Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

SCHIMB DE BUNE PRACTICI ÎN CONTEXTUL STUDIULUI EDUCAȚIEI FINANCIARE ÎN REPUBLICA MOLDOVA ÎN PARTENERIAT CU APPE.RO.

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "SCHIMB DE BUNE PRACTICI ÎN CONTEXTUL STUDIULUI EDUCAȚIEI FINANCIARE ÎN REPUBLICA MOLDOVA ÎN PARTENERIAT CU APPE.RO."— Transcriere de prezentare:

1 SCHIMB DE BUNE PRACTICI ÎN CONTEXTUL STUDIULUI EDUCAȚIEI FINANCIARE ÎN REPUBLICA MOLDOVA ÎN PARTENERIAT CU APPE.RO

2 În contextul globalizării educației, competenţele-cheie sub formă de cunoştinţe, abilităţi şi atitudini, adecvate fiecărui context, au un rol fundamental în cazul fiecărui individ. Toate aceste competenţe-cheie sunt interdependente, iar accentul se pune pe gândire critică, creativitate, iniţiativă, rezolvarea problemelor, evaluarea riscurilor, luarea deciziilor şi gestionarea constructivă a acțiunilor. Spiritul antreprenorial, capacitățile dobândite în urma studiului educației financiare permite dezvoltarea abilităţilor de conducere şi a deprinderilor de viaţă, admite competitivitatea pe piața internațională, se accentuează prioritatea pregătirii pentru muncă, adaptarea la schimbare, însușirea „abc”- ului economic.

3 Astfel e dezvoltată gândirea metacognitivă, caracterizată prin spirit întreprinzător, soluţionarea creativă a problemelor, iniţiativa, responsabilitatea, atitudinea conştientă faţă de bunurile sociale şi personale, faţă de muncă şi de valorile general - umane. Lucrând intenționat cu elevii de vârstă școlară mică pentru formarea abilităților în perioada studiului educației financiare, utilizând strategii didactice interactive le ofer posibilitatea discipolilor să exploreze, într-un mod simplu şi accesibil, noţiuni importante, condiţii în care se manifestă diverse roluri şi deprinderi necesare pentru o încadrare reuşită în sistemul liberei iniţiative în calitate de ANTREPRENOR sau ANGAJAT sau CONSUMATOR. În acest context elevii își descoperă caracteristicile personale, conştiinţa de sine, capacitatea de a-şi asuma responsabilităţi, de a coopera cu alte persoane şi de a-şi determina propriile scopuri. Capacitatea de a lua decizii şi pregătirea pentru muncă, indiferent de poziția asumată, reprezintă deprinderile care îl fac pe individ capabil să se adapteze la cerinţele locului de muncă şi să răspundă aşteptărilor.

4 În așa fel se promovează elementele de noutate, atât în cadrul studiului disciplinei educația financiară, cât și prin intermediul activităților inter - / transdisciplinare, predăm: matematica, limba și literatura română, științe, istoria, dezvoltarea personală, educația tehnologică, educația moral – spirituală și astfel putem realiza lecții interactive ce contribuie la formarea competențelor viitorilor profesioniști, care se vor încadra cu succes în societate și vor face tuturor necesităților vieții. Implicațiile interdisciplinare evidențiate de procesul de formare a competențelor specifice disciplinei Educația financiară sunt evidente în procesul relaţionării cu un set de competenţe-cheie angajate în plan şcolar, extraşcolar, postşcolar, pe tot parcursul vieţii. Prin interdisciplinaritate, ce implică procesul de formare a competenței antreprenoriale pot fi conectate arii curriculare prevăzute de planul – cadru pentru elevii claselor primare și se pot realiza următoare activități:

5 Conexiuni interdisciplinare
1) Aria curriculară Limbă și comunicare - elaborarea unui plan de afaceri; conversații cu clienții, oamenii de afaceri; completarea unui jurnal de reflecții al viitorului antreprenor; formularea unui dialog - interviu de angajare; elaborarea unei cărți de vizită, a unei cereri de angajare; întocmirea unui discurs de prezentare; elaborarea textului publicității; utilizarea textelor educative, a proverbelor și zicătorilor; participarea în cadrul dezbaterilor pro – contra în urma lecturilor propuse. 2) Aria curriculare Matematică şi Științe – stabilirea prețurilor; calcularea bugetului; evidența economiilor și a cheltuielilor; utilizarea instrumentelor TIC pentru mediatizare și promovarea produselor; realizarea proiectelor de protecție a mediului ambiant; realizarea vizitelor și excursiilor la fabrici, magazine, bănci, întreprinderi; elaborarea unei monede proprii; participarea la diverse târguri; rezolvarea de probleme ce implică noțiuni de tranzacții bancare; selectarea curiozităților enciclopedice; implicare în concursuri.

6 Conexiuni interdisciplinare
3) Aria curriculară Educație sociumanistică – portretul robot al unui client, buletin de identitate al unui om de afaceri, elaborarea setului de reguli comportamentale și principii etice aplicabile în relațiile cu clienții, partenerii de afaceri, angajații; proiecte de cercetare a statelor lumii; descrierea unui cetățean responsabil și activ; implicarea în proiecte de donații și acte de caritate; ordonări cronologice a evoluției antreprenoriatului și comerțului, evoluția banilor. 4) Aria curriculară Consiliere și dezvoltare personală - promovarea modului sănătos de viață în cadrul proiectului antreprenorial, întâlniri cu personalități din diferite domenii de activitate (profesii); stabilirea regimului zilei, activități de management al timpului; completarea unui brainstorming cu idei de invenții și noi afaceri, elaborarea unui CV; întocmirea biografiei unui profesionist, realizarea unui calendar de inițiativă; compararea costurilor și servciilor, listelor de dorințe și necesități. 5) Ariile curriculare Arte, Tehnologii, Sport – pregătirea materialelor publicitare, pregătirea unui business – lunch, realizarea unor colaje a meseriilor de viitor, organizarea unei conferință de presă cu un sportiv de performanță.

7 Enunțuri pentru completare Răspunsuri oferite
ÎN URMA APLICĂRII METODEI DE CERCTARE - INTERVIEVARE ORALĂ – AM REALIAZAT UN PROGRAM FORMATIV ÎN CADRUL STUDIULUI DICIPLINEI EDUCAȚIA FINANCIARĂ Enunțuri pentru completare Răspunsuri oferite Îmi doresc să devin Om de afaceri (inventator, întreprinzător, businessman) Alte meserii (medic, specialist IT, avocat, jurnalist, etc.) 76% 24% Pentru aceasta trebuie să.... Să fac ceea ce îmi spun părinții și profesorii; încă nu știu; ceea ce au făcut și alții pentru a deveni; să fac mulți bani, etc. să învăț; să fac facultate; să muncesc mult; să urmez exemplul celor care dețin această meserie, etc. 43% 57%

8 Program formativ – studiul educației financiare
Întâlniri cu personalități, vizite la întreprinderi

9

10

11

12

13

14

15 VIZITE LA BANCĂ

16 ACTE DE CARITATE, TÂRGURI

17

18 PARTICIPAREA GLOBAL MONEY WEEK

19 PROIECT BANCHERII VIITORULUI

20 ELABORAREA LISTE DE NECESITĂȚI ȘI DORINȚE
CONFECȚIONAREA PROPRIEI MONEDE ELABORAREA LISTE DE NECESITĂȚI ȘI DORINȚE

21 CONEXIUNI INTER - /TRANSDISCIPLINARE
APLICAȚIE – JOC ONLINE CONEXIUNI INTER - /TRANSDISCIPLINARE

22 PARTENERIATE, PROIECTE
PLANURI ÎN VIITORUL APROPIAT: Companie IT – CodeFactory, Pentalog Chișinău CLUB de Manageri și Antreprenori CEED MOLDOVA ECO – PROIECT – UP! ECO, ediția a V-a Baylab - Laboratorul de Ştiinţe Bayer Compania Viorica Cosmetic

23 IMPLEMENTAREA UNUI PROIECT DE GRUP TRANSDISCIPLINAR
TEMA CROSS - CURRICULARĂ: Lumea banilor. Parteneri: APPE.RO Tipul de proiect: proiect de creație, în grup Obiectivul proiectului: distingerea diverselor domenii financiare în diferite situații propuse Public vizat: elevii clasei a IV-a Durata proiectului: o săptămână Resurse documentare: manuale, reviste, enciclopedii, cărți electronice Obiective operaționale: Să culeagă informații necesare pentru a reprezenta lumea banilor Să creeze diverse materiale pentru implicarea în proiect, argumentând alegerea; Să stabilească modul de prezentare a produsului Să colaboreze eficient la realizarea activităților alese DEMERSUL PROIECTULUI: Activitate prealabilă: mediatizarea proiectului. Elevii folosesc cunoștințele din domeniul TIC și arta vorbirii în public și pe rețele de socializare.

24 Procesează informația! Ziua 3. Informează – te! Ziua 2.
Implică – te! Ziua 1. Anunțarea temei proiectului. Stabilirea calendarului de activități Discutarea produselor finale zilnice. Alegerea rolului în cadrul proiectului. Documentarea informațională și lucrul cu vocabularul specific, termenii cheie Banii și istoria lor. Vizionare filmulețe. Leul moldovenesc. Aplicarea metodei: Buletin de identitate a lui Ștefan cel Mare. Elaborarea propriei monede. Banii în diferite țări. Aplicarea metodei: Turul galeriei (Harta banilor) Procesează informația! Ziua 3. Rezolvare de probleme din culegerea Olimpiadei Micilor Bancheri Discuții la canapea cu oameni de afaceri. Aplicarea metodei: dezbatere, studiu de caz. Activitate sportivă: Bancherii promovează modul sănătos de viață! Starturi vesele. Informează – te! Ziua 2. Servicii bancare. Vizita la Banca Națională a Moldovei. Rezolvare de probleme cu conținut specific tematicii financiare. (operațiuni bancare, buget personal, economisire) Utilizarea proverbelor și zicătorilor despre bani, lăcomie, dărnicie, economii, utilizarea rațională a banilor/

25 Joc – online aplicație – Kids – o afacere de succes!
Comunică și decide! Exprimă – ți atitudinea! Ziua 4. Activitate interactivă. Protecția mediului ambiant – mod de a economisi resurse financiare! Aplicarea metodei Inteligențelor multiple Actvitate: Târguri fel de fel! Investește și donează! Târg de cărți, târg de idei, târg de caritate pentru ajutorarea copiilor de la Institutul Oncologic al RM. Personaj – mascotă: Leuțul curajos! Actvitate realizată în colaborare cu Asociația Little People Moldova. Acționează! Ziua 5. Activitate: Întocmirea unui lapbook al inventatorilor educați financiar! Joc – online aplicație – Kids – o afacere de succes!

26 REZULTATELE NU AU ÎNTÂRZIAT SĂ APARĂ!
MULȚUMIM ASOCIAȚIEI PENTRU PROMOVAREA PERFORMANȚEI ÎN EDUCAȚIE PENTRU OPORTUNITATEA DE STUDIU OFERITĂ!!! ELEVII SUNT ÎNCÂNTAȚI!

27 Crâmpeie... din jurnalele de reflecții ale elevilor...
- Având cunoștințe din domeniul educației financiare pot să obțin venituri personale mai mari, decât cei care nu au astfel de cunoștințe; - Știu ce vreau să fiu, ce stil de viață o să am, îmi găsesc locul în societate respectând drepturile altora. - Iau decizii corecte, învăț să mă apreciez, am descoperit ceva bun în fiecare. - Obțin succesul când îmi reușește să transform ideile mele în fapte. - Ca să realizez ideile mele de afacere sunt de acord să lucrez cât mai mult pentru ca să reușesc cât mai bine. Colaborez cu alții ca să-mi perfecționez ideile. - Pot vorbi în public, am învățat să accept că nu întotdeauna am dreptate... - Nu sunt indiferent față de problemele comunității...

28 Achiziții asimilate la nivel de personalitate
Nr Indicator Achiziții asimilate la nivel de personalitate 1 Cognitiv Elevii planifică, organizează activitatea, însușesc noi conținuturi; abordează relația cauză-efect din perspectiva mai multor discipline. 2 Afectiv Elevii exprimă sentimentul apartenenței la comunitatea locală, relaționează respectuos în echipe de lucru, cu cadre didactice, acordă ajutorul altora atunci când este cerut; exprimă bunăvoință în colaborarea cu colegii. 3 Conativ Elevii sunt dispuși spre evaluarea și autoevaluarea corectă, formarea autoaprecierii adecvate, manifestarea flexibilității și adaptabilității la schimbare; exprimă idei despre propria carieră și dezvoltarea profesională, asumă responsabilitate față de sine. 4 Praxiologic Elevii învață să rezolve probleme, să ia decizii, să dirijeze timpul și banii, participă în activitățile de tip economic și antreprenorial, creează și execută exerciții aplicative, folosesc tehnologiile informaționale. 5 Motivațional Elevii doresc să se informeze și să se formeze, propun activități, iau inițiative, sunt de acord cu autoevaluarea, au sentimentul coautorului. 6 Social Elevii negociază, lucrează în echipă, comunică, își fac prieteni, deleghează sarcinile către alții, îi motivează pe alții; sunt solidari, deschiși pentru alte puncte de vedere. 7 Cetățenia activă Elevii exprimă sentimentul apartenenței la comunitatea locală, națională; îi ajută pe cei care au nevoie; cunosc, respectă drepturile; au grijă față de mediu, se mențin informați, interesați de problemele țării natale. Concluziile generale în baza observării sistematice realizate de cadrul didactic


Descărcați ppt "SCHIMB DE BUNE PRACTICI ÎN CONTEXTUL STUDIULUI EDUCAȚIEI FINANCIARE ÎN REPUBLICA MOLDOVA ÎN PARTENERIAT CU APPE.RO."

Prezentări similare


Publicitate de la Google