COMENIUS REGIO ‘YES’ VIDEOCONFERINTA Bologna-Iasi 13 decembrie 2010 MOMENTE DE REFLEXIUNE INTERCULTURA: PUNCTE DE FORTA SI CRITICITATE
PUNCTE DE FORTA Cunostinta sistemului educativ romanesc Participarea unei lectii interactive cu elevi protagonisti pe tema interculturii
IMPLICAREA EXPERIENTELOR Cunostinta aprofundata al mediului socio-cultural din familiilor si ai tinerilor de origine romana Aprofundarea relatiilor interpersonale al grupului care a permis o comunicatie mai buna
IMPLICAREA EXPERIENTELOR Participarea unor manifestati/lectiuni in “palatul tinerilor”: valorizarea competentelor si talentelor tinerilor fara diferentiarea clasei sociale
CRITICITATE Substantiale diferente in intrerpretarea conceptiei de intercultura: in tara noastra “lumea a intrat in clasa” pe cind in Romania intercultura este inca inteleasa precum cunostinta uzelor si costumelor din tarile europene la fel ca o valorizare in conceptia de cetatenie europeana
CARE INTRODUCERE? .Lipsa de informati aprofundate pe tema introducerii si integrarii tinerilor rom in tesutul socio-educativ romanesc .Absenta unui subiect din al treilea sector (ro-talent) pentru un schimb fructuos cu privire la metodologiile educationale extrascolare
STATUL LUCRURILOR INTERCULTURII Laboratoare de limba italiana L2 compuse din diferite nivele in orar scolar si extra Sustinerea studiului in orar extrascolar
CREATIVITATE Laboratoare interculturale (teatru, scrisul creativ ecc) adresat claselor pentru a favoriza o mai buna interactiune intre tineri straini si italieni
FAMILIA Intalniri cu mamele copiilor straini aferent principalele argumente organizatiei scolare si aferent servicile oferite din partea teritoriului
LA REVEDERE!! SI … CRACIUN FERICIT !