ansamblu reprezentativă a sistemului educațional românesc, vom urma o metodologie transparenta. Considerăm că cele mai relevante informații ce caracterizează sistemul de învățământ sunt opiniile celor ce interactioneaza direct cu acesta: Elevi Absolvenți Părinți Profesori Considerăm că aceste categorii înglobează eficient principalii actori ai sistemului de învământ. Fiecare categorie poate oferi informații relevante despre instituțiile cu care a avut contact.

Metodologie Pentru fiecare categorie de actori, am întocmit un set de întrebări, sub forma unui chestionar, care captează percepția acestora față de multiple aspecte ale instituțiilor. Printre aceste aspecte se numără: Oportunități Comunitate Organizare Personal Resurse Deși percepția asupra acestor aspecte ale sistemului de învățământ sunt măsurători subiective, considerăm că o cantitate suficient de mare de date poate duce la o evaluare riguroasă și relevantă a instituțiilor.

Metodologie Pe baza datelor brute ce provin din răspunsurile la întrebările din chestionar, vom genera o colecție de informații, atât la nivel agregat, cât și la nivel de instituție, ce pot fi interpretate ușor. Printre acestea se numără: Vizualizări: grafice, histograme, nori de cuvinte etc. Clasamente la diverse categorii Măsurători statistice:valori medii, valori mediane, dispersie etc. Opinii (fragmente subiective)

Criterii de Evaluare

Oportunități Abordează gradul de expunere la activități extrașcolare și sprijinul în cultivarea performanțelor academice. Exemplu: Consideri că liceul în care înveți îți oferă oportunități de dezvoltare extrașcolară?

Comunitate Vizează aspectele definitorii ale comunității din unitatea de învățământ: diversitatea, ușurința integrării în colectiv, spiritul liceului. Exemplu: Cât de ușor a fost să te integrezi în comunitatea din liceul tău?

Exemplu: Consideri că liceul tău este amplasat accesibil în oraș? Organizare Abordează segmentul de natură organizatorică al instituției: amplasarea în oraș, programul cursurilor etc. Exemplu: Consideri că liceul tău este amplasat accesibil în oraș?

Personal Vizează evaluarea relației dintre actorii din sistemul de învățământ, tratând totodată eficiența și calitatea actului educațional. Exemplu: Cât de satisfăcut ești de relația profesor-elev în liceul tău?

Resurse Se referă la resursele și facilitățile disponibile în incinta instituției: laboratoare specializate, bibliotecă, materiale educaționale etc. Exemplu: Cât de satisfăcut ești față de nivelul resurselor și al facilităților de care dispune liceul?

Exemplu: Descrie o experiență plăcută din liceu. Vizează experiențele personale din cadrul liceului, atât pozitive cât și negative, dând o nuanță subiectivă statisticilor. Exemplu: Descrie o experiență plăcută din liceu.

Rezultate & Viitor

Rezultate preliminare Proiectul a fost lansat public în luna februarie, reușind să strângă peste 2500 de completări prin chestionar. În prezent, există deja răspunsuri din 61% din liceele capitalei. Se observă deja apariția unor tendințe în date, prin distribuții uniforme, confirmând astfel relevanța statistică.

Gala de premiere În vederea atingerii obiectivelor proiectului, vom organiza Gala REAL. În cadrul acesteia, dorim să premiem instituțiile care s-au distins prin calitatea învățământului pe care îl oferă, pe baza opiniilor exprimate de principalii actori ai sistemului educațional. Gala REAL va avea loc la începutul lunii mai, în preajma Târgului de oferte educaționale. Astfel, instituțiile de învățământ vor putea folosi distincțiile oferite în cadrul galei drept argumente pentru valoarea educațională a acestora.

Ambasadori Ambasadorii sunt elevi din liceele bucureștene care susțin proiectul prin promovarea acestuia. Aceștia distribuie materiale vizuale în mediul online prin intermediul platformelor social media, dar și materiale fizice în incinta instituțiilor de învățământ. Ni s-au alăturat deja peste 100 de ambasadori, număr ce este în continuă creștere.

Perspectivă și viziune de viitor Decembrie 2018 Etapa 1 Implementarea infrastructurii digitale ce susține platforma. Februarie 2019 Etapa 2 Lansarea site-ului și centralizarea primelor formulare. Urmează o perioadă de promovare puternică. Mai 2019 Etapa 3 Se vor premia cele mai bune licee pentru mai multe categorii. Totodată, se va organiza și o gală pentru ceremonia oficială. Iunie 2019 Etapa 4 Urmărim creșterea exponențială a numărului de județe și licee în care suntem prezenți.

Parteneri Centrul pentru Inovare Publică promovează o societate deschisă în care instituții transparente oferă acces la informații în formate deschise, decid împreună cu și în interesul celor pe care îi reprezintă, garantând drepturi egale pentru toate persoanele. Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală modernă, non- profit, a cărei viziune este transformarea României într-o societate care generează încredere, echilibru şi curaj. Consiliul Municipal al Elevilor București este unica structura locală de reprezentare a elevilor din învățământul preuniversitar de stat și privat din capitală.

Paul Bricman 0722274282 Bogdan Vidrascu 0771637695 Mihai Sturza Project Manager: Paul Bricman 0722274282 Creative Director: Bogdan Vidrascu 0771637695 Product Manager: Mihai Sturza 0799726513