Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Managementul Calității în Sănătate
Advertisements

Buletin Informativ nr.12/21.01
Asistenta sociala Activitatea de asistenta sociala presupune verificarea informatiilor privind identitatea cetatenilor, veniturile si patrimoniul.
PRINCIPALELE REGLEMENTĂRI
Programul Operaţional Regional
Copyright.
Registrul Potentialilor Contractori (RPC)
Agenția de Dezvoltare Regională Nord
Educație financiară Internet banking.
Indicatori de performanță IMI și date statistice
Modificare nomenclator obligații Declarația 100
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
Reorganizarea judiciară, între mit și realitate
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
Transmiterea veştilor proaste
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Cardul Electronic de Asigurări de Sănătate
Agenția de Dezvoltare Regională Nord
completări şi modificări aferente drepturilor acţionarilor:
Plan de implementare NCC_NCO
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
COMISIA NAŢIONALĂ A PIEŢEI FINANCIARE
Să înţelegem revendicările
Bazele Tehnologiei Informaţiei Curs 5
Generalități despre fișiere
Publicitatea la medicamentele de uz uman eliberate pe bază de prescripţie medicală Dr. Nicolae Fotin.
Scheme de plăţi SEPA 16 martie 2010.
Ghidul utilizatorului
LIBERA CIRCULAŢIE A MĂRFURILOR Eliminarea barierelor în calea comerţului Aplicarea principiului recunoaşterii reciproce Mirona Coropciuc Ministerul Integrării.
Despre sistemul TVA la încasare începând cu data de
Simulare de examen Psihologie medicală
Ordin CSA nr. 14/2012, depunerea situatiilor contabile semetriale de catre societatile de asigurari si brokerii in asigurari Comisia de Supraveghere a.
Corina Necula Director Direcția Monitorizare Investigare
PIATA CREDITULUI IN ROMANIA – FAST FORWARD >>
TIPURI DE CERERI SI SCRISORI
Paşii de urmat pentru instalarea Revisal - versiunea
Servicii de Comert Electronic
Tinerii: bine informați, stăpâni pe situație!
Ce este EURES ? EURES* - reţea de cooperare între Comisia Europeană, serviciile publice de ocupare a forţei de muncă din statele membre ale Spaţiului Economic.
Dematerializarea documentelor administraţiei publice
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
SINDICATUL ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEŢUL HUNEDOARA
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Starea de Sănătate a Pieţei Farmaceutice
ESTE REINTERGRAREA ȘI RESOCIALIZAREA CONDAMNATELOR POSIBILĂ ÎN CONDIȚIILE ACTUALE? Prezentare pentru Conferința Internațională „Femeile și minorii în detenție:
Formularul 394 “Declaraţie informativă
Monitorizarea modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.
SERVICII DE EVIDENŢA MUNCII OFERITE DE I.T.M. SIBIU
Buletin Informativ nr.43/05.07
Plafoane majorate pentru popriri conturi
Practicarea pescuitului recreativ/sportiv pe teritoriul Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării! Practicarea pescuitului recreativ/sportiv se face pe baza.
P R O C E D U R A D E Î N R E G I S T R A R E
PRIMĂRIA COMUNEI SPINUS
PARTENERIATUL CU BCR IN CADRUL PROIECTELOR FINANTATE DIN FONDURI EUROPENE
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Aspecte juridice referitoare la piata de retail
DELIA COMŞA - Inspector de muncă ITM Sibiu
Contractul de voluntariat
Formularul 097“Notificare privind aplicarea / încetarea aplicării sistemului TVA la încasare“ 2015.
  Consultare publică cu privire la normele privind răspunderea producătorului pentru prejudiciul cauzat de un produs cu defect Constanta, 25 aprilie 2017.
Instrumentar de formare privind APE 7. 2
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Buletin Informativ nr.48/22.07
administrate de F.G.C.R. – IFN S.A.
Despre radierea din sistemul TVA la încasare
Transcriere de prezentare:

Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor Secția Farmacovigilență și studii clinice

1. Procedura de notificare: Depunerea dosarului Dosarul de notificare a materialului publicitar se depune la ghișeul unic și conține documentele obligatorii: !!! De indicat versiunea și data materialului publicitar!!!! Documente necesare: - copia materialului publicitar; - copia RCP sau a prospectului: informații pentru pacient, aprobată de Agenţie în conformitate de tipul materialului publicitar: Public larg/persoane calificate - actul ce confirmă împuternicirile persoanei care reprezintă interesele în relaţia cu Agenţia privind publicitatea ; - Dovada achitării - menționați destinația plății în bon Se achită pentru unitate de material publicitar - Pentru materialul publicitar sub formă de spot TV/RADIO se prezintă versiunea electronică a acestuia. - Pentru materialul informativ publicitar destinat persoanelor calificate să prescrie şi/sau să să elibereze medicamente care conține trimiteri la studii clinice şi/sau la articole științifice să se prezinte informația la care s-a făcut referire pe suport electronic sau hîrtie.

2. Procedura de notificare: Validarea dosarului Prezența documentelor necesare Prezența în Nomenclatorul de stat al medicamentelor al produsului medicamentos propus pentru publicitate Evaluarea statutului produsului medicamentos propus pentru publicitate: Rx, OTC, Compensat Întroducerea informației despre materialul publicitar în Baza de date electronică privind Notificarea materialului publicitar. Verificarea intrării banilor pe conturile AMDM În caz de dosar incomplet sau cu obiecții la dosar se elaborează nota informativă transmisă electronic persoanei responsabile pentru notificarea materialului publicitar.

Termenii de realizare  pct. 93.  Notificarea se depune cu cel puțin 30 de zile lucrătoare pînă la difuzarea sau expunerea publică a materialelor publicitare indicate în punctul 91.  pct. 94. Agenția va evalua materialul publicitar în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii notificării; în cazul depistării neconformităților cu normele prezentului Regulament, va transmite responsabilului pentru notificare o solicitare de modificare a materialului publicitar și de înlăturare a neconformităților, indicînd motivele necorespunderii.   În termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii solicitării, responsabilul pentru notificare va depune la Agenție materialul publicitar modificat conform solicitării. ATENȚIE: din momentul trimiterii notificării (validare/evaluare) STOP-CLOCK

3. Procedura de notificare: Evaluarea dosarului Evaluarea dosarului de notificare a materialului publicitar valid de către comisia de examinare a materialului publicitar: În conformitate cu criteriile din HG; Ședințele se vor organiza 1 dată pe spt;

4. Procedura de notificare Eliberarea materialului publicitar aprobat Material publicitar aprobat ștampilat de AMDM GU după expirarea termenului de 10 zile lucrătoare de la notificare.

Tipurile de material publicitar ce se notifică la AMDM PENTRU PUBLICUL LARG: Material tipărit pentru publicul larg; Publicitatea difuzată TV/RADIO pentru publicul larg; PENTRU PERSOANELE CALIFICATE: Material tipărit pentru persoanele calificate

Important Nu se va elibera vre-un act permisiv; Termenul notificării – Nelimitat Depunere Primară de material publicitar

Publicitatea p-u publicul larg: TV/RADIO  1) denumirea comercială a medicamentului;  2) indicaţia terapeutică;   3) mesajul sonor adresat consumatorului: „Acesta este un medicament. Citiţi cu atenţie prospectul. Dacă apar manifestări neplăcute, adresaţi-vă medicului sau farmacistului.” - Mesajul trebuie să apară scris pe ecran şi să răsune la sfîrșitul spotului publicitar timp de cel puţin 5 secunde sau pe tot parcursul spotului  publicitar.  - Mesajul trebuie să ocupe minimum 10% din suprafaţa materialului publicitar şi să fie scris pe un fundal care permite vizualizarea clară a acestuia. - Reminder - include mesajul adresat consumatorului doar în formă scrisă cu următoarele condiții :       a) este o parte, continuare și/sau completare a aceleiași campanii publicitare pentru un anumit medicament, difuzată în aceeași perioadă și în cadrul aceluiași serviciu media audiovizual în care este prezentat materialul publicitar integral;     b) reaminteşte publicului elemente din mesajul difuzat în spotul publicitar integral;          c) are o durată ce nu depăşeşte 10 secunde.

Publicitatea p-u publicul larg: Tipărit   1) denumirea comercială a medicamentului şi DCI-ul, în cazul în care medicamentul conține o singură substanță activă;     2) informaţiile necesare pentru utilizarea corectă a medicamentului (indicaţii, mod de administrare, dozaj, contraindicaţii, atenţionări, precauţii şi efecte secundare);     3) mesajul adresat consumatorului: „Acesta este un medicament. Citiţi cu atenţie prospectul. Dacă apar manifestări neplăcute, adresaţi-vă medicului sau farmacistului.”

Publicitatea tipărită pentru persoanele calificate 1) denumirea comercială a medicamentului şi DCI-ul, în cazul în care medicamentul conține o singură substanță activă; 2) indicații terapeutice, forma farmaceutică şi concentraţia; 3) doze și mod de administrare pentru fiecare indicaţie terapeutică, în funcţie de vîrstă; 4) data şi numărul certificatului de înregistrare;  5) reacţii adverse şi contraindicaţii; 6) atenționări și precauții speciale; 7) clasificarea medicamentului din punctul de vedere al modului de eliberare; 8) data la care informația a fost redactată sau revizuită; 9) extrasul din baza de date a reacţiilor adverse, după caz; 10) menţiunea: „Acest material publicitar este destinat persoanelor calificate să prescrie, să distribuie şi/sau să elibereze medicamente”. 

Completarea Cererii De indicat versiunea materialului publicitar și data versiunea; Spotul TV de indicat durata fiecărui spot , de specificat varianta de 25 sec, 15 sec sau 10 sec., limba română/rusă Menționarea clară publicul țintă: larg/P. calificate Email-ul valid a persoanei responsabile; CD depuse: 2 exemplare