Direcţia Învăţământ Tineret şi Sport Nisporeni

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Prezentare Power Point în cadrul lecției de istorie la tema
IN ATENTIA PARINTILOR STRAINI
LICEUL TEHNOLOGIC “SOMEŞ” DEJ
Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
BINE AŢI VENIT !.
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
PLATFORMELE EDUCAȚIONALE ONLINE
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
...într-un colțișor al Terrei...
Clasa: a VII -a Obiectul: Geometrie
completări şi modificări aferente drepturilor acţionarilor:
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
COMENIUS REGIO ‘YES’ VIDEOCONFERINTA Bologna-Iasi 13 decembrie 2010
Nu este o lecție de istorie
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBI MODERNE
PROIECTUL « EDUCAŢIA PENTRU INFORMAŢIE ÎN MEDIUL RURAL DEFAVORIZAT”
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
GRADINITA CU P.P. “MOTANUL INCALTAT” GALATI
Proiectul “Profesionişti în Reformă şi Educaţie Europeană”
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
CONSFĂTUIRI CU PROFESORII DE FIZICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE
LICEUL TEORETIC ,,MIHAI EMINESCU” OR
RAPORT De ACTIVITATE pe primul semestru al anului de studii
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
Alocațiile copiilor în anul 2019
Programe de studii liceale și de formare profesională
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
Elemente de noutate ale programei Şcolare pentru disciplina
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
CURRICULUMUL ROMÂNESC PENTRU EDUCAŢIE TIMPURIE - un curriculum dinamic-evolutiv, prin preluare, adăugare și adaptare la noile contexte -
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” RAPORT REZULTATE
INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI HUNEDOARA Anul şcolar
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Slatina, septembrie 2019.
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019
studii de caz PROGRAMUL FLEX: Future Leaders Exchange Program
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
DIRECŢIA ÎNVĂŢĂMÎNT TINERET ŞI SPORT
învățământului profesional și tehnic (ÎPT)
CONSFĂTUIRILE NAŢIONALE ALE INSPECTORILOR ȘCOLARI PENTRU LIMBI MODERNE
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Transcriere de prezentare:

Direcţia Învăţământ Tineret şi Sport Nisporeni Şedinţă organuzatorică cu conducătorii de instituţii PLANUL-CADRU pentru învăţământul primar, gimnazial şi liceal anul de studii 2019-2020 S. Bejan, şef-adjunct, şef SPEM

Elemente de noutate Conţinuturile reconceptualizate pentru disciplina Educaţie pentru societate vor fi implementate gradual, în cl. aV-a - a VI-a şi a X-a – a XI-a. Studierea modulului obligatoriu Educaţie digitală în clasa a II-a ( Educaţie tehnolologică); 15 ore predate de învăţător Implementarea Planurilor de învăţământ pentru treapta de liceu, la alegerea instituţiei

Aplicarea Metodologiei de evaluare la disciplinele şcolare din învăţământul gimnazial şi liceal, prin implementare graduală: - Clasele V, VI, X,XI - Metodologia ECD - Cl. V,VI - Metodologia ECD la Educaţie muzicală, Educaţie plastică, Educaţie tehnologică şi Educaţie fizică

ORARUL Orarul sunetelor, lecţiilor şi activităţilor extraşcolare - discutat şi aprobat la CA; (Până la 10 septembrie) Durata recreaţiilor: 10-15 min.; Pauză mare de 20-30 min.; Elaborarea unui orar echilibrat; În cl. VIII-XII – pot fi organizate lecţii perechi; Oraul ES: 1 pe zi, cel mult 3 pe săptămână.

Atenţie!!! Temele pentru acasă se proiectează conform cerinţeor curriculare la disciplinele şcolare, în corespundere cu prevederile Instrucţiunii privind managementul temelor pentru acasă în învăţământul primar, gimnazial şi liceal.

Clase şi grupe Clasele pot fi divizate în 2 grupe de la 25 elevi şi mai mult în clasă la disciplinele: Învăţământ primar: limba străină Învăţământ gimnazial: limba străină informatica, educaţie tehnologică Învăţământ liceal: limba străină; informatica fizică,chimie – lecţii/lucrări practice, conform nr. de ore stipulat

Disciplinele opţionale- componentă flexibilă În luna mai – cereri în scris despre opţiunea elevilor; În cl. a X-a, se menţionează disciplina opţională în cererea de înmatriculare Componenta opţională (lista orientativă propusă de MECC), stabilită în baza cererilor elevilor, se aprobă de către CP,în luna august. Fiecare elev, cu exepţia elevilor din clasele cu profil, studiază în mod obligatoriu o disciplină opţională Orele opţionale nu pot fi utilizate pentru extindere la disciplinele obligatorii

Asigurarea protecţiei vieţii şi săntăţii elevilor În cadrul disciplinei Dezvoltare personală, cl. I-XII. UI: Securitatea personală; Formarea comportamentului responsabil în caz de situaţii exepţionale se va realiza şi la disciplinele:Biologie, Fizică, Chimie, Informatică, Educaţie tehnologică etc. ( vezi: Repere metodologice privind organizarea procesului educaţional la disciplinele respective) Repere metodologice adresate instituţiilor ref. la planificarea şi desfăşurarea activităţilor cu elevii : Pagina web: www.mecc.gov.md

Important!!! Includerea în Planul anual de activitate al fiecărei instituţii a compartimentului special: Asigurarea protecţiei vieţii şi sănătăţii elevilor Respectarea procedurii de organizare instituţională şi de intervenţie a lucrătorilor instituţiilor de învăţământ în cazurile de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului, stabilită prin Ordinul ME nr. 77 22.02.2013

Planul-cadru pentru clasele I-IX Oportunitatea de a studia a doua limbă străină pentru întreaga perioadă a ciclului gimnazial, începând cu 2 ore săptămânal în cl. a V-a Elevii care au început studierea l. ruse o vor studia până la absolvirea ciclului gimnazial. În cl. I-IV (cu condiţia prezenţei a 15 elevi de etnie romă) – Istoria, cultura şi tradiţiile romilor din RM, 1 oră săptămână.

Planul-cadru pentru învăţământul liceal Repere metodologice privind implementarea modelelor de Plan-cadru, MODEL I, II,III ( de discutat cu profesorii, comunitatea) Transparenţă decizională, pagina web a MECC Prezentarea propunerilor pentru fiecare model - până la 04 septembrie 2019

Pentru consultare publică: INSTRUCŢIUNE privind organizarea procesului educațional și aplicarea curriculumului național pentru învățământul primar în condițiile activității simultane