Iarăși ne facem că facem

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
PRINCIPALELE REGLEMENTĂRI
Advertisements

Consumul de tutun și consecințele sale în România
INFORMAŢII GENERALE Asociaţia ADIVEST este persoană juridică română de drept privat, fără scop patrimonial, apolitică, nonsindicală şi nonsectantă, constituită.
Registrul Potentialilor Contractori (RPC)
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Sistemul de pensii facultative - oportunitati si provocari 2008
Nina Dosca Director Direcție generală supraveghere valori mobiliare
Modificarea şi completarea unor acte normative - OUG nr.114/2018
Să vorbim despre piața financiară ne-bancară
Modificare nomenclator obligații Declarația 100
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
Cadru legislativ Fondurile deschise de investitii
Reorganizarea judiciară, între mit și realitate
COMISIA NAŢIONALĂ A PIEŢEI FINANCIARE
Masuri de sprijinire a contribuabililor aflati in dificultate financiara Temei legal: * Art.VIII si art. XI din OG 30/2011 pentru.
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Competența face diferența!
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
completări şi modificări aferente drepturilor acţionarilor:
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
România 2008 PENSIILE PRIVATE o evaluare la start
Proiecte cu finanţare europeană în domeniul mediului înconjurător
Analiza arieratelor. Măsuri propuse
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Prezentare de D-na. Veronica Toncea
GHIDUL DE COMPLETARE A DECLARAŢIILOR DE AVERE ŞI DE INTERESE
Codul de guvernare corporativă
Banca Tiriac - Servicii la dispozitia detinatorilor de carduri si comerciantilor 1. Sistemul de plata al obligatiilor bugetare locale prin intermediul.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
I.2. Dezvoltarea durabilă și egalitatea de șanse și de gen
România 2008 PENSIILE FACULTATIVE O soluţie eficientă de fidelizare a personalului PLOIEŞTI.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
Ordin CSA nr. 14/2012, depunerea situatiilor contabile semetriale de catre societatile de asigurari si brokerii in asigurari Comisia de Supraveghere a.
Piata romaneasca a asigurarilor
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
CONFERINTA “CRESTERE SUSTENABILA: ROLUL MEDIULUI DE AFACERI IN ECHILIBRUL MACROECONOMIC SI IN CONVERGENA REALA” 28 OCTOMBRIE 2015 SPINOASA PROBLEMA A CONTEXTULUI.
Standardele Internaţionale de Contabilitate (IAS)
Asigurarea afacerii si Managementul Riscului
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
EVOLUŢIA ŞI SITUAŢIA DEPOZITELOR
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Colaborarea stat – asigurători – cetățean, esențială pentru o gestionare eficientă a riscurilor catastrofale Aurel Badea Responsabilul Secțiunii Property.
Creșterea sustenabilă: Mediul de afaceri și rolul său în echilibrul macroeconomic și în convergența reală Ionut Dumitru Presedinte Consiliul Fiscal, Economist-sef.
Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare - Romania -
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
Prima rectificare a anului 2019
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
SINDICATUL ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEŢUL HUNEDOARA
domeniul construcțiilor
care vor să demareze o afacere în mediul urban, cu fonduri europene
30 % din volumul total al pieței de intermediere
Problemele reglementării asociațiilor de asigurări în Ungaria
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
ESTE REINTERGRAREA ȘI RESOCIALIZAREA CONDAMNATELOR POSIBILĂ ÎN CONDIȚIILE ACTUALE? Prezentare pentru Conferința Internațională „Femeile și minorii în detenție:
administrativ-teritorială
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
Suportul statisticii în societatea civilă
Instrumente financiare (IF)
Facilităţi fiscale şi modificarea Codului fiscal
Contractul de voluntariat
Sistemul de pensii facultative Oportunitati si provocari 2008
UNIUNEA NAŢIONALĂ A ORGANISMELOR
Relațiile de muncă se schimbă. Cât de repede se schimbă legislația?
PENSIILE PRIVATE, START 2007! IN PIATA FONDURILOR DE PENSII
Ziua Internațională a Sănătății
Transcriere de prezentare:

Iarăși ne facem că facem LEGEA SĂNĂTĂȚII: Iarăși ne facem că facem

De ce acum? De ce noi?

1. Cerem ca elaborarea unui proiect de o asemenea anvergura sa respecte legea. Circuitul și documentatia impusa in aceasta privinta: Comisie specialisti Consiliul Legislativ Teze prealabile aprobate de Guvern Documentare și analiza stiintifica Comisie specialisti redactare Teze prealabile aprobate de Ministere Teze prealabile aprobate de Ministere Dezbatere publica Parlament Prezentare act normativ - rez. studiilor de cercetare -studiile de impact Legea 24/2000, Republicata 2010, privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative Legea nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica

"Sistemul de asigurări de sănătate trebuie diversificat, (trebuie), să asigurăm o extindere a asigurărilor private, a asigurărilor facultative, pentru a reuși să aducem resurse suplimentare în sistemul de sănătate și pentru a asigura servicii de mai bună calitate." Victor Ponta Primul Ministru al Romaniei Vineri 13 iulie 2012

Alternative de echilibrare a deficitului financiar din sanatate Eliminarea pierderii care duce la dezechilibru, adică o eficientizare a cheltuirii resurselor, ceea ce presupune că această pierdere, ca și sursele ei, poate fi documentată; Creșterea resurselor destinate finanțării serviciilor de sănătate pentru a acoperi oferta de servicii. Scăderea (redimensionarea) serviciilor oferite pentru a ajunge la nivelul resurselor.

Obiective ale proiectului de lege Motto: Nu poti atinge un obiectiv pe care nu-l ai! Desființarea monopolului CNAS; Creșterea controlului asiguraților asupra fondului de asigurări obligatorii; Introducerea competiției între asiguratori; Stimularea asigurărilor facultative; Redefinirea pachetului de servicii în conformitate cu posibilitățile de plată;

A1. Modificări ale funcțiilor CNAS. În afară de nume schimbările funcțiilor CNAS/ANRAOS pot fi rezumate la următoarele aspecte (Art. 180): este organism de reglementare (funcție neschimbată, . gestionează și repartizează fondul către asigurători. se face ca și în prezent implementează și gestionează, ca și în prezent, activitățile de natură informatică a sistemului - registrul unic de evidență a asiguraților, cardul electronic, dosarul electronic al pacientului, prescripția electronică. supraveghează și controlează sistemul de asigurări obligatorii de sănătate (activitate prezentă care însă în va fi efectuată în paralel și de CSA). veghează asupra tentativelor de monopol (aceasta activitate este însă specifică Consiliului Concurentei). încheie (ca și în prezent) contracte cu asiguratorii care îndeplinesc condițiile de eligibilitate stabilite prin prezenta lege; A2. Cu privire la conducerea ANRAOS ANRAOS va fi condusă de un Consiliu de administrație alcătuit din 11 membri, din care 6 reprezentanți ai Guvernului/statului (președintele ANRAOS - secretar de stat, reprezentanți ai MS - 2 , ai MF-1 și ai MMPS -1 și ai asigurătorilor publici - actualele case județene- 1), 1 reprezentant al CSA (care are oricum o serie de atribuții care se suprapun în mare peste responsabilitățile ANRAOS) și 4 reprezentanți ai societății civile (asociațiile de pacienți -1, sindicate 1, patronate 1, asigurători privați -1). În pofida deciziilor financiare specifice unei instituții financiar-bancare de anvergură, consiliul de administrație nu are prin lege nici un fel de responsabilitate, golind de conținut termenul de administrator, deși fondul are active de mii de milioane de euro care urmează a fi investite!

A3. Cu privire la modalitatea de repartizare a fondurilor colectate către societățile de asigurare. Sistemul sanitar se afla de ani buni într-o stare de insolventa nedeclarată, arieratele de tot felul fiind acoperite anual prin alocări de la bugetul de stat. În pofida acestei realități și în absența unor soluții de finanțare suplimentare - principala modificare a rolului CNAS din prezent se va regăsi în funcția să de investitor al activelor fondului, cel puțin în teorie, în diferite instrumente de investiții - în primul rând în titluri de stat. În cazul sistemului de asigurări sociale de sănătate "daunele" - respectiv serviciile de sănătate se produc continuu, concomitent cu încasarea contribuțiilor și depășesc adesea nivelul acestora. Este greu de înțeles care va fi izvorul acestor investiții. În prezent bugetul de cheltuieli al CNAS este depășit sistematic. În viitor sunt propuse două soluții pentru astfel de deficite: - reasigurarea (obligatorie pentru fiecare asigurător) și - acoperirea de la bugetul de stat. doar ca posibilitate (Art. 162) 92% din sumele colectate de ANAF se repartizează asiguratorilor de sănătate într-o cotă stabilită pe baza riscului de boală al populației înscrise la un asigurător, estimat în funcție de factorii determinanți ai stării de sănătate (mediul de rezidență, profilul demografic, vârstă, sex, natalitate, mortalitate etc.) și profilul de morbiditate al asiguraților. (Art. 165). Factorii de risc luați în considerare sunt specifici asigurărilor de sănătate private și se abat de la principiul de bază al asigurărilor sociale - solidaritatea socială, aceasta modificare fiind esențială în prezentul proiect de reformă. Deși proiectul prevede distribuirea 100% a fondurilor încasate de ANAF (din care 92% către asigurători, 2% pentru administrarea ANRAOS și 6% pentru fondul de redistribuire) este prevazută și constituirea unui fond de rezervă al ANRAOS având ca sursă sumele care nu vor fi distribuite în cotele menționate(!?)

Fonduri Mutuale de asigurari Firme private de asigurari de sanate B. CU PRIVIRE LA MODIFICAREA SISTEMULUI DE ADMINISTRARE LOCALA A FONDURILOR DE ASIGURARI Fonduri Mutuale de asigurari Firme private de asigurari de sanate Casele regionale de asigurari de sanatate

Fondurile mutuale Societățile mutuale de asigurări sunt persoane juridice civile de drept privat, fără scop patrimonial, gestionate de către membrii aderenți, având drept obiectiv protejarea acestora față de riscul de boala și de consecințele financiare ale acesteia;(art.136 al.k). Legea 32/2000 - Legea asigurărilor definește societatea societatea mutuală de asigurări ca fiind "persoana juridică civilă ai cărei asociați sunt deopotrivă asigurați și asigurători". (art.2 al.19).

Toți membrii societății mutuale vor trebui să se fie înscriși în Registrul Comerțului (art. 197 al. d). Adeziunea la societatea mutuală urmează a se face printr- un înscris sub semnătură privată exprimată în forma solemnă, autentică (în fata unui notar). organizării unei adunări constitutive a societății mutuale cu minim 1 milion de membri, Din redactare lipsesc trăsăturile specifice unei societăți mutuale Prevederi dubioase

B2. Societățile private de asigurări de sănătate. Activitatea societăților de asigurări în domeniul asigurărilor facultative de sănătate este minimală. Raportul CSA arata că totalitatea primelor brute subscrise din asigurări (private) de sănătate nu depășesc 10 milioane de EURO în anul 2011 dintr-o piață totală de 1800 mil euro! (0,6% sau 0,2%) Conditie de baza – 15000 de asigurati facultativ

D. CU PRIVIRE LA SURSELE SUPLIMENTARE DE FINANTARE 1. Suplimentarea bugetului asigurărilor sociale de sănătate de la bugetul de stat (neestimat) - cresterea bazei de impozitare în special prin „atacarea” scutirilor și preluarea lor la bugetul de stat 2. Creșterea contribuției unor persoane fizice și juridice (estimat la 450 mil Euro) - de la angajator - de la asigurati pentru coasigurati 3. Suplimentarea bugetului din alte surse (neestimat) - RCA -asigurari private

C. CU PRIVIRE LA NOILE RAPORTURI JURIDICE CARE VOR GUVERNA SISTEMUL DE ASIGURĂRI Elementul de baza – contractul civil Abandonarea oricaror institutii ale dreptului administrativ în organizarea și functionarea asigurarilor sociale de sanatate! Trecerea integrala a riscului depasirii bugetului de cheltuieli pe seama asiguratului!

B3. Societățile regionale publice de asigurări Termen de reorganizare – 31 dec 2013!? Se trece sub tacere orice fel de date privind organizarea lor!

Proiectul ratează sistematic toate cele 5 obiective declarate public de Guvern: desființarea monopolului CNAS; monopolul CNAS se menține integral . creșterea controlului asiguraților asupra fondului de asigurări obligatorii; proiectul trece sub tăcere modalitatea prin care asigurații urmează să realizeze controlul suplimentar! introducerea competiției între asiguratori; competiția între asigurători este lipsită de obiect deoarece sumele primite sunt IMPUSE în condițiile unor activități non-profit! stimularea asigurărilor facultative; nu a fost introdus nici un singur element pentru stimularea asigurărilor facultative față de cadrul legal actual. redefinirea pachetului de servicii în conformitate cu posibilitățile de plată; din capitolul de asigurări sociale de sănătate nu reiese cum se va atinge acest deziderat.

Soluțiile propuse merg către o direcție greșită, neadecvată situației materiale a românilor, tradițiilor și experientei populației. Suplimentarea veniturilor prin măsuri fiscale este modestă și negarantată. Prin mecanismele create singurii câștigători, firmele de asigurări, reasigurări și intermediere de asigurări în detrimentul contribuitorului actual. Reluare a ideilor din proiectul retras Aminam măsuri obligatorii care pot fi adoptate în actualul cadru legislativ.

Solutii și recomandari Asigurarea transparenței totale a parametrilor și indicatorilor de funcționare ai sistemului sanitar. Adecvarea pachetului de servicii la nivelul finanțării pe care statul nostru este capabil și dorește sa o facă! Acreditarea tuturor unităților sanitare; Stimularea competiției între furnizori prin majorarea sumelor fiecărei prestații în sine; Creșterea implicării pacienților, populației în general, în luarea deciziilor care privesc structura și funcționarea sistemului sanitar. Abandonarea unui proiect de reforma și trecerea curajoasa la adoptarea de către Guvern a măsurilor tactice necesare, care îi vin în responsabilitate, în limitele impuse de actualul cadru legislativ.