Conferința Națională CREDING

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Bibliografie suplimentară
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Procesul Bologna si sistemul de învăţământ tehnic superior
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
Coordonator: Andreea Paul, conf. univ. dr
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Competența face diferența!
Transmiterea veştilor proaste
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
Prezentare proiect ”TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!” Proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul.
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
prof. univ. dr. ing. Claudiu Vasile KIFOR ş.l. dr. ing. Lucian LOBONŢ
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii
REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Nu este o lecție de istorie
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
GRADINITA CU P.P. “MOTANUL INCALTAT” GALATI
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
Evolutia Pietei Leasingului Imobiliar in Romania si CEE
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Florin Talpes CEO Bitdefender/Softwin 14 Noiembrie 2013
Invatarea centrata pe elev
Prof. univ. dr. DORIN MITRUŢ
Riscuri operationale - definitie
CONFERINTA “CRESTERE SUSTENABILA: ROLUL MEDIULUI DE AFACERI IN ECHILIBRUL MACROECONOMIC SI IN CONVERGENA REALA” 28 OCTOMBRIE 2015 SPINOASA PROBLEMA A CONTEXTULUI.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
Programul: INTERREG V-A RO-BG Axa prioritară-4
Conferinta internationala “Intarirea Legitimitatii”
Formarea continuă a cadrelor didactice
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
STRATEGIA DE LA LISABONA
Rolul valorilor culturale în dezvoltarea vieţii comunitare
Implicarea în procesul de formare profesională a Patronatului Român din Industria de morărit și panificație - Rompan Dr. ing. Daniela Voica – Director.
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
PROIECT LEONARDO DA VINCI
Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje
INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI HUNEDOARA Anul şcolar
TEHNOLOGIILE MODERNE, SIGURANTA VIITORULUI !
“STUDIU SATISFACTIE CLIENTI”
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Mediul antreprenorial in România
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Raportul Grupului de Lucru 3
Transcriere de prezentare:

Conferința Națională CREDING “Educația în inginerie pentru economia viitorului” Calitatea educației –premiză pentru integrarea inginerilor în mediul socio-economic Prof. univ. dr. ing. Ioan CURTU Universitatea Transilvania din Brasov Prof. univ. dr. ing. Vasile NĂSTĂSESCU Academia Tehnica Militara Bucuresti Șef. lucrări dr. ing. Mariana Domnica STANCIU Bucuresti, 15 – 16 mai 2014

UNIVERSITATEA

Educația se face cu: Responsabilitate și eficiență; Emulație și concurență; Stimulare; Integrare în nevoile societății Și cu ……… mulți bani Educația se face continuu privind mereu către viitor!

Calitatea în educaţie DEPARTAMENTE-RESURSA: LA NIVEL DE : UNITATE DE INVATAMANT - MANAGEMENT - DEZVOLTARE INSTITUTIONALA - ACTIVITATI EXTRAUNIVERSITARE - INTEGRARE EUROPEANA

Calitatea în educaţie Managementul resurselor umane este orientat spre formare managerială şi continuă, dezvoltare profesională, spre atragerea şi menţinerea de cadre calificate în zonele deficitare prin mobilizarea comunităţilor în acordarea de sprijin material şi financiar pentru acestea. sau

Sunt aplicate și respectate standardele educaţionale Calitatea în educaţie Sunt îndeplinite aşteptările Beneficiarilor ? Sunt aplicate și respectate standardele educaţionale CALITATE

Asigurarea calităţii în educaţie Presupune Planificarea şi realizarea efectivă a rezultatelor aşteptate ale învăţării Monitorizarea rezultatelor Evaluarea internă a rezultatelor Evaluarea externă a rezultatelor Îmbunătăţirea continuă a rezultatelor în educaţie EXCELENȚĂ CULTURA CALITĂȚII ASIGURAREA CALITĂȚII

CALITATE Model:SISTEM DESCHIS Model : RELATII UMANE Model : PROCES INTERN managementul informatiei, comunicare Finalitati: stabilitate, control Model : RELATII UMANE coeziune, climat Finalitati: dezvoltarea resurselor umane INTERN CONTROL FLEXIBILITATE EXTERN CALITATE Model : RATIONAL BAZAT PE OBIECTIVE proiectare, stabilirea de obiective Finalitati:productivitate, eficienta Model:SISTEM DESCHIS flexibilitate,disponibilitate Finalitati: crestere, atragere de resurse

Calitatea în educaţie (1) Eficientizarea fluxului de comunicare; Orientarea către cooperare și internaționalizare; Inițierea de rețele interuniversități la nivel local, național, european, internațional; Trecerea de la controlul calității la controlul pentru asigurarea calității, de la datele primare la fondul și conținutul procesului de învățământ;

Calitatea în educaţie (2) Parteneriat cu toți factorii interesați în educatie; Curriculum adecvat cerințelor de dezvoltare locală, regională și națională; Parteneriat European si internațional Presupune: Colaborare, negociere Flux și transfer de informații Viziune și misiune clară a universității Disponibilitate, flexibilitate Deschidere spre nou Comunicare

Calitatea în educaţie (3) Proiectare de calitate Monitorizarea implementării Feed-back Presupune: Diagnoză Prognoză Stabilirea scopurilor și a finalităților Stabilirea de obiective clare, cuantificabile, realiste și incitante

DIMENSIUNEA DIMENSIUNILE EDUCATIEI DIN PERSPECTIVA MANAGERIALA Theoretical – Practical (Educational Management + Pedagogical discourse) Teoretic - practica (Management educațional + Discursul pedagogic) Political-institutional (Educational Policy) Politic - institutionala (Politica educațională) DIMENSIUNEA Politica educaționala - ansamblul legilor de baza care guverneaza educatia Dimensiunea teoretică - paradigma sistemului educațional (principiile fundamentale ale comunității științifice)

Calitatea educaţiei oferite de o universitate se determină prin: “Calcul rezidual" (al “Valorii adăugate") ce rămâne din rezultatele obţinute de studenți după ce a fost luată în considerare influenţa factorilor "de intrare" (aptitudinile, calităţile personale şi performanţele studenților la "intrare", mediul social, economic şi cultural, calificarea profesorilor, resursele disponibile, etc.). ”Timpul este arta cea mai mare a omului.” Napoleon I

Calitatea în educație (4) Se au în vedere principii precum: Asigurarea calităţii în educaţie la nivelul procesului de instrucţie şi educaţie şi la nivelul serviciilor educaţionale; Fundamentarea ofertei educaţionale pe baza nevoilor de dezvoltare personală a studenților; Promovarea învăţării permanente ca dimensiune de bază a politicii educaţionale; Stimularea integrării europene şi a colaborării internaţionale; Dezvoltarea bazei materiale, a infrastructurii şi dotărilor.

Evaluare şi Autoevaluare EDUCATOR SPECIALIST OM Cadrul didactic Spune ce vrei să faci Planul de învăţământ Curricula Fă ceea ce spui Strategia, Act. didactică Dovedeşte că ai făcut Evaluare şi Autoevaluare Îmbunătăţeşte activitatea Optimizare

Răbdător Să depăşească timpul şi spaţiul Din calităţile cadrului didactic Să depăşească timpul şi spaţiul Răbdător Plin de inspiraţie şi motivaţie Simpatic, atitudine caldă şi prietenoasă Bine pregătit ştiinţific, didactic şi psiho - pedagogic Să cunoască şi să aplice tehnologia moderne Să ştie să facă legături între minţi umane

Mai sunt aspecte care trebuie să ne pună pe gânduri……. Ne ocupăm doar de Oamenii sunt întotdeauna dușmanii activităților în care văd dificultăți. Machiavelli De început ADMITERE ? De sfârşit EVALUARE CONŢINUTUL PROCESULUI EDUCAŢIEI ???? Cine se gândește la prea multe lucruri, nu ajunge niciodată la vreo concluzie. Machiavelli

? CALITATEA Resurse tehnologice pentru evaluarea EXCELENȚA ÎN CALITATE Surse şi resurse tehnologice Resurse financiare Plan de înv. Curricula Managementul universitar, Resurse tehnologice pentru evaluarea EXCELENȚA ÎN CALITATE CULTURA CALITĂȚII CALITATEA ”Toate sunt trecătoare și iute devin legende; Iute de asemenea le acoperă cu desăvârșire uitarea”. Marcus Aurelius

Îndemn ”Când faci un lucru din respect, E bun, dar încă nu-i perfect; Încearcă și-o alcătuire: Și din respect și din iubire.” (Corneliu Berbente)

Ce v-a determinat să urmați cursurile universitare Ce v-a determinat să urmați cursurile universitare? - Sondaj în rândul studenților - % Moda

Ce impedimente apar în activitatea d-voastră ca student Ce impedimente apar în activitatea d-voastră ca student? -sondaj în rândul studenților- % Nu spune niciodată nu se poate, ci începe cu să vedem.” N. Iorga

- Sondaj în rândul studenților - Ce ați dori? - Sondaj în rândul studenților - % Mai mult accent pe activitatea cu calculatorul Diferența dintre volumul cunoștințelor la IF și ID-IFR Profesori punctuali și apropiați Materiale didactice cu multe aplicații practice Materiale didactice simplificate Mai multe ore de discuții cu profesorul “Educaţia este ceea ce rămâne după ce ai uitat tot ceea ce ai învăţat în școală.” A. Einstein

Câte ore acordați săptămânal pentru pregătire Câte ore acordați săptămânal pentru pregătire? - sondaj în rândul studenților - % Timpul și măsurarea lui: Dacă cineva mă întreabă pe mine (ce este timpul) știu; Dacă doresc să explic asta celui care a întrebat, nu știu… Aurelius Augustus

Cine/ce vă motivează pentru a urma cursurile Cine/ce vă motivează pentru a urma cursurile? - Sondaj în rândul studenților -

”Orice lucru este mai ușor de păstrat decât de dobândit”. Care este satisfacția de a fi student? - Sondaj în rândul studenților - % ”Orice lucru este mai ușor de păstrat decât de dobândit”. Demostene

Alternative ”Să ne plângem, nu-s motive, Căci avem alternative: Cum doriți? Ca-comunismul ? Sau vreți ca-capitalismul?” (Corneliu Berbente) ”Mintea nu-i un vas care să fie umplut, ci un foc care trebuie întreținut”. Plutarh

Din greşelile care se fac… Managementul universităţii / departamentului Slab – caracter general, nu este specific Neomogen Personalul didactic Slabe, uneori inexistente Nu sunt prevăzute în curricula sau sunt defectuos integrate Activităţile practice Alambicate, se transpun în mod superficial, în grabă Materialele de studiu Nu sunt corecte, articulate, clare pentru a asigura conversia Procedurile de calitate Învechite, neracordate la cerințele pieței muncii Programele Structuri formale, cu oameni slab pregătiţi Departamentul

A face bine lucrurile bune Să trecem de la: Activităţi creatoare Activităţi de rutină A privi pe termen lung A privi pe termen scurt A concepe A imita A transforma deciziile în realitate A lua decizii A da impuls mişcării A sprijini mişcarea A dezvolta ceva A “menţine” ceva A te sprijini pe oameni A te sprijini pe sistem A face bine lucrurile bune A face lucruri bune

9. Logistică / infrastructura IT pentru telecomunicare; Sugestii (1) de indicatori, elemente de apreciere, de standarde, de estimare, de cuantificare, de masurare a calității educației   9. Logistică / infrastructura IT pentru telecomunicare; 10. Corpul tehnic-administrativ; 11. Resurse umane, învățare si creștere; 12. Resurse, suport financiar (venituri-cheltuieli); 13. Avantaje comparative; 14. Avantaje competitive; 15. Absolvenți; 16. Managementul;   1. Cunoaștere curriculară; 2. Dobândirea de abilități; 3. Dobândirea de competențe; 4. Procese interne de învățare; 5. Studenții; 6. Cadrele didactice/ Corpul profesoral; 7. Resurse de învățare ; 8. Tehnologiile de învățare; 31

25. Imersiunea in procesul de învățare; Sugestii (2) de indicatori, elemente de apreciere, de standarde, de estimare, de cuantificare, de masurare a calității educației   25. Imersiunea in procesul de învățare; 26. Tangente pentru internaționalizare; 27. Tangente pentru globalizare; 28. Ierarhizare de la masificare la elite; 29. Cota de piață a programului; 30. Acțiunea individuală și colaborativă; 31. Cercetarea individuala si colaborativă; 32. Imersiunea in second-life. 17. Monitorizarea; 18. Evaluarea calității; 19. Îmbunătățirea continuă; 20. Promovarea; 21. Transparența; 22. Adaptabilitatea; 23. Flexibilitatea; 24. Extensia învățării pe durata vieții (longlife learning) ; 32

Labor omnia vincit improbus Labor omnia vincit improbus! Munca (munca stăruitoare) poate învinge orice!

Pleacă oameni Vin oameni Învățământul superior se află în momentul unei schimbări masive de generații Cu solidă pregătire de specialitate; Cu vastă experiență didactică; Care și-au pus sufletul și mintea în slujba școlii Oameni plini de devotament. Tineri, ambițioși; Cunoscători de limbi străine și IT; Care nu acceptă puterea ”galoanelor”; Nu execută ceva numai ”la comandă” Care trebuie să se descurce în masificarea învățământului Visători, plini de curaj, informați Care trăiesc în era digitală; Care sunt convinși că societatea se bazează pe creativitate/inovație/adaptabilitate, dezvoltare dinamică Pleacă oameni Vin oameni Monday, July 01, 2019

Sunteți: - profesori prin VOCAȚIE - cercetători prin PASIUNE - administratori din NECESITATE Mintea noastră este cel mai bun administrator. Deciziile trebuie să fie luate de OAMENI, nu de APARATE; Școala românească trebuie simplificată și eficientizată. Studenții fac lucruri bune prin VOCAȚIE, TALENT și PASIUNE.

De la ce se pleacă privind creșterea inteligentă!

De la ce se pleacă privind dezvoltarea creativă!

De la ce se pleacă în privința incluziunii sociale!

CE SPUN ANGAJATORII? (1) Majoritatea angajatorilor descriu universităţile ca fiind instituţii * închise, * conservatoare, * neracordate la cerinţele şi dinamica pieţei muncii, * la dezechilibrul între cantitatea şi calitatea absolvenţilor, *la dezechilibrul dintre teorie şi practică, *dar şi la pregătirea neadecvată a unor cadre didactice din sistemul universitar. Interesul companiilor de a recruta absolvenţi de universitate variază atât în funcţie de domeniu, cât şi în raport cu percepţiile generale pe care aceştia le au despre calitatea pregătirii oferite de universitate. Companiile de dimensiuni mai mari, cu peste 2000 de angajaţi, dar şi companiile publice par a fi mai interesate de recrutarea noilor absolvenţi, comparativ cu firmele mici, care preferă să angajeze în general persoane cu experienţă. Monday, July 01, 2019

CE SPUN ANGAJATORII? (2) Există o preferinţă a angajatorilor pentru absolvenţi ai unor anumite facultăţi. Selectivitatea respectivă este asociată şi cu opinia că simpla diplomă nu spune prea multe despre ce ştie absolventul să facă, dar că numele universităţii sau al facultăţii absolvite poate servi drept recomandare. Experienţele de recrutare şi selecţie a absolvenţilor practicate în companiile investigate sunt adesea foarte diverse. Strategiile angajatorilor sunt pasive, aşteptând ca absolvenţii să se adreseze companiei, şi nu invers. Monday, July 01, 2019

CE SPUN ANGAJATORII? (3) Cu excepţia unor domenii inginerești, opinia majoritară a angajatorilor este una mai degrabă nesatisfăcătoare cu privire la competenţele pe care le deţin absolvenţii la angajare. Se remarcă deosebiri importante în ceea ce priveşte valoarea pe care o acordă angajatorii diferitelor tipuri de competenţă, comparativ cu viziunea universităților. Monday, July 01, 2019

CE SPUN ANGAJATORII? (4) Există o opinie majoritară a angajatorilor în ceea ce priveşte importanţa competenţelor cognitive, funcţional-acţionale şi personale, mai ales în cazul domeniilor în care relaţiile cu clienţii, creativitatea şi sociabilitatea sunt elemente esenţiale în îndeplinirea sarcinilor de lucru. Majoritatea angajatorilor reclamă capacitatea redusă a absolvenţilor de a transpune în practică cunoştinţele teoretice dobândite. Creativitatea, spiritul critic şi gândirea analitico-sintetică sunt competenţe pe care angajatorii şi-ar dori să le întâlnească la proaspeţii absolvenţi.

CE SPUN ANGAJATORII? (5) Gradul de satisfacţie al angajatorilor cu privire la competenţele de cunoaştere a domeniului de specialitate şi a domeniilor conexe se diferenţiază în raport cu profilul absolvenţilor. Angajatorii din domeniul tehnic au întâmpinat unele dificultăţi în a identifica cu exactitate tipurile de abilităţi cognitive de care tinerii absolvenţi ar avea nevoie, competenţele de specialitate fiind considerate de către aceştia ca fiind fundamentale. Competenţele de utilizare a noilor tehnologii, precum şi abilitatea de a scrie şi a vorbi într-o limbă străină sunt considerate de către angajatori drept atu-uri ale noilor generaţii. Aproape toţi angajatorii fac referiri directe sau indirecte la diferenţele mari între gradul de stăpânire al competenţelor specifice domeniilor de către absolvenţi şi nevoia existentă pe piaţa muncii, inclusiv a trăsăturilor de personalitate ale absolvenţilor. Monday, July 01, 2019

Opiniile studenților cu privire la legătura dintre educația universitară și piața muncii Maxim Minim i Monday, July 01, 2019

Preferințele angajatorilor pentru anumite tipuri de absolvenți Monday, July 01, 2019

Opiniile cadrelor didactice și a studenților privind competențele și abilitățile studenților Material produs în cadrul proiectului ACADEMIS Calitatea în învățământul superior din România, M. Păunescu, L. Vlăsceanu, A. Miroiu Monday, July 01, 2019

FACTORI CE AFECTEAZĂ RELAŢIA UNIVERSITATE – PIAŢA MUNCII PENTRU ABSOLVENŢII EI: Oamenii au tot mai mult timp pentru educaţie, dar educaţia necesită tot mai mult timp; Dispariţia graniţelor implică libera circulaţie şi concurenţă pe piaţa educaţională; Barierele de limbă se dizolvă treptat, ceea ce creşte concurenţa între absolvenţii din ţări diferite. Monday, July 01, 2019

Direcţii majore pentru creşterea calităţii “output-ului” (1) Creşterea implicită a timpului dedicat studiului, inclusiv prezenţei la ore prin diminuarea timpului alocat de către studenţi muncii plătite în timpul studiilor; (2) organizarea stagiilor obligatorii de activităţi practice în mediu socio-economic și administrativ plasate în timpul anului şcolar, nu în vacanţe (internship-uri); (3) Creşterea atenţiei acordate orientării profesionale, atât în facultate, cât şi în învăţământul preuniversitar. Monday, July 01, 2019

Cum încearcă universitatea să ducă la îndeplinire finalitățile pe care și le-a asumat? Cum sunt proiectate procesele decizionale? Sunt acestea consistente, transparente și echitabile? Cum sunt distribuite autoritatea și responsabilitățile în cadrul universității În ce măsură procesele, structurile și responsabilitățile sunt adecvate obiectivelor asumate? Există deschidere spre diversitate (profesională, obiectivelor, lingvistică, etc.)? Monday, July 01, 2019

Cât de stabile sunt procesele de management al calității educației? Cum este construit sistemul propriu de management al calității și măsura în care deciziile universității sunt fundamentate pe date empirice valabile/reale? Care este sistemul de feed-back dezvoltat de universitate care să-i permită acesteia să-și evalueze gradul de îndeplinire al obiectivelor stabilite? În ce măsură procesele decizionale țin cont de informațiile oferite de sistemul de feed-back? Cât de puternică este cultura calității la nivel de departamente, facultăți și universitate? Cât de stabile sunt procesele de management al calității educației? Monday, July 01, 2019

Ce strategie dezvoltă universitatea? Ce capacitate de schimbare are universitatea în vederea îmbunătățirii activităților? Ce strategie dezvoltă universitatea? Care este capacitatea de schimbare d. p. d. v. al: Posibilelor disfuncționalități care o împiedică să-și îndeplinească obiectivele; Al perspectivei noilor provocări care impun trasarea de noi obiective; Există măsuri care să ducă în mod real la creșterea calității prin raportare la propriile performanțe anterioare? Monday, July 01, 2019

Cum se definește instituția de învățământ superior? Mai degrabă ca un întreg și mai puțin ca un ansamblu de programe de studii universitare sau unități organizaționale Există perspective europene și internaționale!?! Care sunt relațiile cu mediul extern (locale, zonale, regionale, naționale, internaționale, etc.) Cum se conduce diversitatea? Există un management al administrării site-ului universității și a tuturor structurilor funcționale? (Vizibilitatea universității = Site/pagina web)

Cum se reflectă rezultatele învățării? Prin COMPETENȚELE absolvenților ei Prin ATITUDINILE absolvenților ei Cunoștințe de specialitate Deprinderi Abilități Astfel încât absolventul să fie practicant într-o meserie Etice Civice Astfel încât absolventul să aibă profilul unui cetățean dintr-o societate democratică Monday, July 01, 2019

Cum se reflectă rezultatele învățării? Universitatea să fie un mediu ce adaugă valoare: în educație în dezvoltarea profesională în instruire solidă și autonomie pentru tineretul studios educația universitară este un proces participativ la realizarea propriei pregătiri spiritul de antreprenoriat, ș.a. Monday, July 01, 2019

Cum se definește în general comunitatea universitară? Rezultatele învățării să fie finalizarea unui efort sincer al cadrelor didactice și al studenților care poate fi tradus prin succese, eșecuri sau stagnare. Calitatea, valoarea unei universități, constă nu numai în valoarea oamenilor pe care îi formează, ci și a celor pe care-i unește în departamente, prin calitatea cercetării științifice și a recunoașterii ei în țară și în lume. O universitate este puternică, valoroasă, apreciată, căutată, stimată și respectată dacă menține un potențial de creație indiferent de situații momentane, provizorii, trecătoare, economice, sociale și politice. Monday, July 01, 2019

Răspunsurile universităților la provocările Strategiei UE 2020 (1) Consolidarea autonomiei universitare; Creșterea responsabilității sociale și academice a universităților; Îmbunătățirea sistemului de finanțare a învățământului superior; Încurajarea mecanismelor de autoreglare la nivelul departamentelor, facultăților și universităților; Îmbunătățirea mecanismelor de asigurare a calității – de jos în sus;

Răspunsurile universităților la provocările Strategiei UE 2020 (2) Susținerea mobilității studenților și cadrelor didactice; Constituirea unui fond de susținere a proiectelor cu finanțare europeană; Bicefalitatea universităților nu este o soluție la criză! RECTORUL NU TREBUIE SĂ FIE DOAR „DIRECTORUL ECONOMIC” AL UNIVERSITĂȚII; Îmbunătățirea modului de inserție a universităților în mediile regionale; Creșterea producției de cunoaștere în universități, măsurată prin producția strict academică, dar și prin cea direct conectată la viața economică, socială și culturală.

Nu socoti anii, numără amintirile! Ieri este trecutul. Mâine este misterul. Astăzi este un dar.  Nu socoti anii, numără amintirile! Să decantăm trecutul... Să analizăm prezentul... Să prefigurăm viitorul... Detaliile creează frumuseţea Dar frumuseţea nu este un detaliu Frumuseţea este armonia detaliilor Leonardo da Vinci

Mulțumim pentru atenție! ”Secretul de a-i plictisi pe alții este de a spune totul” Voltair Mulțumim pentru atenție!