Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Proiect NEWTON - EU Horizon 2020

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Proiect NEWTON - EU Horizon 2020"— Transcriere de prezentare:

1

2 Proiect NEWTON - EU Horizon 2020
Studiu pilot de replicat Potențial uriaș de implementare Inovație Pan-european Proiect TEL 14 parteneri 8 companii*,** 6 instituții academice 7 țări *QUI! Group a contribuit la NEWTON Horizon 2020 până în august 2018 **Beyond a contribuit la NEWTON Horizon 2020 până în februarie 2019

3 Motivația proiectului NEWTON
Numărul absolvenților în Științe din Europa este în scădere Elevii nu se simt motivați să studieze materiile STEM Europa se confruntă cu o scădere alarmantă a nr. oamenilor de știință Desprinderea de materiile de știință începe în ciclul gimnazial, conf. studiilor Orele STEM din școală trebuie să se schimbe drastic Pentru piața muncii din viitorul apropiat sunt necesare abilități noi Procesul didactic trebuie să pună accent pe învățare auto-dirijată și pe gândire critică Munca în echipă, cercetarea, inovația și abilitățile analitice sunt valorizate

4 Motivația proiectului NEWTON
Generația „Millennials” este nativă digital Tinerii au o mentalitate și abilități diferite în comparație cu generațiile anterioare: de ex. o atenție mai scurtă, dar și capacitatea de multitasking Tehnologia face parte din comunicarea lor normală și din viața de zi cu zi Tehnologia ar trebui utilizată pe scară largă în educație Incluziunea în educație este în continuare implementată limitat Elevii cu nevoi educaționale speciale au încă rate mai mari de abandon față de cei fără nevoi educaționale speciale Predarea materiilor STEM îi frustrează pe elevii cu nevoi educaționale speciale

5 Etapele importante ale proiectului
Obiectivele și planificarea proiectului Cinci obiective majore, 8 pachete de lucru și multe livrabile Tehnologiile NEWTON Focus pe soluții inovative Platforma NEWTON Platformă TEL la scară mare – NEWTELP (newtelp.eu) Implementare și testare NEWTON Proiecte-pilot în domenii STEM în școli și licee Diseminare NEWTON Publicații, standardizare, evenimente etc.

6 Obiectivele proiectului
Dezvoltarea, implementarea și diseminarea unor mecanisme noi de învățare, îmbunătățite prin tehnologie, care implică distribuirea materialelor didactice multimodale și multisenzoriale. Dezvoltarea, integrarea, implementarea și diseminarea unor metodologii de predare îmbunătățite cu tehnologie de ultimă generație: realitate augmentată, realitate virtuală, laboratoare virtuale, laboratoare de fabricare, gamification și învățare auto-dirijată, pentru a facilita accesul la sistem și procesul didactic pentru utilizatorii din școlile primare, secundare și profesionale, precum și pentru educația dobândită ulterior, inclusiv pentru elevii cu nevoi educaționale speciale.

7 Obiectivele proiectului

8 Obiectivele proiectului
Construirea unei platforme la scară largă, care să ofere: Legătura dintre toți participanții la procesul educațional Refolosirea conținutului Generarea de conținut nou Schimb de conținut educațional în diverse forme Expansiunea bunelor practici Dezvoltarea și diseminarea de noi scenarii de predare Un proces de evaluare simplificat Încurajarea unor noi afaceri inovatoare

9 Obiectivele proiectului
Personalizarea și adaptarea conținutului, a modului în care acesta este livrat și prezentat elevilor, pentru a crește calitatea experienței lor și pentru a îmbunătăți procesul de învățare. Validarea impactului platformei și eficienței scenariilor de predare în ceea ce privește satisfacția utilizatorului, îmbunătățirea experienței de învățare și predare și tehnologia care stă la baza lor, prin intermediul proiectelor-pilot la nivel european.

10 Tehnologiile NEWTON

11 Tehnologiile NEWTON Tehnologii Gamification și învățare bazată pe joc
Conținut multimedia și mulsemedia Personalizare și adaptare Pedagogii inovative Conținut AR și VR Laboratoare Fab lab Laboratoare Virtuale Suport pentru elevii cu nevoi educaționale speciale

12 Educație NEWTON Gamification și învățarea bazată pe joc
Aplică principiile din jocuri (misiuni, provocări) și mecanica jocurilor (puncte, nivele, ecusoane și clasamente), într-un context educațional serios. Cresc motivația și implicarea utilizatorilor în învățarea lor. Implică dezvoltarea și implementarea jocurilor serioase - sau „jocuri cu un scop” - ca mijloc de promovare a învățării și stimularea implicării în procesul de învățare. Oferă o modalitate de învățare mai antrenantă, care induce flexibilitate și coerență procesului educațional.

13 Educație NEWTON Educația multi-senzorială
Furnizează experimente virtuale bazate pe abordări senzoriale multiple și tehnologii pedagogice inovatoare NEWTON, pentru materiile STEM. Asigură incluziunea diferitelor tipuri de nevoi educaționale speciale și a mai multor tipuri de dispozitive digitale. Include experimente introductive la distanță, efectuate cu material multi-senzorial on-line, pe materiile STEM.

14 Educație NEWTON Laboratoare Virtuale personalizate și adaptabile
Personalizează și adaptează materialul didactic pentru materiile STEM pentru utilizatorii care au la dispoziție o varietate de echipamente, în diverse medii. Îmbunătățesc calitatea experienței utilizatorilor, a rezultatului învățării și a nivelului de satisfacție. Oferă un sistem vizual de simulare și mediu de învățare pe care elevii îl pot utiliza pe diferite programe / cursuri Și un set de experimente virtuale, resurse de învățare și activități de evaluare, Precum și o interfață incluzivă pentru a ușura accesul tuturor utilizatorilor, inclusiv celor cu nevoi educaționale speciale.

15 Educație NEWTON Pedagogii inovative
Învățare empirică bazată pe cercetare Învățare activă și auto-dirijată Învățare socială, inclusiv învățare colaborativă suportată de calculator Învățare online bazată-pe-problemă

16 Educație NEWTON Conținut AR și VR
Îmbunătățirea semnificativă a percepției cognitive a utilizatorilor asupra lumii reale și a conștientizării situaționale Potrivit atât pentru a fi folosit atât în clasă, cât și în aer liber, deoarece se potrivește atât pe dispozitive fixe, cât și mobile Obiectele virtuale generate de sistemele AR pot afișa informații pe care utilizatorul nu le poate detecta direct folosind simțurile sale Realitatea virtuală și avatarurile utilizate pentru îmbunătățirea procesului de învățare și predare, în special pentru studenții cu nevoi educaționale speciale, oferindu-le posibilitatea de a efectua experimente interactive STEM.

17 Educație NEWTON Laboratoare Fab Labs
Fabricarea de prototipuri la scară mică pentru a demonstra conceptele dezvoltate în clase teoretice, folosind o abordare practică. Utilizează atât accesul in situ, cât și la distanță la instalațiile de fabricație digitală, inclusiv pentru studenții cu nevoi educaționale speciale. Dezvoltarea abilităților de rezolvare a problemelor și de colaborare între elevilor; conferă emoție și motivație în proiectarea activității.

18 Educație NEWTON Nevoi educaționale speciale
Furnizează conținut STEM studenților cu nevoi educaționale speciale pentru a-și susține dezvoltarea cognitivă și capacitatea de comunicare. Adaptează conținutul STEM și metoda de livrare la fiecare tip de nevoi educaționale și la trăsăturile individuale ale fiecăruia. Reduce numărul studenților cu nevoi educaționale speciale care renunță la învățământul STEM.

19 Educație NEWTON NEWTON Technology Enhanced Learning Platform: NEWTELP
newtelp.eu Lista cursurilor Mod vizualizare cursant Autentificare Moduri vizualizare student și formator Biblioteca virtuală Cursuri Statistici Tablou de bord Motor de gamificare Motor de adaptare Motor de personalizare Suport Mulsemedia Structura cursului

20 NEWTON Grupuri utilizatori-țintă
Elevii școlii primare Elevi de nivel secundar Studenți de învățământ superior, inclusiv educație avansată și educație la distanță Studenți cu nevoi educaționale speciale Formare profesională

21

22 NEWTON – Piloții STEM TEL
Piloți pe Scară Redusă (SSP) Implementează o singură tehnologie sau o combinație redusă de tehnologii Se desfășoară pe o perioadă scurtă de timp Contribuie la planificarea piloților de scară largă Piloții pe Scară Largă (LPS) Se desfășoară în mai multe locații Utilizează tehnologii multiple Se desfășoară pe o perioadă mare de timp

23 NEWTON – Piloții STEM TEL
13 Piloți pe scară largă 13 Piloți pe scară redusă 20 școli primare, gimnaziale și vocaționale, instituții de învățământ superior; au fost incluse școli pentru elevi cu nevoi speciale 1400 elevi și studenți 6 țări europene: Irlanda, Italia, România, Slovacia, Republica Cehă și Spania.

24 NEWTON – Evaluarea Piloților
Multi-dimensională Date subiective Date obiective Din perspectiva elevilor Din perspectiva profesorilor Din perspectiva instituției

25 NEWTON - Piloți pe Scară Largă
Earth Course GAM LAB Programming

26 NEWTON - Pilotul Earth Course
A inclus învățământul primar și elevii cu nevoi speciale Tehnologii/Abordări pedagogice: Laboratoare Virtuale, Gamification, învățare bazată pe joc, învățare auto-dirijată, Realitate Virtuală Țări: Irlanda Slovacia Romania

27 NEWTON – Pilotul GAM LAB
Învățământ gimnazial, elevi cu nevoi speciale Tehnologii/Abordări pedagogice: Realitate Virtuală, Gamification, Laboratoare Virtuale, Laboratoare de fabricare, Dispozitive multisenzoriale Țări: Italia Romania Spania

28 NEWTON – Pilotul Programming
Instituții de învățământ superior Tehnologii/Abordări pedagogice: Serious Games, Învățare bazată pe problematizare, Adaptive Multimedia, Învățare bazată pe joc, Personalizare Țări: Irlanda Slovacia

29 NEWTON – Piloți pe scară redusă
Electrofizică Structura Atomului Rețele Mulsemedia Adaptive Multimedia Fab Lab Chimie Geometrie în spațiu

30 Rezultate: Școli Primare
Motivația elevilor, Satisfacția elevilor și achiziția de cunoștințe și formarea de abilități – rezultatele pozitive au fost semnificativ mai frecvente comparativ cu dificultățile întâmpinate Motivația și starea afectivă a elevilor: s-a îmbunătățit încrederea în sine, nivelul de implicare în activitate, interesul, bucuria învățării și starea de relaxare; au scăzut nivelul de plictiseală, tristețe și anxietate Satisfacția elevilor: elevii au afirmat că preferă să învețe marteriile din aria STEM utilizând tehnologiile NEWTON, a crescut entuziasmul pe parcursul lecțiilor NEWTON, elevii au avut o atitudine pozitivă și s-au bucurat de lecții; ei au considerat că lecțiile NEWTON au fost mult mai interesante decât cele tradiționale.

31 Rezultate: Școli Primare
Majoritatea lecțiilor NEWTON au contribuit la achiziția de cunoștințe în majoritatea subgrupelor de elevi Profesorii implicați au subliniat bucuria elevilor pe parcursul lecțiilor NEWTON precum și implicarea lor activă în activitatea de învățare Beneficiile în domeniile achiziție de cunoștințe, motivație, satisfacție au fost demonstrate pentru diferitele sub-grupuri în 4 din cele 5 sub-obiective ale Proiectului NEWTON.

32 Rezultate: Școli gimnaziale
Conținuturile și tehnologiile NEWTON au îmbunătățit semnificativ motivația și nivelul de satisfacție al elevilor și au contribuit la creșterea nivelului de cunoștințe. Motivația elevilor: rezultatele pozitive cum ar fi creșterea interesului, creșterea încrederii în sine, a nivelului de implicare in activitate și a bucuriei învățării au depășit rezultatele negative. Satisfația elevilor: rezultatele pozitive au fost mai numeroase decât cele negative și s-au concretizat în manifestarea interesului pentru activitatea de învățare, preferința pentru învățarea cu NEWTON, creșterea entuziasmului pe parcursul lecției, prezența sentimentului pozitiv față învățare și creșterea numărului elevilor care se bucură de activitatea de învățare

33 Rezultate: Școli gimnaziale
Achiziția de cunoștințe și formarea de abilități: au fost observate doar rezultate pozitive din acest punct de vedere. Rezultate pozitive au fost observate și în cazul piloților care au inclus elevi cu cerințe educaționale speciale. Conținuturile și tehnologiile NEWTON au permis elevilor să-și îmbunătățească nivelul de cunoștințe. Rezultatele au fost în general semnificative statistic, atât pentru fete, cât și pentru băieți, și pentru ambele subgrupuri

34 Rezultate: Școli gimnaziale
Profesorii au afirmat că tehnologiile NEWTON pot contribui cu siguranță la motivarea elevilor pentru învățarea STEM, mai mult decât lecțiile tradiționale, și îi pot ajuta pe elevi să-și sporească nivelul motivației și implicarea activă la lecție. Referitor la realizarea sub-obiectivelor – beneficiile piloților în ceea ce privește Achiziția de cunoștințe, Motivația și Satisfacția Elevilor au fost obținute în diferitele sub-grupe pentru toate cele 5 sub-obiective ale Proiectului NEWTON

35 Rezultate: Învățământ superior
Motivația studenților – a fost observată o îmbunătățire în angajamentul studenților în sarcina de învățare, bucuria învățării, o diminuare a anxietății și sentimentului de plictiseală pe parcursul activităților la majoritatea studenților din cele trei locații în care s-a implementat pilotul. Satisfacția studenților: au fost observate schimbări pozitive cum ar fi creșterea entuziasmului de pe parcursul lecțiilor la majoritatea grupurilor de studenți. Rezultatele mai puțin pozitive observate au fost determinate, posibil, de natura riguroasă a modulului Programare, de așteptările ridicate ale studenților adulți în ceea ce privește materialele TEL, timpul consumat cu aplicarea celui de-al doilea LMS și aplicarea unor teste și chestionare suplimentare și de faptul că studenții adulți sunt mai puțin deschiși la noile instrumente.

36 Rezultate: Învățământ superior
Achiziție de cunoștințe și formare de deprinderi: multe subgrupe au demonstrat îmbunătățiri ale cunoștințelor în toate cele trei locuri în care a fost implementat pilotul. Nu au fost semnalate modificări negative ale acestor caracteristici. Au fost folosite chestionare suplimentare referitoare la tehnologii specifice; rezultatele au furnizat dovezi suplimentare că tehnologiile NEWTON au avut efecte pozitive asupra experienței de învățare a elevilor și că majoritatea studenților consideră că aceste tehnologii pot fi utilizate independent, dar și ca instrumente de suport pentru metodele tradiționale. Beneficiile in domeniile Achiziție de cunoștințe, Motivație, Satisfacție au fost demonstrate pentru diferitele sub-grupuri in 4 din cele 5 sub-obiective ale Proiectului NEWTON.

37 Project Contacts Gabriel-Miro Muntean – Coordonator de proiect Diana Bogușevschi – Manager de proiect Gianluigi Elia- Administrator

38 Ne găsiți pe: facebook.com/newtonprojecteu twitter.com/newtonprojecteu linkedin.com/company/newton-project youtube.com NEWTON Project H2020

39


Descărcați ppt "Proiect NEWTON - EU Horizon 2020"

Prezentări similare


Publicitate de la Google