Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
COMPONENȚA COMISIEI DE VERIFICARE CATALOAGE, NOTARE RITMICĂ, TEZE Hilohe Andra Diana Frigura Elena Bordianu Gabriela Cenuşe Lavineta Ismana-Ilisan Camelia.
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Contract: IEE/13/516/SI Durată: 02/ /2017.
F.L.O.R.A Finding Love Of natuRe Again The Human Impact on FLORA in the 21st century
CONSTRUCTUVISMUL.
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
MÂINI DESCURCĂREȚE PENTRU MINȚI ISTEȚE.
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
Competența face diferența!
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
Prezentare proiect ”TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!” Proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul.
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
Proiecte cu finanţare europeană în domeniul mediului înconjurător
Arta de a vorbi în public
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
PROIECTUL « EDUCAŢIA PENTRU INFORMAŢIE ÎN MEDIUL RURAL DEFAVORIZAT”
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
Proiect.
GRADINITA CU P.P. “MOTANUL INCALTAT” GALATI
CUNOAŞTEREA MEDIULUI CE VOM ÎNVĂŢA ASTĂZI
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
problematica protectiei mediului din perspectiva consultantului
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
Provocarea G2 Fotografiaza si castiga cu Panasonic!
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
Au fost APLICATE ŞI centralizate răspunsurile din 1279 de CHESTIONARE completate de cetățeni
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
Patrula de Reciclare Ediţia
Stadiul implementării Programului Operaţional Regional
Exploratori în lumea emoțiilor
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
Înţelege diabetul, preia controlul!
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
Dinţi sănătoşi pentru un organism sănătos
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Rolul valorilor culturale în dezvoltarea vieţii comunitare
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Implicarea în procesul de formare profesională a Patronatului Român din Industria de morărit și panificație - Rompan Dr. ing. Daniela Voica – Director.
METODE INTERACTIVE DE GRUP
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
Bine ați venit in cadrul Conventiei Primarilor pentru Clima & Energie Un angajament voluntar pentru a atinge indicatorii climatici si energetici.
Contractul de voluntariat
DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII: Strategie si prognoze
Mediul antreprenorial in România
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Raportul Grupului de Lucru 3
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
CERCETASIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIATA!
E-Sign Romania Solutii de securitate.
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Transcriere de prezentare:

Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România Europa, casa noastră Europa,casa noastră Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România Bogdan MUNTEANU Chelgate Ltd

Programul Lider European Detalii la http://www.europacasanoastra.ro/

Concurs de proiecte realizate de elevii de clasele a XI din 16 licee din Bucureşti, Iaşi, Botoşani, Cluj, Făgăraş, Constanţa, Timişoara, Arad. Temele de concurs sunt: proiecte de voluntariat sau cetăţenie europeană. Concursul constă din prezentarea acestor proiecte în faţa unor jurii. 3 premii de 500 Euro, 5 premii de 100 Euro şi diplome şi materiale educaţionale pentru toate echipele participante.

Ce propune? Să formeze abilităţile elevilor de leadership şi să le pună în valoare în contextul unor activităţi legate de valorile şi subiectele europene. Să includă o componentă practică - concursul de proiecte. Proiectele vor fi analizate în baza unui regulament şi a unor criterii care includ: stimulează iniţiativa? promovează leadershipul? mobilizează echipe / grupuri de oameni care acţionează împreună? Este durabil?

Care sunt domeniile din concurs? dezbaterea cetăţenească pe marginea unor subiecte legate de temele europene din actualitate . acţiuni concrete de voluntariat, care să includă mobilizarea unor echipe de elevi, părinţi, profesori sau alţi voluntari, care să lucreze împreună pentru sustinerea unor proiecte.

Exemple de proiecte dezbateri pe subiecte europene de actualitate care ne afectează viaţa. Programe de ajutor pentru persoane cu nevoi speciale, copiii orfani, persoane cu dizabilităţi, bătrâni sau copii care provin din familii cu situaţii speciale. Participarea la campanii de strângeri de fonduri pentru scopuri comunitare. Iniţierea unor programe educative pentru protejarea naturii şi a mediului înconjurător, ecologizarea unor spaţii de joacă, mini-parcuri, etc. Organizarea unor competiţii sportive sau a altor activităţi extra-şcolare care să poată fi accesibile şi altor persoane din comunitate, în cadrul unor programe de stimulare a sportului şi pentru menţinerea unei vieţi sănătoase.

Exemple de teme de dezbatere Europa ar trebui să renunţe la energie nucleară şi să se concentreze pe dezvoltarea energiilor regenerabile. Comisia Europeană ar trebui să dezvolte politici de promovare a utilizării mai sigure a internetului şi telefoanelor mobile de către copii, şcoli şi părinţi. Construirea unităţii europene de-a lungul timpului s-a bazat pe nevoi de apărare. Continuarea extinderii europene ar consolida poziţia UE la nivel mondial. Introducerea monedei unice europene în toate cele 27 de ţări membre poate contribui decisiv la armonizarea economiilor statelor membre.

Etapa I În prima parte a programului Lider European vor fi organizate serii de prezentări teoretice. Prezentarea va fi urmată de discuţii ale profesorilor şi elevilor pentru a găsi idei ce se pot transforma în proiecte. Faza se va finaliza cu identificarea temelor de proiect, realizarea proiectelor şi pregătirea prezentărilor pentru concursul de proiecte. Fiecare echipă de proiect va conţine maximum 4 membrii, principali şi un număr optim de voluntari care să poată contribui la realizarea proiectului propus. Această fază a programului se va desfăşura în perioada 26 septembrie – 18 noiembrie 2011*. * 18 octombrie se termină prezentările în licee; echipele au 1 lună pentru pregătirea proiectelor.

Etapa II În faza locală a competiţiei, proiectele vor fi prezentate şi argumentate în faţa unui juriu din care vor face parte personalităţi locale şi regionale. Aceasta va evalua proiectele în funcţie de criteriile prezentate în finalul regulamentului în fişa de proiect. Echipa proiectului câştigător la faza locală din fiecare dintre cele 8 oraşe participante va fi invitată la Bucureşti pentru susţinerea proiectului în competiţia naţională. Premii constând în diplome de participare şi materiale educaţionale vor fi oferite echipelor participante la faza locală. Această fază a programului se va desfăşura în perioada 18 noiembrie – 7 decembrie 2011.

Etapa III În fază naţională a competiţiei, primele 3 proiecte câştigătoare la faza naţională vor primi 500 Euro finanţare pentru a fi continuate sau extinse. Vor fi oferite şi 5 menţiuni în valoare de maximum 100 Euro (în cărţi şi alte materiale educaţionale) pentru celelalte proiecte calificate la faza naţională. Această fază a programului se va desfăşura în perioada 7 decembrie – 21 decembrie 2011.

Structura unui proiect DESCRIEREA PROIECTULUI 1. Numele proiectului propus: 2. Prezentarea pe scurt a proiectului (1 pagină) conţine: Scopul proiectului: de ce aţi pus în practică acest proiect. Mijloacele proiectului: cum s-a realizat punerea în practică a proiectului. De ce este proiectul nostru util pentru comunitate? Cum atrage atenţia asupra unor chestiuni importante pentru viaţa cetăţenilor; În ce mod proiectul sugerează soluţii pentru îmbunătăţirea vieţii în comunitate sau pentru dezbaterea unor idei utile pentru comunitate; În ce mod stimulează oamenii să se implice;

Echipa proiectului şi rolul voluntarilor implicaţi Cine sunt cei 4 membrii ai echipei care propune şi realizează proiectul? Ce responsabilităţi precise au membrii echipei? Cine sunt voluntarii atraşi şi ce rol au aceştia: profesori, directorul şcolii, părinţi, alţii? Ce responsabilităţi vor avea voluntarii? Ce fel de sprijin aţi obţinut în implementarea proiectului, de la cine?

Descrierea proiectului Unde s-a implementat proiectul? Care sunt argumentele pentru care a fost realizat? În ce perioadă s-a desfăşurat proiectul? De ce a fost aleasă respectiva perioadă? Care au fost etapele proiectului, inclusiv pregătirea, de la primele contacte şi până la finalizare. Care sunt argumentele pentru care a fost aleasă această împărţire în etape? Ce evenimente sau activităţi au avut loc pe parcursul acestui proiect? Care sunt argumentele pentru care au fost alese aceaste activităţi? Un proiect poate avea efecte imediate sau de perspectivă asupra membrilor echipei, asupra voluntarilor sau asupra altor oameni, membrii ai comunităţii. Ce impact a avut proiectul? Care au fost costurile proiectului şi cum aţi reuşit să le acoperiţi? Cine v-a sprijinit? Care sunt argumentele care v-au ajutat să obţineţi acest sprijin?

Realizările proiectului: Ce rezultate s-au obţinut, pe etape şi în finalul proiectului? Ce a mers bine în proiect şi ce nu? Unde am întâmpinat obstacole, greutăţi? S-au găsit căi bune de a le învinge? Este proiectul bine receptat în comunitate? Ce învăţăminte au tras membrii echipei de proiect după încheierea acestuia? Care sunt şansele ca proiectul să fie continuat sau extins în viitor? Ce posibilităţi de dezvoltare ulterioară a proiectului există? Cu cine s-ar putea organiza dezvoltarea proiectului: cu voluntari, cu alţi parteneri, cu ceilalţi membrii ai comunităţii, cu anumiţi sponsori, cu mass media?

FOARTE IMPORTANT! Argumentele care vă diferenţiază proiectul: Care sunt elementele care vă diferenţiază de alte proiecte desfăşurate în comunitatea voastră? Cum sunt argumentele care demonstrează durabilitatea proiectului vostru? De ce ar accepta un sponsor să vă finanţeze ideea? Ce beneficii i-ar aduce proiectul vostru?

Criterii de evaluare Relevanţa proiectului pentru temele şi subiectele europene de actualitate Relevanţa implicării echipei de proiect şi a voluntarilor în desfăşurarea proiectului Susţinerea publică a proiectului; Raportul investiţie – rezultate; Modalităţile prin care membrii echipei de proiect (elevii) sunt implicaţi direct în realizarea proiectului; Prezentarea publică a proiectului.

Detalii la http://www.europacasanoastra.ro/ Pentru informaţii suplimentare vă rugăm să contactaţi Chelgate Romania. Persoana de contact: Mirela Mustaţă, Consultant Comunicare Strategică   T: +4021 230 07 24 F: +4021 230 07 25 M: +4073 155 16 46 Email: mrm@chelgate.com.

VA MULTUMESC!