Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Procesul Bologna si sistemul de învăţământ tehnic superior
Proiect Erasmus+ (KA1)- „STUDENT TALENT BANK” FR01-KA aprilie 2019, Leeuwarden, Olanda   Inspector școlar general -prof. dr. Genoveva.
F.L.O.R.A Finding Love Of natuRe Again The Human Impact on FLORA in the 21st century
CONSTRUCTUVISMUL.
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
PLATFORMELE EDUCAȚIONALE ONLINE
Web 2.0? Radu Meza.
Investeşte în oameni ! Program cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 –
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Transmiterea veştilor proaste
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Conferința ştiințifico-practică INOVAȚII PEDAGOGICE ÎN ERA DIGITALĂ
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
,20 lei asistentă financiară nerambursabilă
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Conf. univ. dr. Paul COCIOC
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
GRADINITA CU P.P. “MOTANUL INCALTAT” GALATI
STRATEGII DE STIMULARE A GÂNDIRII CRITICE LA PREȘCOLARI
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
Proiectul “Profesionişti în Reformă şi Educaţie Europeană”
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
SCHIMB DE BUNE PRACTICI ÎN CONTEXTUL STUDIULUI EDUCAȚIEI FINANCIARE ÎN REPUBLICA MOLDOVA ÎN PARTENERIAT CU APPE.RO.
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
Autori: Înv. Boian Aurelia Cornelia – Şcoala cu clasele I-IV Cetan
“Sesiune de Comunicări Ştiinţifice a Studenţilor”
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
Formarea continuă a cadrelor didactice
ÎNVĂŢĂMÎNTUL PREŞCOLAR ÎN ERA DIGITALĂ
SISTEMUL EDUCAŢIONAL IN ERA DIGITALĂ
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Elemente de noutate ale programei Şcolare pentru disciplina
Implicarea în procesul de formare profesională a Patronatului Român din Industria de morărit și panificație - Rompan Dr. ing. Daniela Voica – Director.
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
PROIECT LEONARDO DA VINCI
Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
CURRICULUMUL ROMÂNESC PENTRU EDUCAŢIE TIMPURIE - un curriculum dinamic-evolutiv, prin preluare, adăugare și adaptare la noile contexte -
Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Raportul Grupului de Lucru 3
Proiect NEWTON - EU Horizon 2020
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Transcriere de prezentare:

Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării Universitatea de Studii Politice și Economice Europene „Constantin Stere” Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 200  Conferință științifico-practică „Inovații pedagogice în era digitală”  Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării Autor: Tatiana VERDEȘ, dr., conf. univ., gr.did. superior tatianaverdes@hotmail.com 069583004 www.uspee.md 23.06.2018

Cuprins Abordarea de tip integrat, repere conceptuale Niveluri ale integrării conținuturilor Strategii și metode de predare- învățare integrată Resurse digitale

Eficientizarea demersului de formare continuă a cadrelor didactice Scop Eficientizarea demersului de formare continuă a cadrelor didactice

Cadrul legal Hotărârea Guvernului Nr 1224 din 09.11.2004 cu privire la organizarea formării profesionale continue „Formarea profesională continuă asigură cetăţenilor accesul la realizările ştiinţei şi culturii, eficientizarea activităţilor prin dezvoltarea competenţelor şi abilităţilor profesionale, adaptarea lor la condiţiile social-economice în permanentă schimbare.” (Regulamentul cu privire la organizarea formării profesionale  continue, I,1) Tatiana Verdeș, 2018

Formarea continuă Abordarea integrată pune accentul pe formarea unor competenţe, atitudini şi valori transversale şi transferabile, utile pentru dezvoltarea personală şi profesională a cadrului didactic. Predarea integrată presupune o anumită modalitate de organizare şi planificare a instruirii ce produce o inter-relaţionare a disciplinelor, astfel încât să răspundă nevoilor de dezvoltare a formabililor. Învățarea integrată ar presupune experiențe bogate, extinzând contextul şi aplicabilitatea deprinderilor şi informaţiilor. Integrarea conținuturilor ce ar motiva învățarea autonomă, activă și creativă. Tatiana Verdeș, 2018

Principiile formării continue HG nr.1224 Tatiana Verdeș, 2018

Competențe-cheie Tatiana Verdeș, 2018

Cele 9 tipuri de inteligențe Inteligența verbală  Inteligența logică Inteligența muzicală aInteligența spațială Inteligența cinetică  Inteligența interpersonală Inteligența intrapersonală Inteligența naturistă Inteligența spirituală Tatiana Verdeș, 2018

Formarea cadrelor didactice axată pe pedagogia interactivă și Abordarea modernă a învățării Formarea cadrelor didactice axată pe pedagogia interactivă și implementarea unui program integrat. Tatiana Verdeș, 2018

În societatea de astăzi, când cunoaşterea umană se află într-un proces continuu de diferenţiere, când apar noi discipline care se adaugă celor deja existente în învăţământ, tendinţei de diferenţiere încearcă să i se opună tendinţa de integrare. Explozia informaţională conduce nu numai la creşterea cantitativă a cunoştinţelor, ci şi la esenţializare, la integrare.   Tatiana Verdeș, 2018

Abordarea de tip integrat Integrarea interdiscipli-nară Integrarea pluridisciplinară Integrarea transdisciplinară Integrarea intradisciplinară Tatiana Verdeș, 2018

Abordarea intradisciplinară Tatiana Verdeș, 2018

Abordarea multidisciplinară Tatiana Verdeș, 2018

Abordarea pluridisciplinară Tatiana Verdeș, 2018

Abordarea interdisciplinară Tatiana Verdeș, 2018

Abordarea transdisciplinară Tatiana Verdeș, 2018

FORMAREA organizată pe abordarea de tip transdisciplinar se va axa nu pe disciplină, ci pe procesul de formare, pe demersurile intelectuale, afective şi psihomotorii ale formabililor. Metodele active/interactive de predare în abordarea transdisciplinară transformă formabilii în subiect al învăţării, coparticipant la propria sa formare, asigurând posibilitatea de a se manifesta ca individ, dar şi ca membru în echipă. Tatiana Verdeș, 2018

Formarea continuă – abordare integrată Grupul țintă/ grup de lucru – cadre didactice de diferite specialități. Accent pe proces//formarea competențelor transversale// Abordare inter/transdisciplinară. Integrarea conținuturilor. Utilizarea strategiilor interactive. Corelarea activității de învățare cu societatea, cultura și tehnologia. Libertatea de a-și alege traseul și conținuturile formării. Tatiana Verdeș, 2018

Strategii și metode de formare integrată Tatiana Verdeș, 2018

Strategii de predare/învățare integrată Tatiana Verdeș, 2018

Resurse digitale pentru activități interesante și interactive Tatiana Verdeș, 2018

Aplicații pentru matematică Resurse digitale Google Keep Notițe cu Chromebook GeoGebra, Desmos Graphing Calculator, Math Arcade Games, Graph.tk, Math Mahjong, Monster Math Flash Card, ADDieMath Math Aplicații pentru matematică https://prezi.com/ Softuri de prezentare https://www.edu.ro/re%C8%9Bea-de-resurse-educa%C8%9Bionale-deschise-la-nivelul-inspectoratelor-%C8%99colare-jude%C8%9Bene Retele de resurse deschise Tatiana Verdeș, 2018

Strategii interactive în cadul ERR

Cele 5 roluri ale formatorului Tatiana Verdeș, 2018

Concluzii Formarea continuă devine interesantă, stimulativă și semnificativă, întrucât la bază stă acțiunea practică, cu finalitate reală. Strategiile de predare/ învăţare integrată, precum şi nivelurile la care acestea se realizează asigură eficiența și calitatea procesului de formare continuă. În acelaşi timp, cadrul didactic/formabilul este cel care învață prin exersare, realizează integrarea, compatibilizarea conţinuturilor şi stabileşte relevanţa acestora în raport cu cerinţele curriculare şi aşteptările comunităţii.

Concluzii Abordarea integrată cultivă cooperarea și nu competiția. Proiectul integrat are un conținut transdisciplinar și atinge obiectivele de referință ale mai multor arii curriculare. Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării formării continue este o necesitate, un deziderat și se încadrează în seria noilor orientări educaționale Tatiana Verdeș, 2018

Mulțumesc pentru atenție! 23.06.2018

dr., conf. univ., gr.did. superior Tatiana VERDEȘ, dr., conf. univ., gr.did. superior formator național tatianaverdes@hotmail.com 069583004 23.06.2018