Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Autori: Cristian Silviu Mirescu – M.E.C.T. Mariana Robe – I.S.M.B.

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Autori: Cristian Silviu Mirescu – M.E.C.T. Mariana Robe – I.S.M.B."— Transcriere de prezentare:

1 Implementarea programului LabVIEW în învăţământul preuniversitar profesional şi tehnic
Autori: Cristian Silviu Mirescu – M.E.C.T. Mariana Robe – I.S.M.B. Giovanna Stănică- Colegiul Tehnic PTc “GH. AIRINEI” - Bucuresti. Carmen Muşat -Colegiul Tehnic “EDMOND NICOLAU” - Bucuresti.

2 Avantajele utilizării instrumentaţiei virtuale în laboratoare:
activitate cu caracter activ – participativ elimină posibile accidente permite înregistrarea evaluării prin sistemul programat al mecanismelor simulatoare valorifică potenţialele oferite de calculator

3 Exemple de activităţi de laborator care utilizează programul LABVIEW
Sinteza CLC - lecţie pentru liceu – laborator Amplificatoare Operaţionale – lecţie pentru liceu sau şcoala postliceală Realizarea laboratorului virtual pentru verificarea Legii lui Ohm şi a Teoremelor Kirchoff – lecţie pentru SAM Operaţii logice implementate în mai multe sisteme de numeraţie - lecţie pentru liceu sau şcoală postliceală, pentru elevii performanţi

4 Sinteza CLC - lecţie pentru liceu – laborator

5

6

7

8

9

10 Amplificatoare Operaţionale – lecţie pentru liceu sau SAM

11 Panoul diagramă

12 Realizarea laboratorului virtual pentru verificarea Legii lui Ohm şi a Teoremelor Kirchoff – lecţie pentru SAM Se realizează schema electrică cu ajutorul programului EWB sau chiar în editorul de texte Word

13 Se fixează controalele şi indicatoarele numerice digitale din paleta Controls- Numeric a programului LAB VIEW Indicatoare : V1 - valoarea tensiunii în nodul 1 I - valoarea intensităţii curentului total I I1 - valoarea intensităţii I1, prin R2 I2 - valoarea intensităţii I2, prin R3, R4 Controale: V -tensiunea de alimentare R1, R2, R3, R4 - valorile rezistorelor R1, R2, R3, R4

14 După fixarea controalelor şi indicatoarelor, panoul frontal arată astfel:

15 După ce am fixat controalele şi indicatoarele în panoul frontal, panoul diagramă arată astfel:

16 Metodele de calcul pentru indicatoare sunt:
1. Aflăm rezistenţa echivalentă a circuitului: R34=R3+R4 R234= (R2 * R34)/(R2+ R34 ) Re = R234 +R1 2. Aflăm intensitatea curentului prin circuit: I =V / Re 3. Aflăm V1, I1 si I2: V1 = V – (R1 * I) I1 = V1 / R2 I2 = V1 / ( R3 + R4

17 După conectarea funcţiilor, panoul diagramă arată astfel:

18 Operaţii logice implementate în mai multe sisteme de numeraţie - lecţie pentru liceu sau şcoala postliceală

19 Concluzii Laboratorul virtual se poate folosi la toate disciplinele tehnice. Am exemplificat aici numai pentru profilul electric, prin lecţii de electrotehnică, electronică digitală şi analogică. Existenţa softului în şcoli, uşurinţa folosirii lui, posibilitatea realizării simulării în loc de experiment – sunt numai cateva motive pentru implementarea programului LABVIEW în învăţământul preuniversitar.

20 Vizualizarea laboratoarelor virtuale prezentate cu programul LABVIEW
Sinteza CLC - lecţie pentru liceu – laborator Amplificatoare Operaţionale – lecţie pentru liceu sau SAM Realizarea laboratorului virtual pentru verificarea Legii lui Ohm şi a Teoremelor Kirchoff – lecţie pentru SAM Operaţii logice implementate în mai multe sisteme de numeraţie - lecţie pentru liceu sau şcoală postliceală

21 Vă mulţumim pentru atenţie!


Descărcați ppt "Autori: Cristian Silviu Mirescu – M.E.C.T. Mariana Robe – I.S.M.B."

Prezentări similare


Publicitate de la Google