TRUNCHIURI DE PIRAMIDĂ

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Advertisements

Vechiul Testament în Noul Testament
Proiectarea sistemelor digitale
ELECTRONICĂ II Notiţe de curs Cursul nr. 8
Relatii intre radacini si coeficienti (relatiile lui Viète)
Bazele Tehnologiei Informaţiei Curs 7
Clubul Prietenii Matematicii
Adunarea numerelor naturale
aplicaţie Legile lui Kirchhoff
Oameni si natura in gestionarea apei
Merita sa acordati 2 min. de lectura
Descrierea rasei mangalița
Probleme Powerful variants of these commands are available; more later! 12.
VALENŢE CULTURALE ALE SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
GATEWAY ARCH de Valer Pop Bibliografie: Jurnalul casei mele
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
Ethernet.
ELECTRONICĂ ANALOGICĂ
Railway PRO Investment Summit , București 2016
FORMULE DE CALCUL PRESCURTAT
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
ŞCOALA GIMNAZIALĂ ,,SFÂNTUL ANDREI’’ BRĂILA
Oracle Academy Lead Adjunct
...într-un colțișor al Terrei...
ELECTRONICĂ ANALOGICĂ
Clasa: a VII -a Obiectul: Geometrie
INDICATORI AI REZULTATELOR MACROECONOMICE
PROPRIETĂŢILE DETERMINANŢILOR
Partea II: zona unghiurilor polare mici a subsistemului
O abordare „constructivistă” a Teoremei celor trei perpendiculare
(Between Nevada and Arizona)
O, ce valuri, de-ndurare Ne-om vedea la-acele ţărmuri
1. Secțiuni în piramidă 2. Trunchiul de piramidă 3. Aplicație.
PROFESIONIST vs. SPECIALIST
SISTEME SPECIALE DE PRECIZIE
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Bazele Tehnologiei Informaţiei Curs 5
INTREBARI CU PATRU PATRATE!.
OMUL DUPA INIMA LUI DUMNEZEU Aletheia
Proiect.
Şcoala Generală “Enea Grapini”
DETERMINAREA PLANULUI Autor Prof. IOAN AIACOBOAIE Onești
CUNOAŞTEREA MEDIULUI CE VOM ÎNVĂŢA ASTĂZI
Nivel, protocol, serviciu Modele de referinta Echipamente de retea
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
ELECTRONICĂ ANALOGICĂ
DREPTE PERPENDICULARE
TIPURI DE CERERI SI SCRISORI
Informatica in economie
DESCOMPUNERI ÎN FACTORI.
CORPURI ROTUNDE Soft Educațional –Matematică Nivel gimnazial
Şcoala Generală “Enea Grapini”
Geometria şi algebra sunt două surori?
PARGHIA ***.
Teorema retributiei.
SENZORI ȘI TRADUCTOARE INTELIGENTE
Verificarea unei relatii între date. Funcţia IF Functia COUNTIF
Realizat de prof. Florin Viu
Universitatea POLITEHNICA din București - Curs de 16 ore – Curs 9
Sisteme de calcul în timp real
Albina Atunci cand Dumnezeu a creat lumea, a dat fiecarei vietuitoare si cate o arma de aparare : la unele le-a dat dinti ascutiti, altora le-a dat gheare.
Teoremele lui Kirchhoff
Biruinţa prin Hristos.
ȚESUTURILE VEGETALE ȘI ANIMALE
Geometrie clasa a VII-a
Autori: Cristian Silviu Mirescu – M.E.C.T. Mariana Robe – I.S.M.B.
ARBORII, SURSĂ DE OXIGEN ŞI DE MATERIE PRIMĂ.
Cum scriem un articol.
Transcriere de prezentare:

TRUNCHIURI DE PIRAMIDĂ Unitatea de învăţare: TRUNCHIURI DE PIRAMIDĂ

Trunchiul de piramidă - corpuri asemenea

1. Corpuri asemenea Analogie! Δ ABC,[AB]≡[AC] d║BC, d – situată între vârful A şi latura BC VABCD – piramidă patrulateră regulată, α║ABCD, α – situat între vârf şi bază A V d α C B D C A A B

VABCD – piramidă patrulateră regulată, 1. Corpuri asemenea Analogie! VABCD – piramidă patrulateră regulată, α║ABCD, α – situat între vârf şi bază Δ ABC, d║BC, d – situată între vârful A şi latura BC A A V V M N M N D' C' D' C' A' B' A' B' C B D C TFA: ΔAMN~ΔABC ? A A B Piramida VABCD o numim asemenea cu piramida VABCD

a) Segmente omoloage: [AB] cu [A‘B‘], [BC] cu [B‘C‘], [AC] cu [A‘C‘], 2. Elemente omoloage a) Segmente omoloage: V [AB] cu [A‘B‘], [BC] cu [B‘C‘], [AC] cu [A‘C‘], [VO] cu [V‘O‘], [OM] cu [O‘M‘], [VA] cu [V‘A‘] etc. D' C' O' M' A' B' Notaţii: AB=L, A'B'=l, VB=M, V'B'=m, OB=R, O'B'=r, VO=H, VO'=h, OM=aB, O'M'=ab, VM=aP, VM'=ap D C O M A B

aP at Obs. i) I=H-h a) Segmente ii) at=aP-ap omoloage ap 2. Elemente omoloage V V ap h aP D' C' M' O' H O' M' A' B' at I D C O M O M A B Obs. i) I=H-h ii) at=aP-ap a) Segmente omoloage

Obs. i) I=H-h ii) at=aP-ap iii) mt=M-m a) Segmente omoloage m M mt 2. Elemente omoloage V V m M O' D' C' O' B' M' A' B' mt D C O O M B Obs. i) I=H-h ii) at=aP-ap iii) mt=M-m A B a) Segmente omoloage

Obs. i) AABB'A'= AVAB-AVA'B‘ ; AOMM'O'= AVOM-AVO' M‘ etc. 2. Elemente omoloage V b) Suprafeţe omoloage: ABCD cu A‘B‘C‘D, VAB cu VA‘B‘ VOM cu VO‘M' etc. D' C' O' M' A' B' Obs. i) AABB'A'= AVAB-AVA'B‘ ; AOMM'O'= AVOM-AVO' M‘ etc. ii) Al t =Al P-Al p , Al t – aria laterală a trunchiului de piramidă, Al P – aria laterală a piramidei mari, Al p – aria laterală a piramidei mici. D O M A B

3. Raport de asemănare V (A‘B‘C‘) ║ (ABC) A‘B' ║AB B‘O'║BO O‘M'║OM ~ ΔABC ΔVO‘B‘ ~ ΔVOB ΔVO‘M‘ ~ ΔVOM B' D C O M A B

3. Raport de asemănare V Utilizând notaţiile uzuale, avem: D C O M B' D C O M Definiţie: Raportul de asemănare a două segmente omoloage se numeşte raportul de asemănare al corpurilor asemenea. A B

Ex. 4. Raportul ariilor Teoremă: Raportul ariilor a două suprafeţe V Ex. D' C' O' M' A' B' D Teoremă: Raportul ariilor a două suprafeţe omoloage corespunzătoare unei perechi de piramide asemenea este egal cu pătratul raportului de asemănare. O M A B

Obs. Vt=Vp-VP V 5. Raportul volumelor Teoremă: V Raportul volumelor a două piramide asemenea este egal cu cubul raportului de asemănare. V C' D' O' M' D' C' A' B' O' M' A' B' D C O M A B Obs. Vt=Vp-VP

6. Problemă O piramidă regulată având înălţimea egală cu a cm, a ,este secţionată cu un plan paralel cu baza astfel încât se obţin două corpuri cu ariile laterale egale. Demonstraţi că distanţa de la vârful piramidei la planul de secţiune este egală cu cm. SAM Păuneşti, Vrancea Prof. Severin Cristinel