Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Arta de a vorbi în public

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Arta de a vorbi în public"— Transcriere de prezentare:

1 Arta de a vorbi în public
Octombrie – Noiembrie 2011 Mirela Meiţă

2 Tehnică sau talent? Winston Churchill Barack Obama Nichlas Sarkozi
John Kennedy Martin Luther King

3 Care sunt problemele pe care le-aţi
identificat atunci când a trebuit să vorbiţi în public?

4 Cum incep? Ce îmi propun să obţin? OBIECTIV
Cum îmi structurez informaţia? CONŢINUT Cui transmit? PUBLIC

5 OBIECTIV Să informez Să adun voturi Să mă angajez Să vând

6 PUBLIC Publicul se intreabă în permanenţă “De ce m-ar interesa subiectul?” Cine este publicul meu şi ce aşteptări are de la mine? Este esențial să porniți de la ceea ce vrea sa afle publicul şi nu de la ce credeţi voi că ar trebui să ştie. Cunoaşterea audienţei şi a aşteptărilor ei este esenţială pentru o prezentare bună. Pe cât se poate folositi limbajul cu care publicul este familarizat

7 CONŢINUTUL DISCURSULUI
Începutul discursului E important să atrageți atenția audienței; Începeți prezentarea cu o întrebare sau cu o “poveste” Finalizarea discursului 80% din audiență își va aduce aminte de începutul prezentării 80% din audiență își va aduce aminte de finalul prezentării În 95% din cazuri după 24 de ore audiență nu își mai aduce aminte de subiectul prezentării și de numele prezentatorului

8 Ce face diferenţa între o prezentare reuşită şi una nereuşită ?
7% conţinutul prezentării 55% limbajul corpului 38%vocea prezentatorului

9 Limbajul non verbal Impresia se creează în primele 20’’
Depășește într-o proporție covârșitoare limbajul verbal Este cel mai persuasiv mod de a influența audiența Cel mai mult influențează postura în strânsă legătură cu încrederea în sine Publicul vă percepe autoritatea mai degrabă din modul în care vă mișcați și vorbiți decât din ceea ce spuneți Persoanele cu experiență în apariții publice nu se agită, nu se mișcă foarte mult, au mișcări lente, controlate, folosesc pauzele în timpul speech-urilor

10 Zâmbiți cât puteti de mult
Gesticulați Țineți-vă palmele deschise. Oamenii sunt atrași de persoanele care își arată palmele Mișcați-vă în timpul prezentării, nu rămâneți într-un punct fix pe podium Zâmbiți cât puteti de mult Continuați să zâmbiți chiar dacă aveți o pană de curent, vă cade flipchart-ul etc Zâmbiți și controlați situația chiar dacă emoțiile vă copleșesc

11 Vocea În funcție de voce și ton publicul percepe subliminal mesajele transmise de noi TRANSMITEM CEEA CE SIMȚIM: Teamă, tensiune, stres, entuziasm, motivație, bucurie, anxietate, credibilitate, onestitate etc Atmosfera din familie ne marchează vocea, cei crescuți în familii optimiste au o voce mai adecvată prezentărilor, cei crescuți în familii pesimiste au mai mult de lucrat pentru modularea vocii La persoanele cu multe apariții publice vocea devine mai gravă, vorbesc mai rar și folosesc pauzele mai eficient .

12 Repetiția Repetiţia unui material care urmează a fi prezentat este mult mai importantă decât scrierea lui; Cu o bună pregătire a materialului şi cu o repetiție adecvată emoţiile dispar în proporţie de 75%; Un material se repetă de minim trei ori cu voce tare

13 Pentru a controla audienţa
Contactul vizual și expresia facială Umorul Obiectivele prezentării trebuie prezentate clar Tăcerea trebuie folosită pentru impact Energia prezentatorului A nu repeta cu voce tare prezentarea de cateva ori înainte de a o susține

14 Prezentarea nu se începe vorbind repede, imediat ce ești anunțat
Slide-urile nu se citesc Mâinile încrucişate în timpul prezentării Întotdeauna se stă cu faţa la public

15 Pentru a fi din ce în ce mai buni
Înregistrați-vă audio sau video în timpul unei prezentări Aveți curajul de a identifica ce nu vă place și începeți să ajustați ce nu vă place Reluați înregistrările după o perioadă 15 minute de exersat zilnic vă vor scimba radical vocea într-o lună Winston Churchill și Adolf Hitler petreceau ore repetând, înregistrându-se și repetând din nou

16 În final... Asumați-vă greșelile, sunt omenești
O prezentare nereușită nu face decât să îți arate unde mai trebuie să lucrezi Numai dacă nu faci nimic nu greșești A avea eşecuri face parte din viaţă, ceea ce ne diferențiază este modul în care trecem peste ele Dacă renunți după un eşec vei ramâne tot timpul cu sentimentul că nu ai putut realiza acel lucru Nu există comunicatori slabi, există doar comunicatori nepregătiți

17 Mulţumesc, Mirela Meiţă


Descărcați ppt "Arta de a vorbi în public"

Prezentări similare


Publicitate de la Google