H.G. 691/2015 SPAS identifică situaţiile de risc la care este supus copilul şi care impun acordarea de servicii şi beneficii. Situaţii de risc.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Managementul Calității în Sănătate
INFORMAŢII GENERALE Asociaţia ADIVEST este persoană juridică română de drept privat, fără scop patrimonial, apolitică, nonsindicală şi nonsectantă, constituită.
Vârsta a treia – prioritate pe agenda publică
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAME SI ACTIVITĂȚI DE REINTEGRARE SOCIALă CARE POT FACE DIFERENȚA LA LIBERARE. BUNE PRACTICI LA PENITENCIARUL BUCUREȘTI-JILAVA în ARIA ASISTENței SOCIALE.
Să citim pentru mileniul III
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
BINE AŢI VENIT !.
Indicatori de performanță IMI și date statistice
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
Campania Globală pentru Educație
Un program ASF dedicat copiilor.
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
SERVICII ŞI FACILITĂŢI OFERITE DE SPO (Serviciul Public de Ocupare)
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Ziua Internaţională Împotriva Violenţei asupra Femeilor 25 Noiembrie
ÎMPREUNĂ PENTRU TOLERANŢĂ
Tutunul și bolile pulmonare
Prezentare proiect ”TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!” Proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul.
Integrarea socială a infractorilor în Elveția
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
Campania Globală pentru Educație
Nu este o lecție de istorie
PACHETUL DE BAZĂ – MEDICINA DE FAMILIE
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
PIATA CREDITULUI IN ROMANIA – FAST FORWARD >>
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
Ce este EURES ? EURES* - reţea de cooperare între Comisia Europeană, serviciile publice de ocupare a forţei de muncă din statele membre ale Spaţiului Economic.
Exploratori în lumea emoțiilor
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
UNIUNEA EUROPEANĂ Fondul Social European GUVERNUL ROMANIEI
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
ESTE REINTERGRAREA ȘI RESOCIALIZAREA CONDAMNATELOR POSIBILĂ ÎN CONDIȚIILE ACTUALE? Prezentare pentru Conferința Internațională „Femeile și minorii în detenție:
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
Monitorizarea modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
PRIMĂRIA COMUNEI SPINUS
Suportul statisticii în societatea civilă
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Recunoașterea calificărilor profesionale
Contractul de voluntariat
DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII: Strategie si prognoze
  Consultare publică cu privire la normele privind răspunderea producătorului pentru prejudiciul cauzat de un produs cu defect Constanta, 25 aprilie 2017.
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
Susţinerea reformării Sistemului Instituţiilor Penitenciare şi a Reformei Penale în Republica Moldova (2011)
Dezvoltarea Penitenciarului nr
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Rolul procurorului în sistemul de justiţie penală
Speranța Pîrciog, director științific
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Ziua Internațională a Sănătății
Transcriere de prezentare:

H.G. 691/2015 SPAS identifică situaţiile de risc la care este supus copilul şi care impun acordarea de servicii şi beneficii. Situaţii de risc

In funcţie de situaţia economică familia se află în situaţie de sărăcie (situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie se situează până la 0,40 ISR inclusiv ori în care familia pe durata ultimei ierni nu a putut încălzi locuinţa şi a suferit de frig cel puţin o dată pe săptămână sau care pe durata ultimelor 6 luni nu a putut asigura hrană membrilor ei şi a suferit de foame cel puţin o dată pe săptămână); părintele unic susţinător sau ambii părinţi sunt fără ocupaţie ori în şomaj; familia primeşte beneficii sociale

În funcţie de situaţia socială în familie există o mamă minoră sau o minoră gravidă; familia este monoparentală; părintele unic susţinător sau ambii părinţi sunt plecaţi la muncă în ţară sau în străinătate; ambii părinţi sunt decedaţi, necunoscuţi, decăzuţi din exerciţiul drepturilor părinteşti sau li s-a aplicat pedeapsa penală a interzicerii drepturilor părinteşti, au fost puşi sub interdicţie judecătorească, dispăruţi ori declaraţi judecătoreşte morţi şi nu a fost instituită tutela sau, după caz, o măsură de protecţie specială; familia are unul sau mai mulţi copii care au revenit în ţara de origine după o experienţă de peste un an de migraţie; familia are unul sau mai mulţi copii în sistemul de protecţie specială; familia are unul sau mai mulţi copii reintegraţi din sistemul de protecţie specială; familia are unul sau mai mulţi membri cu dizabilităţi care le limitează participarea la viaţa socială; cel puţin un membru al familiei (inclusiv adult) nu are acte de stare civilă; familia are unul sau mai mulţi membri condamnaţi la o pedeapsă privativă de libertate; se află în orice alte situaţii care pot indica o vulnerabilitate

În funcţie de starea de sănătate a membrilor familiei familia are unul sau mai mulţi membri care nu sunt înscrişi pe lista unui medic de familie; familia are unul sau mai mulţi membri cu boli cronice şi transmisibile; există o gravidă care nu este înscrisă pe lista unui medic de familie; familia are sugar care nu este înscris pe lista unui medic de familie familia are unul sau mai mulţi copii care nu sunt înscrişi pe lista unui medic de familie; familia are unul sau mai mulţi copii care nu sunt vaccinaţi; familia are unul sau mai mulţi copii fără boli cronice şi transmisibile polispitalizaţi; orice altă situaţie care poate afecta starea de sănătate a copilului.

În funcţie de nivelul de educaţie a membrilor familiei unul sau ambii părinţi sunt analfabeţi; familia are unul sau mai mulţi copii cu vârstă şcolară care nu frecventează cursurile unei forme de învăţământ obligatoriu; familia are unul sau mai mulţi copii care au abandonat timpuriu şcoala; familia are unul sau mai mulţi copii cu frecvenţă şcolară redusă ori repetenţie; familia are unul sau mai mulţi copii cu performanţe şcolare slabe (corijenţe etc.); familia are unul sau mai mulţi copii cu istoric de sancţionare în cadrul şcolii, cum ar fi exmatriculare, nota scăzută la purtare etc.; în familie este un număr mare de copii antepreşcolari/ preşcolari/şcolari; familia are unul sau mai mulţi copii cu cerinţe educaţionale speciale; orice altă situaţie care poate afecta dreptul copilului la educaţie.

În funcţie de condiţiile de locuit familia ocupă abuziv, fără drept de şedere anumite spaţii de locuit sau spaţii construite ilegal; familia locuieşte în condiţii improprii, respectiv locuinţa este în stare avansată de degradare sau este improvizată în spaţii care nu sunt destinate acestui scop - magazii, case de apă, elemente de canalizare, construcţii în stare avansată de degradare etc.; spaţiul locuibil este insuficient raportat la numărul de persoane; locuinţa este supraaglomerată; familia nu are acces la utilităţi, în mod special la sursă de apă, electricitate şi încălzire; lipsesc dotările minime necesare pregătirii hranei, asigurării încălzirii şi mobilierul de strictă necesitate; locuinţa nu este întreţinută corespunzător, lipsa igienei; familia întâmpină probleme cu locuinţa, cum ar fi scurgeri prin acoperiş, pereţi umezi, ferestre/duşumele putrede sau deteriorate

În funcţie de comportamentele la risc există în familie un istoric de reclamaţii/sesizări înregistrate şi confirmate la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale sau la poliţie cu privire la comportamentul antisocial al unui membru din familie, cum ar fi săvârşirea de fapte cu caracter penal, minori folosiţi la cerşetorie etc.; există în familie un comportament agresiv al unuia ori mai multor membri ai familiei şi/sau a unui istoric de violenţă în familie, cum ar fi existenţa reclamaţiilor ori a ordinului de protecţie; există în familie consum excesiv de alcool; există în familie consum sau un istoric de consum sau abuz de substanţe psihotrope

Reprezentantul serviciului public de asistenţă socială completează fişa de observaţie atunci când: există o solicitare directă de sprijin din partea copilului şi/sau părinţilor/ reprezentanţilor legali; părintele unic susţinător sau la care locuieşte copilul notifică intenţia de a pleca la muncă în străinătate; există sesizare scrisă din partea altor persoane decât membrii familiei; instrumentează cazuri înregistrate la SPAS şi se autosesizează;

Sesizare scrisă de altă persoană Autosesizare Notificare părinte care pleaca la muncă Reprezentan SPAS Fişă de observare Sesizare directă copil/familie In 72 de ore Fişă de identificare a riscurilor

Persoanele de la nivel local, respectiv poliţistul de proximitate, medicul de familie, cadrele didactice, asistentul medical, mediatorul şcolar, mediatorul sanitar, asistentul medical comunitar completează fişa de observaţie atunci când intră în contact cu copilul şi au suspiciuni cu privire la existenţa unei situaţii de risc.

Cadru didactic Poliţist Medic de familie Suspiciune cu privire la existenţa unei situaţii de risc Asistent medical Mediatorul şcolar Mediatorul sanitar Asistent medical comunitar Fişă de observaţie SPAS Fişă de identificare a riscului

Fişă de identificare a riscurilor Plan de servicii confirmă Existenţa a cel puţin unei situaţii care duce la risc Plan de servicii

Planul de servicii trebuie să cuprindă: serviciile care să răspundă nevoilor identificate ale copilului și familiei: tipurile de servicii beneficiile oferite finalitatea urmărită prin implementarea planului cine oferă serviciile perioada de timp

Lista resurselor existente la nivel local: Instituțiile și organizațiile care pot sprijini SPAS în identificarea familiilor vulnerabile; Beneficiile financiare; Instituțiile și organizațiile care pot furniza servicii sociale și asistență și informare la nivel local; Instituțiile și organizațiile care pot furniza asistență și consiliere la nivel județean; Servicii publice și private destinate prevenirii separării copilului de părinți; Serviciile de educație; Furnizorii de servicii medicale de la nivelul comunității; Serviciile de informare de natură juridică; Servicii pentru copiii cu dizabilități; Alte servicii.

Monitorizarea Planului de servicii se realizează prin vizite la domiciliul familiilor. < de 5 situaţii de risc Monitorizare anuală Intre 6 si 10 situaţii de risc Monitorizare semestrială >10 situaţii de risc Monitorizare trimestrială

Dacă există suspiciuni de abuz, neglijare, exploatare și orice formă de violență, SPAS sesizează DGASPC, care în 48 de ore are obligația de a verifica suspiciunea. Coordonarea și îndrumarea metodologică a SPAS în domeniul protecției și promovării drepturilor copilului se asigură de către DGASPC, prin: Serviciul Monitorizare, strategii, dezvoltare și implementare proiecte, analiză statistică și incluziune socială, relația cu autoritățile publice locale, prin: Organizează întâlniri semestriale între SPAS și DGASPC Furnizează informații cu privire la atribuțiile, organigrama DGASPC, serviciile DGASPC, persoane responsabile cu coordonarea activității de la nivel local Asigură legătura dintre SPAS și compartimentele DGASPC Facilitează colaborarea între SPAS-uri și cu ONG Asigură îndrumare metodologică la cerere în elaborarea strategiilor locale de dezvoltare, în scrierea proiectelor și orice activitate de prevenire a separării copilului de familie Sprijină conducerea SPAS în identificare nevoilor de formare continuă a personalului Îndrumarea metodologică în teren a SPAS-urilor în activitatea curentă de identificare și evaluare a copilului și familiei acestuia se realizează de către d-na Gârz Ana – inspector D.G.A.S.P.C. Hunedoara